Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten afhappen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Eten afhappen Empty Eten afhappen

Bericht  Aimee wo 30 jan 2013 - 10:15

Ik begin me wel een beetje zorgen te maken over het eetgedrag van Luuk. Ik weet dat het normaal is dat ze op een bepaalde leeftijd minder gaan eten en eten gaan weigeren en daar maak ik me dan ook niet druk om.
Wat ik wel een beetje zorgelijk vind is dat hij weigert eten af te happen/grote stukken te eten. Hij heeft het van 6 t/m 10 maanden zo'n beetje wel gewoon gedaan. Sindsdien werd hij steeds kieskeuriger en nu bijt hij van niets meer stukken af. Alles moet in één keer in zijn mond passen, anders eet hij het niet. Als hij iets krijgt wat hij moet afhappen (koekje, soepstengel, banaan), stopt hij het in zijn mond en soms rilt hij er ook echt van (afkeer reactie). Hij gooit het vervolgens op de grond en kijkt er niet meer naar om. Het is niet zo dat hij het niet lekker vind, want als ik een stukje afbreek en in zijn mond stop eet hij het wel.
Herkent iemand dit? Is dit ook gewoon een vorm van eten weigeren? Of zal er meer achter zitten?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten afhappen Empty Re: Eten afhappen

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 19:11

Zou hij misschien kiezen aan t krijgen zijn?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 5:04

Ja hoor, deels herkenbaar.
Ik denk alleen dat het bij A. luiigheid is Wink
Hij krijgt graag alles kant en klaar aangedragen en als het niet in 1x past dan zorgt hij er wel voor dat het alsnog past waardoor er zo halve bananen in zijn mond verdwijnen.
Ik "oefen" het nu steeds met hem en het gaat steeds beter.

Gast
Gast

Bericht  Lonely Goatherd do 31 jan 2013 - 5:13

Ik zou me er voorlopig geen zorgen om maken. Mijn zoon heeft ook zulke rare voorkeuren soms en weigert dingen volstrekt willekeurig. En net als ik denk 'zou er meer achter zitten' doet ie het ineens wel weer. Baby's zijn gewoon raar.:P
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud