Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kraamweek

+36
Susan
Roodkapje
M-G
Shopaholic
Tiara
Pien
bolus26
Jezzie
kwak
tweeling
Lejow
Elodie
Sanne
CCC
Bluestar
Linda
SarahKey
Pink!
chipa
Miccie
Flip Fluitketel
Liadan
Charles
Smaragdje
Purpleflower
Happydobby
Floor
Frummeltje
smooch
Star007
sabje
Sophiee
Printje
Aimee
peach
Caroow
40 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kraamweek - Pagina 2 Empty Re: Kraamweek

Bericht  Bluestar wo 20 feb 2013 - 2:48

Lag je de hele dag in bed? Nee, ik moest tussen de middag ook naar bed van de kraamhulp. Anders wisselde ik het af, bank en bed.
Welke tijden kwamen rrekening visite? 1e week overdag niet. 2e week heel wisselend van avonds tot overdag.
Waren de opa's en oma's er veel? Ja elke dag. Als de kraamhulp weg was en mijn vriend moest werken dan was mijn moeder er.
Lag je kindje veel bij jou? Ja zeker, maar ook in de wagenbak.
Op welke tijden kwam de kraamhulp? 8.00 tot 16.00of op het laatst 14.00.
Wat deed de kraamhulp allemaal? Controles mij en baby. Tips geven. Huishouden. Ontbijt en lunch voor mij en vriend maken. Wat was ik verwend zeg. Tot een schaaltje fruit bij mijn brood aan toe. En ik kon ook gewoon heel leuk mrt dr kraamhulp kletsen!
Waar was je vriend en wat deed hij? De 1e 4 dagen was hij vrij ivm weekend en bevalverlof. Toen nog 3 dagen gewerkt en toenhad hij 3 weken vakantie. Hij hielp in hhuis en mrt de kleine, maar deed ook zijn eigen ding.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  CCC wo 20 feb 2013 - 4:25

Caroow schreef:Omdat ik me nog niet echt een voorstelling kan maken naar hoe het straks gaat ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Lag je de hele dag in bed? Nee, ik heb alleen in het ziekenhuis de eerste dag in bed gelegen, maar kwam er dan alsnog uit. Ben geloof ik de derde dag al lekker even het centrum in gegaan smile

Welke tijden kwamen er visite? Ik probeerde de visite in de middag of de avond te laten komen. Volgende keer doe ik het anders, icm de borstvoeding die heel veel energie kostte en vroeg vond ik het niet prettig in het bijzijn van anderen te voeden. Omdat mijn vriend wisseldiensten heeft was ik vaak alleen met visite, en met dat voeden was niet ideaal. Ik raakte hier meer door gestresst dan dat ik er plezier aan beleefde. Ik zou je dus adviseren vooral visite te laten komen als bijv. de kraamhulp er nog is.

Waren de opa's en oma's er veel? Ja, mijn ouders en de andere opa's en oma's waren er ook regelmatig. Wel in overleg met ons.

Lag je kindje veel bij jou? N. heeft de eerste week zoveel mogelijk bij mij of mijn vriend gelegen. We hebben haar wel uit handen gegeven bij visite, maar ook na een tijdje weer terug genomen.

Op welke tijden kwam de kraamhulp? Onze kraamhulp was er van 9 tot 15.00 uur.

Wat deed de kraamhulp allemaal? Huishoudelijke taken, verzorging van mij en N. en eten maken voor ons zoals ontbijt en lunch.

Waar was je vriend/man en wat deed hij? Mijn vriend was de eerste week vrij, hij pakte zoveel mogelijk op maar vond het ook allemaal best inspannend zo'n eerste week.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sanne wo 20 feb 2013 - 5:14

Lag je de hele dag in bed? Nee, ik ben 's ochtends bevallen (thuis) en heb de dagen daarna zowel op de bank in de woonkamer als zittend op bed doorgebracht.
Welke tijden kwamen er visite? de eerste dag hadden we geen vaste tijden, toen zijn de opa's en oma's langs geweest. In de kraamweek hebben we visite buiten de deur gehouden tussen 12:00 en 15:00 uur.
Waren de opa's en oma's er veel? Mijn moeder kwam bijna elke dag even langs, mijn schoonouders zijn alleen op de geboortedag een half uurtje geweest.
Lag je kindje veel bij jou? Ja, we hebben een co-sleeper en ze sliep ook veel op mijn buik.
Op welke tijden kwam de kraamhulp? de eerste dagen van 8 tot 5, daarna steeds wat korter.
Wat deed de kraamhulp allemaal? alles wat ze moeten doen aan controles en verzorging van de baby, het hele huishouden, eten koken.
Waar was je vriend/man en wat deed hij? mijn vriend werkte.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 5:18

Lag je de hele dag in bed?
Bij de eerste heb ik wel op bed gerust was ook wel nodig na de keizersnede. Bij de tweede een half uurtje toen ik thuis was, verder niet.

Welke tijden kwamen er visite?
Hier niet 's avonds. Meestal rond half 11 of rond 2 uur.

Waren de opa's en oma's er veel?
Wat is veel? Ze waren er ongeveer 2 tot 3 keer in de week

Lag je kindje veel bij jou?
De oudste wel, de jongste sliep meteen op zijn eigen kamertje.

Op welke tijden kwam de kraamhulp?
Bij de eerste van 8-13 de tweede van 9-12

Wat deed de kraamhulp allemaal?
De eerste deed ALLES. Mijn bovenverdieping stoffen, zuigen. Bedden verschonen, badkamer schoonmaken, kamertje van de baby. Beneden stoffen zuigen, toilet beneden. Mijn eten klaar maken, voor de baby zorgen als ik ging douchen of iets dergelijks. De was deed ze. En controles bij mij.
De tweede deed een stuk minder. Het sanitair, 1 keer mijn bed verschoont, vooral heel veel tutten met de baby, mijn eten klaar maken als ik het vroeg. En controles bij mij.

Waar was je vriend/man en wat deed hij?
Die was thuis beide keren en deed boodschappen en het huishouden. De laatste keer hielp hij ook vooral door lekker met de oudste op pad te gaan zodat ik kon rusten.

Gast
Gast

Bericht  Elodie wo 20 feb 2013 - 5:19

Eerste dagen wel veel, daarna steeds vaker even in een lekkere stoel in de woonkamer.
Soms voor 12uur, maar sowieso altijd na 15, en vaak nog 's avonds.
Tijdens mijn kraamweek verbleef ik bij m'n moeder. En m'n pa kwam regelmatig langs.
Ja, bij mij op de arm of in wiegje naast m'n bed.
'S ochtends.
Ik kon zelf amper wat maar zat toen in het huis van m'n moeder dus heel veel hoefde ze niet te doen. Ze maakte wel mijn badkamer schoon, mijn bed en deed zoon in bad.
Nvt.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  Lejow wo 20 feb 2013 - 6:07

Hier ook geen kraamweek. En ik had me er zo op verheugd Sad

B heeft natuurlijk 7 weken in het ziekenhuis gelegen. Ik ben op maandag bevallen, moest donderdag naar huis, dus de dagen bestonden uit (de eerste week) heen en weer rijden naar Leiden en erna naar Rdam.
Echt rusten heb ik dus ook niet kunnen doen.
Mijn vriend moest zijn vrije dagen ook bewaren voor als B thuis kwam, want hij had er ook niet zoveel, wat er dus op meer kwam dat ik donderdag thuis kwam en vrijdag alweer alleen zat. Zaterdag is mijn vriend toen thuis gebleven, maar maandag is hij weer gewoon gaan werken.
En dan zit je alleen thuis zonder kind, en zonder man.

Had me de kraamweek echt anders voorgesteld, lekker verwend worden door de kraamverzorgster, lekker in bed blijven liggen, je kindje trots aan iedereen showen enz.
Mocht er in de toekomst ooit ooooooooit een tweede komen, en mocht dit wel gewoon goed gaan, ga ik dan ook dubbel en dwars gebruik maken van die kraamweek!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  tweeling wo 20 feb 2013 - 9:01

Caroow schreef:Omdat ik me nog niet echt een voorstelling kan maken naar hoe het straks gaat ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Nee, alleen tussen de middag even

S ochtends en einde vd middag

Ja elke dag kwamen ze kijken

Ja maar ook veel bij mijn man

Van 10.00 tot 16.00

Mij en mijn dochter helpen, het huishouden, de was, bedden verschonen

Hij was veel thuis, hielp bij alles en hij haalde de boodschappen etc
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  kwak wo 20 feb 2013 - 9:23

Caroow schreef:

Ik vul het van J in. Van D weet ik het niet zo goed meer.

Ja! Had ik mezelf ook voor genomen. Wel at ik savonds beneden en was ik beneden als de kraamhulp weg was.

Na 10 uur, na 15.00 en savonds na 20.00 uur.

Om de dag ongv

Ja, J lag eigenlijk altijd bij mij. Alleen in de ochtend sliep hij heel lang dan lag hij in zijn wiegje en hadden D en ik samen "tut" tijd.

Ze kwam de hele week van 8-16.00

Alles echt alles! Ze heeft zelfs de vriezer schoon gemaakt en de wasdroger gemaakt.
Het belangrijkste vond ik dat ze leuke dingen met D zou doen. Gelukkig klikte het tussen beide en hebben het samen heel leuk gehad.

Hij was 2 dagen vrij daarna ging hij gewoon werken maar was om 16.00 u thuis.

kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Jezzie wo 20 feb 2013 - 10:25

Nee, alleen tussen de middag even om te proberen te slapen.
Rond 10 uur of rond 16 uur. Maar de meeste visite kwam pas na de kraamweek.
Mijn ouders kwamen om de dag, schoonouders zijn 2 keer geweest.
Ja lekker bij mij op de bank en beneden in de kinderwagen.
Van 8.00 tot 16.00 de laatste 3 dagen was ze er tot 14.00
Stofzuigen, wassen, drinken en eten voor ons maken, wc schoonmaken, helpen met l voeden en verzorgen.
Boodschappen, eten koken 2 dagen werken, mij en l verzorgen.

Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  bolus26 wo 20 feb 2013 - 10:37

Lag je de hele dag in bed? De eerste dagen in t ziekenhuis wel en thuis sliep ik smiddags nog wel even,heerlijk!.
Welke tijden kwamen er visite? Wat handig uitkwam met de bv. Niet meer als 2 bezoekmomenten per dag en t liefst 1
Waren de opa's en oma's er veel? Ja, bijna elke dag, maar dan wel steeds maar een uurtje ongeveer.
Lag je kindje veel bij jou? ja, maar ook veel in de wieg
Op welke tijden kwam de kraamhulp? van 8.30 uur tot 15.30/16.00 maar ik had extra uren ivm moeizame bv en ik werd ziek).
Wat deed de kraamhulp allemaal? controles bij mij, begeleiding van borstvoeding, alle was, alle strijk, badkamer en wc poetsen, het hele huis stofzuigen, bed verschonen, ontbijt/lunch/fruit voor ons maken en helpen bij de verzorging van m'n dochter(en dan nog wel meer dingen die ik nu vergeet).
Waar was je vriend/man en wat deed hij? Hij was er de hele dag, hij heeft alles geregeld (aangifte van geboorte, geboorte doorgeven aan huisarts/zorgverzekering), geboortekaartjes op de post, vitamines en hij heeft samen met mij voor a gezorgd (in bad gedaan, aangekleed, verschoont, geknuffeld).[/quote]
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Pien wo 20 feb 2013 - 10:39

Lag je de hele dag in bed? Ik heb na mijn bevalling nog tot vrijdag in het ziekenhuis. Dat was dus 5dagen lang. E kwam pas de maandag daarna thuis, toen heb ik nog 3keer 4 uur kraamzorg gehad. Toen was ik al weer volledig op de been maar sliep ik 's middags nog wel.
Welke tijden kwamen er visite? Wij hadden 2momenten per dag dat er max 4mensen per keer kwamen.
Waren de opa's en oma's er veel? Ja. Vrijwel iedere dag in goed overleg, ze belde altijd of het uitkwam.
Lag je kindje veel bij jou? Ja. Na haar flesje bleef ze heerlijk bij ons en zodra ze lekker sliep brachten we haar naar haar wiegje.
Op welke tijden kwam de kraamhulp? De eerste dag van 1tot5. De tweede en derde dag kan 9tot1.
Wat deed de kraamhulp allemaal? Sanitair iedere dag schoon, stofzuigen, de was, ze maakte vers fruit en lunch en ging dan meestal al weer weg.
Waar was je vriend/man en wat deed hij? Hij was bij ons. Heerlijk 2weken samen gestart en dat was erg fijn. Hebben veel gewandeld en zijn regelmatig terrasjes gaan pakken.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Tiara wo 20 feb 2013 - 10:45

tweeling schreef:

Ja bijna wel, ik was echt uitgeput en had complicaties.

De eerste week niet veel, maar anders in de ochtend en einde middag.

Nee de eerste week 1-2 keer

Ja maar ook veel bij mijn man

08.00-14.00 de eerste dagen wat langer en dan steeds wat korter.

Controles doen bij mij en dochter. Elke dag badkamer en toilet. Bed verschonen en de was.

Mijn man was gelukkig vrij, hij hielp mee, deed boodschappen etc.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Shopaholic wo 20 feb 2013 - 10:51

Lag je de hele dag in bed? Bij de 1e wel, bij de 2e niet.
Welke tijden kwamen er visite? In de kraamweek bijna niet, alleen mijn ouders & zus, en de broers van mijn man.
Waren de opa's en oma's er veel? Ja. Mijn ouders kwamen dagelijks even kijken.
Lag je kindje veel bij jou? Ja.
Op welke tijden kwam de kraamhulp? Bij beiden eerst een middag, van 1300/1600, omdat we uit het ziekenhuis kamen, daarna 4dagen van 830/1630 en toen 2x een ochtend.
Wat deed de kraamhulp allemaal? De 1e vrijwel niks, alleen de verzorging van mij en Y. Huishouden kon mijn man zelfs nog beter doen. De 2e x deed de kraamhulp daadwerkelijk alles, en soms zei ik zelfs, en nu wil ik dat je bij me komt zitten en even lekker komt kletsen.
Waar was je vriend/man en wat deed hij? Man was thuis en hielp in de huishouding waar nodig en bij de 2e zorgde hij voor de oudste.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  M-G wo 20 feb 2013 - 10:57

Nee alleen 's nachts. Ik geloof dat ik 1 keer een uurtje op bed heb gelegen overdag.

Welke tijden kwam er visite?
De ene keer in de ochtend, de andere keer in de middag of in de avond. (alles is wel in overleg gegaan)

Mijn vader kwam iedere dag even kijken en de moeder van mijn vriend zijn kant heeft hier gelogeerd 3 dagen omdat zij aan de andere kant van het land woont.

Alleen met het voeden en af en toe even lekker knuffelen.
Slapen deed hij boven en als hij wakker lag, lag hij veel in zijn box.

De eerste dag van 10.30 - 14.30 omdat we net uit het ziekenhuis kwamen.
De rest van de dagen van 9.00 - 15.00.

Wassen, kleding opvouwen / opruimen, stofzuigen, badkamer en toilet schoonmaken, bed verschonen, eten koken, drinken inschenken en ontbijt maken (dat voelde wel heel vreemd), visite voorzien van drinken en cake en uiteraard helpen met de kleine (in bad, aan/omkleden, verschonen), als het nodig was zou ze me helpen met mijn verzorging maar dat kon ik zelf en gezellig kletsen.

Mijn vriend was thuis omdat hij op dit moment werkloos is.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Roodkapje wo 20 feb 2013 - 19:33

Nee ik heb tot 15 min na de bevalling op bed gelegen. Gedoucht en daarna nog 5 min op bed op de route naar de Neonatologie. Daarna alleen nog maar in bed om 's nachts te slapen in het ziekenhuis. Daar heb ik dan ook de eerste 4 dgn van mijn kraamweek doorgebracht.

Geen. Er mocht geen visite komen ivm infectiegevaar. Mijn kinderen zijn wel even langsgeweest maar dat mocht maar 1x met mondkapjes voor etc. Mijn oudste zusje is heel even binnengeweest maar mijn jongste heeft op de gang gestaan en verder het hele kind niet gezien. Zij kwam puur om ons te steunen.

Nee, die zijn 1x geweest. Toen ze met de kinderen langskwamen.

Nee, zij lag in de couveuse op de Neo en ik op de verpleegafdeling en de 4e dag ging ik naar huis en zij naar een ander ziekenhuis en lagen we paar km uit elkaar.

Toen J. uit het ziekenhuis kwam na 6 weken hebben wij geen kraamhulp meer genomen. Ik was blij dat er even niemand meer meekeek hoe ik mijn kind verzorgde etc. Lekker samen genieten van ons gezin.

Niets dus Kraamweek - Pagina 2 561177

Hij was aan het werk vooral. Doordat J. zo vroeg geboren is zat mijn man nog volop in het concertseizoen. Het was nog 2 weken druk en daarna zou de zomerstop zijn. De tijden dat hij vrij was zorgde hij voor de andere kinderen en kwam ook nog naar het ziekenhuis. Toen ze in het ziekenhuis hier in de buurt lag gingen de kinderen 1 x per dag mee naar het ziekenhuis. 1x niet zodat wij samen van haar konden genieten, konden buidelen maar ook de zaken bespreken die je niet bespreekt met de andere kidneren erbij, de zorgen en medische behandelplannen.

Ik heb maar 1 fijne kraamweek gehad bij de 4 kids. 2 prematuurtjes en 1 relatiecrisis die werd opgelost/uitgepraat in de kraamweek. Bij de 2e heb ik echt het meest genoten, 1 nadeel, het kind zelf. Haha, ze was een vreselijke huilbaby.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 20:30

Ik verbaas mij er echt over dat velen van jullie amper in bed hebben gelegen!

Ik heb bij beide kinderen de eerste dagen (3 à 4) heerlijk op bed doorgebracht, ik vond het beide keren echt heel fijn!
Lekker bijkomen van alles en vooral genieten van je pasgeboren baby.
De slaapkamer werd echt kraamkamer met kaarten en bloemen en cadeautjes en de visite die kwam kwam gewoon lekker naar boven.

Als er hier nog een derde komt ga ik het zeker weer zo doen!

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 20 feb 2013 - 20:42

Lag je de hele dag in bed? De eerste keer wel, toen kon ik amper lopen in de week na de bevalling. De tweede keer had ik minder pijn en toen was ik overdag ook gewoon op.

Welke tijden kwamen er visite? Meestal 's middags na 15.00.

Waren de opa's en oma's er veel? Mijn ouders vrijwel iedere dag, mijn schoonouders zijn een paar keer geweest, zij wonen niet dichtbij.

Lag je kindje veel bij jou? Ja.

Op welke tijden kwam de kraamhulp? De eerste keer weet ik niet meer precies de tijden, de tweede keer kwam ze altijd tussen 10.00 en 16.00.

Wat deed de kraamhulp allemaal? De eerste legde heel veel uit over babyverzorging en verschoonde elke dag het bed, maakte de wc en de badkamer schoon, deed de controles, maakte lunch. Bij de tweede was ik al wat meer op de been, zij deed ook wat minder en was ook veel gewoon aan het kletsen, wat ik ook wel leuk vond.

Waar was je vriend/man en wat deed hij? Thuis, hij deed van alles, boodschappen, eten maken, baby verzorgen, enzovoort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje wo 20 feb 2013 - 20:45

Neyteri, ik vind het vreselijk om in bed te liggen. Ik was enorm blij diat ik een paar dagen na de bevalling weer naar buiten mocht, heerlijk
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Amber- wo 20 feb 2013 - 20:50

Neytiri schreef:Ik verbaas mij er echt over dat velen van jullie amper in bed hebben gelegen!

Ik heb bij beide kinderen de eerste dagen (3 à 4) heerlijk op bed doorgebracht, ik vond het beide keren echt heel fijn!
Lekker bijkomen van alles en vooral genieten van je pasgeboren baby.
De slaapkamer werd echt kraamkamer met kaarten en bloemen en cadeautjes en de visite die kwam kwam gewoon lekker naar boven.

Als er hier nog een derde komt ga ik het zeker weer zo doen!

Hier verbaas ik me dus ook over, ik heb de eerste week ook veel in bed gelegen en vond dat heerlijk!

Kraamweek - Pagina 2 EmptyLag je de hele dag in bed?
ja ik heb veel in bed gelegen. 's avonds met het eten en de avonden was ik wel beneden.

Welke tijden kwam er visite?
Wij hebben bewust in de kraamweek geen visite laten komen, alleen opa's en oma's, broer/zus.

Ik denk ongeveer om de dag.

Ja hij lag veel bij mij of in het wiegje naast mijn bed. 's avonds lag hij op het voedingskussen in de box of op de bank.

De eerste 4 dagen van 08.00-16.00 en daarna 3 dagen van 08.00- 13.00.

Wassen, sanitair schoonmaken, overal stofzuigen, dweilen, helpen met de verzorging van de baby, lunch maken en fruithapjes, als de opa's/oma's etc kwamen zetten de koffie en smeerde ze beschuit met muisjes. Ook deed ze de controles bij mij.

Ik ben op vrijdag bevallen, dus die dag en het weekend was hij thuis. In de kraamweek is hij 3 á 4 keer (weet het niet eens meer precies) een halve dag gaan werken, soms iets langer. Maar dan kwam hij tussendoor even naar huis. Hij werkt op 3 min van ons huis.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Novalee wo 20 feb 2013 - 21:00

Lag je de hele dag in bed? Niet hele dagen, maar wel veel. We kregen bij de zwangerschapscursus de tip dat als je wilt dat bezoek niet te lang blijft, je ze het beste in de slaapkamer kunt ontvangen i.p.v. beneden. Als je alweer beneden bent zullen mensen er sneller vanuit gaan dat je alweer volledig herstelt bent en langer blijven. Dat vond ik wel een goede tip Very Happy Verder was ik ook gewoon nog erg moe

Welke tijden kwamen er visite? Meestal kwamen er zowel 's ochtends als 's middags mensen. Achteraf hadden we het wel iets te vol gepland allemaal, dat wil ik deze keer anders.

Waren de opa's en oma's er veel? Volgens mij kwamen zowel mijn moeder als mijn schoonouders dagelijks, en anders vrijwel dagelijks. Dat vonden wij zelf ook prima

Lag je kindje veel bij jou? Ja, ze sliep meestal wel in haar wiegje maar verder lag ze heel veel bij mij.

Op welke tijden kwam de kraamhulp? We kwamen om 12:00 uur uit het ziekenhuis, toen was ze er al vrij snel. De andere dagen begon ze om 8 uur en hield ze rond 4 uur op. De laatste dagen was ze er korter

Wat deed de kraamhulp allemaal? Ze heeft ons van alles geleerd over de verzorging van N., deed mijn controles en heeft mij intensief begeleidt bij de BV, deed de was, maakte de slaapkamer, badkamer en wc dagelijks schoon. Volgens mij stofzuigde ze beneden ook dagelijks. Verder zette ze koffie voor de visite en hield ze zich tijdens het bezoek op de achtergrond. De dagen waren zo om.

Waar was je vriend/man en wat deed hij? Hij was na de kraamweek nog 3 weken vrij dus hij was thuis. Hij deed de boodschappen, kookte, deed het huishouden toen de kraamverzorgster weg was, ondersteunde mij met dingen en werkte af en toe tussendoor vanuit huis.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 22:50

Bij de eerste was ik na 24 uur thuis en ben ik niet meer in bed geweest overdag. De rest van de week bestond uit op en neer reizencnaar het ziekenhuis. Ik had wel een paar dagen kraamhulp, maar dat voegde niets toe zonder baby. Bezoek hebben we Niet gehad, op opas en omas na, die mochten even kijken in het ziekenhuis.
Mijn man was grotendeels aan het werk omdat hij niet zolang vrij kon krijgen. Kindje lag in een couveuse, dus niet bij mij.

Bij de tweede lag ik 5 dagen in het ziekenhuis en daarna lag ik nog wel af en toe in bed vanwege keizersnede. Daarna op en neer reizen naar het ziekenhuis, dit keer ruim een uur verderop, kindje lag aan de beademing, was de eerste week te kritiek dus ik heb hem pas na de kraambed voor het eerst vastgehouden.

Visite: geen. Heel even opa en oma, maar verder mocht er niemand bij. Geen kraa,hulp gehad omdat we toch steeds onderweg waren, man was weer grotendeels aan het werk omdat hij een uitzendbaan had en niet werken betekende geen inkomen.
Ik kon me leukere kraambedden voorstellen smile vooral dat ik de jongste pas na een week mocht vasthouden hakt er nog steeds wel flink in,als ik erover nadenk.

Gast
Gast

Bericht  Snoes wo 20 feb 2013 - 23:05

Nee. Onze zoon lag de eerste dag op neonatologie dus daar was ik heel veel te vinden, alleen 's avonds lag ik in bed. Toen mijn zoon bij ons op de kamer mocht komen, zat ik gewoon in bed als er visite kwam.

Tussen 14u en 20u toen we in het ziekenhuis waren. Thuis wisselde dat, maar meestal 's avonds.

Toen we nog in het ziekenhuis waren elke dag. Toen we eenmaal thuis waren hebben ze ons beiden wel een paar dagen 'rust' gegund om met ons drietjes te wennen aan de nieuwe situatie.

De eerste dagen lag hij op neonatologie. Toen hij bij ons op de kamer mocht, lag hij vaak in zijn bedje vlak naast mijn bed. Ik had hem ook wel heel veel in mijn armen.

Ik ben zaterdagochtend (ofja, vrijdagnacht) bevallen en ben woensdagmiddag thuis gekomen. Wij hebben geen kraamhulp gehad.

Niets dus smile.

Hij is 6 weken thuis geweest na de bevalling. In het ziekenhuis hadden we een luxe-suite waarbij hij ook kon blijven slapen, dus hij was de ganse dag bij mij. Toen we eenmaal thuis waren, zorgde hij voor het eten, dat het huis proper was etc. Hij probeerde mij zoveel mogelijk te ontlasten. De verzorging van onze baby deden we samen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  LDJ do 21 feb 2013 - 0:33

[quote="Caroow"]Omdat ik me nog niet echt een voorstelling kan maken naar hoe het straks gaat ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Lag je de hele dag in bed? Nee, niet de hele dag. De eerste dag ben ik savonds even naar beneden gegaan en dit heb ik iedere dag iets opgebouwd. Niks voor mij om de hele dag boven in bed te moeten blijven liggen als dat niet hoeft.

Vaak smorgens of smiddags en dan ong een uurtje per keer.

Wel meer als anderen, maar dat vonden we niet erg.

Ja.

Meestal ban 8.00 tot 14.30.

Ontbijtje maken voor mij, M. Helpen in bad doen, kleding wassen, stofzuigen, afwassen enz.

Die was thuis en hielp mee met van alles.

Een super week was het!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud