Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een draagdoek of een andere drager...

+10
L!ND@
Jade
Happydobby
Slakje
Liadan
Teddyaapje
Darius
Linda
Sanne
Pussycat
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Een draagdoek of een andere drager...  Empty Een draagdoek of een andere drager...

Bericht  Pussycat ma 18 feb 2013 - 23:46

Omdat ik bijna jarig ben wil ik een draagdoek/drager vragen voor mijn verjaardag.
Maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
En ik weet dat er al veel topics hierover zijn, maar ik zoek naar een passend advies voor mij. En ik ben nog niet veel wijzer geworden.

-De baby komt als het goed is rond begin mei, dus we gaan het warme weer in.
-Hoe ik er nu over denk wil ik de baby zowel langere tijden (boswandeling) als korte tijden (boodschapje doen/handen vrij hebben om iets in huis te doen) kunnen dragen.
-Prijs maakt niks uit. Ik kan altijd zelf bijleggen.
-O'ja ik wil de baby wel kunnen voeden in een doek/drager dat lijkt me ook wel erg makkelijk als je ergens onderweg bent ofzo. Kan dat uberhaupt wel in een drager? Embarassed Of kom je dan sowieso op een doek uit?

Zo dat zijn een paar vragen van een leek Laughing ben benieuwd.
Misschien komen jullie nog op vragen waar ik nog geen eens aan gedacht heb.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een draagdoek of een andere drager...  Empty Re: Een draagdoek of een andere drager...

Bericht  Gast di 19 feb 2013 - 0:03

Zelf heb ik met warm weer geen specifieke voorkeur voor een doek of een drager. Zelf heb ik ook met ruim 30 graden afgelopen zomer gewoon met mijn Girasol gedragen. Ik heb wel ook een zgn 'zomerdoek' gehad, maar prefereerde die met warmte niet boven andere doeken. Wel zou ik als ik jou was voor een geweven doek gaan. Er zijn ook doeken van tricot, maar die zijn al snel erg warm.

Voor snel een boodschap vind ik een drager ideaal. Ook vind ik die fijn om dochter even snel op mijn rug te zetten. Maar over het algemeen draag ik liever met een doek. Die sluit zich perfect aan om zowel het lichaam van mijn dochter als mijn eigen lichaam. Met een doek kan ik mijn dochter nog steeds uren dragen, terwijl het met een drager na een tijdje wel zwaar wordt.

Voeden kan ook wel in een drager, maar vind ik zeker met een kleintje in een doek prettiger. De meningen over wel/niet voeden in een doek en of dat verantwoord is zijn sowieso verdeeld. Zelf ben ik gaan voeden in de doek omdat dat de enige manier was waarop mijn dochter buiten de deur wilde drinken en we op die manier in ieder geval het huis nog uitkwamen.

Als je een drager wilt waarin je je baby vanaf de geboorte kunt dragen zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld de storchenwieche of marsupi. Zelf ben ik voorstander voor zowel een doek als drager, haha, beide hebben op verschillende momenten hun voors en tegens.

Gast
Gast

Een draagdoek of een andere drager...  Empty Re: Een draagdoek of een andere drager...

Bericht  Pussycat di 19 feb 2013 - 0:16

Bedankt tiramisu dat is wel een duidelijk verhaal Een draagdoek of een andere drager...  561177
Waar ik dan nog benieuwd naar ben: Wat zijn de tegens om te voeden in een doek dan? Ik heb er niet bij stil gestaan eigenlijk of dat verantwoord is het leek me gewoon makkelijk Een draagdoek of een andere drager...  394967 Waarom zou het niet verantwoord zijn?

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne di 19 feb 2013 - 0:27

Tiramisu, hoe krijg je het voor elkaar om je dochter te voeden in de doek, zonder haar eruit te halen? Ik draag H. altijd in de FWCC en dan zit haar hoofdje wel ongeveer ter hoogte van mijn borst, maar om nou te zeggen dat ze zo de tepel zou kunnen pakken, dat niet. Nog daargelaten dat ik ook kleren aan heb. Ben gewoon benieuwd, in het begin heb ik wel eens tijdens een boswandeling moeten stoppen, omdat ze wilde drinken.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda di 19 feb 2013 - 0:28

Hier staat het een en ander over voeden in een draagdoek. Ook staan er filmpjes bij.
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/draagdoeken.html#voedhoogte

Ik heb zelf de beco butterfly, daarnaast wil ik de storchenwiege carrier kopen. Ik denk dat een doek knopen niks voor mij is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 19 feb 2013 - 4:04

Pussycat schreef:Bedankt tiramisu dat is wel een duidelijk verhaal Een draagdoek of een andere drager...  561177
Waar ik dan nog benieuwd naar ben: Wat zijn de tegens om te voeden in een doek dan? Ik heb er niet bij stil gestaan eigenlijk of dat verantwoord is het leek me gewoon makkelijk Een draagdoek of een andere drager...  394967 Waarom zou het niet verantwoord zijn?

M.i. kan het prima zolang je je kindje goed in de gaten houdt. Met een kleine baby kan het aanhappen lastiger gaan. Ook is de houding van je kindje belangrijk om op te letten, m.n. bij hele jonge kindjes, ivm mogelijke ademnood. Een andere tegen is dat je niet ergonomisch kunt dragen en voeden tegelijk. Tijdens het voeden hangt je baby te laag om ergonomisch te dragen maar bij ergonomisch dragen zit je baby te hoog om goed aan te kunnen happen.

Sanne, ik knoop ook fwcc. Eerst knoop ik haar goed, dan maak ik de knoop op mijn rug los en laat haar wat zakken zodat ze op de goede hoogte zit. Shirt omlaag (een coltrui is hierbij niet zo handig smile ) en dan kan ze aanhappen. Als ze dan klaar is met drinken knoop ik haar weer wat hoger.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat za 23 feb 2013 - 8:13

Oké ik zit bij de geweven doeken te kijken. Maakt het nog verschil in merk? Of alleen qua uiterlijk?

En wat vinden jullie van de mei tai en ringsling? Ben benieuwd naar ervaringen.

De ringsling lijkt mij namelijk makkelijk voor als ik snel (en kort) weg moet. Zoals oudste dochter uit school halen of op bezoek gaan. Ik vraag me alleen af hoe stabiel die is haha. Het lijkt of je kind nog veel kan bewegen als ik filmpjes/plaatjes bekijk is dat ook zo? Of zitten ze echt wel goed vast? Ook naarmate ze ouder worden?

De mei tai weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik daarvan moet vinden... Ik zie eigenlijk niet de voordelen boven de geweven doeken. Behalve minder knopen?

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Darius za 23 feb 2013 - 8:28

Ik heb nu een aantal weken een ringsling en vind hem erg prettig. E zit er ook goed in. Ik gebruik hem echter het meeste voor Pepijn. Die wil nu zelf lopen maar ook nog veel getild worden en wil dan niet in de kinderwagen. Een fwcc knoop ik ook snel met E erin.

Voorheen vond ik het hebben van meerdere dragers onzin, maar ik ben helemaal om. Heb nu een rekbare, een geweven, een manduca en een ringsling. Begin nu zelfs warm te lopen voor verschillende materialen en lengtes.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Teddyaapje za 23 feb 2013 - 9:05

Ik kon niks met de ringsling, maar T. Was al wat ouder toen ik die kocht. Misschien dat t wel wat was geweest als hij jonger was geweest.

Ik heb vooral met de mei tai gedragen van 6mnd tm 1,5 jaar, toen werd die te klein. Sindsdien zweer ik bij mn wompat.

Geweven doeken zijn eigenlijk altijd wel goed, vooral smaakafhankelijk.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Pussycat za 23 feb 2013 - 9:31

Hmm daar kan ik wel wat mee Een draagdoek of een andere drager...  561177

Ik neig nu een beetje naar een ringsling voor dus de korte/snelle draagtijd. En voor het gemak.

En naar een geweven doek bijvoorbeeld van hoppediz.

Maar ik ben nog rond aan het kijken.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat di 5 maa 2013 - 23:28

Even dit topic uppen.

Ik heb nu een ringsling in huis. Van hoppediz.
Maar ik merk dat ik het nog erg lastig vind om hem te stellen.
Op filmpjes via youtube ziet alles er zoveel makkelijker uit alsof de stof veel soepeler is.
Ik moet echt hard trekken aan de uiteinden om er beweging in te krijgen.
Zou wassen helpen? Of zijn er andere tips voor die ik niet weet?

Misschien hebben jullie sowieso nog andere tips?

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan di 5 maa 2013 - 23:55

Trek je 'm baan voor baan aan? Dat ging bij mijn ringsling wel makkelijk (ik vond het het lastigst om die ring op de goede plek te krijgen). Geen idee of wassen helpt, ik zou denken dat ie daar juist wat stugger door wordt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan di 5 maa 2013 - 23:56

Oh, ik lees dat je aan de uiteinden trekt, ik trok juist wat dichter onder de ring om 'm aan te trekken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Teddyaapje wo 6 maa 2013 - 2:36

Is het een nieuwe doek? Hier staan tips om een doek soepeler te krijgen:

http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=67094
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Slakje wo 6 maa 2013 - 2:37

Ik heb zelf een tricot slen, maar hoe ik het zie in het filmpje; kan je baby dan wel gemakkelijk ademen? Ik heb precies het idee dat ze zo helemaal zit ingepakt en geen lucht krijgt.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Pussycat wo 6 maa 2013 - 3:22

Ja dat staat er wel een beetje krom Wink
Ik trek niet letterlijk aan de ''uiteindes'' als in aan de puntjes haha, maar inderdaad gewoon aan de staart ook dichtbij de ring alleen dat maakt niks uit.

Jeetje wat een tips teddyaapje staan er daar haha je moet er dus nogal wat voor doen! :O
Toch maar beginnen met wassen en strijken dan wie weet helpt dat al.

Slakje Bedoel je nu juist bij de tricot slen of de ringsling?

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje wo 6 maa 2013 - 3:31

De tricot slen van Babylonia
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Happydobby wo 6 maa 2013 - 4:34

Ik heb nu net een andere doek, wel een tweede handse maar deze is nog erg stug in vergelijking met mijn andere girasol.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jade wo 6 maa 2013 - 4:37

Ik zou ook zo graag willen dragen, maar dan moet ik nog langer aanvalsvrij zijn.. want ik kan de kleine dan niet snel genoeg wegleggen als ik me niet lekker voel.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Pussycat wo 6 maa 2013 - 5:23

ooh de tricot slen weet ik ook niet... ben ik niet bekend mee Wink

Jade wat heb jij als ik vragen mag? Wat vervelend dat je dan niet alles kan doen wat je zou willen Een draagdoek of een andere drager...  1371890812

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  L!ND@ wo 6 maa 2013 - 5:26

Jade, wat vervelend dat het niet kan. Mag je helemaal geen dragers gebruiken? Ik gebruik nu namelijk een bondolino en die is erg makkelijk af te krijgen (klittenband en eenmalig kruislings geknoopt. Of is dat gewoon echt niet verantwoord?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Jade do 7 maa 2013 - 7:49

Ik heb last van epilepsie. Ik voel de aanvallen wel aankomen, dus kan de baby optijd wegleggen/zelf gaan zitten/liggen, maar het risico dat ik de kleine niet optijd neer kan leggen is toch te groot. Het gaat nu al heel goed, waardoor we een kindje wel aandurven, maar ik wil de gevaren niet op gaan zoeken.

Maar ik vind het wel écht heel jammer, het lijkt me heerlijk om de baby te dragen. I love you

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  kwak do 7 maa 2013 - 8:49

J wil niet in een drager. In de storchenwiege word hij echt woest! Hij krijst de hele straat bij elkaar en houd pas op als je hem er uithaalt. Echt jammer en het zou zo fijn voor hem zijn met zJin reflux.
In de doek is hij een kwartier onrustig, geeft zich dan maar over om na een kwartier weer boos te worden omdat hij er uit wil.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 9:00

Ik kon ook niet overweg met een ringsling. Ik kreeg de banen ook moeilijk strak en vond het asymmetrisch dragen al vrij snel zwaar worden. Qua gemak kan ik nog sneller een ruck knopen, dan haar in de ringsling zetten. Het fijnst dragen vind ik nog steeds de draagdoek, maar qua gemak ga ik toch wel voor de storchenwiege.

Gast
Gast

Bericht  Pink! vr 8 maa 2013 - 2:42

Even een tip, mooie geweven doeken voor een mooi prijsje:

http://www.lovelymaternity.com/merk-1/little-frog-draagdoeken.html?limit=15

Ik kan het andere draagtopic niet meer vinden dus vandaar dat ik hem hier maar even plaats.
Ik ga er ook 1 bestellen!
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: