Welke woorden moeten verboden worden?
+61
Poubelle
Charles
Carmen_
Sazzle
Fortissimo
SarahKey
Erin
Thunder
xxjojootjexx
Zora
Guus
_Lacey_
Pompoen
*Troela*
Printje
Susan
Bazinga
SoGood
Didi
Schaapke
Vino
Sanne
Aimee
Manderijn
Burn
Viva
sawasdee
Elliot
loura
Lenthe
Caroow
Jasmine
Lejow
Annemoontje
Minx
JD
Aletta
Starla
girli
Lady Starstruck
Mari
Parisienne
Bliss
Guusje
Sterrin_
Exogenesis
Muurvlindertje
Elin
Jade
Toet
Aardbei
Blond
Katrien
Gympie
June
Rosa
Ooh La La!
Sea of Trees
Kowalski
Orchidee
Shisha
65 plaatsers
Pagina 2 van 19
Pagina 2 van 19 • 1, 2, 3 ... 10 ... 19
Welke woorden moeten verboden worden?
Re: Welke woorden moeten verboden worden?
Stofzuiger schreef:Kijken of je al ongesteld bentRosa schreef:Wat is broekloeren?
Oooh hahahah! Dat meen je niet? Ik dacht heel ergens anders aan. Om te kotsen
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
ik stem ook voor allemaal!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik vind ze allemaal vreselijk! Maar 'me' i.p.v. 'mij' vind ik nog wel het ergste, krijg ik echt de kriebels van. 'Als' - 'dan' fouten vind ik trouwens ook erg vervelend.
Elin- Fluisteraar
- Aantal berichten : 398
Punten : 411
Registratiedatum : 14-02-11
Woorden als 'mi lobi' of 'heb geshopt met m'n boo'.
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Ik dacht dat broekloeren iets betekent als kijken hoe goed de broek van de man gevuld is...
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Allemaal! Al vind ik dochterlief enz. nog niet direct een ramp, maar maak er maar een optie bij voor allemaal!
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ik vind alle opties echt ergerlijk maar wat ik me nu afvraag he.. Zijn er ook mensen die woorden als 'klussen' (het klussen voor een kindje he ) en 'broekloeren' in het dagelijks leven gebruiken? Of is dat echt alleen op fora?
Guusje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11
Allemaal! Sowieso alles wat met ongesteld/zwanger worden te maken heeft, jak! Ik had ook geen idee wat broekloeren is en vraag me af in welke context je dat woord zou gebruiken.
Iemand op mijn FB heeft het meerdere keren per week over "mijn ventje", wat ik ook echt om te kotsen vind!!!
Iemand op mijn FB heeft het meerdere keren per week over "mijn ventje", wat ik ook echt om te kotsen vind!!!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Toen ik laatst zei dat ik klussen haat (schilderen in huis enz) werd ik wel raar aangekeken, dus denk dat sommige mensen het ook in het dagelijks leven gebruiken.
"Kom schatje, laten we even klussen samen." Als ik dat zou zeggen, zou ie meteen geen zin meer hebben, lol.
"Kom schatje, laten we even klussen samen." Als ik dat zou zeggen, zou ie meteen geen zin meer hebben, lol.
Muurvlindertje- Prater
Exogenesis schreef:Ik dacht dat broekloeren iets betekent als kijken hoe goed de broek van de man gevuld is...
You nasty girl
Dit dacht ik dus ook hoor
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Het woord 'topper' vind ik ook zo tenenkrommend.
"Vanaaf lekker op stap met ME toppertjes!
Me toppertje is vandaag alweer 2 geworden!
"Vanaaf lekker op stap met ME toppertjes!
Me toppertje is vandaag alweer 2 geworden!
Muurvlindertje- Prater
Muurvlindertje schreef:Toen ik laatst zei dat ik klussen haat (schilderen in huis enz) werd ik wel raar aangekeken, dus denk dat sommige mensen het ook in het dagelijks leven gebruiken.
Inderdaad, me manlief zou zich direct afvragen of ik gek was geworden. En eventueel bij me broekloeren om te kijken of het daar aan lag.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Eigenlijk alles, al kan ik me het minst storen aan manlief, zoonlief, etc.
Waar ik me ook ontzettend aan erger op fora is het niet gebruiken van hoofdletters en/of spaties.
Waar ik me ook ontzettend aan erger op fora is het niet gebruiken van hoofdletters en/of spaties.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Alles behalve manlief etc...
En aub ''Kids'', het zijn kinderen in het Nederlands.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Mari schreef:
Ja! Vrienden van ons hebben het ook altijd over de kids, heel irritant vind ik dat.
Katrien- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12
Je kan ze allemaal aanvinken, is multiple choice!Sterrin_ schreef:Allemaal! Al vind ik dochterlief enz. nog niet direct een ramp, maar maak er maar een optie bij voor allemaal!
Gast- Gast
Kids maak ik me ook schuldig aan, is gewoon makkelijker als kinderen. Kom vast omdat ik nooit 1 kind gehad heb
Gast- Gast
Ik heb gestemd op zoonlief/ dochterlief etc. Maar de rest vind ik ook stom. Ongi vind ik ook zo'n dom woord.
Nog even iets wat mij opvalt. Past wel in dit topic denk ik. Het valt mij op dat mensen de woorden drugs, chips en restaurant zo stom en bekakt uitspreken. Vooral op het journaal. Ik zeg namelijk altijd drugs gewoon met een rollende r maar ik hoor vaak dat mensen het met zo'n Engelse r uitspreken en de u word dan als een soort bekakte a uitgesproken drags ofzo haha. Dat staat in de Nederlandse taal zo bekakt. Chips word vaak "tjips"genoemd ook zo raar. En restaurant wat ik altijd letterlijk zo uitspreek word uitgesproken als restauraaaa ofzo haha kan heb niet opschrijven. Klinkt nergens naar.
Nog even iets wat mij opvalt. Past wel in dit topic denk ik. Het valt mij op dat mensen de woorden drugs, chips en restaurant zo stom en bekakt uitspreken. Vooral op het journaal. Ik zeg namelijk altijd drugs gewoon met een rollende r maar ik hoor vaak dat mensen het met zo'n Engelse r uitspreken en de u word dan als een soort bekakte a uitgesproken drags ofzo haha. Dat staat in de Nederlandse taal zo bekakt. Chips word vaak "tjips"genoemd ook zo raar. En restaurant wat ik altijd letterlijk zo uitspreek word uitgesproken als restauraaaa ofzo haha kan heb niet opschrijven. Klinkt nergens naar.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
LS: je kan ook op allemaal stemmen, je kan meerdere aanvinken.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:LS: je kan ook op allemaal stemmen, je kan meerdere aanvinken.
Ik dacht maar op eentje. Maar bedankt voor de tip.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik nomineer "ik wordt" en "ik vindt". Al zag ik laatst ook "werdt" voorbijkomen
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Haha LS dat vind ik ook Druks en sjips
Ik vind ook al die woorden van de poll vreselijk, vooral ongi en klussen. Me/mijn, na/naar, is/eens vind ik niet echt stomme woorden maar wel domme fouten.
Broekloeren kon ik nog snappen, maar ik dacht eigenlijk dat dat is als je gaat kijken of een kind een poepbroek heeft.
Ik vind ook al die woorden van de poll vreselijk, vooral ongi en klussen. Me/mijn, na/naar, is/eens vind ik niet echt stomme woorden maar wel domme fouten.
Broekloeren kon ik nog snappen, maar ik dacht eigenlijk dat dat is als je gaat kijken of een kind een poepbroek heeft.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Oh en wat ik ook stom vind is dat in winkels een trui niet meer een trui heet maar een sweater een vest een cardigan, en een rok een skirt.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Zonder twijfel moet "ongi" verboden worden. Daar krijg ik echt kromme tenen van.
Verder vind ik het vrijwel altijd ergerlijk als Nederlanders Engelse woorden gebruiken voor dingen waar gewoon Nederlandse woorden voor bestaan. Het is niet 'kids', maar 'kinderen'. Niet 'shoppen', maar 'winkelen'. Het dieptepunt vind ik dat ik tegenwoordig overal kappers zie die zich "hair stylist" of "hair wellness center" noemen.
En tot slot niet zozeer een woord maar een uitdrukking: "je ding doen". Verschrikkelijk.
Verder vind ik het vrijwel altijd ergerlijk als Nederlanders Engelse woorden gebruiken voor dingen waar gewoon Nederlandse woorden voor bestaan. Het is niet 'kids', maar 'kinderen'. Niet 'shoppen', maar 'winkelen'. Het dieptepunt vind ik dat ik tegenwoordig overal kappers zie die zich "hair stylist" of "hair wellness center" noemen.
En tot slot niet zozeer een woord maar een uitdrukking: "je ding doen". Verschrikkelijk.
Aletta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11
Ik ken die columniste niet, maar "mijn lief" vind ik inderdaad ook heel erg. Ik vind het ook tenenkrommend als iemand zijn/haar partner "liefje" noemt. Voor mij heeft dat dezelfde klank als "tortelduifje", of zo.Blond schreef:Je had ooit in de Yes een columniste, een roodharig model, die had het altijd over 'mijn lief'. Daar gingen mijn nekharen ook overeind van staan.
Sowieso vond ik haar column echt niet leuk.
Aletta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11
Pagina 2 van 19 • 1, 2, 3 ... 10 ... 19
Soortgelijke onderwerpen
» Het moet verboden worden dat...
» Stelling: Alcohol onder de 18 moet verboden worden
» Welke woorden vind je wél leuk?
» Aan welke forummer denk je bij deze woorden?
» Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels?
» Stelling: Alcohol onder de 18 moet verboden worden
» Welke woorden vind je wél leuk?
» Aan welke forummer denk je bij deze woorden?
» Van welke woorden/uitdrukkingen krijg jij de kriebels?
Pagina 2 van 19
Permissies van dit forum: