Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2ling op 2 dagen geboren, wat zouden jullie doen?

+25
Aagje!
Sophiee
Flip Fluitketel
Manderijn
L!ND@
Happinaz
Susan
tweeling
Printje
Viva
Lejow
Flower_L
Coco
Minx
myloon
Twellie
koNijntje
Caroow
Sterrin_
Happydobby
Liadan
Elodie
Rush
Darius
Kruidkoek
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

2ling op 2 dagen geboren, wat zouden jullie doen? Empty 2ling op 2 dagen geboren, wat zouden jullie doen?

Bericht  Kruidkoek di 8 jan 2013 - 1:33

Ik zat vanmorgen in de wachtruimte bij de verloskundige een tijdschrift te lezen voor ouders van meerlingen.

In een intervieuw vertelde een vrouw dat haar 2ling op 2 verschillende dagen is geboren, de eerste werd om 23:30 geboren en de 2e om 00:15 uur. Omdat het tijdverschil zo klein was, mochten/moesten haar man en zij direct beslissen of ze wilden dat de kinderen op papier op dezelfde dag geboren waren of dat ze 2 verschillende data's wilden aanhouden.

Zij hebben besloten om voor 2 verschillende dagen te gaan zodat beide kindjes straks echt hun "eigen" verjaardag hebben.

Ben benieuwd wat jullie zouden doen ....

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2ling op 2 dagen geboren, wat zouden jullie doen? Empty Re: 2ling op 2 dagen geboren, wat zouden jullie doen?

Bericht  Darius di 8 jan 2013 - 1:34

Ja, ik zou ook voor twee verschillende data's gaan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

2ling op 2 dagen geboren, wat zouden jullie doen? Empty Re: 2ling op 2 dagen geboren, wat zouden jullie doen?

Bericht  Rush di 8 jan 2013 - 1:34

Beide hun eigen geboortedatum.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 1:35

Rush schreef:Beide hun eigen geboortedatum.

+1 zou ook niet weten waarom je dat anders zou willen :S

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 1:37

Rush schreef:Beide hun eigen geboortedatum.

+1

Het lijkt me juist leuk & bijzonder dat je een tweeling bent, maar dat er toch een dag tussen zit! Zo hebben ze wel echt hun eigen geboortedatum.

Gast
Gast

Bericht  Elodie di 8 jan 2013 - 1:42

Bij mijn tantes was dit het geval. Hun zijn beide op dezelfde dag gezet. Hoorde dit laatst ook pas en vond t wel grappig.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 1:44

Haha wat geinig!

Ik denk dat ik gewoon elk hun eigen datum zou geven. Zo is het immers gegaan en het is ook wel bijzonder toch!

Gast
Gast

Bericht  Liadan di 8 jan 2013 - 1:45

Ik zou ze elk hun eigen datum geven, want ze zijn nou eenmaal allebei op een andere dag geboren.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby di 8 jan 2013 - 1:46

Gewoon die eigen datum, mijn vriend is altijd samen jarig, nooit eens alleen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sterrin_ di 8 jan 2013 - 1:47

Ik ken deze mw. Wink

Maar ik zou ook voor verschillende dagen kiezen, zo zijn ze nou eenmaal geboren.

Weet ook van iemand waarbij er 5 weken tussenzit. De ene braken de vliezen en werd dus veel te vroeg geboren, de andere konden ze nog tegenhouden. Met beide is het helemaal goed gekomen, maar zit dus wel wat meer leeftijd tussen. Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Caroow di 8 jan 2013 - 1:48

Ik zag laatst bij mijn vk ook een kaartje hangen van een tweeling die op 2 dagen jarig was, lijkt mij best handig, allebei je eigen dag. (Je eigen stoel versierd, kiezen wat je die dag wil eten, in je eentje trakteren..)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  koNijntje di 8 jan 2013 - 1:50

Liadan schreef:Ik zou ze elk hun eigen datum geven, want ze zijn nou eenmaal allebei op een andere dag geboren.
+1
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Twellie di 8 jan 2013 - 1:50

Ik zou altijd de echte geboortedatum aanhouden bij een kindje.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  myloon di 8 jan 2013 - 1:52

Ik zou ook gaan voor allebei een eigen datum in dit geval.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Bericht  Minx di 8 jan 2013 - 2:02

Mijn eerste gedachte is beide op een dag maar als ik er even over nadenk ze zijn op twee verschillende dagen geboren. Het zijn twee kinderen. Een van de twee zou anders zoiets hebben eigenlijk ben ik morgen/gisteren jarig
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 2:05

Sowieso raar om het op dezelfde dag te zetten eigenlijk, officieel zijn ze toch een andere dag geboren? Waarom dat veranderen, dit is toch gewoon natuur die beslist wanneer een kind geboren wordt?

Gast
Gast

Bericht  Coco di 8 jan 2013 - 2:08

Ik zou ook doen zoals het komt qua datum en dus ook voor twee verschillende dagen kiezen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Kruidkoek di 8 jan 2013 - 2:14

Pippa schreef:Sowieso raar om het op dezelfde dag te zetten eigenlijk, officieel zijn ze toch een andere dag geboren? Waarom dat veranderen, dit is toch gewoon natuur die beslist wanneer een kind geboren wordt?

Zo denk ik er ook over maar ik heb ook wel eens gehoord dat er rondom een speciale datum nog wel eens gesjoemeld wordt met de tijd zodat het kindje nog nét op bijvoorbeeld 12-12-2012 is geboren terwijl het na middernacht is en dus eigenlijk al de 13e.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 2:15

Kruidkoek schreef:
Pippa schreef:Sowieso raar om het op dezelfde dag te zetten eigenlijk, officieel zijn ze toch een andere dag geboren? Waarom dat veranderen, dit is toch gewoon natuur die beslist wanneer een kind geboren wordt?

Zo denk ik er ook over maar ik heb ook wel eens gehoord dat er rondom een speciale datum nog wel eens gesjoemeld wordt met de tijd zodat het kindje nog nét op bijvoorbeeld 12-12-2012 is geboren terwijl het na middernacht is en dus eigenlijk al de 13e.

Beetje zielig eigenlijk vind ik dat. Kind komt wanneer het komt, en die datum is toch sowieso mooi? Het is de geboortedatum van je kind!

Gast
Gast

Bericht  Flower_L di 8 jan 2013 - 2:17

Zouden die mensen dan ook steevast liegen over tijdstip?
Dan is het kaartje gewoon al bedrog...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  koNijntje di 8 jan 2013 - 2:17

Kruidkoek schreef:

het kan inderdaad wel.
mijn broer is om 00:05 geboren, toen mijn ouders zeiden dat het ook de verjaardag van mijn opa was gaf de huisarts aan dat ze er ook nog wel een paar minuten eerder van konden maken.. mijn ouders hadden ook zoiets van 'hij is toch op deze datum geboren? dan gaan we er geen dag eerder van maken'.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Flower_L di 8 jan 2013 - 2:20

Net als dat enkele gynaecologen op 12-12 om 12.12u ks zo hadden gepland dat kind dan precies ter wereld kwam.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Sterrin_ di 8 jan 2013 - 2:35

Flower_L schreef:Net als dat enkele gynaecologen op 12-12 om 12.12u ks zo hadden gepland dat kind dan precies ter wereld kwam.

Ja, idd! Schijnen er best veel geboren te zijn rond dat tijdstip. Zie al voor me dat de buik al vast open ligt en ze even netjes wachten met het kindje aanpakken.Rolling Eyes

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Lejow di 8 jan 2013 - 3:08

Sterrin_ schreef:
Flower_L schreef:Net als dat enkele gynaecologen op 12-12 om 12.12u ks zo hadden gepland dat kind dan precies ter wereld kwam.

Ja, idd! Schijnen er best veel geboren te zijn rond dat tijdstip. Zie al voor me dat de buik al vast open ligt en ze even netjes wachten met het kindje aanpakken.Rolling Eyes

Een moment jongens, een moment, het is pas 12.09!!
Even kopje koffie en een koekje hoor!

Ik heb een blog gevolgd van iemand die ook zwanger was van een tweeling en van het meisje beviel met 26 weken (geloof ik) en van het jongetje pas 10 dagen later.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Elodie di 8 jan 2013 - 3:10

Pippa schreef:
Kruidkoek schreef:

Beetje zielig eigenlijk vind ik dat. Kind komt wanneer het komt, en die datum is toch sowieso mooi? Het is de geboortedatum van je kind!

Bij mijn zusje hadden ze ook voorgesteld om de dag later neer te zetten, omdat de dag waarop zij geboren is een beetje een vreemde dag is. Ze hebben daar niet voor gekozen en de enige die haar vroeger een beetje pestte met die dag, dat was ik;)
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: