Rijlesinstructeurs
+28
Aimee
Rouge
Pitufo
ijsjemeisje
xxjojootjexx
Fjell
Fearie
Lady Starstruck
Lady1984
Exogenesis
Bazinga
dr_oupy
Summerlovin
Jasmine
Atelier Madame
_Lacey_
M@niek
May
Urban Naked
Charles
Punk'd
Poubelle
Frappuccino
June
Blond
Caroow
Jeanette
Rush
32 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Rijlesinstructeurs
Inmiddels heb ik vijf lessen achter de rug, maar mijn instructeur is me een raadsel. Volgens mij speelt 'ie good-cop-bad-cop ofzo.
Vorige week bijvoorbeeld, heb ik leren schakelen. Vandaag moest ik het natuurlijk meteen weer doen, maar uiteraard moet je dan weer een beetje inkomen en zie je soms ineens wat dingen over het hoofd. Het is nog totáál geen routine.
Gaat 'ie met zo'n belerend/bozig toontje meteen los: "Jaaa, nou, wat had ik je nou geze-hegd? Als je de bocht doorgaat, moet je wel door blijven schakeluuun hèèèè? Dit gaat toch niet goed zo, wat doe je nou!!" En vervolgens volgt er nog een hele preek over waarom ik het verkeerd doe, omdat ik bang ben en dat vrouwen alles onder controle willen houden ofzoiets. Terwijl ik gewoon nog niet helemaal door heb wanneer ik moet schakelen.
Na een kwartier vol sarcastisch gehoon (oké, iets zachter, maar wel zoiets) draait 'ie dan ineens om en komt 'ie met uitspraken als: "Ach, schaTje (het is een Surinamer ghe ghe), maar je hoeft het ook allemaal nog niet in een keer te kunnen, hoor, niet jezelf zo veel druk opleggen hoooooor." Ik zit dan echt van: WTF, net doe ik alles verkeerd wat los en vast zit en is m'n sacherijnige tante niets vergeleken bij jou, en nu is er ineens niks aan de hand???
Anyway, ik hoor dus van iedereen dat instructeurs eikels zijn, dus ik ben eigenlijk gewoon heel nieuwsgierig naar eikelverhalen. Want als dit de enige is, vraag ik meteen een andere.
Vorige week bijvoorbeeld, heb ik leren schakelen. Vandaag moest ik het natuurlijk meteen weer doen, maar uiteraard moet je dan weer een beetje inkomen en zie je soms ineens wat dingen over het hoofd. Het is nog totáál geen routine.
Gaat 'ie met zo'n belerend/bozig toontje meteen los: "Jaaa, nou, wat had ik je nou geze-hegd? Als je de bocht doorgaat, moet je wel door blijven schakeluuun hèèèè? Dit gaat toch niet goed zo, wat doe je nou!!" En vervolgens volgt er nog een hele preek over waarom ik het verkeerd doe, omdat ik bang ben en dat vrouwen alles onder controle willen houden ofzoiets. Terwijl ik gewoon nog niet helemaal door heb wanneer ik moet schakelen.
Na een kwartier vol sarcastisch gehoon (oké, iets zachter, maar wel zoiets) draait 'ie dan ineens om en komt 'ie met uitspraken als: "Ach, schaTje (het is een Surinamer ghe ghe), maar je hoeft het ook allemaal nog niet in een keer te kunnen, hoor, niet jezelf zo veel druk opleggen hoooooor." Ik zit dan echt van: WTF, net doe ik alles verkeerd wat los en vast zit en is m'n sacherijnige tante niets vergeleken bij jou, en nu is er ineens niks aan de hand???
Anyway, ik hoor dus van iedereen dat instructeurs eikels zijn, dus ik ben eigenlijk gewoon heel nieuwsgierig naar eikelverhalen. Want als dit de enige is, vraag ik meteen een andere.
Gast- Gast
Re: Rijlesinstructeurs
Zo`n instructeur had ik bij m`n eerste lessen ook. Hij deed heel aardig totdat je iets verkeerd deed. Gevolg was dat ik stik zenuwachtig bij hem in de auto was en alleen nog maar meer fouten maakte. Ik kreeg het niet eens voor elkaar om fatsoenlijk achteruit te rijden.
Na 5 lessen ben ik naar een andere rijschool gegaan en daar kreeg ik een oud mannetje die heel aardig was en netjes uitlegde en de fouten die ik maakte moesten over en over en over, maar hij werd nooit boos. Hij was wel streng als ik domme fouten maakte, maar dat is ook wel logisch. 12 lessen later had ik m`n rijbewijs.
Na 5 lessen ben ik naar een andere rijschool gegaan en daar kreeg ik een oud mannetje die heel aardig was en netjes uitlegde en de fouten die ik maakte moesten over en over en over, maar hij werd nooit boos. Hij was wel streng als ik domme fouten maakte, maar dat is ook wel logisch. 12 lessen later had ik m`n rijbewijs.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik had altijd een geweldige instructeur! 1x tussendoor een ander gehad en tsjee, wat een zak was dat! Echt zo'n oude brombeer die overal in het negatieve in zag. Op een gegeven moment was ik het zo zat, dat ik niks meer zei in de auto. Toen merkte hij op dat ik hem niet mocht haha. Joh, dat was duidelijk. Dit heb ik ook aangegeven en gelukkig nooit meer die vent gehad.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn instructeur viel in slaap op de snelweg
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik had zo'n klootzak van een vent. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik de rijschool niet heb gebeld en gevraagd heb naar een ander. Het was een oud-militair en zo gedroeg hij zich ook. Toen mijn zusje 3 jaar later ging lessen bij dezelfde school vertelde haar (aardige) instructeur dat mijn instructeur was ontslagen omdat hij zo onaardig was.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ja, ik vind het ook niet erg als iemand streng is. Maar hebben die gasten nooit gehoord van verschillende leermethodes? Ik houd van consequent, maar je kunt het wel op een normale toon zeggen.
Het is vooral zijn toon die me stoort. Ik kan er niet echt de vinger op leggen. Vorige keer moest ik voor het eerst de koppeling gaan gebruiken. Natuurlijk ging dat meteen fout, want ik snapte NIKS van zijn uitleg met platen en motors (hallo, Alpha-meisje in de stoel). Kreeg ik gelijk weer dat sarcastische kleuterjuftoontje inclusief preek wat er allemaal verkeerd ging. Toen was ik echt kwaad, en foeterde ik tegen 'm dat wat hij allemaal zegt net Noord-Koreaans voor mij is.
Ik heb het gevoel dat hij totaal niet begrijpt wie er in de stoel zit. Maar hij vindt zelf dat 'ie me perfect kan inschatten, met z'n vrouwenopmerkingen.
Ik wil ook een opaatje.
Caroow, wat heb je toen gezegd?
Het is vooral zijn toon die me stoort. Ik kan er niet echt de vinger op leggen. Vorige keer moest ik voor het eerst de koppeling gaan gebruiken. Natuurlijk ging dat meteen fout, want ik snapte NIKS van zijn uitleg met platen en motors (hallo, Alpha-meisje in de stoel). Kreeg ik gelijk weer dat sarcastische kleuterjuftoontje inclusief preek wat er allemaal verkeerd ging. Toen was ik echt kwaad, en foeterde ik tegen 'm dat wat hij allemaal zegt net Noord-Koreaans voor mij is.
Ik heb het gevoel dat hij totaal niet begrijpt wie er in de stoel zit. Maar hij vindt zelf dat 'ie me perfect kan inschatten, met z'n vrouwenopmerkingen.
Ik wil ook een opaatje.
Gast- Gast
Ik had een ontzettend vriendelijke en rustige instructeur. Zonder dat was ik waarschijnlijk nog zenuwachtiger geworden en had ik het niet gehaald.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Rood schreef:Ja, ik vind het ook niet erg als iemand streng is. Maar hebben die gasten nooit gehoord van verschillende leermethodes? Ik houd van consequent, maar je kunt het wel op een normale toon zeggen.
Ik wil ook een opaatje.
Ik zou volgens mij gaan huilen bij die man . Wat een rare vent.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik had juist een hele aardige rijinstructeur, ik kon altijd wel gezellig met hem kletsen, en hij was ook best geduldig, geduldiger dan ik was in ieder geval Al heeft hij me 1 keer wel bijna aan het huilen gemaakt, dat was zo'n les dat echt alles mis ging en hij op een gegeven moment ook echt hoofdschuddend naast me zat en opmerkingen maakte als "waar heb jij last van vandaag" en "zo heb ik het je niet geleerd".
Maar ik mis hem nog wel soms naast me in de auto, vooral als ik op een druk kruispunt sta en ik twijfel of ik nog voor een auto langs kan. Hele discusses hebben we daar over gevoerd, dat ik niet over wilde steken omdat er dan in de verte een auto aan kwam en dat hij op een gegeven moment echt tegen me riep "GASSEN, NU!". Ik was nogal koppig tijdens mijn rijlessen
Maar ik mis hem nog wel soms naast me in de auto, vooral als ik op een druk kruispunt sta en ik twijfel of ik nog voor een auto langs kan. Hele discusses hebben we daar over gevoerd, dat ik niet over wilde steken omdat er dan in de verte een auto aan kwam en dat hij op een gegeven moment echt tegen me riep "GASSEN, NU!". Ik was nogal koppig tijdens mijn rijlessen
Frappuccino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10
Wat boeit het nou hoe een koppeling motorisch werkt? Als je maar weet dat de koppeling in moet als je wilt schakelen, haha. Ik vind zo`n uitleg ook zeer onnodig en eventueel zelfs verwarrend.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Die neiging heb ik nog net niet, maar ik voel me wel verschrikkelijk dom. Als ik dat vervolgens zeg, gaat 'ie weer poeslief zitten doen. Ik snap er geen hol van. En aan het eind zei 'ie dat het hartstikke goed ging.June schreef:Ik zou volgens mij gaan huilen bij die man . Wat een rare vent.
Gast- Gast
Zo 1 had ik ook, trok het heel slecht. Werd er heel zenuwachtig vab en dan maakte ik alleen maar meer fouten.
Op een gegeven moment, na een paar lessen, bleef ik moeite houden met optrekken en de rest ook eigenlijk. Hij bleef zeggen dat ik nu wel een pakket van 52 lessen had, maar losse lessen bijkopen kon altijd. En afrijden in een automaat was ook nog een mogelijkheid. 1 dag werd hij heel boos en begon tegen me te schreeuwen. Toen ben ik ook boos geworden, heb ik gezegd dat ik rijLES had en het dus aan het leren was en dan ie normaal tegen me kon praten anders stapte ik uit want de motivatie zat nu in mn tenen. Hij heeft zn excuses aangeboden maar ik ben gestopt. Heb toen lang niet meer durven lessen. Daarna kreeg ik een hele aardige, rustige instructeur en heb ik alles in 1x gehaald.
Op een gegeven moment, na een paar lessen, bleef ik moeite houden met optrekken en de rest ook eigenlijk. Hij bleef zeggen dat ik nu wel een pakket van 52 lessen had, maar losse lessen bijkopen kon altijd. En afrijden in een automaat was ook nog een mogelijkheid. 1 dag werd hij heel boos en begon tegen me te schreeuwen. Toen ben ik ook boos geworden, heb ik gezegd dat ik rijLES had en het dus aan het leren was en dan ie normaal tegen me kon praten anders stapte ik uit want de motivatie zat nu in mn tenen. Hij heeft zn excuses aangeboden maar ik ben gestopt. Heb toen lang niet meer durven lessen. Daarna kreeg ik een hele aardige, rustige instructeur en heb ik alles in 1x gehaald.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik heb er meerdere gehad.
De eerste keer een vreselijke vent. Zelfde verhaal als bij jouw. Ik vond het gewoon niet leuk meer om met hem te lessen. Ik moest stil staan bij een bepaalde paal en ik stond een meter of 5 verder stil. ging hij helemaal lopen stom doen.. Ik zei toch bij die paal.. je staat verdomme 5 meter verder! (eeuh sorry! Was mijn eerste les!!)
Daarna een aantal keren gewisseld van instructeur (eentje ging er zelf uit, eentje werd ziek etc.) en na les 10 had ik een goeie te pakken haha.
Is er geen optie om een andere instructeur te vragen?
De eerste keer een vreselijke vent. Zelfde verhaal als bij jouw. Ik vond het gewoon niet leuk meer om met hem te lessen. Ik moest stil staan bij een bepaalde paal en ik stond een meter of 5 verder stil. ging hij helemaal lopen stom doen.. Ik zei toch bij die paal.. je staat verdomme 5 meter verder! (eeuh sorry! Was mijn eerste les!!)
Daarna een aantal keren gewisseld van instructeur (eentje ging er zelf uit, eentje werd ziek etc.) en na les 10 had ik een goeie te pakken haha.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
O, wat erg, Poubelle! Lijkt me echt zwaar balen. Heb je inmiddels wel je rijbewijs?
Rush, ja toch? Er zit een vrouw bij je in de auto die het eng vindt en niks weet van auto's. Nee, die moet je dan vooral plaatjes gaan laten zien van de motor en waar je tegenaan drukt (of niet, geen idee) als je de koppeling intrapt. Het is echt ZO'N man!
Het verwarrende bij deze instructeur is dat hij verder heel aardig is. Hij vraagt hoe het met me gaat, onthoudt wat ik de vorige keer gezegd heb, en doet een gedeelte van de les verder oké tegen me. Maar moet ik nou elke keer dat 'ie zo stom doet, gaan zeggen dat ik daar niet van gediend ben? Het rotte is dat je zo snel denkt dat het aan jezelf ligt. En wie weet wie ik ervoor in de plaats krijg?
Ik vind het maar lastig.
Rush, ja toch? Er zit een vrouw bij je in de auto die het eng vindt en niks weet van auto's. Nee, die moet je dan vooral plaatjes gaan laten zien van de motor en waar je tegenaan drukt (of niet, geen idee) als je de koppeling intrapt. Het is echt ZO'N man!
Het verwarrende bij deze instructeur is dat hij verder heel aardig is. Hij vraagt hoe het met me gaat, onthoudt wat ik de vorige keer gezegd heb, en doet een gedeelte van de les verder oké tegen me. Maar moet ik nou elke keer dat 'ie zo stom doet, gaan zeggen dat ik daar niet van gediend ben? Het rotte is dat je zo snel denkt dat het aan jezelf ligt. En wie weet wie ik ervoor in de plaats krijg?
Ik vind het maar lastig.
Gast- Gast
Naja, ik denk altijd eerst: ligt het niet aan mij? Ben ik niet gewoon dom? Ik heb nu vijf lessen gehad, en ik vind het nog steeds ingewikkeld om bepaalde handelingen te doen. Vandaag had ik zelfs dat ik m'n knipperlicht aan had, terwijl ik gewoon rechtdoor ging rijden. Was ik gewoon vergeten dat ik rechtsaf moest. Dus dan denk ik: ik heb het vast verdiend dat 'ie zo doet.Indigo schreef:De eerste keer een vreselijke vent. Zelfde verhaal als bij jouw. Ik vond het gewoon niet leuk meer om met hem te lessen. Ik moest stil staan bij een bepaalde paal en ik stond een meter of 5 verder stil. ging hij helemaal lopen stom doen.. Ik zei toch bij die paal.. je staat verdomme 5 meter verder! (eeuh sorry! Was mijn eerste les!!)
De situatie die jij schetst zou ook zomaar die van mij kunnen zijn. Hij vloekt en schreeuwt trouwens niet. Het gaat allemaal op z'n Surinaams, dus rustig. Maar verder zegt 'ie precies dezelfde soort opmerkingen: "Ik zei toch dat je bladiebla????? Waarom doe je dan ladiedaa????" Ehh, nou, omdat ik nog niet precies weet wat ik allemaal aan het doen ben met m'n voeten, handen en ogen. Daarom.
GRRR.
Gast- Gast
Ik had ook een engerd! Een hele oude, dikke, Rotterdamse zak die deed alsof alle 'wijven' hem wilden (yeah sure). Hij legde zijn hand op mijn leuning elke keer en als ik iets verkeerd deed ging hij kietelen!!!
Een keer zei ie: je kan de auto ook in de berm zetten, het gras is precies 2 kontjes hoog, niemand die ons ziet!
Als ik er nu aan terugdenk was dit echt niet normaal, maar ik was 18, niet echt mondig en hij was op zich wel een goede rijleraar en deed uiteindelijk niks écht engs behalve doodenge praat uitslaan.
Een keer zei ie: je kan de auto ook in de berm zetten, het gras is precies 2 kontjes hoog, niemand die ons ziet!
Als ik er nu aan terugdenk was dit echt niet normaal, maar ik was 18, niet echt mondig en hij was op zich wel een goede rijleraar en deed uiteindelijk niks écht engs behalve doodenge praat uitslaan.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Kolere Charles, je zou er eigenlijk achteraf nog een klacht om indienen. Wat een mafkees, bah.
Rood: het is natuurlijk altijd mogelijk om op te bellen en aan te geven dat je niet zo'n klik hebt met je huidige instructeur en dat je graag eens een andere zou proberen. Eventueel met een kleine profielschets erbij.
Natuurlijk kun je allemaal correcte ideeen hebben van 'maar misschien ligt het aan mij' of 'ik ben pas net begonnen' of wat dan ook, maar feit blijft wel dat het een dure business is en elke mindere les is dan gewoon zonde. Het gaat hier inderdaad om jouw leerproces en niet over hoe goed je met het gekke gedrag van je instructeur omgaat. Stand up for your leerproces!
Rood: het is natuurlijk altijd mogelijk om op te bellen en aan te geven dat je niet zo'n klik hebt met je huidige instructeur en dat je graag eens een andere zou proberen. Eventueel met een kleine profielschets erbij.
Natuurlijk kun je allemaal correcte ideeen hebben van 'maar misschien ligt het aan mij' of 'ik ben pas net begonnen' of wat dan ook, maar feit blijft wel dat het een dure business is en elke mindere les is dan gewoon zonde. Het gaat hier inderdaad om jouw leerproces en niet over hoe goed je met het gekke gedrag van je instructeur omgaat. Stand up for your leerproces!
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Ik had een hele relaxte instructeur. Soms iets te relaxed naar mijn idee. De auto was net 2 weken oud toen ik erin begon te lessen, en mijn instructeur greep nogal heel laat in. Die ging eerst kijken wat ik zelf ging doen. Ik moest nogal wennen aan de enorme stuurbekrachtiging die erop zat, dus de eerste lessen draaide ik veel te ver met het stuur. Met het gevolg dat ik steeds bijna een rondje reed, maar dat is niet heel handig als er op de hoek een huis oid staat Dat ik op een gegeven moment tegen hem heb gezegd je moet me wel helpen hoor anders rij ik je auto echt nog aan gort. Zijn reactie was dan doe je dat toch, ik zal niet boos op je worden hoor.
En verder was het een hele aardige vent, had humor en we hebben over van alles gepraat tijdens de lessen. Ik heb deels een verkorte cursus gedaan, dus had voor de tijd een paar losse lessen gehad, toen 3 dagen veel gelest en daarna afgereden. En de dag voor de 3 dagen is zijn relatie stuk gelopen, dus volgens mij was ik ook nog eens goede therapie voor hem haha.
En verder was het een hele aardige vent, had humor en we hebben over van alles gepraat tijdens de lessen. Ik heb deels een verkorte cursus gedaan, dus had voor de tijd een paar losse lessen gehad, toen 3 dagen veel gelest en daarna afgereden. En de dag voor de 3 dagen is zijn relatie stuk gelopen, dus volgens mij was ik ook nog eens goede therapie voor hem haha.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Ik hoop niet dat ik ineens verhalen over mijn man voorbij komen hahaha, lijkt mij haast niet aangezien iedereen altijd bij hem wilde lessen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
M@niek schreef:Ik hoop niet dat ik ineens verhalen over mijn man voorbij komen hahaha, lijkt mij haast niet aangezien iedereen altijd bij hem wilde lessen.
Misschien is hij wel heel erg goed in bed?
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Mijn instructeur wilde dat ik regelmatig even langs de h.oertjes reed. Of de McDrive.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Jeetje Charles! Ik had ook zo'n raaaare instructeur. Die wilde altijd langs de hoeren die langs de weg stonden rijden. Moest ik heel langzaam voorbij rijden en dan deed hij zijn raampje open en de muziek keihard.
Ook zei hij dat hij mijn overleden vader in de auto voelde, en dat hij tegen mij moest zeggen dat hij trots op me is. Als ik naar links moest, wees hij dat aan, waarbij hij 'per ongeluk' mijn borsten aanraakte. Toen hij zijn hand tussen mijn benen stopte ben ik gestopt met lessen.
Ook zei hij dat hij mijn overleden vader in de auto voelde, en dat hij tegen mij moest zeggen dat hij trots op me is. Als ik naar links moest, wees hij dat aan, waarbij hij 'per ongeluk' mijn borsten aanraakte. Toen hij zijn hand tussen mijn benen stopte ben ik gestopt met lessen.
Gast- Gast
Ik heb er diverse versleten de eerste was heel aardig maar hij zei nooit iets. "Ik zeg het alleen als je iets fout doet" maar hij zei dus amper wat. Tot ik op ging en ik sus weer ik wat fout deed wat ik nooit had gehoord.
Toen begon hij ineens met wel zeggen daarna wat vooral was "gas gas gas" tweede keer op zakte ik weer want ik reed te hard.
M'n tweede was veel beter die was rustiger en benoemde wat ik goed of fout deed. Dat was veel aangenamer. Heb ook wel eens invallers gehad, die waren meestal wel prima.
Toen begon hij ineens met wel zeggen daarna wat vooral was "gas gas gas" tweede keer op zakte ik weer want ik reed te hard.
M'n tweede was veel beter die was rustiger en benoemde wat ik goed of fout deed. Dat was veel aangenamer. Heb ook wel eens invallers gehad, die waren meestal wel prima.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik had les van een vreselijke eikel. Die gast had een ontzettend kort lontje, werd kwaad als ik iets fout deed, zei elke les minstens 3 keer dat als ik.zo zou rijden op mijn examen, ik dan zou zakken als een baksteen enz. enz. enz. Op een gegeven moment ging ik juist fouten maken door zijn gedrag, zo erg leidde hij me af met zijn commentaar.
Ben overigens in 1 keer geslaagd, had hij niet verwacht. Helemaal niet omdat zijn droomleerling, die hij altijd ophemelde als ik les had, vlak daarvoor gezakt was.
Ben overigens in 1 keer geslaagd, had hij niet verwacht. Helemaal niet omdat zijn droomleerling, die hij altijd ophemelde als ik les had, vlak daarvoor gezakt was.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Ik had een hele gezellige man. Hij had lekkere droge humor en we konden altijd lachen samen.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: