Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding, slokje troost.

+20
Darius
Parisienne
Luce
Printje
Bolleke
Susan
Charles
Sanne
Tania
Aimee
Lonely Goatherd
Lejow
Star007
*Lookie*
meisje
Liadan
CCC
maiadebij
Happydobby
Highway
24 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding, slokje troost. - Pagina 4 Empty Re: Borstvoeding, slokje troost.

Bericht  Parisienne zo 6 jan 2013 - 4:37

Zoals Luce zegt kan je het ook anders bekijken. Aangeleerde reddeloosheid hoeft niet per definitie negatief te zijn. Je kunt het ook zien als iets positiefs. Het ene kind heeft veel behoefte aan nabijheid van mama/papa tijdens het slapen, het andere kind kan zichzelf wel 'redden' en vind het prima om alleen en in een eigen kamer te slapen. Deels zal dat aan het karakter van het kind liggen, een ander deel zal komen vanuit de (opvoedings)visie van de ouders.

Ik vatte daarom Rejoy's posts ook echt niet negatief of betweterig over.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan zo 6 jan 2013 - 5:49

Het lijkt mij wel heel vergezocht om te suggereren dat je met zoiets een eetstoornis creëert. Sowieso is een eetstoornis wel heel heftig, dat gaat wel wat verder dan een reep chocola eten als je je kut voelt, verder denk ik ook dat de invloed van borstvoeding als troost echt niet zo ver reikt. Sowieso heb ik vaak het gevoel dat veel ouders de invloed die ze op later hebben schromelijk overschatten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius zo 6 jan 2013 - 7:15

Rejoy. schreef:En ik snap ook niet waar dat superieure gedoe vandaan komt. Ik onderbouw mijn mening en zeg nergens dat al het andere dus verkeerd is.

Als mensen dit topic al superieur vinden, dan vraag ik me af wat zij van het dragen en voeden forum vinden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 7:28

Een eetstoornis? Is dat serieus bedoeld? Mijn zoontje kreeg er waarschijnlijk niet eens heel veel uit, het ging hem puur om de veiligheid en de zuigbehoefte. Hij pakt nu ook zijn duimpje als hij overstuur is.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 7:32

Luce schreef:Ik zie het in zijn eigen bed slapen als slapen in een prikkeloze ruimte.
Prikkeloos. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 7:33

Rood schreef:
Luce schreef:Ik zie het in zijn eigen bed slapen als slapen in een prikkeloze ruimte.
Prikkeloos. Very Happy
Mijn slaapkamer is in de winter doorgaans prikkeloos. Alleen in de zomer is het een ander verhaal laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 7:35

lelie schreef:Een eetstoornis? Is dat serieus bedoeld? Mijn zoontje kreeg er waarschijnlijk niet eens heel veel uit, het ging hem puur om de veiligheid en de zuigbehoefte. Hij pakt nu ook zijn duimpje als hij overstuur is.
Tjah.. Ik moest er ook smakelijk om lachen eigenlijk.. Wat een ONZIN :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 7:41

Siep schreef:
lelie schreef:Een eetstoornis? Is dat serieus bedoeld? Mijn zoontje kreeg er waarschijnlijk niet eens heel veel uit, het ging hem puur om de veiligheid en de zuigbehoefte. Hij pakt nu ook zijn duimpje als hij overstuur is.
Tjah.. Ik moest er ook smakelijk om lachen eigenlijk.. Wat een ONZIN Borstvoeding, slokje troost. - Pagina 4 281626781

Nou ja, onzin wil ik het ook weer niet noemen, misschien meer onwetendheid? Het lijkt een beetje alsof je je kindje liters extra melk geeft met zo'n 'troostslokje', maar dat is niet zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 7:43

lelie schreef:
Siep schreef:
Tjah.. Ik moest er ook smakelijk om lachen eigenlijk.. Wat een ONZIN Borstvoeding, slokje troost. - Pagina 4 281626781

Nou ja, onzin wil ik het ook weer niet noemen, misschien meer onwetendheid? Het lijkt een beetje alsof je je kindje liters extra melk geeft met zo'n 'troostslokje', maar dat is niet zo.

Ja maar het lijkt mij vrij logisch dat het meer gaat om een paar slokken en geen hele voeding, toch? Ik heb t ook "slokje" genoemd..

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 6 jan 2013 - 7:48

Darius schreef:
Rejoy. schreef:En ik snap ook niet waar dat superieure gedoe vandaan komt. Ik onderbouw mijn mening en zeg nergens dat al het andere dus verkeerd is.

Als mensen dit topic al superieur vinden, dan vraag ik me af wat zij van het dragen en voeden forum vinden.

Dat forum vind ik echt verschrikkelijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 7:54

Susan schreef:
Darius schreef:

Ze zijn daar wel erg fanatiek, maar ik vind het wel prettig dat reacties daar altijd goed onderbouwd worden met bronnen e.d.

Gast
Gast

Bericht  Darius zo 6 jan 2013 - 7:57

Rejoy. schreef:
Susan schreef:
Darius schreef:

Ze zijn daar wel erg fanatiek, maar ik vind het wel prettig dat reacties daar altijd goed onderbouwd worden met bronnen e.d.

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar er wordt erg neerbuigend gedaan naar de 'mainstream'.

Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 7:59

Darius schreef:
Rejoy. schreef:
Susan schreef:
Darius schreef:

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar er wordt erg neerbuigend gedaan naar de 'mainstream'.

ja, klopt, dat gaat mij ook regelmatig te ver hoor. Daar lees ik meestal doorheen en dan kan ik daar hele bruikbare adviezen vandaan halen.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 6 jan 2013 - 8:02

Ik vind dat er daar veel neerbuigender wordt gedaan naar mama's met een iets andere mening (noem het 'mainstream') dan dat er hier wordt gedaan. Hier heb ik meer het gevoel dat beide kanten in hun waarde gelaten worden dan daar. Verder vind ik het informatief gezien zeker een goed forum. Mening worden onderbouwd met artikelen, wat ik vervolgens weer interessant vind om te lezen. Maar de echte forum-gezelligheid vind ik hier Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  *Lookie* zo 6 jan 2013 - 8:10

Eens met Charles: ik kijk vooral naar mijn kind, wat ik denk dat hij nodig heeft. Zo heeft hij tot 8 maanden bij ons op de kamer geslapen, maar werd vanaf toen van elk zuchtje en elke beweging van ons wakker. Toen is hij naar zijn eigen kamer gegaan. Een slokje troost heb ik ooit weleens geprobeerd maar werkte hier niet. Prima, dan heeft hij blijkbaar meer behoefte aan een knuffel, of gewoon even lekker bij me zitten. Gewoon doen wat voor jou en je kind het beste voelt.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413

Bericht  Liadan zo 6 jan 2013 - 8:10

Ik vind het fanatieke van sommigen op het d&v forum irritant, bijv. dat iemand het raar vindt dat in het boek over de Gordonmethode een baby een flesje krijgt (en geen borstvoeding).
Verder ben ik het met Rejoy en Parisienne eens dat daar wel veel onderbouwd wordt en dat vind ik wel interessant om te lezen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Sanne zo 6 jan 2013 - 8:11

Parisienne schreef:Ik vind dat er daar veel neerbuigender wordt gedaan naar mama's met een iets andere mening (noem het 'mainstream') dan dat er hier wordt gedaan. Hier heb ik meer het gevoel dat beide kanten in hun waarde gelaten worden dan daar. Verder vind ik het informatief gezien zeker een goed forum. Mening worden onderbouwd met artikelen, wat ik vervolgens weer interessant vind om te lezen. Maar de echte forum-gezelligheid vind ik hier Wink

Ja, dat is zeker zo. Ik las vorige week wat reacties voor uit het topic 'op welke plaatsen heb jij allemaal gevoed?' en mijn vriend viel bijna van zijn stoel af. En dan zo'n smiley erbij van een borst en een baby die ernaar toe gaat en aanhapt Borstvoeding, slokje troost. - Pagina 4 394967

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Luce zo 6 jan 2013 - 8:12

Susan schreef:
Darius schreef:

+1. Heb me er ooit aangemeld, maar kom er nooit. Brrr
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 8:13

Lennox schreef:
Rood schreef:
Prikkeloos. Very Happy
Mijn slaapkamer is in de winter doorgaans prikkeloos. Alleen in de zomer is het een ander verhaal Borstvoeding, slokje troost. - Pagina 4 394967
Gelukkig dat Luce dat anders ziet. Zomer of winter, zolang je maar in je eigen kamer ligt, is er niets aan de hand.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 6 jan 2013 - 8:15

Die smileys doen het daar ook altijd vreselijk en dramatisch overkomen. Als ze een echte D&V-moeder een 'mainstream-moeder' op straat een gewone, simpele 'nee, niet doen' tegen een kind hoort zeggen en dit vermeldt in een willekeurig topic, dan zijn de 'ik-sla-mezelf-voor-mijn-kop-smileys' of de 'ik-bonk-met-hoofd-tegen-muur-smileys' in grote aantallen aanwezig Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Luce zo 6 jan 2013 - 8:16

Parisienne schreef:Die smileys doen het daar ook altijd vreselijk en dramatisch overkomen. Als ze een echte D&V-moeder een 'mainstream-moeder' op straat een gewone, simpele 'nee, niet doen' tegen een kind hoort zeggen en dit vermeldt in een willekeurig topic, dan zijn de 'ik-sla-mezelf-voor-mijn-kop-smileys' of de 'ik-bonk-met-hoofd-tegen-muur-smileys' in grote aantallen aanwezig Laughing

Facepallmmm
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Liadan zo 6 jan 2013 - 8:18

Oe ja deze:
Borstvoeding, slokje troost. - Pagina 4 Flauw

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 8:19

Liadan schreef:Oe ja deze:
Borstvoeding, slokje troost. - Pagina 4 Flauw

Ja hahahah

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 8:20

Hoe kom je aan die extra smileys?

Gast
Gast

Bericht  Liadan zo 6 jan 2013 - 8:22

Die heb ik even van het andere forum gekopieerd.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: