Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Plakje cake?

+7
ExpressoB
Monnie
Lejow
Jerry
BJA
Beachgirl
Linnie1985
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Plakje cake? Empty Plakje cake?

Bericht  Linnie1985 di 15 feb 2011 - 8:46

Van het weekend was ik dus jarig en we dachten dat er veel mensen zouden komen omdat ik nog maar net samen woon en veel familie hebben nog niet gezien hoe en waar ik woon.

Dus ik met mn nichtje chocolade en normale cake gekocht en van de chocolade cake is gegeten. De normale is onaangebroken gebleven.

Vanavond dacht ik ow lekker plakje cake bij de koffie en gelijk erachteraan dacht ik: tot hoe lang is hij eigenlijk goed?

Bleek de chocolade cake dus tot de 8e goed te zijn :S afgelopen zaterdag was het de 12e!!!
Hij was €3,19 en ik heb het bonnetje nog, dus morgen ga ik er toch mee terug.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Plakje cake? Empty Re: Plakje cake?

Bericht  Beachgirl di 15 feb 2011 - 8:51

Whahah ow dat is wel heel erg!
Ik ga niet zo snel terug naar de winkel met iets, maar hierin geef ik je wel gelijk!

Eet smakelijk morgen van je "goede" cake!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Linnie1985 di 15 feb 2011 - 8:52

Mimpie schreef:Whahah ow dat is wel heel erg!
Ik ga niet zo snel terug naar de winkel met iets, maar hierin geef ik je wel gelijk!

Mijn schoonzusje was gistere niet lekker en vandaag is ze ziek naar huis gegaan zou het...

Haha nee gelukkig heeft ze een griepje pfieuw

keb niet zo'n trek meer in cake, ik neem wel een Jodekoek die is tot 9 mei goed
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  BJA di 15 feb 2011 - 8:53

Ik ben zo'n type dat niet nog eens teruggaat naar de winkel, terwijl ik het eigenlijk wel zou moeten doen. smile
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Jerry di 15 feb 2011 - 8:54

slecht zeg...

Als er mensen ziek waren geworden, was dat al wel na een uurtje na 't eten van die cake...

Ik heb een keer (bijna) gerookte kip gekocht die 3 maand (ja, 3 maand) over datum was. Heb 'm bij een vakkenvuller in z'n handen gedrukt met de woorden 'is net over de datum'... clown

Ik ga met dat soort dingen ook gewoon terug hoor.
Heb een keer creme fraice gehad die brokkelig was met water erop. Kreeg een nieuwe mee, beetje jammer dat we al hadden gegeten.
Ook een keer broccoli met beestjes gehad bij de Aldi. Heb 't weggegooid en teruggegaan naar de winkel. Geen bonnetje, niks. Kreeg zo een nieuwe mee (en sindsdien check in broccoli altijd heel goed voor ik 't koop!)

Laatst aangepast door Jerry op di 15 feb 2011 - 8:56; in totaal 1 keer bewerkt
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Linnie1985 di 15 feb 2011 - 8:54

BJA schreef:Ik ben zo'n type dat niet nog eens teruggaat naar de winkel, terwijl ik het eigenlijk wel zou moeten doen. smile

Ach ik was van de week in de winkel voor het avond eten (lasagna). Ben ik met het eten bezig, heb ik melk nodig... Dus kon ik weer terug
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Beachgirl di 15 feb 2011 - 8:55

Was die chocoladecake nog wel goed?? lol!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 8:59

Oh lekker is dat :o

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 9:23

Had het met een tube gezichtscreme bij de apotheek van 100ml. Vrijdag gekocht, houdbaar tot 4/2011. Voor die tijd smeer ik het nooit leeg...

Terug gaan of niet?

Gast
Gast

Bericht  Linnie1985 di 15 feb 2011 - 9:29

Beauty Addict schreef:Had het met een tube gezichtscreme bij de apotheek van 100ml. Vrijdag gekocht, houdbaar tot 4/2011. Voor die tijd smeer ik het nooit leeg...

Terug gaan of niet?

Ik zou het gewoon doen, niet geschoten is altijd mis toch?
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 9:33

Beauty Addict schreef:

Terug gaan of niet?
Nee, die tube mag nu gewoon nog verkocht worden.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 15 feb 2011 - 9:36

Het is met een cake tenminste houdbaar tot, dus van die 4 dagen gebeurd er echt niets hoor smile Het is niet ineens per de 9e compleet verschimmeld.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 9:36

Purple schreef:
Beauty Addict schreef:

Terug gaan of niet?
Nee, die tube mag nu gewoon nog verkocht worden.
Ja, dat wel, maar krijg het in die tijd noooooit leeg... :shock: . Beetje zonde is het wel.

Gast
Gast

Bericht  Monnie di 15 feb 2011 - 9:40

Ik ga echt wel terug naar de winkel met producten die over datum zijn. Het gebeurt hier gewoon zo vaak. Afgelopen weekend nog met een pak yoghurt, was ook al over datum. En het gaat me echt niet om die euro, maar om het principe. Echt slecht dat ze die producten nog in het schap hebben staan.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 9:44

Monnie schreef:Ik ga echt wel terug naar de winkel met producten die over datum zijn. Het gebeurt hier gewoon zo vaak. Afgelopen weekend nog met een pak yoghurt, was ook al over datum. En het gaat me echt niet om die euro, maar om het principe. Echt slecht dat ze die producten nog in het schap hebben staan.
Je kunt toch ook beter opletten welk pak yoghurt je pakt? Ik zoek altijd op datum bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB di 15 feb 2011 - 9:47

Beauty Addict schreef:Had het met een tube gezichtscreme bij de apotheek van 100ml. Vrijdag gekocht, houdbaar tot 4/2011. Voor die tijd smeer ik het nooit leeg...

Terug gaan of niet?

haha geen idee
misschien ligt het aan de creme of was het er 1 van wat oudere voorraad
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Monnie di 15 feb 2011 - 9:49

Purple schreef:
Monnie schreef:Ik ga echt wel terug naar de winkel met producten die over datum zijn. Het gebeurt hier gewoon zo vaak. Afgelopen weekend nog met een pak yoghurt, was ook al over datum. En het gaat me echt niet om die euro, maar om het principe. Echt slecht dat ze die producten nog in het schap hebben staan.
Je kunt toch ook beter opletten welk pak yoghurt je pakt? Ik zoek altijd op datum bijvoorbeeld.
Ja meestal let ik er ook wel op, pak altijd ergens achterin de verste datum. Maar even snel boodschappen doen en niet opletten. Toch blijf ik het slecht vinden dat er producten soms ver over datum in de schappen staan.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Lady4 di 15 feb 2011 - 9:49

Dat jullie daar zo strikt in zijn. Ik zou die cake gerust nog opeten. Hij zat nog in de verpakking en blijkbaar ziet hij er nog goed uit. Zoals Lejow zegt, het is een tenminste houdbaar tot datum, dus het kan echt wel wat langer. Ik heb vorige week nog een zakje chips gegeten dat houdbaar was tot oktober 2010. Niks mis mee, niet ziek geworden. Het is uiteraard niet netjes dat ze het nog verkocht hebben, dat ben ik met je eens. En van gezichtscreme wist ik niet eens dat er een houdbaarheidsdatum op zit!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 9:51

ExpressoB schreef:

Terug gaan of niet?

haha geen idee
misschien ligt het aan de creme of was het er 1 van wat oudere voorraad
Nee, ligt niet aan de creme. Had er 2 gehaald, ook 1 voor iemand anders meegenomen, en die was gewoon houdbaar tot 8/2011...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 9:52

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje raar om er nu nog mee terug te gaan. Die cake is half aangebroken, ze zien je aankomen. Ze zullen je vast je geld teruggeven, maar geef toe: als je die datum niet had gezien, had je de cake gewoon opgegeten.

Gast
Gast

Bericht  Linnie1985 di 15 feb 2011 - 9:59

Alex167 schreef:Eerlijk gezegd vind ik het een beetje raar om er nu nog mee terug te gaan. Die cake is half aangebroken, ze zien je aankomen. Ze zullen je vast je geld teruggeven, maar geef toe: als je die datum niet had gezien, had je de cake gewoon opgegeten.

Normaal kijk ik altijd naar de datum, maar in de haast vergeten en van de cake zijn 3 plakjes af, laatst op de verjaardag gegeten. Dus tja vanavond dacht ik er ineens aan.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  sonly di 15 feb 2011 - 10:15

Terug gaan of niet?

Crèmes enzo zijn in principe nog goed zolang ze nog 1 massa zijn zeg maar. (dus niet een waterig papje en iets hards in een tube). Heb ooit bij een cosmetica bedrijf gewerkt smile (dat inmiddels falliet is) Make-up enzo zou ik wel echt op de datum letten trouwens, voor je een oog ontsteekt door oude mascara ofzo...

Iniedergeval, denk niet dat het veel kwaad kan om die crème nog te smeren na de datum.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 10:17

Ik heb paar jaar terug eens een voedselvergiftiging opgelopen, dat is echt geen pretje. Heb een week alleen maar staan overgeven, kon echt niks binnenkrijgen, was zwaar vermagerd. Sindsdien let ik er heel erg goed op, dus koop zelden dingen die over de datum zijn.Voor zo'n bedrag zou ik niet terug gaan..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 22:42

Het ligt er maar net aan wat er over datum is.

Iets waar ontzettend veel suiker o.i.d in zit zou ik wel eten als het een aantal dagen over datum is. Ook iets wat je heel lang kan bewaren in de diepvries (bijv kroketten ofzo).. Wij hadden laatst zuurkool in zo'n vacuumverpakking die was 4 dagen over datum, maar heb ik nog gewoon opgegeten (die zijn meestal 4 maanden houdbaar ofzo, had hem al in oktober gekocht, maar het kwam er steeds niet van om het te eten haha)

Maar producten met een korte datum eet ik eigenlijk niet als ze over datum zijn. (zuivel en vlees bijv.). Ook frisdranken niet, maar dat komt door een verhaal van een vriendin van mij. Zij dronk een keer dubbelfriss die 1 dag over datum was, hij proefde een beetje raar maar niet vies. Daarna nog een glaasje zaten er dikke klonten etc. in.. brrrrrr hahaha

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 2:46

Ik ben echt panisch met producten met houdbaarheidsdata, na de datum die erop staat eet ik ze niet meer, punt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: