Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe koppig zijn jullie driejarigen?

+5
Lady4
Sun88
Fiwen
Liadan
Twellie
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe koppig zijn jullie driejarigen? Empty Hoe koppig zijn jullie driejarigen?

Bericht  Twellie wo 30 jan 2013 - 8:06

Ik was gisteren bij het consultatiebureau en toen kreeg ik daar wat opmerkingen over van de verpleegkundige.

Mijn dochter had namelijk eerst al geen zin om gemeten en gewogen te worden. Het interesseert mij persoonlijk ook vrij weinig omdat ze gezond eet en daarnaast gewoon groeit en dan kan ik me er niet druk om maken of ze nu veertien of vijftien kilo weegt. Ik drong dus ook niet aan, maar het moest wel van de verpleegkundige. Na enig aandringen wilde ze wel gewogen worden, maar meten vertikte ze.

Toen begonnen de testjes, eerst blokjes in een stoof doen, ging prima. Toen moest ze een bepaalde opstelling van blokjes namaken. Het waren gewoon vier blokjes naast elkaar met eentje er bovenop. Verpleegkundige: Maak maar eens na, het is net een treintje. Dochter: Nee hoor, dat lijkt helemaal niet op een treintje. Verpleegkundige: Maak maar eens na. Dochter: Waarom? Het lijkt niet op een treintje. Het zijn gewoon een paar blokjes naast elkaar.

Toen was een beetje het hek van de dam en de andere testjes wilde ze absoluut niet meer doen en ze raakte ook wat geirriteerd van het aandringen. Tot aan de ogentest, ze vond het leuk om aan te wijzen wat de plaatjes moesten voorstellen. Bij de echte test moest ze een bril op en op een bepaalde afstand zitten, maar toen zei ze: Ik wil niet meer, ik wil gewoon weer spelen alsjeblieft.

Ondertussen had de verpleegkundige bij alles wat ze niet wilde commentaar op haar gedrag en nu moet ik over vier weken terug komen wanneer ze beter in haar humeur is. Maar ik kan nu al zeggen dat ze toch geen testjes gaat doen waar ze geen zin in heeft. Ook kreeg ik commentaar dat ik haar teveel keuzevrijheid liet. Ik laat haar inderdaad vaak kiezen tussen verschillende opties, maar dan wel binnen de grenzen van wat ik acceptabel vind. Ze mag hier niet op de tafel dansen of een kilo chocolade naar binnen werken of zo.

Beetje heel erg lang verhaal Rolling Eyes, maar wat vinden jullie hier nou van?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe koppig zijn jullie driejarigen? Empty Re: Hoe koppig zijn jullie driejarigen?

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:09

Ik geloof dat die verpleegkundige bij het kiezen van d'r werk niet helemaal begrepen heeft dat ze met peuters werkt en dat die nou eenmaal wat anders in elkaar steken dan volwassenen, en over een gezonde dosis koppigheid en eigen wil beschikken. Met andere woorden, consultatiemiep zeurt.

Gast
Gast

Hoe koppig zijn jullie driejarigen? Empty Re: Hoe koppig zijn jullie driejarigen?

Bericht  Liadan wo 30 jan 2013 - 8:10

Ik vind dat die verpleegkundige zeurt en ik vind jouw dochter grappig Laughing .
Ik vond het toen wel fijn dat mijn dochter wel de ogentest wilde doen, maar het treintje heeft zij ook niet nagebouwd en wegen en meten heb ik gedaan met de assistente uit het zicht want anders zou ze het zeker ook niet doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:16

ik snap dat nooit hè, met de tweejarigen afspraak vond de oudste wegen en meten heel eng, met wat rust en een hoop uitleg wilde ze op de weegschaal staan en later ook bij de meetlat gaan staan, terwijl we dieren aan het kijken waren die erop stonden. Ik was net zo ver dat ze snapte dat het dingetje op haar hoofd geen pijn deed, tot de wvk eraan kwam en haar ontzettend hardhandig haar enkels pakte om haar hakken tegen de muur duwde. Nouja, brullen natuurlijk en nooit niet dat ze nog gemeten kon worden. En dan ook nog gaan zitten zeiken dat ze haar op deze manier niet kon meten. Nee muts, als je het op die manier doet lukt dat inderdaad niet nee.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen wo 30 jan 2013 - 8:17

Niks van aantrekken, ik heb het idee dat ze altijd wat te zeuren hebben. Als ze alles als een mak lammetje nagedaan had was het ook niet goed geweest want dan zou niet assertief genoeg zijn geweest. Ik zou de afspraak afzeggen. Als jouw dochter enigszins op die van mij lijkt dan gaat het toch niet lukken over 4 weken :P

Laatst aangepast door Fiwen op wo 30 jan 2013 - 8:22; in totaal 1 keer bewerkt
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Fiwen wo 30 jan 2013 - 8:21

Liadan schreef:Ik vind dat die verpleegkundige zeurt en ik vind jouw dochter grappig Laughing .

+1

Ik denk dat als J dat zou doen ik mijn lach echt niet zou kunnen inhouden Twisted Evil
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Sun88 wo 30 jan 2013 - 8:40

Mijn zoontje is pas 3 maanden, we zijn er hu 3x geweest, en heb er nu al genoeg van. Vind de gang van zaken erg amateuristisch.

Ik vind je dochter ontzettend grappig en lekker assertief, kan goed aangeven wat ze wel en niet wilt en wanneer haar grens bereikt is. Heb je in het leven meer aan dan blokjes stapelen op de juiste manier
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Lady4 wo 30 jan 2013 - 8:48

Ik vimd jouw driejarige een lekkere bijdehandte en slimme dame en de verpleegkundige van het consultatiebureau een muts met oogkleppen op. Mijn stiefzoontje van drie doet ook geen dingen op commando, wanneer hij daar geen zin in heeft. En geef ze ongelijk.

Is het verplicht om naar het consultatiebureau te gaan? Krijg je ergens een aantekening wanneer je niet gaat? Anders zou ik over vier weken lekker thuisblijven!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 8:52

het is niet verplicht, maar als je niet gaat ben je wel direct een risicogezin...

Gast
Gast

Bericht  Sun88 wo 30 jan 2013 - 8:58

Rejoy. schreef:het is niet verplicht, maar als je niet gaat ben je wel direct een risicogezin...
En wat houdt dat in, dan staat er ergens een aantekening, en wie doet daar wat mee? Ik twijfel om nog te gaan naar afspraken zonder prikken
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 9:01

Sun88 schreef:
Rejoy. schreef:het is niet verplicht, maar als je niet gaat ben je wel direct een risicogezin...
En wat houdt dat in, dan staat er ergens een aantekening, en wie doet daar wat mee? Ik twijfel om nog te gaan naar afspraken zonder prikken

dan word je extra in de gaten gehouden, loop je meer risico dat je kinderen ontsporen dan bij een 'gewoon' gezin. CB krijgt dan extra geld om iemand jou extra zorg te kunnen leveren

Gast
Gast

Bericht  Muppetje wo 30 jan 2013 - 9:01

Sun88 schreef:

Ik eigenlijk ook, suf gedoe. Nu zeg ik braaf ja en Amen, ene oor in, andere er net zo hard weer uit

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Susan wo 30 jan 2013 - 9:02

Yrsa vond die blokjes ook geen auto, zij vond het een kasteel. Zij wilde ook met een aantal dingen niet meewerken. Gelukkig wel met de ogentest, want dat vond ik belangrijk en daar scoorde ze ook heel goed op. Ik heb geen vervelende opmerkingen gekregen, alleen dat ze best pittig is en dat peutergym misschien een idee voor haar is. Ik hoefde niet nog een keer terug te komen of zo, dat had ik ook een beetje onzin gevonden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Luce wo 30 jan 2013 - 9:04

Rejoy. schreef:
Sun88 schreef:

dan word je extra in de gaten gehouden, loop je meer risico dat je kinderen ontsporen dan bij een 'gewoon' gezin. CB krijgt dan extra geld om iemand jou extra zorg te kunnen leveren

Haha, echt?

Vet. Wij zijn ook een risicogezin.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 9:05

Luce schreef:
Rejoy. schreef:
Sun88 schreef:

Haha, echt?

wij zijn minstens een driedubbel risicogezin... wie biedt meer?

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 30 jan 2013 - 9:06

Ik zou zelf over 4 weken wel teruggaan, maar dat komt omdat ik de ogentest belangrijk vind. Misschien kan je die dan thuis oefenen en er een spelletje van maken ofzo.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Susan wo 30 jan 2013 - 9:07

Het lijkt me redelijk nikszeggend, die constatering dat je een risicogezin bent. Als je niet naar het consultatiebureau gaat is dat het enige wat ze van je zien, dus het is verder nergens op gebaseerd en het is ook niet zo dat je daadwerkelijk meer kans hebt om te ontsporen. Die gezinnen zijn er misschien wel, maar het is dan wel andersom, zij zijn een risicogezin en gaan daarom niet naar het consultatiebureau. Het is niet dat als je niet meer naar het consultatiebureau gaat, je dan opeens echt meer risico loopt op wat dan ook. Zeker niet als je kind al drie is en je dus maar één afspraak gaat missen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce wo 30 jan 2013 - 9:11

Liadan schreef:Ik zou zelf over 4 weken wel teruggaan, maar dat komt omdat ik de ogentest belangrijk vind. Misschien kan je die dan thuis oefenen en er een spelletje van maken ofzo.

Kan je ook bij de opticien doen. Voor het geval je er geen zin meer in hebt smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 9:13

ik heb anders liever niet dat wij als risicogezin overgedragen worden naar de schoolarts, om wat voor reden dan ook.

Gast
Gast

Bericht  Sun88 wo 30 jan 2013 - 9:15

Rejoy. schreef:
Luce schreef:
Rejoy. schreef:
Sun88 schreef:

Haha, echt?

Maar wie houdt je dan in de gaten, daar ben ik wel benieuwd naar, dus jullie gaan ook niet, mag ik vragen wat daar de reden van is?

Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Susan wo 30 jan 2013 - 9:16

Ik snap dat het geen fijn idee is, maar ik denk dat je er niets van merkt zolang je niet echt ontspoort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Happinaz wo 30 jan 2013 - 9:18

Mijn kinderen waren altijd heel dwars op het CB, nu bij de optometrist nog steeds trouwens.

Maar even over de ogentest; de mijne wilden dat ook absoluut niet en ik ben naar de optometrist in het ziekenhuis gegaan, de poli.
Gelukkig maar want mijn jongens hebben allebei een oogafwijking van +8. Dáárom waren ze altijd zo dwars bij de ogentesten!
Overigens nooit iets van gemerkt omdat het een aangeboren afwijking is, dus zij hebben zich ermee ontwikkeld!
Ik zou zelf nog even shoppen voor de oogjes.

Verder is dat mens stom en lijkt ze geen oog te hebben voor individuele benaderingen.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 9:21

Sun88 schreef:
Rejoy. schreef:
Luce schreef:
Rejoy. schreef:
Sun88 schreef:

Haha, echt?

Maar wie houdt je dan in de gaten, daar ben ik wel benieuwd naar, dus jullie gaan ook niet, mag ik vragen wat daar de reden van is?

Ik denk dat je vooral een probleem hebt als er bijvoorbeeld (onterecht) een melding wordt gemaakt bij het AMK en er een onderzoek gestart wordt. Als je dan een risicogezin hebt zal dat denk ik niet echt in je voordeel werken dan.

Bij ons oude CB gingen we niet naar alle afspraken omdat ik het een stelletje imbeciele zeikhonden (excuse me) bij elkaar vond. Sinds we verhuisd zijn en bij een ander CB zitten worden we veel prettiger benaderd en ga ik dus wel.

Laatst aangepast door Rejoy. op wo 30 jan 2013 - 9:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Happinaz wo 30 jan 2013 - 9:22

Sun88 schreef:
Rejoy. schreef:
Luce schreef:
Rejoy. schreef:
Sun88 schreef:

Haha, echt?

Oud collega van mij werkt als leidinggevende op een CB in het zuiden van Nederland en zij geeft aan dat dat echt niet zo is, van de risico gezinnen en het extra geld. Ieders vrije keus in Nederland! Cb is een advies orgaan, geen verplichting.
Zij mogen niet eens dossier aanmaken zonder dat te overleggen of toestemming te vragen.

Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Twellie wo 30 jan 2013 - 10:00

Bedankt voor de reacties. Ik begon aan mezelf te twijfelen omdat ik haar wel keuzevrijheid geef en me ook minder druk kan maken om bepaalde dingen als sommige andere ouders, zoals over die testjes en het meten. Zij ziet natuurlijk heel veel kindjes van drie en net mijn dochter pikt ze eruit als eigenwijs en een pittige tante Hoe koppig zijn jullie driejarigen? 1270000679. Maar goed dus om te horen dat het niet abnormaal klinkt.

Ik ga over vier weken wel weer, dit was een invalster omdat de vaste verpleegkundige ziek was. Ik vind de vaste verpleegkundige een fijn persoon met regelmatig tips die ik kan gebruiken, hopelijk kijkt zij er ook wat anders tegenaan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: