Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2ling op 2 dagen geboren, wat zouden jullie doen?

+25
Aagje!
Sophiee
Flip Fluitketel
Manderijn
L!ND@
Happinaz
Susan
tweeling
Printje
Viva
Lejow
Flower_L
Coco
Minx
myloon
Twellie
koNijntje
Caroow
Sterrin_
Happydobby
Liadan
Elodie
Rush
Darius
Kruidkoek
29 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

2ling op 2 dagen geboren, wat zouden jullie doen? - Pagina 2 Empty Re: 2ling op 2 dagen geboren, wat zouden jullie doen?

Bericht  Viva di 8 jan 2013 - 3:13

Lastig, ik zou toch kiezen voor de dag waarop ze daadwerkelijk geboren zijn.

Lijkt me wel lastig, is er al 1 uit die je wil vasthouden, moet de ander er nog uit...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2ling op 2 dagen geboren, wat zouden jullie doen? - Pagina 2 Empty Re: 2ling op 2 dagen geboren, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:18

Lorre schreef:

Bij mijn zusje hadden ze ook voorgesteld om de dag later neer te zetten, omdat de dag waarop zij geboren is een beetje een vreemde dag is. Ze hebben daar niet voor gekozen en de enige die haar vroeger een beetje pestte met die dag, dat was ik;)

Juist een leuke dag om jarig te zijn! Ik vind vreemde dagen leuk, als het gewoon spontaan gebeurd, niet als mensen er moeite voor doen, en tijd verzetten oid.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:22

Viva schreef:Lijkt me wel lastig, is er al 1 uit die je wil vasthouden, moet de ander er nog uit...
Ik werd ook heel boos toen ik de eerste in moest leveren om de volgende eruit te persen. Ik had m net en vond m zo lief.

Gast
Gast

Bericht  Printje di 8 jan 2013 - 3:44

Ik twijfel, je viert het toch altijd samen en het is uiteindelijk maar een datum/ tijdstip dat kei dicht bij elkaar ligt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:45

Printje schreef:Ik twijfel, je viert het toch altijd samen en het is uiteindelijk maar een datum/ tijdstip dat kei dicht bij elkaar ligt.

Ja maar je kunt dan toch nog steeds ervoor kiezen om het wel tegelijk te vieren? Maar dan hebben ze wel hun eigen dag en kun je ze los van elkaar ook extra in het zonnetje zetten, ipv altijd als 'de tweeling" dat lijkt me er juist leuk aan dan!

Gast
Gast

Bericht  tweeling di 8 jan 2013 - 3:47

Wat grappig! Nog nooit gehoord deze situatie Very Happy
On topic: ik zou het gewoon op 2 dagen houden, maar misschien wel de familie op degene en de vriendjes/vriendinnetjes de andere dag, anders moet iedereen twee keer komen.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Susan di 8 jan 2013 - 3:50

Twee dagen, maar wel samen vieren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 4:04

Susan schreef:Twee dagen, maar wel samen vieren.

+1

Gast
Gast

Bericht  Happinaz di 8 jan 2013 - 4:32

2 dagen, samen vieren en serieus dat wordt heeeeeel erg vaaaak uitleggen hoe het zit.

Mensen zijn nu soms al verward als ze niet doorhebben dat het om een tweeling gaat.
Dan zit ik aan de telefoon en dan wordt er gevraagd: "En hoe oud zijn uw kinderen?" En als ik dan 1 datum noem dan moet ik heel vaak herhalen dat het om 2 kindjes van dezelfde datum gaat.

Ik vind dat Pippa het wel heel mooi zegt! De natuur bepaalt de geboorte van het kind (KZ even daar gelaten..) dus dat zou ik ook zeker aanhouden.

Maar stel nou; je MOET kiezen. Kies je dan voor de datum van kindje 1 of van kindje 2? Ik zou dan persoonlijk kiezen voor kindje 2, want daarmee is de bevalling voor mijn gevoel pas 'goed' afgerond.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 5:28

Beide de eigen dag.

Mijn vriend vindt van niet haha. Hij zou ze beiden op 1 dag zetten. Wordt een probleem hier als het HEEL toevallig een tweeling zou worden in de toekomst, die ook nog eens op een andere dag geboren zouden worden.

Als ik zou moeten kiezen zou ik trouwens tijdstip 1 aanhouden. Dan is het eerste leven er, en mijn eerste kindje geboren. De start van nieuw leven begint op dat tijdstip.

Gast
Gast

Bericht  Coco di 8 jan 2013 - 7:39

Voor de tweeling is 2 dagen uiteindelijk ook idealer wanneer ze uit huis zijn met het vieren. Mijn tantes vieren het nog altijd samen, maar bij mijn ex-zwager was het ook vaak gezeur wie het wanneer met wie vierde. Hoop dat mijn kabouters daar niet over gaan ruzien.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  L!ND@ di 8 jan 2013 - 7:45

Ik zou kiezen voor verschillende dagen, ze zijn toch ook op verschillende dagen geboren.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Manderijn di 8 jan 2013 - 7:48

Ik heb 2 broers, beide op dezelfde dag jarig, schelen 3 jaar! Dat kan ook nog smile

Ik zou denk ik gewoon hun eigen datum aanhouden, maar de eerste jaren wel gezamenlijk vieren. Vanaf de basisschool dan denk ik apart. Beide een andere dag trakteren enz.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Flip Fluitketel di 8 jan 2013 - 8:05

In hun kinderjaren zou ik het samen vieren en later als ze volwassen zijn/samenwonen/getrouwd zijn o.i.d. ieder op hun eigen geboortedag.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Sophiee di 8 jan 2013 - 8:15

Elixer schreef:
Susan schreef:Twee dagen, maar wel samen vieren.

+1

+1!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Aagje! di 8 jan 2013 - 8:17

Ik zou ook de twee verschillende data aanhouden. Lijkt me ook wel grappig om te zeggen, ik heb een tweeling, maar ze hebben wel alletwee een eigen geboorte datum Very Happy
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Siamsa di 8 jan 2013 - 8:43

Happinaz schreef:2 dagen, samen vieren en serieus dat wordt heeeeeel erg vaaaak uitleggen hoe het zit.

Mensen zijn nu soms al verward als ze niet doorhebben dat het om een tweeling gaat.
Dan zit ik aan de telefoon en dan wordt er gevraagd: "En hoe oud zijn uw kinderen?" En als ik dan 1 datum noem dan moet ik heel vaak herhalen dat het om 2 kindjes van dezelfde datum gaat.

Ik vind dat Pippa het wel heel mooi zegt! De natuur bepaalt de geboorte van het kind (KZ even daar gelaten..) dus dat zou ik ook zeker aanhouden.

Maar stel nou; je MOET kiezen. Kies je dan voor de datum van kindje 1 of van kindje 2? Ik zou dan persoonlijk kiezen voor kindje 2, want daarmee is de bevalling voor mijn gevoel pas 'goed' afgerond.

Ligt eraan, als de ene op 3 mei geboren is en de ander 4 mei, zou ik voor 3 mei kiezen (als ik echt MOET kiezen) omdat het me niet zo leuk lijkt om op dodenherdenking jarig te zijn.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Aggi di 8 jan 2013 - 8:54

myloon schreef:Ik zou ook gaan voor allebei een eigen datum in dit geval.

+ 1 Ze zijn niet op dezelfde dag geboren... ondanks dat het een tweeling is.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  M-G di 8 jan 2013 - 9:15

Ik zou ook voor beide een eigen geboortedatum aanhouden. Het is nou eenmaal zo dat ze op een andere dag geboren zijn. Zelf lijkt mij dat juist ideaal, zo hebben ze ieder echt een eigen dag.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  studiebol di 8 jan 2013 - 20:53

Grappig om dit te lezen..

Wij stonden bijna voor deze keuze.. ons gevòel was juist heel sterk om ze wel op dezelfde dag te laten zetten, het is een tweeling en "dus" op dezelfde dag. Grappig voordat het mij bijna zelf overkwam had ik er nooit over nagedacht dat dit kon gebeuren.

Ik lees hier ook dat ze dan echt een eigen verjaardag hebben. Ik denk zelf dat mijn kinderen nu ook wel echt een eigen verjaardag hebben, oke nu zijn ze nog jong dus krijgen ze het nog niet mee, maar als ze straks groter zijn en zij willen liever allebei een eigen kinderfeestje nou dan doen we dat toch, geen probleem ze zullen hopelijk ook eigen vriendjes en vriendinnetjes hebben dus ik kan me goed voorstellen dat we dan twee kinderfeestjes geven en het voor familie in een keer vieren.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: