Ochtendritueel
+11
Parisienne
Parel
Shy
Twellie
Liadan
Puggle
Jezzie
Flip Fluitketel
Steep
Annemie
_Lana_
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ochtendritueel
Wat is jullie ochtendritueel met de kindjes?
Gaan jullie eerst ontbijten en dan wassen en aankleden of net andersom? Enz.
Ik ben benieuwd ;-).
Gaan jullie eerst ontbijten en dan wassen en aankleden of net andersom? Enz.
Ik ben benieuwd ;-).
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Ochtendritueel
Eerst een schone luier, kleertjes aan en dan ontbijten.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik haal ze uit bed, geef ze een papfles op de grond en intussen slaapzak uit en verschoon ik hun luier.
Als ze niet binnen 2 min na het beneden komen hun papfles in handen hebben breken ze de boel af . Ook een boterham oid willen ze niet, eerst die fles.
Daarna laat ik ze lekker spelen en halverwege de ochtend ga ik pas wassen en aankleden (of ik hou pyjamadag zoals vandaag, we hoeven toch niet weg), behalve op de dagen dat we vroeg weg moeten.
Als ze niet binnen 2 min na het beneden komen hun papfles in handen hebben breken ze de boel af . Ook een boterham oid willen ze niet, eerst die fles.
Daarna laat ik ze lekker spelen en halverwege de ochtend ga ik pas wassen en aankleden (of ik hou pyjamadag zoals vandaag, we hoeven toch niet weg), behalve op de dagen dat we vroeg weg moeten.
Gast- Gast
Ja wij gaan altijd eerst ontbijten en daarna douchen en aankleden (soms ook alleen aankleden maar ik douche graag in de ochtend en R vind het ook leuk dus prima haha). Als we een luie ochtend hebben gaan we eerst eten, dan spelen en dan douchen, R die heeft nog een middagslaapje en meestal is hij na het douchen lekker loom dus valt hij dan ook in slaap.
Edit; voor het eten wordt wel altijd de luier verschoont.
Edit; voor het eten wordt wel altijd de luier verschoont.
Laatst aangepast door Steep op zo 6 jan 2013 - 21:38; in totaal 1 keer bewerkt
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Toen ik nog werkte was het eerst wassen en aankleden en daarna eten. Nu gaan we eerst lekker ontbijten en daarna rustig aan wassen en aankleden.
Als ik straks weer ga werken zal het weer eerst aankleden worden. Hoewel ik wel benieuwd ben hoe ik dat met twee kindjes ga doen
Als ik straks weer ga werken zal het weer eerst aankleden worden. Hoewel ik wel benieuwd ben hoe ik dat met twee kindjes ga doen
Gast- Gast
Eerst schone luier, naar beneden voor ontbijt en dan douchen/in bad en aankleden.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik niet hoef te werken 's ochtends (ik werk vaak alleen 's middags) of weg moet krijgt L een schone luier en kleren aan. Dan naar beneden voor de fles. Na de fles gaat zij spelen en ga ik ontbijten. Als L rond 9uur weer naar bed gaat ga ik douchen/opfrissen en aankleden.
Als we wel weg moeten 's ochtends zet ik een wekker en was en kleed ik eerst mezelf aan en daarna maak ik L wakker.
Als we wel weg moeten 's ochtends zet ik een wekker en was en kleed ik eerst mezelf aan en daarna maak ik L wakker.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Als we weg moeten dan eerst aankleden en daarna ontbijten, als we gewoon thuis zijn dan gaan we eerst naar beneden en ontbijten we lekker rustig en kleden we daarna aan.
Gast- Gast
Als mijn man moet werken geef ik haar de fles in bed 's ochtends. Mijn man verschoond haar dan en legt haar bij mij en gaat dan de fles maken. Als hij in de ochtend vrij is verschoond hij haar en neemt haar mee naar beneden voor de fles. Ik geef dan beneden om half 11 een fruithap. En ga haar daarna wassen en aankleden, dan leg ik haar in bed en valt ze meestal in slaap. Tussendoor kleed ik zelf om. Douchen doe ik zelf in de avond.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Wij hebben geen vast ochtendritueel. De ene keer is het eerst wassen/kleren aan en dan eten, de andere keer andersom. De ene keer drinkt mijn zoon meteen als hij uit bed komt bij mij, de andere keer drinkt hij helemaal niet in de ochtend.
Al denk ik dat we vanaf nu wel wat meer ritme in de ochtend gaan krijgen omdat mijn dochter naar school gaat.
Al denk ik dat we vanaf nu wel wat meer ritme in de ochtend gaan krijgen omdat mijn dochter naar school gaat.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Eerst gaan ze in bad of onder de douche of was ik ze. Dan aankleden, dan onder eten. We eten alleen nooit met zijn alleen want mijn oudste dochter slaapt veel langer dan de jongste.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Dat is wel erg benedenPluto schreef:Eerst in de kleding, dan beneneden ontbijten.
Hier kleden we hem eerst aan tenzij hij in bad of gedoucht moet worden, daarna wat eten.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Als we naar de crèche gaan maken we haar wakker, wassen en kleden haar aan en duiken de auto in, daar krijgt ze de boterham die we van huis af mee hebben genomen en eet ze daar.
Als we thuis blijven dan worden wij wakker als zij wakker wordt, doen we haar sokken aan en gaat ze op de overloop spelen (berg speelgoed daar haha, luie papa en mama) en duiken wij nog even terug (deur staat wel open). Zodra ze ons laat merken dat ze naar beneden wilt gaan we naar beneden en krijgt ze drinken en een boterham in haar kinderstoel voor de televisie. Overigens is dit altijd na 8en, slaapt ze niet tot 8 uur, dan blijft ze sowieso liggen tot 8 uur. Anders zijn we echt niet wakker
Als we thuis blijven dan worden wij wakker als zij wakker wordt, doen we haar sokken aan en gaat ze op de overloop spelen (berg speelgoed daar haha, luie papa en mama) en duiken wij nog even terug (deur staat wel open). Zodra ze ons laat merken dat ze naar beneden wilt gaan we naar beneden en krijgt ze drinken en een boterham in haar kinderstoel voor de televisie. Overigens is dit altijd na 8en, slaapt ze niet tot 8 uur, dan blijft ze sowieso liggen tot 8 uur. Anders zijn we echt niet wakker
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
N. krijgt eerst een fles melk, anders gaat het verder helemaal fout. Daarna doen we eigenlijk altijd rustig aan. Ik werk niet, dus hebben geen haast 's ochtends. Ik doe eigenlijk net wat er op dat moment uitkomt.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
De meeste kindjes eten dus eerst een ontbijtje en dan wassen en aankleden.
Als de kindjes wakker worden, ga ik ze verschonen en mijn man maakt de papflesjes klaar.
Dan geven we de fles op bed en knuffelen nog wat.
Mijn man gaat dan naar zijn werk en ik met de kids naar beneden.
De ene keer was ik ze voordat we naar beneden gaan en de andere keer na hun eerste slaapje.
Op ons gemakje.
Voor de eerste fles hoef ik ze echt niet te wassen en kleertjes aan te doen. Als zoon wakker is, moet hij eten, haha.
@ Stofzuiger: Geef jij de fles in hun hand? Wel ideaal. Hoe laat worden jouw jongens wakker?
Als de kindjes wakker worden, ga ik ze verschonen en mijn man maakt de papflesjes klaar.
Dan geven we de fles op bed en knuffelen nog wat.
Mijn man gaat dan naar zijn werk en ik met de kids naar beneden.
De ene keer was ik ze voordat we naar beneden gaan en de andere keer na hun eerste slaapje.
Op ons gemakje.
Voor de eerste fles hoef ik ze echt niet te wassen en kleertjes aan te doen. Als zoon wakker is, moet hij eten, haha.
@ Stofzuiger: Geef jij de fles in hun hand? Wel ideaal. Hoe laat worden jouw jongens wakker?
_Lana_- Ratel
Parel schreef:Als we naar de crèche gaan maken we haar wakker, wassen en kleden haar aan en duiken de auto in, daar krijgt ze de boterham die we van huis af mee hebben genomen en eet ze daar.
Haha, wat een ontaarde moeder .
Hier liggen ze ook wel eens te kletsen in bed.
Ze hadden een tijdje dat ze 6 uur wakker waren en gezellig kletsen met z'n tweetjes joh, haha, soms vielen ze dan weer in slaap en anders lieten we ze lekker gaan tot wanneer ze het zat waren ( half uurtje later ofzo ).
6 uur is nog geen ochtend hoor ;-). Gelukkig slapen ze nu weer langer.
_Lana_- Ratel
Ik was en kleed ze altijd eerst aan en ga daarna ontbijten.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Altijd eerst iedereen in de kleren, daarna met zn allen naar beneden en dan ontbijten.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Uit bed halen, even papa die onder de douche staat een kusje geven, daarna aan de borst. Dan verschonen en aankleden en naar beneden.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Als ik werk:
Eerst wassen en aankleden, dan M zelf een boterham eten, en T pap.
Altijd aan tafel, anders zijn ze teveel afgeleid en eten ze niet.
Vind het ook een gezellig moment, we eten altijd aan tafel.
Als ik vrij ben:
Word ik wakker als de eerste wakker is. Meestal M en die komt dan bij mij in bed kroelen en soms wat tv kijken tot T wakker word.
Dan gaan we naar beneden ontbijten. Weer aan tafel en zonder tv.
Als we ontbeten hebben gaan we wassen en aankleden. Maar dit kan soms laat in de ochtend worden.
We haasten ons niet haha.
Eerst wassen en aankleden, dan M zelf een boterham eten, en T pap.
Altijd aan tafel, anders zijn ze teveel afgeleid en eten ze niet.
Vind het ook een gezellig moment, we eten altijd aan tafel.
Als ik vrij ben:
Word ik wakker als de eerste wakker is. Meestal M en die komt dan bij mij in bed kroelen en soms wat tv kijken tot T wakker word.
Dan gaan we naar beneden ontbijten. Weer aan tafel en zonder tv.
Als we ontbeten hebben gaan we wassen en aankleden. Maar dit kan soms laat in de ochtend worden.
We haasten ons niet haha.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: