Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+41
Linda
Dikkie Dik
Lejow
Saga
Snoes
Burn
Steep
Pussycat
red rose
Exogenesis
Dora
_Lana_
slaatje
nillis
Flower_L
Amber-
Parel
Limburg85
mezzoforte
Mom-Of-3
Jezzie
Sanne
Flip Fluitketel
Jelin
Vancity_girl
Printje
sanne-84
Mysterious
Pompoen
joyce0606
Jade
Caroow
Shisha
Smaragdje
Ellebel
Happydobby
Mamsie
Paper Crown
Filoria
Julia
blondje1313
45 plaatsers

Pagina 16 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  red rose za 2 maa 2013 - 20:07

Wat leuk zeg, de eerste van ons is bevallen!
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Julia za 2 maa 2013 - 20:41

Wow slaatje is gewoon al bevallen! Ik ben benieuwd wie de volgende is. Ben morgen uitgerekend maar het voelt niet alsof ik elk moment ga bevallen.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Pompoen za 2 maa 2013 - 21:02

Jij staat niet in het overzicht in het andere topic Julia!! Maar wel spannend hoor dat je zo dicht bij je uitgerekende datum zit, kan natuurlijk ook nog twee weken duren, maar vind het toch spannend voor je Wink!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Jelin za 2 maa 2013 - 21:17

@ Julia.. Spannend hoor!! Maar kan ineens zomaar beginnen he..

Allemaal bedankt voor de felicitaties!!

Gisteren een super dag gehad. Dochter heeft leuke cadeaus gehad en nu helemaal in haar nopjes ermee haha.. Die was weer vroeg wakker, maar vandaag rustig aan doen. Strakjes wat opruimen en verder geen plannen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  sanne-84 za 2 maa 2013 - 23:26

Gisteravond was ik met enkele collega's gaan bijkletsen, super gezellig. Alleen om half 1 was het echt op haha, toen wilde ik alleen nog maar naar bed.
Was leuk om te horen dat ze vonden dat ik er goeduit zag, en dat mn buikje in 1,5 week wel gegroeid was!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  sanne-84 za 2 maa 2013 - 23:26

Owja, vandaag precies over een maand ben ik alweer uitegerekend! (maar ik blijf hopen dat ie eerder komt)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Jade za 2 maa 2013 - 23:43

Spannend hoor, zo'n eerste voorjaar baby! Nu wordt het wel ineens heeeel echt!

Slaatje en sla-man, nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie mini-sla! Ik ben benieuwd naar jou bevallingsverhaal.
Jelin: nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter! Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad. Ik ben benieuwd wanneer jullie kleintje gehaald wordt.

Sanne: leuk dat je een gezellige avond hebt gehad! Wij zijn vrijdagavond weg geweest, maar ik rolde om 1 uur ook om. Ik was blij dat ik niet veel later in mijn bedje lag Embarassed. En nog maar een maand tot de uitgerekende datum, de tijd gaat echt snel!

Ik moet nog ruim 2 maanden, dus ik denk dat de meesten dan wel bevallen zullen zijn. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 827601 Niet teveel horror verhalen dus! Laughing

Hier gaat verder alles goed. Ik ben wel moe en heb continue hoofdpijn, maar heb het idee dat het door een verkoudheid komt. Ik hou het wel goed in de gaten omdat ik ook een hoge bloeddruk heb. Donderdag moet ik weer naar de verloskundige.

Hoe vaak moeten jullie eigenlijk naar de verloskundige? Ik moest steeds om de 4 weken, en nu ineens om de 2 weken. Ik gok zo dat dat om de 2 weken te maken heeft met mijn bloeddruk, want volgens mij was het anders nog om de 3 weken geweest. Als dat allemaal goed is, zal het de keer erna wel weer om de 3 weken zijn? Want ik ben donderdag pas 31 weken zwanger.

Hebben jullie inmiddels de hele uitzet compleet? Ik moet nog een paar kleine dingen halen. Zoals lakentjes voor in de kinderwagen, nog 1 extra voor het ledikant, het eerste pakje en misschien nog wat speeltjes voor in de box? Wat hebben jullie voor in de box?

Wij hebben het geboortekaartje al wel uitgezocht, ik hoop maar dat dat ook allemaal goed gaat. De proefdruk is in ieder geval mooi geworden. Ik vind het wel spannend omdat we het kaartje via internet hebben gemaakt.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Caroow zo 3 maa 2013 - 0:13

Wij hebben in de box een hele hoop liggen Rolling Eyes

Er hangt aan de ene rand een muziekbeer, aan de andere kant een knisperboekje. Dan ligt nog een rammellaarbal, 2 knuffels en een speelgoedje in. Normaal ligt er ook nog een boek in de vorm van een schaap in, maar die heeft mijn nichtje er uit gehaald en die zit nu in de wipstoel, hij moest eten Very Happy

O, en boven de box hangt nog een boxmobiel van woezel en pip.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  sanne-84 zo 3 maa 2013 - 0:17

De verloskundige had als 'regel'; begin, om de 4 weken controle, vanaf 24 weken om de 3, vanaf 32 weken om de 2 en vanaf week 36 iedere week. Ik weet nog dat ik met week 23 kwam, en dacht nu zal het wel om de 3 weken zijn, maar was ng gewoon 4 weken.

Uitzet is bijna compleet, voornamelijkste is nog de babyfoon;) lakentje in wandelwagen hebben we volgens mij ook maar 1. Vor ledikantje hebben we wel 2 lakentjes, maar hebben ook maar 1 dekentje, en bijv 1 waskussenhoes. Maar die zijn na de bevalling evt zo bijgehaald. E ik moet nog een voedingsbh halen. Owja en de klossen voor ondr het bed.
Verder wil ik nog wel wat kleertjes, en een mutsje, maar we hebben bijv wel 2 mutsjes, dus een extra is na de bevalling nog zo bijgehaald.
Voor in de box hebben we ook niet veel. Heb wat knuffels en van die knuffeldoekjes, maar dat is allemaal gekregen (kado, of uit zo'n gratis kadobox) heb 1 muziekmobiel erboven hangen en hebben 1 speeltje gekregen? Voor de rest niet. Ik geloof niet dat de baby er de eerste week al veel mee doet, en verwacht wel het een en ander te krijgen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Jade zo 3 maa 2013 - 0:36

Ik denk inderdaad ook dat we veel zullen krijgen, maar dat is dus afwachten. Een boxmobiel wil ik sowieso nog halen. We hebben ook van die knuffeltjes gekrgen, leg ik die ook wel in de box.
Hier zeiden ze ook vanaf 25 wkn om de 3 weken, maar met 24+5 wkn, werd ik gewoon weer om de 4 weken ingepland. Dus vandaar dat ik t niet echt meer weet *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 1578173417. Tot nog toe dus altijd nog om de 4 weken geweest.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha zo 3 maa 2013 - 1:41

Ja de eerste voorjaardebaby is er! Echt leuk! cheers
We hadden gister bezoek maar moest af en toe wel even stiekem op het forum spieken. Wink

Wij moeten vooral nog spullen halen voor de aankleding van het kamertje en dingen als het beddengoed, hydrofielluiers, aankleedkussen met hoezen. e.d.. Ik wilde eerst het kamertje qua muren, vloer en meubeltjes klaar hebben zodat we die dingen gelijk op kunnen bergen/neer kunnen zetten. Ik heb over 2 weken een weekje vakantie dus dan ga ik op pad. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 561177

Ik moet nu nog iedere 4 weken op controle komen. Vanaf de volgende controle (ik ben dan 30 weken) wordt het iedere 3 weken. Geen idee wanneer het om de 2 weken wordt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Caroow zo 3 maa 2013 - 1:44

Dit staat er op de site van mijn vk:

Zwangerschapsduur Bezoek verloskundige
Ca. 8-9 weken 1e bezoek voor echo, evt. informatie prenatale screening/diagnostiek
12-20 weken 1 x per 5 weken
20-24 weken 1 x per 4 weken
24-30 weken 1 x per 3 weken
30-36 weken 1 x per 2 weken
Vanaf 36-37 weken 1 x per week.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Smaragdje zo 3 maa 2013 - 4:23

Is de volgende baby al onderweg?

Vandaag hier veel last van harde buiken als ik iets ga doen. Ik zit nu dus lekker rustig op de bank. Straks even mijn ziekenhuistas verder inpakken. Ook wel handig om klaar te hebben smile

Hoe voelt iedereen xich verder?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Caroow zo 3 maa 2013 - 4:52

Ik voel me een stuk beter dan ik me de rest van de week heb gevoeld. Kon steeds niet eten door de maagpijn en misselijkheid en alles, maar vandaag had ik zowaar zin in tosti. Heb 4 boterhammen op en voelde me toen prima. Net kwamen mijn ouders spontaan even langs, en ik kon gewoon leuk praten ipv alleen maar op de bank te hangen.
Mijn vriend komt zo uit het werk, dan ga ik even met hem mee boodschappen doen, dan zie ik ook nog eens wat anders dan alleen het huis.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Smaragdje zo 3 maa 2013 - 5:36

Fijn Caroow!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha zo 3 maa 2013 - 5:44

Fijn dat je je weer wat beter voelt Caroow!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen zo 3 maa 2013 - 8:02

Ik ben niet representatief dus heb geen idee wat normaal is. Ik ben vanaf 18 weken zo'n beetje elke week op controle geweest, soms zat er wel 1,5 week tussen en 1x 2 weken. Laatst was ik bijna op het punt dat ik twee weken later mocht en toen was mijn bloeddruk weer omhoog nadat die de week daarvoor goed was (en de keer daarvoor was die ook hoog) dus toen zeiden ze weer dat ik na een week terug moest komen. Nu zit er 1,5 week tussen om mij een beetje te ontlasten. Ik ben benieuwd hoe het morgen met mijn bloeddruk is en of ik dan eens een keertje over twee weken terug mag haha!

Qua uitzet moet ik binnenkort weer eens ervoor gaan zitten en bekijken, het is natuurlijk een beetje rommelig verlopen allemaal dus ik mis nog wel dingen maar ik heb ook een heleboel al wel. Ik heb kleertjes, luiers, een box, maxicosi, kinderwagen, hydrofielluiers, tummytub achtig ding etc., zelfs al een kinderstoel. Maar ik heb bijvoorbeeld nog geen wipstoeltje (lijkt me eigenlijk toch wel handig) en ik heb wel hoeslakens en een aerosleep dekding voor het ledikant, en ook hoeslakentjes voor de wieg (ledikant word co-sleeper, wieg komt in het kamertje, ik zit vaak boven op mijn werkkamer en dan heb ik de baby denk ik liever in de wieg dan in de co-sleeper) en ik heb ook een ledikantdekentje, maar ik heb géén wiegdekentje en ook geen wieglakentje en ook geen ledikantlakentje, of nee wacht, die had ik juist wel.

Binnenkort kan ik ook eindelijk al het spul gaan wassen want over twee weken is als het goed is de kast klaar!!

Wij hadden vandaag een klusdag, er waren 4 mensen om te helpen en het was echt superfijn en goed, ging zo snel! De babykamer is gewoon klaar eigenlijk, nog wat kleine dingetjes moeten daar, maar de verf dekte eigenlijk gewoon in 1 laag. Boven op zolder in de logeerkamer moet nog wel veel gebeuren, dus daar zal volgende week het grootste deel van het klussen plaatsvinden. Wat wel heel fijn is is dat we nu tijdelijk het logeerbed in de babykamer hebben staan waardoor mijn man nu komende nacht mijn gesnurk kan ontvluchten. Daar ben ik wel blij om want ik voel me er toch wel schuldig over dat ik hem zo wakker houd en dat ik het zo georganiseerd had dat het logeerbed al weg was voor er een nieuw stond. Ook al kon het eigenlijk niet anders hoor en kan ik er niks aan doen dat ik zo snurk. Maar ben toch wel blij dat hij hopelijk vannacht gewoon ook een fijne nacht kan hebben. En meestal beginnen we gewoon samen in ons bed en als hij dan niet kan slapen gaat hij naar het logeerbed, anders is het ook zo ongezellig.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Caroow zo 3 maa 2013 - 9:32

Ik ben wel benieuwd naar de spulletjes die iedereen heeft trouwens. Wat voor kinderwagen hebben jullie? En welke Maxi Cosi? En welke wipstoel?

Wij hebben deze:
*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 Rgb_cot_evo_b-evo_brown-side_1_1
De Mutsy Evo in het bruin, met zwart frame.

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 Cabriofix_coloured-snow_maxi-cosi_detail
De Maxi Cosi Cabriofix, het printje heet Colored Snow.

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 Mia_mr_owl_1_1
En de wipstoel is de Mia Mr. Owl van Chicco.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 zo 3 maa 2013 - 9:47

Wipstoel heb ik op mn kadolijst staan:)
Kan in het begin toch nog niet gebruikt worden, aangezien de hond eerst mag wennen:)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow zo 3 maa 2013 - 9:48

Het is dat ik de wipstoel van mijn schoonmoeder op mijn babyshower heb gekregen, anders had ik hem vast ook nog niet gehad.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Vancity_girl zo 3 maa 2013 - 10:23

Wij hebben de kinderwagen en het autostoeltje nog uit Canada en die zijn al twee jaar oud dus daar kan ik geen plaatje meer van vinden. Meubels zijn mijn oude meubels van toen ik een baby was. Box ga ik vrijdag kopen met mijn moeder want die krijgen we kado.

Hier druk weekend achter de rug. Zaterdag wezen zwemmen, naar de stad en bij mijn ouders op visite. Vandaag met dochter naar de speeltuin en s'middags een vriendin op de thee. Daarna met haar, haar vriend, mijn man, nog een vriend en D lekker frietjes gegeten. Erg gezellig maar ben wel kapot dus duik zo mijn bed in. Door de weeks heb ik meer t ijd om uitgebreid te reageren.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Smaragdje zo 3 maa 2013 - 10:43

@ Vc, morgen ook al weer 37 weken!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin zo 3 maa 2013 - 10:57

@ Caroow.. Fijn dat je je weer beter voelt..

@ Pompoen.. fijn dat de babykamer nu ver af is en dat je hulp gehad hebt.

@ Uitzet.. Die heb ik inmiddels wel compleet. Had nog wat spullen van dochter liggen en de rest bijgehaald en wat ik mis kan mijn man of moeder altijd nog bij halen. Dat gaat helemaal goed komen.

@ Vc.. Jeetje wat een drukte.. Nu kekker uitrusten.

Zo begin toch wel zenuwachtig te worden voor komende week. Het komt nu zo dichtbij.. Maar nog ff volhouden..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Jade zo 3 maa 2013 - 20:01

Caroow, fijn dat je een goede dag hebt gehad! Het lijkt me heerlijk als je dan even weer vanalles kan doen.

Ik kon wel vanaf het begin om de 4 weken terecht, dus het zal toch allemaal per verloskundige anders zijn.

Smaragdje:
de ziekenhuistas klaarmaken lijkt me ook spannend zeg! Dan krijg je echt het gevoel dat het einde nadert. Ik moet nog vanalles voor mezelf kopen voor de bevalling (pyjama, ondergoed, waterdichte molton)

Pompoen: representatief voor ons is het inderdaad niet, maar wel super fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Je hebt al genoeg stress, het lijkt me dan wel fijn om te weten dat het met jullie kleine mannetje allemaal goed gaat.

De aanschaf van onze uitzet is ook een beetje rommelig hoor. Ik heb al wel veel, maar moet ook nog het een- en ander. Ik ga er van de week maar eens naar kijken wat ik allemaal nog moet. We kunnen ons in ieder geval redden als de kleine komt.

Wat ontzettend fijn dat de babykamer zo goed als af is! Het lijkt me dat dat een heleboel rust geeft. Kun je eindelijk beginnen met de leuke dingen.

Caroow: wat een ontzettend leuke spulletjes hebben jullie! Vooral de maxicosi vind ik erg gaaf!
Wij hebben gekocht:
*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 Parrot_blue_3

Joolz Day Earth
*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 1007020_0
maxicosi cabriofix total black

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 Wipstoeltje_swing8

titanium baby Swing wipstoel

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 Box%20hopper%20met%20lade%2034375-650x650
Box Hopper van Coming Kids
Vandaag vanaf 07.00 - 12.00 uur komen ze de kinderwagen, maxicosi, maxicosi adapters en voetenzak bezorgen *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 281626781. Helaas heeft de box vertraging opgelopen, die komt dus pas over 2 weken *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 16 1270000679

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha zo 3 maa 2013 - 20:46

De kinderwagen en maxicosi hebben we bij het kamertje gekregen. Ik heb eigenlijk geen idee welke het is. Weet alleen wel dat de kinderwagen wel lekker rijdt! Voor de maxicosi moeten we wel nog nieuwe bekleding halen en we moeten nog kijken voor een wipstoeltje.
Box hebben we ook via marktplaats. Die wil ik traks in mijn vakantie ook beneden neer zetten.
En ik zit heel veel op internet te snuffelen voor dingen als aankleedkussenhoezen, ledikantlakens etc maar er is zoveel keus! Ik zie echt zoveel leuke dingen dat ik niet kan kiezen haha!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud