Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+41
Linda
Dikkie Dik
Lejow
Saga
Snoes
Burn
Steep
Pussycat
red rose
Exogenesis
Dora
_Lana_
slaatje
nillis
Flower_L
Amber-
Parel
Limburg85
mezzoforte
Mom-Of-3
Jezzie
Sanne
Flip Fluitketel
Jelin
Vancity_girl
Printje
sanne-84
Mysterious
Pompoen
joyce0606
Jade
Caroow
Shisha
Smaragdje
Ellebel
Happydobby
Mamsie
Paper Crown
Filoria
Julia
blondje1313
45 plaatsers

Pagina 12 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 12 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Shisha do 28 feb 2013 - 22:39

Nou dan ben ik benieuwd of hun gelijk krijgen! Maar het blijft afwachten. Ik ben er gewoon ongeduldig van, hoe moet dat straks wel niet als ik aan het aftellen ben haha!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Mom-Of-3 do 28 feb 2013 - 23:07

Wat spannend toch.

Jelin volgende week de ks. Lijkt me nog steeds een raar idee dat je het gewoon weet. Ik zou daar heel nerveus van worden denk ik? Heb jij dat niet?

Ik ging net naar de wc en toen zag ik wat bloed in me onderbroek?? Afwachten maar weer

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Smaragdje do 28 feb 2013 - 23:12

@ Mom-of-2, ik ben benieuwd! Was het met de slijmprop?

@ Caroow, goed van dat bellen.

@ Shisha, vervelend van dat bloedprikken.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  slaatje do 28 feb 2013 - 23:13

Dat is waarschijnlijk je slijmprop Mo2. Zag het er ook heel slijmerig uit, of het je dat verder niet gezien? Zegt trouwens niet heel veel. Kijk anders even bij google verliezen van de slijmprop. Je lichaam is bezig zich voor te bereiden. Het zegt echter niet heel veel, sommige vrouwen verliezen hun slijmprop twee weken voor de bevalling en niet elke vrouw merkt het als ze deze verliezen. Spannend hoor!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Smaragdje do 28 feb 2013 - 23:18

slaatje schreef:Dat is waarschijnlijk je slijmprop Mo2. Zag het er ook heel slijmerig uit, of het je dat verder niet gezien? Zegt trouwens niet heel veel. Kijk anders even bij google verliezen van de slijmprop. Je lichaam is bezig zich voor te bereiden. Het zegt echter niet heel veel, sommige vrouwen verliezen hun slijmprop twee weken voor de bevalling en niet elke vrouw merkt het als ze deze verliezen. Spannend hoor!

Maar het kan ook met een bevalling te maken hebben ;-)

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Mom-Of-3 do 28 feb 2013 - 23:19

Nee geen slijm, alleen wat bloed .
Over een kwartier de oudste uit school halen, hij heeft gelukkig vanmiddag vrij.
Heb nu telkens het gevoel dat er wat uitloopt maar dat is niet zo.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  sanne-84 do 28 feb 2013 - 23:24

Pompoen, jammer van je striem...

Momof2, fijn dat je hulp krijgt van je moeder. Is soms wel heerlijk; gister was ik daar blijven eten en mocht na het eten op de bank zitten ipv meehelpen opruimen;)

Jade, jullie moeten wel een hele speciale kinderwagen hebben. Wij hebben in nov besteld en in januari al binnen

Slaatje, blijft spannend bij jou! Zondag zal ik extra aan je denken. En goed dat je meer ontspannen bent, dat schijnt wel meer te helpen

Caroow, goed dat je gebeld hebt (ook al was het advies hetzelfde wat je al van plan was)

Shisha, een uur na de bevalling al op de fiets? Jij bent er snel bovenop;) grappig he die dromen.

Sow hier net weer terug van het ziekenhuis. Man was mee, we moesten naar de vk van het ziekenhuis (1e x) om oa het geboorteplan door te spreken! Wat was dat fijn!!! Zo geduldig, zo betrokken, zo goed uitleggend, zo rustig, geen vragen waren te gek enz. Heb nu een veel duidelijker beeld voor de bevalling, en dat stelt me wel gerust. Wat me ook geruststelde, ze had al snel door datmn man er ook tegenop zag, dus heeft hem ook even positief aangesproken.
Helaas lag de kraamafdeling nu vol, anders had ze ons meegenomen voor een rondleiding. Nu mss de volgende keer (over week of 2?)
Pff alsof er even een last van schouders is gevallen:)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Smaragdje do 28 feb 2013 - 23:27

Mom-Of-2 schreef:Nee geen slijm, alleen wat bloed .
Over een kwartier de oudste uit school halen, hij heeft gelukkig vanmiddag vrij.
Heb nu telkens het gevoel dat er wat uitloopt maar dat is niet zo.

Gewoon afwachten dus smile jij houdt ons vast op de hoogte.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha do 28 feb 2013 - 23:28

Spannend Mom 0f 2!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin do 28 feb 2013 - 23:32

Zo ben weer terug van school. Was zeer geslaagd de traktatie gelukkig. Was super schattig om te zien. Daarna gelijk boodschappen gedaan. Slingers gehaald en eindelijk een cadeau. Wist het echt nuet, maar is een nieuwe rugzak en een k3 spel geworden.

@ Caroow.. fijn dat je goed hebt geslapen en balen dat de buikpijn weer terug is. Hopelijk zet het snel door.

@ Slaatje.. Ben benieuwd of je man en moeder gelijk krijgen. En een zondagskindje is heel leuk hoor. Mijn dochter is ook op zondag geboren ;-)..

@ Sanne.. fijn dat de bevalling is door ..

@ Mom.. misschien een vaatje gesprongen?

Het is wel fijn om te weten wanneer de ks plaats vindt ivm oppas dochter en vakantie van mijn man. Maar het blijft raar. Of ze moet besluiten om eerder te komen haha. Maar pas na morgen dan. Ben nog helemaal niet zenuwachtig.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  sanne-84 do 28 feb 2013 - 23:34

Momof2, de vk in het ziekenhuis zei vandaag nog; bij bloed groter dan een euromunt bellen!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Mom-Of-3 do 28 feb 2013 - 23:45

Sta nu op het schoolplein maar heb daarna nog 2x geplast en toen was er niks dus we zien het wel . Heb niks tegen me moeder gezegd haha

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Mysterious do 28 feb 2013 - 23:50

Sanne: wat fijn dat je er nu zo’n goed gevoel over hebt! Wij
hebben ook een rondleiding gehad in het ziekenhuis. Is wel fijn om te zien hoe
en wat. Bij de verloskamer moest ik wel even slikken, zo van: oh ja hier gaat
het gebeuren
J

Mom of 2, heb je de vk niet gebeld? Dat moet toch als je
bloed ziet? Spannend in ieder geval, wie weet gaat het wel beginnen! Fijn he,
zo’n moeder die helpt! Gister was mijn moeder hier en die heeft ook veel
gedaan. Ik strompelde er een beetje achter aan met mijn stofdoekje
J later kwam mijn vader nog
even langs voor een bakkie en die mocht van mijn moeder gelijk even stofzuigen
J Beneden is nu zo goed als
klaar. Nu boven nog even alles goed doen. Tja nesteldrang he….

En een idee om te bedanken. Uhmmm lastig. Ik zou mijn
ouders mijn ouders mee uit eten nemen en een grote bos bloemen geven ( gaan wij
ook zeker doen na de bevalliing) andere ideeen komen nu even niet in mij op.

Shisha, gefeliciteerd met je man! Irritant zeg dat je zo
vaak geprikt moest worden voor het lukte. Lullige opmerking van mensen als
zeggen: ‘je bent toch nog niet zo ver en nu al last’ ieder mens is toch
verschillend? Haha die droom! Geweldig. Ik
heb ook van die vage dromen, zal er wel bij horen.

Carooww hopelijk zet het door, en wat fijn dat je nu al
weer 38 weken bent! Had je eerst ook niet gedacht dat je dat nog zou halen!

Slaatje: zo spannend, over 2 dagen je uitgerekende datum!

Jelin, gefeliciteerd met je dochter!! Wat had je voor traktaties?

Ah neej Pompoen, een striem! Ik controleer iedere
ochtend, heb tot nu toe nog niets hoop echt dat het zo blijft. Wel heb ik
bindweefsel massage gedaan zodat mijn onderhuid losser werd en daardoor niet
zou gaan scheuren. Hopelijk heeft dat geholpen! Alleen mijn navel is een beetje
gek maar dat is ook de lastigste plek om de huid los te maken.

Ben ook echt benieuwd wie er als eerste gaat bevallen van
ons cluppie zoooo spannend!!

Hier gaat alles zijn gangetje. De dagen gaan eigenlijk
wel vrij snel vind ik. Ik vermaak me wel al moet ik eigenlijk wat rustiger aan
gaan doen. Ik wil zo graag nog iedereen een keertje zien voor de bevalling en
voor ik het door heb heb ik al weer een hele week met afspraken staan. Iedere keer
neem ik me voor: dit is echt de laatste week, volgende week hoog uit 1 afspraak
maar ja dat lukt me dan toch niet. Straks lekker even naar de masseur, hopelijk
krijgt ie me weer een beetje los want sinds deze week loop ik echt als een oud
vrouwtje.
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Shisha do 28 feb 2013 - 23:51

Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad Sanne! Dat geeft inderdaad een hoop rust.
Fijn dat de traktatie geslaagd is Jelin.

Ik ben echt lui vandaag. Zit nog steeds in mijn pyjama en heb nog helemaal niks gedaan. Ik heb ook helemaal geen zin in die bijscholing. Duurt maar een uurtje dus ben nog langer onderweg dan dat ik op het werk ben. Maar zal mijzelf zo toch maar even een schop onder de kont moeten geven en maar eens gaan douchen en aakleden.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl do 28 feb 2013 - 23:58

@Caroow: Goed dat je gebeld hebt, idd beter een keer te veel dan te weinig. Hopelijk zet het snel door, sterkte!
@Slaatje: fijn dat je lekker ontspannen bent, wie weet hebben je man en moeder gelijk. Ik ga het in de gaten houden zondag!
@Roos: Nog gefeliciteerd met je dochter!
@Jelin: Alvast gefeliciteerd met je dochter! Qua praktische dingen regelen is een geplande ks natuurlijk wel handig idd. Komt nu wel heel dichtbij.
@Sanne: Fijn dat je gesprek met Vk je gerustgesteld heeft en je er positiever in staat nu. En balen dat die spulletjes voor je suiker niet vergoed worden.
@Mom of 2: spannend! In mijn boekje van de vk staat ook dat je meteen moet bellen bij helder rood bloedverlies zonder weeën en bloedverlies vergelijkbaar met een menstruatie. Dus misschien toch even bellen?
@Shisha: haha moet wel lachen om je droom, ik droom ook steeds van die rare dingen. Fijn dat je weer goed gekeurd bent! Ik ben de sjaal vergeten, lag al in bed en had geen zin meer eruit te gaan. Stom natuurlijk maar goed ga het vanavond proberen.
@Pompoen: balen van de strepen, hier zijn mijn oude strepen weer donker geworden en wat langer. Gelukkig had ik er niet zoveel, alleen wat aan de zijkant.

Ik heb net het laatste muurtje van de babykamer geverfd. Mijn man had vorige week verf gehaald, ik had gevraagd om licht blauw maar het is een stuk donkerder. Wel een mooie kleur dus opzich niet erg. Helaas is de andere muur veel feller groen geworden dan ik wilde. Heb eigenlijk geen zin om die weer opnieuw te doen dus denk dat we het maar zo laten. Als de meubels erin staan valt het toch niet zo op.
Dochter is tot 15u op het kdv en ik zit lekker voor de tv met de laptop op schoot, even genieten van de rust.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  sanne-84 vr 1 maa 2013 - 0:06

Mysterious, fijn toch dat je wat te doen hebt! Ik mis het wel, mensen die overdag ook vrij zijn..

Shisha, fijn toch zo'n dagje, had ik gister ook. Heb echt weinig gedaan

Vg, jammer dat de ene muur een beetje tegenvalt. Maar idd, meubeltjes kunnen veel doen!

Hier heb ik de eerste babywas in het machine zitten! Alleen de doeken en lakentjes etc. Kan ik morgen het kamertje nog een keer póetsen, is dat ook klaar als de kraamhulp maandag is langsgeweest. En dan volgende week de kleertjes in het machine
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen vr 1 maa 2013 - 0:13

Jeetje wat gaat dat weer hard hier! Ik heb het wel allemaal gelezen maar ik weet nu echt niet meer wat iedereen schreef hoor!
Alleen Mom-Of-2, ik zou met bloed toch wel even bellen, gewoon om te checken of het ok is om af te wachten.
En Sanne, ik wist niet dat je zo op zag tegen de bevalling? Of was dat meer tegen bevallen in het ziekenhuis? Fijn dat je zo opgelucht was na dit gesprek! Wij hebben volgende week vrijdag een rondleiding/intakegesprek, met mijn man erbij nu ook als het goed is. Vorige keer was ik alleen omdat hij toen nog in het ziekenhuis lag. Ik wil vooral graag weten wat er voor mogelijkheden voor mijn man zijn om uit te rusten, want ik denk dat hij dat wel hard nodig gaat hebben nog...
Haha rare dingen ga je dan doen in je dromen he Shisha en het lijkt dan allemaal te kloppen maar als je wakker wordt besef je dat het toch wel een beetje vreemd was. Ik droomde een keer dat het borstvoeden niet lukte en dat uiteindelijk mijn tepel los liet toen ik er aan trok en daaronder zat toen een goeie tepel, mijn kindje had al die tijd aan een los velletje gesabbeld waardoor het niet lukte. Nou ja en toen was de huid wel een beetje rauw, maar het borstvoeden ging vanaf dat moment prima. En het was niet eens een nachtmerrie!

Die striemen zijn er een stuk of 5 en allemaal 1,5-2 cm lang, dus als het daarbij blijft mag ik in mijn handjes knijpen. Maar ja mijn buik groeit natuurlijk nog wel even door he, ik ben 'pas' 32,5 week! Ik vind het jammer, maar het hoort er helaas ook gewoon een beetje bij.

Ik ben bij de bekkenfysio geweest, ze heeft mijn rechterbil weer losgemaakt. En nu ga ik in principe pas na de bevalling weer terug, had er ook elke keer totaal geen zin in en heb ook niet echt het gevoel dat het veel zoden aan de dijk zet. Dat komt ook omdat ik gewoon niet genoeg beweging krijg (omdat ik rustig aan moet doen voor die harde buiken) en omdat ik nooit de oefeningen doe haha. Ik kreeg trouwens weer op mijn kop dat ik 's middags moest gaan liggen, maar ik krijg dat gewoon niet voor elkaar eigenlijk! Ik wil zo veel dingen doen! Stom want om 5 uur kan ik meestal niet meer op mijn benen staan terwijl ik dan nog moet gaan koken enzo.
Maar goed ben eigenlijk wel blij dat ik er voorlopig vanaf ben, scheelt weer een afspraak in de week!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Smaragdje vr 1 maa 2013 - 0:38

@ Vc, jullie krijgen een jongen?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl vr 1 maa 2013 - 0:50

Smaragdje schreef:@ Vc, jullie krijgen een jongen?

Haha dat zei mn schoonmoeder ook al. We weten niet wat we krijgen. De ene muur is dus licht groen en de ander licht blauw. Dat was het ook al bij D maar moest opnieuw geverfd worden. Ik vind dat wel kunnen voor zowel een jongen als een meisje.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Smaragdje vr 1 maa 2013 - 0:52

Vancity_girl schreef:
Smaragdje schreef:@ Vc, jullie krijgen een jongen?

Haha dat zei mn schoonmoeder ook al. We weten niet wat we krijgen. De ene muur is dus licht groen en de ander licht blauw. Dat was het ook al bij D maar moest opnieuw geverfd worden. Ik vind dat wel kunnen voor zowel een jongen als een meisje.

Kan zeker hoor. Alleen ze hadden toch wel een vermoeden uitgesproken. Ik was dus nieuwsgierig ;-)

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen vr 1 maa 2013 - 0:55

Haha, ik dacht: Hee die zit goed op te letten! Ik ben al lang weer vergeten wie nou wat kreeg en of ze het wel of niet wisten/wilden vertellen. laughcry

Ik vind blauw met groen prima kunnen voor een meisje en ook voor een jongen. Ik zou niet zo snel een roze kamer als neutrale kamer doen, maar ik heb dan ook een gruwelijke hekel aan roze. Ons kamertje word gewoon wit (gebroken wit) met rood tapijt en rode gordijnen een donkerblauwe commode, een ouderwetse houtkleurige ladekast, een witte schommelstoel en ook nog een rieten familiewieg. Haha beetje van alles wat dus! Ik hoop wel dat het uiteindelijk een beetje matcht, maar de kleuren kunnen in ieder geval samen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Vancity_girl vr 1 maa 2013 - 1:41

haha nieuwsgierig zijn mag hoor smile

Ik vind een roze kamer voor een meisje ook niet echt wat, D's nieuwe kamer heeft donker paarse accessoires en de muren gewoon wit. Als ze straks wat groter is en graag roze wil mag dat best maar zolang ze er zelf nog geen mening over heeft doen we dat lekker niet.
Jullie kamer klinkt ook mooi Pompoen, gewoon lekker neutraal.

@Mom of 2: heb je inmiddels de vk gebeld?
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Jelin vr 1 maa 2013 - 1:58

Hier ook geen roze kamer hoor voor de baby. Wij hebben lichtblauw met wit gekozen. Wilde niet weer voor groen gaan zoals bij dochter toen. Nu heeft ze wel een roze paarse muur.

@ vc.. die kleuren kunnen idd voor allebei.

@ pompoen.. die kleuren zijn ook leuk..

Edit; we hebben toch een lijstje met alle gegevens..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Mom-Of-3 vr 1 maa 2013 - 2:05

Nee ik heb niet gebeld, het was maar eenmalig en niet helderrood maar roze. Als ik weer wat verlies dan bel ik wel.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  sanne-84 vr 1 maa 2013 - 2:37

Vc, ik wist dat jij niet weet wat het wordt, want wij zij n de enige die het niet weten haha. En wij hebben ook blauw, dus vind idd ook dat dat kan;)

Momof2, fijn dat het maar een eenmalige bloedinkje is geweest

Pompoen, ik zag wel een beetje op tegen de bevalling, puur om het feit dat ik niet wist hoe en wat. Dat is me nu meer uitgelegd (is er door de suiker denk ik bij ingeschoten ofzo, en ik wist ook niet goed bij wie ik moest zijn) en daarom ben ik wel meer gerustgesteld. En ook weer het stukje dat zij toch meer betrokken zijn dan een gyneacoloog, weer even 'aandacht' gekregen zeg maar.

Mn 'prik'spullen voor de suiker worden wel vergoed! Contact gehad met diabetesvpk en die zei dat het bij een zwangerschap wel vergoed wordt. Dus teruggebeld en het was hun idd niet duidelijk dat het hier een zwangerschap betref. Tja, als ook nergens staat dat dat vermeld moet zijn.. Wordt nu gelukkíg geregeld
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud