Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke woorden moeten verboden worden?

+61
Poubelle
Charles
Carmen_
Sazzle
Fortissimo
SarahKey
Erin
Thunder
xxjojootjexx
Zora
Guus
_Lacey_
Pompoen
*Troela*
Printje
Susan
Bazinga
SoGood
Didi
Schaapke
Vino
Sanne
Aimee
Manderijn
Burn
Viva
sawasdee
Elliot
loura
Lenthe
Caroow
Jasmine
Lejow
Annemoontje
Minx
JD
Aletta
Starla
girli
Lady Starstruck
Mari
Parisienne
Bliss
Guusje
Sterrin_
Exogenesis
Muurvlindertje
Elin
Jade
Toet
Aardbei
Blond
Katrien
Gympie
June
Rosa
Ooh La La!
Sea of Trees
Kowalski
Orchidee
Shisha
65 plaatsers

Pagina 2 van 19 Vorige  1, 2, 3 ... 10 ... 19  Volgende

Ga naar beneden

Welke woorden moeten verboden worden?

Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 Lijn111014%Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 Lijn1110 14% 
[ 51 ]
Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 Lijn111027%Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 Lijn1110 27% 
[ 95 ]
Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 Lijn111016%Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 Lijn1110 16% 
[ 58 ]
Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 Lijn111016%Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 Lijn1110 16% 
[ 57 ]
Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 Lijn111010%Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 Lijn1110 10% 
[ 37 ]
[ 56 ]

Totaal aantal stemmen : 354

Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 Empty Re: Welke woorden moeten verboden worden?

Bericht  Toet do 3 jan 2013 - 23:53

Stofzuiger schreef:
Rosa schreef:Wat is broekloeren?
Kijken of je al ongesteld bent laughcry

Oooh hahahah! Dat meen je niet? Ik dacht heel ergens anders aan. Om te kotsen laughcry
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 Empty Re: Welke woorden moeten verboden worden?

Bericht  Jade vr 4 jan 2013 - 1:08

ik stem ook voor allemaal! Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 281626781

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Elin vr 4 jan 2013 - 1:21

Ik vind ze allemaal vreselijk! Maar 'me' i.p.v. 'mij' vind ik nog wel het ergste, krijg ik echt de kriebels van. 'Als' - 'dan' fouten vind ik trouwens ook erg vervelend.
Elin
Elin
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 398
Punten : 411
Registratiedatum : 14-02-11

Bericht  Muurvlindertje vr 4 jan 2013 - 1:23

Woorden als 'mi lobi' of 'heb geshopt met m'n boo'.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  Exogenesis vr 4 jan 2013 - 1:25

Ik dacht dat broekloeren iets betekent als kijken hoe goed de broek van de man gevuld is... Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 394967
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Sterrin_ vr 4 jan 2013 - 1:27

Allemaal! Al vind ik dochterlief enz. nog niet direct een ramp, maar maak er maar een optie bij voor allemaal!Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Guusje vr 4 jan 2013 - 1:29

Ik vind alle opties echt ergerlijk maar wat ik me nu afvraag he.. Zijn er ook mensen die woorden als 'klussen' (het klussen voor een kindje he :P ) en 'broekloeren' in het dagelijks leven gebruiken? Of is dat echt alleen op fora?
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Bliss vr 4 jan 2013 - 1:30

Allemaal! Sowieso alles wat met ongesteld/zwanger worden te maken heeft, jak! Ik had ook geen idee wat broekloeren is en vraag me af in welke context je dat woord zou gebruiken. Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 878948377

Iemand op mijn FB heeft het meerdere keren per week over "mijn ventje", wat ik ook echt om te kotsen vind!!!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muurvlindertje vr 4 jan 2013 - 1:31

Toen ik laatst zei dat ik klussen haat (schilderen in huis enz) werd ik wel raar aangekeken, dus denk dat sommige mensen het ook in het dagelijks leven gebruiken. laughcry

"Kom schatje, laten we even klussen samen." Als ik dat zou zeggen, zou ie meteen geen zin meer hebben, lol.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Bericht  Blond vr 4 jan 2013 - 1:31

Exogenesis schreef:Ik dacht dat broekloeren iets betekent als kijken hoe goed de broek van de man gevuld is... Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 394967

You nasty girl Wink

Dit dacht ik dus ook hoor
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muurvlindertje vr 4 jan 2013 - 1:32

Het woord 'topper' vind ik ook zo tenenkrommend.

"Vanaaf lekker op stap met ME toppertjes!

Me toppertje is vandaag alweer 2 geworden!
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Bericht  Exogenesis vr 4 jan 2013 - 1:33

Muurvlindertje schreef:Toen ik laatst zei dat ik klussen haat (schilderen in huis enz) werd ik wel raar aangekeken, dus denk dat sommige mensen het ook in het dagelijks leven gebruiken. Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 394967

"Kom schatje, laten we even klussen samen." Als ik dat zou zeggen, zou ie meteen geen zin meer hebben, lol.

Inderdaad, me manlief zou zich direct afvragen of ik gek was geworden. En eventueel bij me broekloeren om te kijken of het daar aan lag.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Parisienne vr 4 jan 2013 - 1:40

Eigenlijk alles, al kan ik me het minst storen aan manlief, zoonlief, etc.

Waar ik me ook ontzettend aan erger op fora is het niet gebruiken van hoofdletters en/of spaties.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mari vr 4 jan 2013 - 1:43

Alles behalve manlief etc...

En aub ''Kids'', het zijn kinderen in het Nederlands.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Katrien vr 4 jan 2013 - 1:50

Mari schreef:

En aub ''Kids'', het zijn kinderen in het Nederlands.

Ja! Vrienden van ons hebben het ook altijd over de kids, heel irritant vind ik dat.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 1:57

Sterrin_ schreef:Allemaal! Al vind ik dochterlief enz. nog niet direct een ramp, maar maak er maar een optie bij voor allemaal!Wink
Je kan ze allemaal aanvinken, is multiple choice!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 1:58

Kids maak ik me ook schuldig aan, is gewoon makkelijker als kinderen. Kom vast omdat ik nooit 1 kind gehad heb Laughing

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck vr 4 jan 2013 - 2:04

Ik heb gestemd op zoonlief/ dochterlief etc. Maar de rest vind ik ook stom. Ongi vind ik ook zo'n dom woord.

Nog even iets wat mij opvalt. Past wel in dit topic denk ik. Het valt mij op dat mensen de woorden drugs, chips en restaurant zo stom en bekakt uitspreken. Vooral op het journaal. Ik zeg namelijk altijd drugs gewoon met een rollende r maar ik hoor vaak dat mensen het met zo'n Engelse r uitspreken en de u word dan als een soort bekakte a uitgesproken drags ofzo haha. Dat staat in de Nederlandse taal zo bekakt. Chips word vaak "tjips"genoemd ook zo raar. En restaurant wat ik altijd letterlijk zo uitspreek word uitgesproken als restauraaaa ofzo haha kan heb niet opschrijven. Klinkt nergens naar.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 2:06

LS: je kan ook op allemaal stemmen, je kan meerdere aanvinken.

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck vr 4 jan 2013 - 2:07

Stofzuiger schreef:LS: je kan ook op allemaal stemmen, je kan meerdere aanvinken.

Ik dacht maar op eentje. Maar bedankt voor de tip.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  girli vr 4 jan 2013 - 2:13

Ik nomineer "ik wordt" en "ik vindt". Al zag ik laatst ook "werdt" voorbijkomen Welke woorden moeten verboden worden? - Pagina 2 394967
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Starla vr 4 jan 2013 - 2:17

Haha LS dat vind ik ook Very Happy Druks en sjips Yes
Ik vind ook al die woorden van de poll vreselijk, vooral ongi en klussen. Me/mijn, na/naar, is/eens vind ik niet echt stomme woorden maar wel domme fouten.
Broekloeren kon ik nog snappen, maar ik dacht eigenlijk dat dat is als je gaat kijken of een kind een poepbroek heeft. laughcry
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Starla vr 4 jan 2013 - 2:20

Oh en wat ik ook stom vind is dat in winkels een trui niet meer een trui heet maar een sweater een vest een cardigan, en een rok een skirt.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Aletta vr 4 jan 2013 - 2:27

Zonder twijfel moet "ongi" verboden worden. Daar krijg ik echt kromme tenen van.

Verder vind ik het vrijwel altijd ergerlijk als Nederlanders Engelse woorden gebruiken voor dingen waar gewoon Nederlandse woorden voor bestaan. Het is niet 'kids', maar 'kinderen'. Niet 'shoppen', maar 'winkelen'. Het dieptepunt vind ik dat ik tegenwoordig overal kappers zie die zich "hair stylist" of "hair wellness center" noemen.

En tot slot niet zozeer een woord maar een uitdrukking: "je ding doen". Verschrikkelijk.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Bericht  Aletta vr 4 jan 2013 - 2:29

Blond schreef:Je had ooit in de Yes een columniste, een roodharig model, die had het altijd over 'mijn lief'. Daar gingen mijn nekharen ook overeind van staan.

Sowieso vond ik haar column echt niet leuk.
Ik ken die columniste niet, maar "mijn lief" vind ik inderdaad ook heel erg. Ik vind het ook tenenkrommend als iemand zijn/haar partner "liefje" noemt. Voor mij heeft dat dezelfde klank als "tortelduifje", of zo.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 19 Vorige  1, 2, 3 ... 10 ... 19  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: