Fotoprobleem
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Fotoprobleem
Ik heb een paar heel belangrijke foto's die ik graag afgedrukt wil hebben.
Het probleem is alleen: degene die mij de foto's heeft doorgestuurd, heeft dat gedaan in maat postzegel. De afmetingen zijn nog maar: 221 x 166 pixels met een resolutie van 96 dpi. Kortom: niet eens af te drukken op 10 x 15 formaat. Bijkomend probleem: degene die de foto's doorgestuurd heeft, is de foto's KWIJT!
Hoe kom ik ooit nog aan een afdrukbaar formaat? Het zijn echt heel belangrijke foto's, nl. de eerste foto's van ons met onze dochter, dus ik wil ze echt héél graag af kunnen drukken en in een album kunnen plakken.
Wie heeft de gouden tip? Foto maken van mijn beeldscherm heb ik al geprobeerd, maar dat werkt helaas niet.
Het probleem is alleen: degene die mij de foto's heeft doorgestuurd, heeft dat gedaan in maat postzegel. De afmetingen zijn nog maar: 221 x 166 pixels met een resolutie van 96 dpi. Kortom: niet eens af te drukken op 10 x 15 formaat. Bijkomend probleem: degene die de foto's doorgestuurd heeft, is de foto's KWIJT!
Hoe kom ik ooit nog aan een afdrukbaar formaat? Het zijn echt heel belangrijke foto's, nl. de eerste foto's van ons met onze dochter, dus ik wil ze echt héél graag af kunnen drukken en in een album kunnen plakken.
Wie heeft de gouden tip? Foto maken van mijn beeldscherm heb ik al geprobeerd, maar dat werkt helaas niet.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Re: Fotoprobleem
http://www.webmasterstart.nl/webmaster-nieuws/blaas-je-fotos-op-zonder-kwaliteitsverlies.html
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor de tip Susan, heb het programma meteen geprobeerd. Vrees alleen dat de foto's echt veel te klein zijn, want ze worden superwazig
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jeetje wat zonde!
Ik denk alleen niet dat het gaat lukken als ze echt zo klein zijn als je zegt
Ik denk alleen niet dat het gaat lukken als ze echt zo klein zijn als je zegt
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Je kan van zo'n programma ook geen wonderen verwachten, het wordt iets scherper, maar wat er niet op een foto staat, staat er niet op.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wat vervelend zeg!
Kan je niet proberen hem iets groter te maken, dan af te laten drukken en dan met een goede camera er een foto van de foto maken?
Ik heb laatst mijn hele baby foto boek digitaal gemaakt door foto's van de foto's te maken. Vroeger kreeg je bij het afdrukken van foto's één foto in normaal formaat en dan twee kleintjes aan de zijkant. Die kleintjes heb ik nu ook digitaal en de kwaliteit is echt prima.
Kan je niet proberen hem iets groter te maken, dan af te laten drukken en dan met een goede camera er een foto van de foto maken?
Ik heb laatst mijn hele baby foto boek digitaal gemaakt door foto's van de foto's te maken. Vroeger kreeg je bij het afdrukken van foto's één foto in normaal formaat en dan twee kleintjes aan de zijkant. Die kleintjes heb ik nu ook digitaal en de kwaliteit is echt prima.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: