Tummytub tips?
+3
_Lana_
Liadan
Charles
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tummytub tips?
Mijn twins zitten vreselijk graag in de tummytub. Ze zijn alleen nogal miniatuur waardoor ik ze als ik ze loslaat een koprol onder water zouden maken. Ze kunnen wel al bijna zelf zitten, in ieder geval wel met ondersteuning. Maar doordat die tummytub van onderin rond gevormd is glijden ze dus weg. Iemand een tip hoe ik ze zelf erin kan laten zitten zodat ze kunnen spelen? Een handdoek onderin leggen tegen het glijden werkt, maar ik baal altijd zo van die kletsnatte handdoeken dus misschien heeft iemand een andere tip (hele tijd vasthouden is een lastige optie omdat ik nog een andere baby heb die soms aandacht nodig heeft).
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Re: Tummytub tips?
Misschien zo'n antislipmatje, bij de Action hebben ze die op een rol, kan je zelf op maat knippen. Maar ik weet niet of dat goed blijft liggen onderin de tummytub.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn kindjes gleden altijd weg in de tummytub, ook toen ze groter werden.
Misschien een heel klein laagje water? En je kunt ze ook bij je onder de douche zetten.
Al is dat met 2 natuurlijk wel lastig.
Dus ik heb niet echt een tip voor je.
Ik vind het nu echt ideaal dat ze in het grote bad gaan ( maar dit is niet echt een toevoeging in dit topic, haha ).
Misschien een heel klein laagje water? En je kunt ze ook bij je onder de douche zetten.
Al is dat met 2 natuurlijk wel lastig.
Dus ik heb niet echt een tip voor je.
Ik vind het nu echt ideaal dat ze in het grote bad gaan ( maar dit is niet echt een toevoeging in dit topic, haha ).
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Kun je niet tijdelijk een gewone emmer gebruiken die een maatje kleiner is?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja ik heb inderdaad een gewone poetsemmer, daar zitten ze veel beter in want die is ovaal. Maar daar zit onderin weer zon ribbeltje bij de voetjes en die is wat harder haha. Maar ik ga maar gewoon de normale emmer gebruiken tot ze zelf kunnen zitte in bad.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Misschien kun je bij Blokker of zo een keer een emmer kopen zonder ribbel, een gewone huishoudemmer is denk ik niet zo duur. Of een klein model speciekuip. Mijn nichtjes zijn bij hun opa en oma jaren lang in een speciekuip in bad geweest, die stond dan gewoon op het tafeltje in de kamer.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
je hebt bij de blokker ook van die antislipmatjes voor in de gootsteen. Misschien past deze ook wel in de tummy-tub en anders er een randje afknippen.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Iets van fleece onderin? Ja ik zeg maar wat, maar dat is met alleen centrifugeren heel snel bijna helemaal droog.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik had een Shantala, en ook daarin gebeurde dat. Maar hier was het badderen van de tweeling sowieso wassen op het aankleedkussen, even snel onderdompelen, en aankleden, en hup, de andere erin. Hebben er nooit lekker lang in kunnen zitten dus. Dus nu ze zelf lekker kunnen zitten, neem ik er ook echt de tijd voor.
Gelukkig hebben ze er geen trauma aan over gehouden.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Sterrin_ schreef:Ik had een Shantala, en ook daarin gebeurde dat. Maar hier was het badderen van de tweeling sowieso wassen op het aankleedkussen, even snel onderdompelen, en aankleden, en hup, de andere erin. Hebben er nooit lekker lang in kunnen zitten dus. Dus nu ze zelf lekker kunnen zitten, neem ik er ook echt de tijd voor.
Hier ook hoor , ik deed ze achter elkaar wassen, dompelen, aankleden en de volgende....
Met 5/6 maanden speelden ze hier trouwens ook nog niet echt in de tummytub. Het was meer een beetje spetteren.
Dus ze hebben, denk ik, niets gemist.
Nu zitten zo ook nog niet zo heel lang in bad. Ze beginnen snel te bibberen.
Al is dat wel fijn aan een tummytub, omdat ze lekker onder het water zitten.
Heb je wel eens geprobeerd om er minder water in te doen Charles?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: