Bv: wie voedt er ook met een tepelhoedje?
+5
*Lookie*
Happydobby
Miccie
Ella
Eva1985
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Bv: wie voedt er ook met een tepelhoedje?
Wie voedt er hier ook met een tepelhoedje?
Doe je dit vanaf t begin?
Waarom voed je met een tepelhoedje?
Ben benieuwd naar andere verhalen en ervaringen..
Eva1985- Fluisteraar
- Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12
Re: Bv: wie voedt er ook met een tepelhoedje?
Ik, maar dat wist je al
Ik deed het vanaf dag 3, omdat het zo pijnlijk was.
Ik deed het vanaf dag 3, omdat het zo pijnlijk was.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ja dat wist ik idd
Heb je t ook weer eens zonder geprobeerd of niet?
Eva1985- Fluisteraar
Ik voed ook met tepelhoed. Ik heb vlakke tepels waardoor het aanhappen steeds niet lukte. Nu doe ik af en toe zonder maar doet erg pijn en het lukt hem vaak toch niet.
Miccie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 127
Punten : 134
Registratiedatum : 19-12-10
Ik heb inderdaad ook vlakke tepels, waardoor ik met een tepelhoedje voed. Probeer het af en toe zonder, maar dan pakt mn dochter de tepel nog steeds niet goed. Dus blijf gewoon doorgaan met het tepelhoedje.Miccie schreef:Ik voed ook met tepelhoed. Ik heb vlakke tepels waardoor het aanhappen steeds niet lukte. Nu doe ik af en toe zonder maar doet erg pijn en het lukt hem vaak toch niet.
Vind het verder ook niet vervelend ofzo. Moet er alleen aan denken als ik wegga dat ik ´m dan meeneem. En heb een reserve in de kast staan haha
Eva1985- Fluisteraar
Eva1985 schreef:Ik heb inderdaad ook vlakke tepels, waardoor ik met een tepelhoedje voed. Probeer het af en toe zonder, maar dan pakt mn dochter de tepel nog steeds niet goed. Dus blijf gewoon doorgaan met het tepelhoedje.Miccie schreef:Ik voed ook met tepelhoed. Ik heb vlakke tepels waardoor het aanhappen steeds niet lukte. Nu doe ik af en toe zonder maar doet erg pijn en het lukt hem vaak toch niet.
Vind het verder ook niet vervelend ofzo. Moet er alleen aan denken als ik wegga dat ik ´m dan meeneem. En heb een reserve in de kast staan haha
Haha ja dat meenemen moet je niet vergeten :-) ik heb er ook 1 thuis en de andere gaat steeds mee.
Soms is het wel onhandig dat ding. Je hebt wel een extra handeling natuurlijk, maar als het werkt vind ik het prima :-)
Miccie- Fluisteraar
Ja dat is zeker waar dat het soms onhandig is, maar ben allang blij dat ze die dingen hebben. Hierdoor geef ik toch al bijna 2 maanden borstvoeding.. beter dan helemaal niet toch?Miccie schreef:Eva1985 schreef:Ik heb inderdaad ook vlakke tepels, waardoor ik met een tepelhoedje voed. Probeer het af en toe zonder, maar dan pakt mn dochter de tepel nog steeds niet goed. Dus blijf gewoon doorgaan met het tepelhoedje.Miccie schreef:Ik voed ook met tepelhoed. Ik heb vlakke tepels waardoor het aanhappen steeds niet lukte. Nu doe ik af en toe zonder maar doet erg pijn en het lukt hem vaak toch niet.
Haha ja dat meenemen moet je niet vergeten :-) ik heb er ook 1 thuis en de andere gaat steeds mee.
Soms is het wel onhandig dat ding. Je hebt wel een extra handeling natuurlijk, maar als het werkt vind ik het prima :-)
Vind t soms wel gek om te voeden als er iemand bij is, want je krijgt altijd vragen: wat is dat? haha.. naja dan leg ik het maar gewoon uit... tis niet anders.
Ik weet wel dat ik in t begin het tepelhoedje er verkeerd op deed (mn kraamverzorgster had het verkeerd uitgelegd). toen kwam mn verloskundige voor controle en die is toevallig ook lactatiedeskundige. Bleek dus dat je dat ding helemaal om moet klappen en er niet alleen maar op moet leggen haha.. naja weer wat geleerd
Eva1985- Fluisteraar
Ik heb het in het begin ook zo gedaan maar mijn tepels gingen stuk, ze zeiden dat ik vlakke tepels had en dat het vast niet ging lukken zonder. Het is uiteindelijk wel gelukt zonder.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb het aan een kant best lang gebruikt (wel een aantal maanden) omdat ik aan die kant ene vlakke tepel heb en het aanhappen daardoor moeilijker ging. Soms probeerde ik wel zonder, maar na een paar dagen kreeg ik dan toch weer kloven door verkeerd aanhappen. Op een gegeven moment (ik denk dat mijn zoon toen al wel een maand of 6,7 was) ging het toch wel goed zonder tepelhoeje, misschien ook omdat hij steeds krachtiger kon zuigen. Sinds toen nooit meer gebruikt en ook nooit meer kloven gehad.
Ik hoor weleens dat het wordt afgeraden maar ik heb er alleen maar baat bij gehad en de lactatiedeskundige raadde het ook alleen maar aan, omdat het erg goed hielp. Ik ben echter wel blij dat het nu niet meer hoeft, omdat je er inderdaad altijd aan moet denken het mee te nemen en ook heel regelmatig moet uitkoken.
Ik hoor weleens dat het wordt afgeraden maar ik heb er alleen maar baat bij gehad en de lactatiedeskundige raadde het ook alleen maar aan, omdat het erg goed hielp. Ik ben echter wel blij dat het nu niet meer hoeft, omdat je er inderdaad altijd aan moet denken het mee te nemen en ook heel regelmatig moet uitkoken.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ja, ik hoor en lees alleen maar verhalen dat het afgeraden wordt, omdat je productie dan omlaag kan gaan. Ik was en ben er ook erg blij mee!*Lookie* schreef:Ik heb het aan een kant best lang gebruikt (wel een aantal maanden) omdat ik aan die kant ene vlakke tepel heb en het aanhappen daardoor moeilijker ging. Soms probeerde ik wel zonder, maar na een paar dagen kreeg ik dan toch weer kloven door verkeerd aanhappen. Op een gegeven moment (ik denk dat mijn zoon toen al wel een maand of 6,7 was) ging het toch wel goed zonder tepelhoeje, misschien ook omdat hij steeds krachtiger kon zuigen. Sinds toen nooit meer gebruikt en ook nooit meer kloven gehad.
Ik probeer het ook af en toe zonder hoor, maar tot nu toe pakt ze m dan nog niet goed.. komt vanzelf wel en anders maar niet!
Eva1985- Fluisteraar
Eva1985 schreef:Ja dat wist ik idd
Ja hoor ik probeer het nu af en toe zonder en gaat prima.
Ella- Ratel
Eva1985 schreef:Wie voedt er hier ook met een tepelhoedje?
Ik heb bij alle 4 de kinderen vanaf de stuwing met tepelhoedje gevoed. Dit omdat ik vlakke tepels heb en ze anders niet konden aanhappen. De oudste kon na een paar weken weer zonder. De 2e heb ik 16 maanden met tepelhoedje gevoed.
De tweeling tot 9 maanden, daarna konden ze ineens weer zonder. Uiteindelijk 17 maandrn gevoed.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Eva1985 schreef:Ja dat is zeker waar dat het soms onhandig is, maar ben allang blij dat ze die dingen hebben. Hierdoor geef ik toch al bijna 2 maanden borstvoeding.. beter dan helemaal niet toch?Miccie schreef:Eva1985 schreef:Ik heb inderdaad ook vlakke tepels, waardoor ik met een tepelhoedje voed. Probeer het af en toe zonder, maar dan pakt mn dochter de tepel nog steeds niet goed. Dus blijf gewoon doorgaan met het tepelhoedje.Miccie schreef:Ik voed ook met tepelhoed. Ik heb vlakke tepels waardoor het aanhappen steeds niet lukte. Nu doe ik af en toe zonder maar doet erg pijn en het lukt hem vaak toch niet.
Vind t soms wel gek om te voeden als er iemand bij is, want je krijgt altijd vragen: wat is dat? haha.. naja dan leg ik het maar gewoon uit... tis niet anders.
Ik weet wel dat ik in t begin het tepelhoedje er verkeerd op deed (mn kraamverzorgster had het verkeerd uitgelegd). toen kwam mn verloskundige voor controle en die is toevallig ook lactatiedeskundige. Bleek dus dat je dat ding helemaal om moet klappen en er niet alleen maar op moet leggen haha.. naja weer wat geleerd
Soms is het wel onhandig en mensen kijken je toch altijd wel vreemd aan inderdaad. Ach, als het werkt is het prima toch Zo kunnen wij in ieder geval gewoon borstvoeding geven.
Je moet alleen dat buitenstuk toch omdraaien zodat ie er goed op komt? Ik doe dat niet altijd eigenlijk.
Toevallig net bij cb geweest en hij is in 1 week 300 gram gegroeid! Super veel.
Mijn kraamzorg wist er gelukkig veel vanaf en heeft mij echt geholpen om alles opgang te brengen. Ze heeft zelfs nog een lactatiedeskundige gebeld terwijl dat normaal gesproken geld kost. Zij kende diegene bij dat centrum en kon zo gratis informatie inwinnen . Het heeft wel 4/5 dagen geduurd voordat hij echt alles aan mijn borst kon drinken. Daarvoor kreeg hij ook een flesje tussendoor.
Ik had een bekende als kraamzorg dus ze vraagt iedere keer of alles nog goed gaat Wel leuk zo'n meelevende kraamzorg.
Miccie- Fluisteraar
Ik lees nu iets nieuws volgens mij om hoe je hem om moet doen. Ik zet hem er gewoon zo op... hoe doen jullie het dan?
Ella- Ratel
Ella schreef:Ik lees nu iets nieuws volgens mij om hoe je hem om moet doen. Ik zet hem er gewoon zo op... hoe doen jullie het dan?
Dat vraag ik me ook af.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:Ella schreef:Ik lees nu iets nieuws volgens mij om hoe je hem om moet doen. Ik zet hem er gewoon zo op... hoe doen jullie het dan?
Dat vraag ik me ook af.
We wachten wel af bij mij heeft een lacatiekundige ook meegekeken en heeft ook niets aparts ermee gedaan of gezegd
Ella- Ratel
Ik sla ´m zeg maar om.. dan zet ik ´m op mn tepel en trek ik de uiteinden uit elkaar zodat ´ie vacuum zuigt. Haha beetje lastig om uit te leggen. Het staat ook op de gebruiksaanwijzing. Ik zette ´m er eerst ook zo op, maar dan zuigt ´ie niet genoeg vacuum. Als het tepelhoedje nu op mn tepel zit, dan zit mijn tepel half in dat tuutje getrokken zeg maar..Ella schreef:Happydobby schreef:Ella schreef:Ik lees nu iets nieuws volgens mij om hoe je hem om moet doen. Ik zet hem er gewoon zo op... hoe doen jullie het dan?
Dat vraag ik me ook af.
We wachten wel af bij mij heeft een lacatiekundige ook meegekeken en heeft ook niets aparts ermee gedaan of gezegd
Als ik ´m er zo op zet dan laat ´ie heel snel los of als ze te wild doet dan gaat dat ding er gelijk af..
Eva1985- Fluisteraar
Eva1985 schreef:Ik sla ´m zeg maar om.. dan zet ik ´m op mn tepel en trek ik de uiteinden uit elkaar zodat ´ie vacuum zuigt. Haha beetje lastig om uit te leggen. Het staat ook op de gebruiksaanwijzing. Ik zette ´m er eerst ook zo op, maar dan zuigt ´ie niet genoeg vacuum. Als het tepelhoedje nu op mn tepel zit, dan zit mijn tepel half in dat tuutje getrokken zeg maar..Ella schreef:Happydobby schreef:Ella schreef:Ik lees nu iets nieuws volgens mij om hoe je hem om moet doen. Ik zet hem er gewoon zo op... hoe doen jullie het dan?
Dat vraag ik me ook af.
Als ik ´m er zo op zet dan laat ´ie heel snel los of als ze te wild doet dan gaat dat ding er gelijk af..
Ik snap alleen je eerste zin nog niet van ik sla hem zeg maar om. Ik ga het eens proberen om die uiteinden uit elkaar te trekken.
Ella- Ratel
Sterrin: wat fijn dat t zo lag goed gegaan is met een tepelhoedje! Zo zie je maar dat er dus ook succesverhalen zijn.. fijn om te lezen! en wat heb je lang gevoed zeg... goed hoor!
Miccie: jeetje die is veel aangekomen..super! Fijn hoor zo'n meelevende kraamverzorgster en handig dat ze informatie voor je kon inwinnen;)
koken jullie het tepelhoedje eigenlijk elke dag uit?
Miccie: jeetje die is veel aangekomen..super! Fijn hoor zo'n meelevende kraamverzorgster en handig dat ze informatie voor je kon inwinnen;)
koken jullie het tepelhoedje eigenlijk elke dag uit?
Eva1985- Fluisteraar
Ella schreef:Eva1985 schreef:Ik sla ´m zeg maar om.. dan zet ik ´m op mn tepel en trek ik de uiteinden uit elkaar zodat ´ie vacuum zuigt. Haha beetje lastig om uit te leggen. Het staat ook op de gebruiksaanwijzing. Ik zette ´m er eerst ook zo op, maar dan zuigt ´ie niet genoeg vacuum. Als het tepelhoedje nu op mn tepel zit, dan zit mijn tepel half in dat tuutje getrokken zeg maar..Ella schreef:Happydobby schreef:Ella schreef:Ik lees nu iets nieuws volgens mij om hoe je hem om moet doen. Ik zet hem er gewoon zo op... hoe doen jullie het dan?
Dat vraag ik me ook af.
Ik snap alleen je eerste zin nog niet van ik sla hem zeg maar om. Ik ga het eens proberen om die uiteinden uit elkaar te trekken.
het is ook lastig uitleggen.. Ik keer hem zeg maar binnenstebuiten, maar net niet helemaal..
Eva1985- Fluisteraar
Ik kook het tepelhoedje elke dag uit.
Ella- Ratel
Kijk hier staat een filmpje.. zo bedoelde ik het dus hahaElla schreef:Ik kook het tepelhoedje elke dag uit.
http://www.aidulac.nl/borstvoedingskennis/hoe-gebruik-ik-een-tepelhoedje
ik kook hem overigens ook iedere dag uit
Eva1985- Fluisteraar
Ik had standaard een tepelhoedje in mijn tas zitten. Ook kookte ik ze elke dag uit. Ik maakte 'm juist vochtig, dan bleef hij ook goed zitten haha. HIj heeft 1 keer gedronken zonder tepelhoedje, maar dat is niet meer gelukt. Ik heb ook vlakke tepels.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Steep schreef:Ik had standaard een tepelhoedje in mijn tas zitten. Ook kookte ik ze elke dag uit. Ik maakte 'm juist vochtig, dan bleef hij ook goed zitten haha. HIj heeft 1 keer gedronken zonder tepelhoedje, maar dat is niet meer gelukt. Ik heb ook vlakke tepels.
Fijn dat t voor jou ook goed werkte. Hoe lang heb je er mee gevoed?
Eva1985- Fluisteraar
3 maanden, maar dat was omdat ik een operatie moest ondergaan en ik daar zoveel stress van kreeg dat ik ineens geen bv meer kon geve . Kwam niks meer uit.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: