Kieskeurig worden met eten
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kieskeurig worden met eten
Luuk krijgt bijvoeding vanaf 6 maanden. Vanaf het begin krijgt hij vers, stukken om zelf af te happen, stukjes door mij gesneden, en sommige dingen geprakt.
Al een tijdje wilde hij ineens zijn fruit niet meer in stukjes. Dit ben ik toen gaan prakken, daarna at hij wel weer fruit, maar stukjes gaan er gewoon niet meer in. Ook zelf afhappen wil hij echt niet meer. Ik blijf het in verschillende vormen aanbieden, maar ik wil het niet een te groot ding maken, omdat ik al lang blij ben dat hij wel nog fruit eet.
Nu vanaf een paar dagen eet hij ook zijn groente ineens niet meer. Geprakt, in stukjes, zelf afhappen; gewoon helemaal niets! Vlees en aardappels eet hij wel. Ik deed steeds groente achter een stukje vlees op zijn vorkje en dan at hij het wel. Maar ineens had hij dat door, en nu wil hij niet meer gevoerd worden met een vork of lepel
Ook met brood gaat hij lopen klooien, want meneer wil geen korstjes meer eten! Stukjes met korst spuugt hij gewoon uit. Het binnenste van het brood eet hij wel (al is hij ook behoorlijk kieskeurig qua beleg).
Hij heeft op het moment geen zichtbare pijn in zijn mond, alle tandjes die op doorbreken stonden zijn al doorgekomen. Koekjes en rozijntjes gaan er ook gewoon in.
Wat kan dit zijn? Is het niet wat vroeg om nu al zoveel eten te weigeren? Hoe blijf ik hem op een gezonde manier het eten aanbieden, zonder teveel te pushen?
Al een tijdje wilde hij ineens zijn fruit niet meer in stukjes. Dit ben ik toen gaan prakken, daarna at hij wel weer fruit, maar stukjes gaan er gewoon niet meer in. Ook zelf afhappen wil hij echt niet meer. Ik blijf het in verschillende vormen aanbieden, maar ik wil het niet een te groot ding maken, omdat ik al lang blij ben dat hij wel nog fruit eet.
Nu vanaf een paar dagen eet hij ook zijn groente ineens niet meer. Geprakt, in stukjes, zelf afhappen; gewoon helemaal niets! Vlees en aardappels eet hij wel. Ik deed steeds groente achter een stukje vlees op zijn vorkje en dan at hij het wel. Maar ineens had hij dat door, en nu wil hij niet meer gevoerd worden met een vork of lepel
Ook met brood gaat hij lopen klooien, want meneer wil geen korstjes meer eten! Stukjes met korst spuugt hij gewoon uit. Het binnenste van het brood eet hij wel (al is hij ook behoorlijk kieskeurig qua beleg).
Hij heeft op het moment geen zichtbare pijn in zijn mond, alle tandjes die op doorbreken stonden zijn al doorgekomen. Koekjes en rozijntjes gaan er ook gewoon in.
Wat kan dit zijn? Is het niet wat vroeg om nu al zoveel eten te weigeren? Hoe blijf ik hem op een gezonde manier het eten aanbieden, zonder teveel te pushen?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Kieskeurig worden met eten
Vanaf ongeveer deze leeftijd hebben ze veel minder eten nodig he? Zou het daaraan kunnen liggen? Ik zou niet weten hoe je het anders moet doen... Ik zou inderdaad hetzelfde doen als jij...
Gast- Gast
Het is een fase, die heel lang kan duren helaas N. kreeg dat ook rond die leeftijd en ze begint nu pas weer beter te eten, al blijft ze erg kieskeurig en tegelijk inconsequent.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Ahh het is dus niet vroeg... Helaas! Ik dacht dat dit soort fases rond de 1,5 pas begonnen
Ik vind het ook al zo gek dat hij aardappels, groente en vlees kan onderscheiden!
Ik vind het ook al zo gek dat hij aardappels, groente en vlees kan onderscheiden!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Aimee schreef:Ahh het is dus niet vroeg... Helaas! Ik dacht dat dit soort fases rond de 1,5 pas begonnen
Dat onderscheiden kunnen ze heel snel (mits ze niet door elkaar geprakt eten krijgen). Mijn broertje was een jaar en die at niets anders meer dan vlees zodra dat in het zicht stond. Dus wij aten altijd vlees na de rest van het eten. Want dan at hij wel aardappelen en groenten.
Gast- Gast
Ik zou hetzelfde doen als jij, gewoon aanbieden. Zorgen dat ie honger heeft en dan alleen groente voorzetten is zeker not done? Geen idee hoor, hier nog niet aan de orde
Het enige wat ik nog kan bedenken, zoon eet beter als ik niet kijk. Mandarijnen eet hij niet, behalve zitend op zn kont voor de tv of in de kinderwagen. En een stuk in zn hand geven (banaan, kiwi) en de rest prakken? Zoon eet zelf 1 hele kiwi en ondertussen voer ik hem in stukjes de andere 2 kiwi's En door een bakje yoghurt prakken het fruit of eet ie geen yoghurt? Gewoon banaan, kiwi, appel erdoorheen prakken en geven. De rest van de dag kun je hem aanbieden en weigert ie dan is dat niet erg. En groente prakken door de aardappel? Doperwtjes en worteltjes kun je nog 'heel' tussen de aardappel stoppen bv
Het enige wat ik nog kan bedenken, zoon eet beter als ik niet kijk. Mandarijnen eet hij niet, behalve zitend op zn kont voor de tv of in de kinderwagen. En een stuk in zn hand geven (banaan, kiwi) en de rest prakken? Zoon eet zelf 1 hele kiwi en ondertussen voer ik hem in stukjes de andere 2 kiwi's En door een bakje yoghurt prakken het fruit of eet ie geen yoghurt? Gewoon banaan, kiwi, appel erdoorheen prakken en geven. De rest van de dag kun je hem aanbieden en weigert ie dan is dat niet erg. En groente prakken door de aardappel? Doperwtjes en worteltjes kun je nog 'heel' tussen de aardappel stoppen bv
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Soortgelijke onderwerpen
» is jullie kindje kieskeurig met fopspeentjes?
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Niet eten/ spelen met eten!
» om gek van te worden
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Niet eten/ spelen met eten!
» om gek van te worden
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: