Borstvoeding, slokje troost.
+20
Darius
Parisienne
Luce
Printje
Bolleke
Susan
Charles
Sanne
Tania
Aimee
Lonely Goatherd
Lejow
Star007
*Lookie*
meisje
Liadan
CCC
maiadebij
Happydobby
Highway
24 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Borstvoeding, slokje troost.
Lennox schreef:Ik vind het anders wel een interessante discussie, hoe de norm omtrent het troosten/zorgen voor een kind door de eeuwen heen zó anders is geworden. Wil niet zeggen dat wat we nu doen, niet goed is, maar ik blijf erbij dat er nu heel veel dingen zijn die het ouders veel gemakkelijker maken, en dat het moederschap van origine eigenlijk toch net een stukje anders zou moeten zijn dan het nu is. Een aap heeft ook geen speen, een hond en kat ook niet. Die kruipen ook lekker tegen mama aan en drinken wat. Wij zijn de enigen die onze kinderen troosten met stukken plastic. Niet dat ik erop tegen ben, maar als je erover nadenkt is het raar
zo is het met veel meer lennox. Denk eens aan het kind alleen laten slapen in een donkere stille kamer. Wij zijn geen verstoppers zoals katten zijn, wij zijn vluchters, van nature horen kinderen bij moeder te zijn en te kunnen vluchten bij onraad. Het is helemaal niet gek dat veel kinderen niet in bed willen slapen. Het is een soort aangeleerde reddeloosheid als baby's dat wel kunnen. Zie het moro-reflex, dat is het reflex om te controleren of moeder er nog wel is en je weer stevig vast te grijpen.
Wij zijn in de loop van de jaren/eeuwen (veel te) ver van de natuur af komen te staan.
Laatst aangepast door Rejoy. op za 5 jan 2013 - 23:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Tja, vroeger reden we ook in paard en wagen, hadden we geen internet en werd en zwart wit tv gekeken.
Dat is nu toch ook veranderd, daar zijn ook andere hulpmiddelen voor bedacht, dat betekent toch niet dat we ons maar moeten blijven gedragen zoals toen?
Dat is nu toch ook veranderd, daar zijn ook andere hulpmiddelen voor bedacht, dat betekent toch niet dat we ons maar moeten blijven gedragen zoals toen?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Tja, vroeger reden we ook in paard en wagen, hadden we geen internet en werd en zwart wit tv gekeken.
het verschil is dat baby's nog wel met bepaalde reflexen geboren worden en het menselijk lichaam nog steeds reageert op bijv. huidcontact d.m.v. de aanmaak van hormonen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Lennox schreef:Ik vind het anders wel een interessante discussie, hoe de norm omtrent het troosten/zorgen voor een kind door de eeuwen heen zó anders is geworden. Wil niet zeggen dat wat we nu doen, niet goed is, maar ik blijf erbij dat er nu heel veel dingen zijn die het ouders veel gemakkelijker maken, en dat het moederschap van origine eigenlijk toch net een stukje anders zou moeten zijn dan het nu is. Een aap heeft ook geen speen, een hond en kat ook niet. Die kruipen ook lekker tegen mama aan en drinken wat. Wij zijn de enigen die onze kinderen troosten met stukken plastic. Niet dat ik erop tegen ben, maar als je erover nadenkt is het raar
zo is het met veel meer lennox. Denk eens aan het kind alleen laten slapen in een donkere stille kamer. Wij zijn geen verstoppers zoals katten zijn, wij zijn vluchters, van nature horen kinderen bij moeder te zijn en te kunnen vluchten bij onraad. Het is helemaal niet gek dat veel kinderen niet in bed willen slapen. Het is een soort aangeleerde reddeloosheid als baby's dat wel kunnen. Zie het moro-reflex, dat is het reflex om te controleren of moeder er nog wel is en je weer stevig vast te grijpen.
Wij zijn in de loop van de jaren/eeuwen (veel te) ver van de natuur af komen te staan.
Sorry hoor, maar deze zin maakt me echt erg pissig.
Komt op mij over alsof je hiermee wilt suggereren dat moeders die dat doen, iets vreselijks slechts doen met hun kind.
Lejow- Lady Post-a-lot
Het is wel erg raar dat je je kind niet meer met borstvoeding zou moeten troosten omdat er andere hulpmiddelen zijn bedacht waar je je kind mee kan troosten. Een speen is notabene nog slechter voor de mondmotoriek dan borstvoeding geven, waarom zou je dan geen troostslokje geven maar wel een speen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ja, dat bedoel ikRejoy. schreef:Lennox schreef:Ik vind het anders wel een interessante discussie, hoe de norm omtrent het troosten/zorgen voor een kind door de eeuwen heen zó anders is geworden. Wil niet zeggen dat wat we nu doen, niet goed is, maar ik blijf erbij dat er nu heel veel dingen zijn die het ouders veel gemakkelijker maken, en dat het moederschap van origine eigenlijk toch net een stukje anders zou moeten zijn dan het nu is. Een aap heeft ook geen speen, een hond en kat ook niet. Die kruipen ook lekker tegen mama aan en drinken wat. Wij zijn de enigen die onze kinderen troosten met stukken plastic. Niet dat ik erop tegen ben, maar als je erover nadenkt is het raar
En het is niet dat wat we nu doen, maar allemaal slecht is. Maar ik vind het zo jammer dat het als slecht afgestempeld wordt als je kind bij je in bed slaapt, je je kind de hele dag draagt of als je je kind aan de borst legt als troost. Want dat ís niet slecht, beter nog, dat komt de ontwikkeling van een kind alleen maar ten goede. Ik denk ook dat een kind eeuwen terug zich heel anders ontwikkelde dan dat een kind nu doet.
Gast- Gast
Overdag heb ik dat eigenlijk nooit gedaan, sowieso is hij niet zo vaak verdrietig en bezeert zich ook zelden. Maar als er dan toch wat is, laat ie zich binnen een minuut troosten met een knuffel. 's Nachts geef ik gewoon de borst als hij overstuur wakker wordt, of het dan een troostborst is of dat hij echt honger heeft weet ik dan eigenlijk niet en het maakt me ook niets uit. Als hij zich maar weer beter voelt en lekker verder kan slapen.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Lejow schreef:Rejoy. schreef:Lennox schreef:Ik vind het anders wel een interessante discussie, hoe de norm omtrent het troosten/zorgen voor een kind door de eeuwen heen zó anders is geworden. Wil niet zeggen dat wat we nu doen, niet goed is, maar ik blijf erbij dat er nu heel veel dingen zijn die het ouders veel gemakkelijker maken, en dat het moederschap van origine eigenlijk toch net een stukje anders zou moeten zijn dan het nu is. Een aap heeft ook geen speen, een hond en kat ook niet. Die kruipen ook lekker tegen mama aan en drinken wat. Wij zijn de enigen die onze kinderen troosten met stukken plastic. Niet dat ik erop tegen ben, maar als je erover nadenkt is het raar
Komt op mij over alsof je hiermee wilt suggereren dat moeders die dat doen, iets vreselijks slechts doen met hun kind.
och, dat zou ik nou niet direct willen suggereren. Onze oudste heeft ook een tijd alleen geslapen als baby en slaapt nu ook weer het grootste deel van de nacht alleen.
Je moet je niet direct zo aangevallen voelen.
Gast- Gast
Ik zeg nergens dat het niet mag, of what ever. Ik zeg dat ik het zelf niet zou doen.
En ik beweer al helemaal nergens dat het slecht is.
Iedereen moet lekker doen wat goed voelt, maar dan moet het andersom ook niet als slecht afgestempeld worden..
Iedereen moet lekker doen wat goed voelt, maar dan moet het andersom ook niet als slecht afgestempeld worden..
Lejow- Lady Post-a-lot
Rejoy. schreef:Lejow schreef:Rejoy. schreef:Lennox schreef:Ik vind het anders wel een interessante discussie, hoe de norm omtrent het troosten/zorgen voor een kind door de eeuwen heen zó anders is geworden. Wil niet zeggen dat wat we nu doen, niet goed is, maar ik blijf erbij dat er nu heel veel dingen zijn die het ouders veel gemakkelijker maken, en dat het moederschap van origine eigenlijk toch net een stukje anders zou moeten zijn dan het nu is. Een aap heeft ook geen speen, een hond en kat ook niet. Die kruipen ook lekker tegen mama aan en drinken wat. Wij zijn de enigen die onze kinderen troosten met stukken plastic. Niet dat ik erop tegen ben, maar als je erover nadenkt is het raar
och, dat zou ik nou niet direct willen suggereren. Onze oudste heeft ook een tijd alleen geslapen als baby en slaapt nu ook weer het grootste deel van de nacht alleen.
Je moet je niet direct zo aangevallen voelen.
.. je maakt het er niet veel beter op.
Maar goed, ik stap uit deze discussie. Het maakt me boos. En ieder heeft zijn eigen stellige mening erin, wat logisch is.
Ik ga mijn kind lekker even douchen!
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ik zeg nergens dat het niet mag, of what ever. Ik zeg dat ik het zelf niet zou doen.
dat wordt 't toch ook niet? Nu gaat t er toch alleen over hoe het in de natuur gaat en hoe ver we tegenwoordig van de natuur af zijn komen te staan? Dat ís toch ook gewoon zo?
Gast- Gast
Waarom maakt het je zo boos, Lejow? Jij kíest er toch zelf voor om het anders te doen? Dan heb je de voors en tegens tegen elkaar afgewogen en de kezue gemaakt die voor jou het beste was.
Ik kan me vinden in wat Rejoy schrijft, maar ik kies er bewust voor om het niet compleet na te leven. Luuk slaapt in zijn eigen bedje, en ik probeer hem op andere manieren te laten weten dat ik er altijd voor hem ben. Dat Rejoy er voor kiest om dat anders te doen en dat te onderbouwen, maakt toch niet dat ze mij veroordeelt om dat anders te doen?
Ik kan me vinden in wat Rejoy schrijft, maar ik kies er bewust voor om het niet compleet na te leven. Luuk slaapt in zijn eigen bedje, en ik probeer hem op andere manieren te laten weten dat ik er altijd voor hem ben. Dat Rejoy er voor kiest om dat anders te doen en dat te onderbouwen, maakt toch niet dat ze mij veroordeelt om dat anders te doen?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Als gesteld wordt dat een slokje troost niet goed is om te doen, omdat het kind dan de associatie troost-eten zou leggen. Dan wordt niemand hier pissig van en wordt uitgelegd waarom moeders wel kiezen voor Eem slokje troost.
Als gesteld wordt dat kinderen minder goed alleen in een bed slapen omdat ze mama nodig hebben, dan wordt er boos op gereageerd.
Iedereen heeft zijn of haar overwegingen om bepaalde dingen te doen hoe de doen, volgens mij allemaal weloverwogen. Ik vind het prettig om te lezen wat de overwegingen van een ander zijn. Dit kwam ertoe dan N niet zo kan bij ons op de kamer sliep en J wel, en ik J niet in een kinderwagen vervoerde maar in de drager.
Dat we in de afgelopen 100 jaar een enorme ontwikkeling hebben doorgemaakt wil toch niet zeggen dat we alles maar klakkeloos moeten overnemen. Als bepaalde dingen vroeger beter waren, dan zie ik er geen meerwaarde in gebruik te maken van de huidige ontwikkeling.
Als gesteld wordt dat kinderen minder goed alleen in een bed slapen omdat ze mama nodig hebben, dan wordt er boos op gereageerd.
Iedereen heeft zijn of haar overwegingen om bepaalde dingen te doen hoe de doen, volgens mij allemaal weloverwogen. Ik vind het prettig om te lezen wat de overwegingen van een ander zijn. Dit kwam ertoe dan N niet zo kan bij ons op de kamer sliep en J wel, en ik J niet in een kinderwagen vervoerde maar in de drager.
Dat we in de afgelopen 100 jaar een enorme ontwikkeling hebben doorgemaakt wil toch niet zeggen dat we alles maar klakkeloos moeten overnemen. Als bepaalde dingen vroeger beter waren, dan zie ik er geen meerwaarde in gebruik te maken van de huidige ontwikkeling.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Je kunt alle info hier ook zien als waardevol, als een extra om beslissingen te kunnen maken. Dat jullie het nu zo doen, Lejow, wil niet zeggen dat ik dat compleet afkeur. Ik heb gewoon een andere mening en probeer dat te onderbouwen. Ik weerleg argumenten van jou, omdat ik er anders tegenaan kijk en probeer dat met feiten te onderbouwen. Het weerleggen van argumenten wil niet zeggen dat ik je volledig aan het afbranden ben of jouw manier van opvoeden en verzorgen compleet afkeur.
Zodra iemand anders het anders doet dan jij, schiet je in de verdediging en word je boos. Waarom? Als jij achter jullie manier van opvoeden en verzorgen staat is dat toch niet nodig?
Zodra iemand anders het anders doet dan jij, schiet je in de verdediging en word je boos. Waarom? Als jij achter jullie manier van opvoeden en verzorgen staat is dat toch niet nodig?
Gast- Gast
Lejow: Of is het meer omdat ik als niet-moeder ook een iets ander beeld erover heb dan jij? Ik kan me zo voorstellen dat dat wel als aanval voelt omdat ik misschien nog niet weet waar ik over praat, maar aanvallen wil ik je echt niet.
Als ik ooit een kindje krijg dan zal het ook een een eigen kamertje met eigen bedje krijgen, misschien ook wel flesvoeding ipv borstvoeding, en misschien ook wel een speen als troost. Ik keur alles van nu ook echt niet af, ik vind alleen dat kleine baby's/kindjes tegenwoordig al zo snel zo zelfstandig mogelijk moeten zijn. Zelfstandig kunnen spelen, alleen in een kamertje slapen... Als dat voor het kindje ook werkt is dat goed, maar als dat niet werkt zie ik niet waarom zelfs het CB met een hele argumentenlijst moet komen waarom het nou zo slecht is dat je kindje bij je op de kamer/in bed slaapt. Bijvoorbeeld.
Als ik ooit een kindje krijg dan zal het ook een een eigen kamertje met eigen bedje krijgen, misschien ook wel flesvoeding ipv borstvoeding, en misschien ook wel een speen als troost. Ik keur alles van nu ook echt niet af, ik vind alleen dat kleine baby's/kindjes tegenwoordig al zo snel zo zelfstandig mogelijk moeten zijn. Zelfstandig kunnen spelen, alleen in een kamertje slapen... Als dat voor het kindje ook werkt is dat goed, maar als dat niet werkt zie ik niet waarom zelfs het CB met een hele argumentenlijst moet komen waarom het nou zo slecht is dat je kindje bij je op de kamer/in bed slaapt. Bijvoorbeeld.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Je kunt alle info hier ook zien als waardevol, als een extra om beslissingen te kunnen maken. Dat jullie het nu zo doen, Lejow, wil niet zeggen dat ik dat compleet afkeur. Ik heb gewoon een andere mening en probeer dat te onderbouwen. Ik weerleg argumenten van jou, omdat ik er anders tegenaan kijk en probeer dat met feiten te onderbouwen. Het weerleggen van argumenten wil niet zeggen dat ik je volledig aan het afbranden ben of jouw manier van opvoeden en verzorgen compleet afkeur.
Ik denk dat Lejow niet in de verdediging schiet omdat andere mensen het anders doen dan zij maar door de manier waarop het gebracht wordt. Ik vind ook dat hoe het gebracht wordt (vaak) betweterig overkomt. Niet als mening maar als de waarheid en alsof mensen die het niet zo doen het eigenlijk op de verkeerde manier doen ondanks dat erbij gezegd wordt dat iedereen het moet doen zoals ze zelf willen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Rejoy. schreef:Je kunt alle info hier ook zien als waardevol, als een extra om beslissingen te kunnen maken. Dat jullie het nu zo doen, Lejow, wil niet zeggen dat ik dat compleet afkeur. Ik heb gewoon een andere mening en probeer dat te onderbouwen. Ik weerleg argumenten van jou, omdat ik er anders tegenaan kijk en probeer dat met feiten te onderbouwen. Het weerleggen van argumenten wil niet zeggen dat ik je volledig aan het afbranden ben of jouw manier van opvoeden en verzorgen compleet afkeur.
Ik denk dat Lejow niet in de verdediging schiet omdat andere mensen het anders doen dan zij maar door de manier waarop het gebracht wordt. Ik vind ook dat hoe het gebracht wordt (vaak) betweterig overkomt. Niet als mening maar als de waarheid en alsof mensen die het niet zo doen het eigenlijk op de verkeerde manier doen ondanks dat erbij gezegd wordt dat iedereen het moet doen zoals ze zelf willen.
Het ís toch ook waarheid dat een speen kunstmatiger is dan een borst? Dat vroeger de borst werd gebruikt als troost? Het ís toch ook waarheid dat jonge kinderen de borst niet associëren met eten maar als troost en dat de mens van nature geen verstopper maar een vluchter is? Dit soort dingen kun je allemaal onderbouwen met feiten. Het is toch ook geen mening, maar waarheid? Wat je met die waarheid doet is het tweede. Als jij je prettiger voelt bij flesvoeding, of bij een knuffel of speen als troost, of je kindje in een eigen kamer laten slapen, be my guest.
Het enige wat nu gedaan wordt is het onderbouwen van keuzes die gemaakt worden. Nu heeft Lejow de pech dat zij naar kant A. neigt en de meesten hier naar kant B, waardoor ik me ook wel weer voor kan stellen dat zij zich aangevallen voelt.
Gast- Gast
Tania schreef:Rejoy. schreef:Je kunt alle info hier ook zien als waardevol, als een extra om beslissingen te kunnen maken. Dat jullie het nu zo doen, Lejow, wil niet zeggen dat ik dat compleet afkeur. Ik heb gewoon een andere mening en probeer dat te onderbouwen. Ik weerleg argumenten van jou, omdat ik er anders tegenaan kijk en probeer dat met feiten te onderbouwen. Het weerleggen van argumenten wil niet zeggen dat ik je volledig aan het afbranden ben of jouw manier van opvoeden en verzorgen compleet afkeur.
Jij slaat de spijker op zijn kop!
Er wordt hier zwart op wit gezegd dat ik mijn kind bewust reddeloos maak, door haar in haar eigen bedje op haar eigen kamer te laten slapen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Rejoy. schreef:Tania schreef:Rejoy. schreef:Je kunt alle info hier ook zien als waardevol, als een extra om beslissingen te kunnen maken. Dat jullie het nu zo doen, Lejow, wil niet zeggen dat ik dat compleet afkeur. Ik heb gewoon een andere mening en probeer dat te onderbouwen. Ik weerleg argumenten van jou, omdat ik er anders tegenaan kijk en probeer dat met feiten te onderbouwen. Het weerleggen van argumenten wil niet zeggen dat ik je volledig aan het afbranden ben of jouw manier van opvoeden en verzorgen compleet afkeur.
Het ís toch ook waarheid dat een speen kunstmatiger is dan een borst? Dat vroeger de borst werd gebruikt als troost? Het ís toch ook waarheid dat jonge kinderen de borst niet associëren met eten maar als troost en dat de mens van nature geen verstopper maar een vluchter is? Dit soort dingen kun je allemaal onderbouwen met feiten. Het is toch ook geen mening, maar waarheid? Wat je met die waarheid doet is het tweede. Als jij je prettiger voelt bij flesvoeding, of bij een knuffel of speen als troost, of je kindje in een eigen kamer laten slapen, be my guest.
Het enige wat nu gedaan wordt is het onderbouwen van keuzes die gemaakt worden. Nu heeft Lejow de pech dat zij naar kant A. neigt en de meesten hier naar kant B, waardoor ik me ook wel weer voor kan stellen dat zij zich aangevallen voelt.
Allemaal waar. Dat hier meer meiden de B kant kiezen dat zal me echt een worst wezen.
Het gaat me om de manier waarop het altijd gebracht wordt.
En we hebben last van een bol.com lachbaby, dus volgens mij is ze zielsgelukkig met de manier waarop we haar opvoeden haha
Lejow- Lady Post-a-lot
lejow, ik zal je zo uitleggen wat ik met die reddeloosheid bedoel. Heb hannah op de arm en met 1 hand typt lastig
Gast- Gast
Rejoy. schreef:lejow, ik zal je zo uitleggen wat ik met die reddeloosheid bedoel. Heb hannah op de arm en met 1 hand typt lastig
Multitasken!!!
Ik wil nog even zeggen dat ik H. echt een hele mooie naam vind. Mocht er hier ooit, heel misschien, heeeeel misschien toch nog een tweede komen en het is een meisje, is die naam echt een kanshebber!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Tania schreef:Rejoy. schreef:Je kunt alle info hier ook zien als waardevol, als een extra om beslissingen te kunnen maken. Dat jullie het nu zo doen, Lejow, wil niet zeggen dat ik dat compleet afkeur. Ik heb gewoon een andere mening en probeer dat te onderbouwen. Ik weerleg argumenten van jou, omdat ik er anders tegenaan kijk en probeer dat met feiten te onderbouwen. Het weerleggen van argumenten wil niet zeggen dat ik je volledig aan het afbranden ben of jouw manier van opvoeden en verzorgen compleet afkeur.
Er wordt hier zwart op wit gezegd dat ik mijn kind bewust reddeloos maak, door haar in haar eigen bedje op haar eigen kamer te laten slapen.
Nou nee hoor, Rejoy schrijft niet : Die B. van Lejow die is gewoon bewust reddeloos gemaakt joh.
Ze schrijft dat het een soort van aangeleerde reddeloosheid is. Wat het misschien ook wel is, maar dat zijn wel meer dingen in het leven. Vroegahhhh mochten kinderen van een jaar of 6 misschien ook niet zonder mama buitenspelen. Nu wel. Tja, ook een soort van aangeleerde reddeloosheid, maar of kinderen daar echt directe schade van ondervinden?
Ik denk dat er weinig kinderen zijn die later tegen hun ouders zullen zeggen 'he verdomme mam, had je me niet langer de borst kunnen geven ipv een plastic speen in me te duwen?' of 'waarom moest ik in mijn eigen kamer slapen? Je hebt me bewust reddeloos gemaakt!'
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
en dan ben ik oprecht benieuwd hoe ik (en de rest) mijn posts anders had moeten verwoorden
Gast- Gast
Dan lees je toch selectief, want er wordt ook meerdere keren beweerd dat als dat voor B werkt en zij daar gelukkig mee is, dat er dan niets mis mee is. Persoonlijk gaat het mij meer om het afkeurende over een slokje troost, kind bij je op de kamer laten slapen, etc. Dingen die van origine heel natuurlijk zijn. En daarmee doel ik niet op reacties in het topic, maar meer in z'n algemeenheid.Lejow schreef:Tania schreef:Rejoy. schreef:Je kunt alle info hier ook zien als waardevol, als een extra om beslissingen te kunnen maken. Dat jullie het nu zo doen, Lejow, wil niet zeggen dat ik dat compleet afkeur. Ik heb gewoon een andere mening en probeer dat te onderbouwen. Ik weerleg argumenten van jou, omdat ik er anders tegenaan kijk en probeer dat met feiten te onderbouwen. Het weerleggen van argumenten wil niet zeggen dat ik je volledig aan het afbranden ben of jouw manier van opvoeden en verzorgen compleet afkeur.
Hoe vaak hoor je niet dat mensen negatief staan tegenover een kindje bij je op de kamer laten slapen, dragen, of zelfs al borstvoeding? Waar zijn we ergens scheef gaan denken en gaan geloven dat dragen, je kindje bij je houden etc allemaal tegennatuurlijk is? Daar zijn mijn reacties op gebaseerd, juist op die kritieken die men met grote mond heeft tegen al die natuurlijke dingen. Niet om jouw manier van opvoeden af te kraken.
Gast- Gast
Ik denk niet dat alleen de borstvoedinggevende moeders 'betweterig' doen. Ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Sommige opmerkingen vind ik ook niet zo handig. Ik vind een speen ook onnatuurlijk en heb geprobeerd om H. daar niet aan te laten wennen. Dat is gelukt, doordat ik volledig op verzoek heb gevoed en H. daarbuiten geen zuigbehoefte had. Ik ben blij dat ik de speen buiten de deur heb kunnen houden en dat voelt voor mij ook goed, maar ik benoemd de speen niet als 'stuk plastic wat je in een kind zijn mond stopt'. Dat is niet zo heel aardig gezegd.
Aan de andere kant zie ik ook dat er wordt gezegd dat de baby troosten aan de borst 'troosteten' (emo-eten) is en dat vind ik ook onaardig van de flesvoedinggevende moeders richting de borstvoedingsgevende moeders. Als er dus al gesproken wordt over betweterigheid, dan vind ik dat beide partijen zich daar schuldig aan maken en niet alleen de moeders die borstvoeding geven.
Aan de andere kant zie ik ook dat er wordt gezegd dat de baby troosten aan de borst 'troosteten' (emo-eten) is en dat vind ik ook onaardig van de flesvoedinggevende moeders richting de borstvoedingsgevende moeders. Als er dus al gesproken wordt over betweterigheid, dan vind ik dat beide partijen zich daar schuldig aan maken en niet alleen de moeders die borstvoeding geven.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: