Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nuchter voor ks.... Hoe nuchter is dat?

+12
Happydobby
Susan
PiP
mickey
Luce
Paper Crown
joyce0606
Lejow
Twellie
Manderijn
Jade
Roodkapje
16 plaatsers

Ga naar beneden

Nuchter voor ks.... Hoe nuchter is dat? Empty Nuchter voor ks.... Hoe nuchter is dat?

Bericht  Roodkapje zo 17 feb 2013 - 8:14

Mijn zusje gaat deze week ergens bevallen met geplande ks. Nu moet ze nuchter blijven maar vraagt zich af of je wel een glaasje water mag, want in de nacht drinkt ze normaal wel wat water weg, anders kan ze niet slapen. Niet dat dalijk de ks moet worden verplaatst omdat ze toch wat heeft gedronken..... dan slaapt ze liever maar niet Wink

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nuchter voor ks.... Hoe nuchter is dat? Empty Re: Nuchter voor ks.... Hoe nuchter is dat?

Bericht  Jade zo 17 feb 2013 - 8:15

Roodkapje schreef:Mijn zusje gaat deze week ergens bevallen met geplande ks. Nu moet ze nuchter blijven maar vraagt zich af of je wel een glaasje water mag, want in de nacht drinkt ze normaal wel wat water weg, anders kan ze niet slapen. Niet dat dalijk de ks moet worden verplaatst omdat ze toch wat heeft gedronken..... dan slaapt ze liever maar niet Wink

normaal is nuchter, echt nuchter. Ook geen water dus!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Nuchter voor ks.... Hoe nuchter is dat? Empty Re: Nuchter voor ks.... Hoe nuchter is dat?

Bericht  Manderijn zo 17 feb 2013 - 8:15

Ik mocht wel water, maar minimaal!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Twellie zo 17 feb 2013 - 8:16

Nuchter betekent normaalgesproken zelfs geen water en ik denk dat dat bij een keizersnede anders zal zijn dan andere operaties.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Lejow zo 17 feb 2013 - 8:16

Zoveel zoden zullen die slokjes water niet aan de dijk zetten.
Als ze nou liters en liters weg zou zuipen is het een ander verhaal.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  joyce0606 zo 17 feb 2013 - 8:16

het liefst hebben ze dat je echt echt niets neemt, maar water wordt wel gedoogd, ze mag best paar slokjes nemen, maar geen liter weg drinken.

(zelfs thee zonder suiker/melk wordt nog gedoogd)

Maar ze kan het beste proberen echt niets te nemen! en anders even bellen. (vaak staat op de website van het betreffende ziekenhuis ook een protocol nuchter zijn, patiëntenfolder verloskunde)

Laatst aangepast door joyce0606 op zo 17 feb 2013 - 8:19; in totaal 1 keer bewerkt
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Paper Crown zo 17 feb 2013 - 8:16

Ik mocht gewoon nog een broodje en een kop thee hoor, net voor de keizersnee.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Luce zo 17 feb 2013 - 8:19

Ik mocht 1,5u voordat ik onder narcose ging nog gewoon water drinken. Tot dan ook nog appelsap of eventueel een dextro energy. Dus het lijkt me dat zij dat dan ook wel mag?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 8:20

In ieder geval nuchter van alcohol.

Gast
Gast

Bericht  mickey zo 17 feb 2013 - 8:20

Ik ben dinsdagochtend ingeleid, heb toen wel gewoon ontbeten. Ergens halverwege de dag kreeg ik gewoon eten in het ziekenhuis. Uiteindelijk de volgende ochtend bevallen d.m.v. keizersnede, wat dus vrij onverwacht kwam. Denk dat een glas water geen kwaad kan hoor. Dat nuchter zijn, zal vooral zijn, omdat ze anders flink misselijk kan worden van de verdoving gok ik.
Toen ik een blindedarm ontsteking had, mocht ik gewoon water drinken de dag van de operatie. Achteraf gezien misschien niet heel slim, want ik was heel misselijk toen ik bij kwam, maar toen was ik ook al 1,5 dag nuchter, wat eten betreft. Ben toen donderdag in de middag opgenomen, moest 's avonds beginnen met contrastvloeistof en mocht er water bij, maar voor de rest moest ik nuchter blijven, i.v.m. mogelijke operatie. Uiteindelijk vrijdagavond pas geopereerd, dus best lang zonder eten gezeten. Ik denk dat ik daar zo misselijk van was, niet zozeer van het water Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PiP zo 17 feb 2013 - 8:20

Toen mijn galblaas verwijderd werd verstonden ze nuchter als volgt:
2 uur van te voren geen vocht meer en 6 uur van te voren geen eten meer.
Echter toen ze me de afspraak bevestigde gaf de telefoniste aan dat ik vanaf 12 uur geen eten meer mocht, terwijl ik om half 12 aan de beurt zou zijn.
Ik heb me er maar aan gehouden, wou ook niet kotsmisselijk zijn na die tijd.
Ik nam tegen de droge mond wel af en toe wat water in de mond om te spoelen en tufte dat weer uit.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Roodkapje zo 17 feb 2013 - 8:22

Sunprincess schreef:In ieder geval nuchter van alcohol.

Whahaha! dat komt goed, dat doet ze al ff niet meer Wink Ik heb het doorgegeven dat ze max een paar slokjes neemt.... geen glazen, zitten we safe!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  joyce0606 zo 17 feb 2013 - 8:24

klopt het is ook tegen de misselijkheid, voordat je geopereerd wordt krijg je ook een drankje en tabletten (hier dan) bij spoedkeizersnede heb je het niet in de hand, dan krijg je een injectie tegen misselijkheid en zuurbranden.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Susan zo 17 feb 2013 - 8:42

Ik dacht dat je tegenwoordig tot op een bepaald moment nog wel helder vocht mag hebben als je geopereerd wordt, maar ik zou het anders even navragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Happydobby zo 17 feb 2013 - 8:48

Ik neem aan dat ze een ruggenprik krijgt? Waarom moet je dan nuchter bliiven? Ik heb 2/3 uur voor de keizersnee nog vla gegeten en tijdens het persen steeds gedronken, de keizersnee kwam onverwachts en ik was dus niet nuchter.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jelin zo 17 feb 2013 - 9:15

Ik krijg binnenkort ook een geplande keizersnede en heb een folder mee gekregen daarover. In de folder wordt gezegd dat als je voor 13 uur behandeld wordt dat je tot 6 uur heldere dranken mag nuttigen.

Maar ik zou het navragen bij de gyn.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Pompoen zo 17 feb 2013 - 9:16

Bij mijn heupoperatie onder volledige narcose moest ik nuchter zijn maar mocht ik tot ik dacht twee uur voor opname nog wel heldere vloeistoffen drinken. Dus alleen de laatste twee uur mocht ik niet meer drinken. Kan ze niet nog even het protocol vragen?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Zora zo 17 feb 2013 - 9:21

Toen ik een tijd geleden opgenomen was voor een operatie mocht ik ook niks drinken. Ook niet toen de operatie 24u werd uitgesteld Evil or Very Mad Daarvoor wist ik niet wat echte dorst was... Ik kon echt alleen maar denken aan water.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  iloverose zo 17 feb 2013 - 9:54

Ik had de smorgens voor het ontbijt in het zieken huis nog wat snoepjjjes en 2 koeken gegeten (had erg zin in wat hihi)toen gewoon ontbijt nog een plak oudwijfkoek .Toen ze zijden het wordt een kijzersnee mocht ik niks meer eten en drinken,maar ik had zoon trek dat ik stiekem een koekje heb gegeten.voor de kijzersnee kreeg ik nog een drankje voor misselijkheid ,tijdens de operatie niet misselijk geweest .toen ik weer op de kamer kwam had ik bere honger werd toen pas misselijkheid meer van de honger.
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Susan zo 17 feb 2013 - 9:56

Zora schreef:Toen ik een tijd geleden opgenomen was voor een operatie mocht ik ook niks drinken. Ook niet toen de operatie 24u werd uitgesteld Evil or Very Mad Daarvoor wist ik niet wat echte dorst was... Ik kon echt alleen maar denken aan water.

Ook raar dat je al die tussenliggende tijd niet mocht drinken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: