Speelgoedkastje
+6
Printje
Fearie
_Lana_
Jade
Susan
Thunder
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Speelgoedkastje
Er is wel eens een topic geweest over speelhoekjes, maar daar was het niet helemaal duidelijk.
Welk kastje hebben jullie om speelgoed in ´weg te werken´?
Ik wil eigenlijk zo´n kastje van de Ikea, de Expedit? Met een paar mandjes erin, maar mijn man vindt dat echt afbreuk doen aan onze inrichting.
Dit vind ik onzin , maar misschien heeft iemand anders nog een leuk voorbeeld.
Als je er een foto van hebt, is dat natuurlijk helemaal geweldig.
Welk kastje hebben jullie om speelgoed in ´weg te werken´?
Ik wil eigenlijk zo´n kastje van de Ikea, de Expedit? Met een paar mandjes erin, maar mijn man vindt dat echt afbreuk doen aan onze inrichting.
Dit vind ik onzin , maar misschien heeft iemand anders nog een leuk voorbeeld.
Als je er een foto van hebt, is dat natuurlijk helemaal geweldig.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Speelgoedkastje
Wij hebben een boekenkast met deze dozen erin:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30170864/
Die staan onderin de boekenkast.
Daarnaast hebben we nog een grote lade met speelgoed:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99876662/#/S39873732
Gast- Gast
Waarom moet een speelgoedkast altijd bij het interieur passen? Stem je het grote speelgoed dan ook af op kleur ofzo dat het bij je interieur past? Ik snap dat eigenlijk niet zo.
Hier gewoon een Trofast kast van Ikea met leuke gekleurde bakken.
Gast- Gast
Elixer schreef:Waarom moet een speelgoedkast altijd bij het interieur passen? Stem je het grote speelgoed dan ook af op kleur ofzo dat het bij je interieur past? Ik snap dat eigenlijk niet zo.
Nou ja, ondanks dat ik het wel gewoon wil, snap ik het wel hoor van mijn man.
We hebben het hele interieur bij elkaar uitgezocht en dan komt er zo´n opzichtige Ikeakast van glanzend spul je huis in, terwijl je allemaal mooi wit hout hebt.
En speelgoed vind ik trouwens iets heel anders dan een kast in je woonkamer.
Speelgoed kun je ook opbergen.
_Lana_- Ratel
Ponyo schreef:Wij hebben een boekenkast met deze dozen erin:
Die grote lade vind ik leuk!
Kan er aardig wat speelgoed in?
_Lana_- Ratel
Elixer schreef:Waarom moet een speelgoedkast altijd bij het interieur passen? Stem je het grote speelgoed dan ook af op kleur ofzo dat het bij je interieur past? Ik snap dat eigenlijk niet zo.
Ik vind het wel belangrijk dat de speelgoedkast/kist bij het interieur past, ik moet het toch ook mooi vinden om naar te kijken, en daarbij als de kinderen slapen ruim ik alles op en is de kamer gewoon weer even van mij/ons
Gast- Gast
Ik heb een grote houten kist. Ook om de simpele reden dat hij bij het interieur past. Een extra kast heb ik helemaal geen plek voor.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Deze heb ik nu op het oog.
Maar een speelgoedkist lijkt me dus ook wel wat.
_Lana_- Ratel
Ik heb 2 lades in de kast voor hun speelgoed en een grote rieten mand staan.
Gast- Gast
Maar ik vind het kastje wat ik hierboven heb geplaatst wel lekker overzichtelijk.
_Lana_- Ratel
Wij hebben zo'n kleine Expedit met acht vakken, licht hout, met daarin houten bakken in dezelfde kleur die er precies in passen. Ik vind het wel mooi strak. Die kasten van Stuva vind ik ook mooi, alleen jammer dat die bakken er niet uit kunnen, dat zijn meer ladenkasten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wij hebben dit. Ik vind ook wel dat het bij de rest moet passen, maar kan nog prima zo!
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
In ons nieuwe huis hebben de kinderen een heerlijk hoekje helemaal voor hunzelf. We hebben een Hemnes ladekast voor allerlei dingen (puzzels, mini-loco, spelletjes, little people etc.), daarnaast twee tafeltjes met stoeltjes en een Expedit kastje vol met hun boeken. En dan nog een enorme bak vol duplo, inclusief duplo-trein.
Omdat alles redelijk afgesloten kan worden ziet het er (aan het eind van de dag en in de vroege ochtend ) netjes en opgeruimd uit. Knutselen doen we trouwens alleen in de keuken. Daar heb ik een kast vol met knutselspulletjes voor ze. Dit omdat onze oude bank onder de stiftstrepen zat..dat willen we met onze nieuwe meubels graag voorkomen!
Wat foto's, al is het lastig vast te leggen, omdat het natuurlijk niet al te groot en hoog is:
Omdat alles redelijk afgesloten kan worden ziet het er (aan het eind van de dag en in de vroege ochtend ) netjes en opgeruimd uit. Knutselen doen we trouwens alleen in de keuken. Daar heb ik een kast vol met knutselspulletjes voor ze. Dit omdat onze oude bank onder de stiftstrepen zat..dat willen we met onze nieuwe meubels graag voorkomen!
Wat foto's, al is het lastig vast te leggen, omdat het natuurlijk niet al te groot en hoog is:
Gast- Gast
Ik denk dat wij het dressoir leeg gaan pakken en daar alle speelgoed van de kleine in doen.
Nu zit er toch alleen maar rommel/schaaltjes/tierlantijntjes in, dat kan ik ook wel in de kelder/keuken/container kwijt. Zit er alleen nog mee dat de kast met sleutels open gaat, dat is iets minder kind vriendelijk.
Nu zit er toch alleen maar rommel/schaaltjes/tierlantijntjes in, dat kan ik ook wel in de kelder/keuken/container kwijt. Zit er alleen nog mee dat de kast met sleutels open gaat, dat is iets minder kind vriendelijk.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Stofzuiger schreef:Ik heb 2 lades in de kast voor hun speelgoed en een grote rieten mand staan.
Die heb je in een al bestaande kast gedaan?
Daar heb ik helaas geen plek voor. We hebben alleen een buffetkast en een dressoir en in het dressoir heb ik al wat speelgoed. Foto?
Hmm, ik twijfel.
_Lana_- Ratel
Sterrin, die heb ik ook op het oog.
Ik denk toch dat die het gaat worden.
Is het een brede kast?
Minneke, dat is ook iedeaal zo´n hoekje. Al vind ik 1 zo´n kast voor de kleintjes wel prima.
Ze krijgen voor hun verjaardag ook het tafeltje en de stoeltjes van Ikea.
Met die kast ernaast is het dan echt hun plekje.
Passen die kasten bij de rest van je inrichting?
Is het een brede kast?
Minneke, dat is ook iedeaal zo´n hoekje. Al vind ik 1 zo´n kast voor de kleintjes wel prima.
Ze krijgen voor hun verjaardag ook het tafeltje en de stoeltjes van Ikea.
Met die kast ernaast is het dan echt hun plekje.
Passen die kasten bij de rest van je inrichting?
_Lana_- Ratel
Wij hebben ook het expedit kastje, 2x2. Zwartbruin, matcht niet helemaal met onze meubels (koloniaal) maar het komt erbij in de buurt. Het is een mooie praktische opberger en hij past goed bij ons in de kamer.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
De Hemnes past prima, qua kleur en stijl. De rest wat minder, maar omdat het hoekje áchter onze zithoek is, zie je er niet veel van. Alleen de Hemnes, en die vloekt niet zeg maar
Dit is onze inrichting (dit was een half uur nadat alle meubels naar binnen zijn gebracht, dus nog wel erg kaal):
Het hoekje is dus achter de grote bank op deze foto:
Dit is onze inrichting (dit was een half uur nadat alle meubels naar binnen zijn gebracht, dus nog wel erg kaal):
Het hoekje is dus achter de grote bank op deze foto:
Gast- Gast
Wauw wat een mooie meubels! Waar hebben jullie die gekocht Minneke?
Laatst aangepast door Elixer op ma 7 jan 2013 - 23:29; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Minneke ik ben helemaal weg van je eetkamerstoelen, mag ik vragen waar je ze gehaald hebt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Haha, leuk zijn ze he, die stoelen? Ze zitten ook heerlijk en de kleurtjes
Alle meubels die je op de foto's ziet (behalve dus het kinderhoekje) zijn van Van Bommel meubelen.
Alle meubels die je op de foto's ziet (behalve dus het kinderhoekje) zijn van Van Bommel meubelen.
Gast- Gast
Ik vind ze echt geweldig, zoiets zoek ik al tijden hahaha. Zelfs mijn man vond ze erg mooi, want ik zei meteen ow wow dit vind ik echt prachtig.
Ff googlen naar de site
Ff googlen naar de site
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Op deze foto kun je de voorpootjes beter zien. Die zijn gedraaid, wat ik helemaal geweldig vond. Maar ze kunnen ook recht en strak geleverd worden.
Gast- Gast
_Lana_ schreef:Sterrin, die heb ik ook op het oog.
Is het een brede kast?
De afmetingen weet ik zo niet, staat wel op de site. Hij staat hier op de plek van de box, en is wel iets smaller. Ik vind het heerlijk dat ik daar nu veel speelgoed in kwijt kan, ipv de box, die daar 5 jaar heeft gestaan.
Verder hebben we nog een grote mand naast het dressoir, en een plastic box naast de tafel. Overal dus wel wat, maar wel redelijk opgeruimd. Ook nog een tafel met stoeltjes van Ikea. Zit er aan te denken om die naar boven te doen en een keukentje te kopen voor hun verjaardag, maar aan de andere kant zitten ze erg veel op die stoeltjes. En plek voor een keukentje heb ik anders niet.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ik had beneden het kastje die Sterrin ook heeft met 4 van die gebloemde bakken er in, maar dat vond ik toch niet zo leuk. Dat kastje staat nu bij mijn dochter op haar kamer en voor mijn zoon hebben we dit in de woonkamer:
Er past erg veel in.
In de kast heeft hij nog een eigen deurtje:
En in de keuken heeft hij nog een hoekje:
Er past erg veel in.
In de kast heeft hij nog een eigen deurtje:
En in de keuken heeft hij nog een hoekje:
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2