Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nachtcafé 2011

+15
Lotus
ZoeteWitteWijn
Jeanette
Zwerver
May
studiebol
Caresses
JD
Jordana
Merai
Qiara
aniet
Cheesegirl
Try
Toet
19 plaatsers

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Nachtcafé 2011 - Pagina 19 Empty Re: Nachtcafé 2011

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:01

Een dikke bitterbal met inhoud scratch

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:02

Wat een ranzige bal is dat Very Happy.

Mijn vriend loopt nu door de kamer allerlei rugbydingen na te doen. Hij heeft er lol in Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:03

Reva schreef:Een dikke bitterbal met inhoud scratch

Haha, ja zo kun je het zien. Very Happy

De echte lekkere eierbal wordt gemaakt van een soort kipkerrievulling, maar soms rollen ze ook gewoon een kroket om het ei met een laag paneermeel erover heen en bakken maar. De laatst genoemde vind ik ronduit walgelijk, maar ieder zo zijn ding. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:06

ZvB, ik word blij van je post Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:08

Whaha ZvB ik zie het helemaal voor me. Geniaal Very Happy

Laatst aangepast door Alex167 op za 12 feb 2011 - 13:09; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:08

Alex, wat zeg jij nu?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:11

Smikkell schreef:Alex, wat zeg jij nu?

Ik heb geen idee wat je bedoelt ...

Grmbl ik wilde er zo'n engel smiley achter doen, maar doet die stomme bb weer niet Sad

Laatst aangepast door Alex167 op za 12 feb 2011 - 13:13; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:12

Hij is weer gaan zitten godzij dank. Net liep hij al zwabberend met een glas water rond... Ik ga hem zo maar in bed proberen te krijgen. Mss is het maar beter als morgen zijn favoriete team wint. Dat overleeft hij niet Very Happy. Hij is blij, de hele dag rugby gekeken in de kroeg en daarna nog het laatste stukje ADO die ook met 3-0 heeft gewonnen. Hij heeft geen idee meer hoeveel hij gedronken heeft... Dat is te merken Wink.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:12

Alex167 schreef:
Smikkell schreef:Alex, wat zeg jij nu?

Ik heb geen idee wat je bedoelt ...
Wink , ik was zelf ook net op tijd!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:14

Aaaah, ZvB, pleaassse mogen we een filmpje??

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:15

Haha ssssst Wink

Je had hetgeen ik je laatst vroeg trouwens bijna goed!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:16

ABE schreef:
Zusje van Bert schreef:
ABE schreef:
Zusje van Bert schreef:
studiebol schreef:@ZVB ik heb de film ook gezien, ik vind het verhaal er achter erg mooi(al weet ik dat dat niet echt het juiste woord is maar weet geen andere) maar ik vind idd de film wat matig, het had veel beter verfilmd kunnen worden!

Ik heb het boek niet gelezen maar las waar 'de film' dan over ging. Op zich natuurlijk een boeiend iets. Mag je nog een kind nemen om die dan automatisch donor te laten zijn voor je eerdere kind? Het kind dat daarna komt heeft geen eigen keuze terwijl er wel gevolgen aan zitten voor hem/ haar. Ik vind dat nogal wat. Ik vind het jammer dat ze daar niet dieper op in gegaan zijn in de film.

Hoe had jij het liever gezien? Want persoonlijk vond ik het duidelijk en genoeg uitgediept. Maar misschien dat jij een idee hebt, waardoor ik denk:"Nou inderdaad".

Ze gingen naar mijn idee juist heel weinig in op dit achterliggende verhaal. Het is natuurlijk belachelijk om nog een kind te nemen om je eerdere kind een donor te bezorgen. Daar had ik meer over willen zien. Rechtzaken enzo. Hoe scheef je gezin dan in elkaar komt te zitten. Dat soort dingen. Het is al weer een tijd terug dat ik hem gezien heb dus wat er precies wel en niet in zat weet ik niet meer maar ik weet wel dat ik dit stuk gewoon te weinig vond in de film. Of het stuk bv dat ze een vriendje kreeg. Daar zoefde ze ook even doorheen in vijf minuten en ook weer dwars door een ander verhaal heen. Er zat totaal geen lijn in.

Daar heb je gelijk in. Ik ben tien minuten te laat ingestapt, maar in de hele film is niet duidelijk naar voren gekomen dat het kind op de wereld is gezet i.v.m. een ziek kind en om dit kind donor te laten zijn. Dat werd pas duidelijk ten tijde van de enige rechtzaak in de film. En het werd mij alleen maar duidelijk, doordat ze, onder ede, vertelde dat Anna als baby al naalden toegediend kreeg ten behoeve van haar zus. En de scheve verhoudingen miste ik inderdaad ook. Want als mijn moeder mij op de wereld had laten komen om mijn zus te helpen, dan denk ik dat ik me doodongelukkig had gevoeld en niet meer thuis had willen wonen.

Maar over de linie genomen vond ik dat er veel duidelijk werd, ondanks dat er ook veel onduidelijk bleef tot het einde. Maar op het eind is wel alles gezegd en gedaan. En ik heb gehuild en dat is een teken dat het verhaal me toch zeer heeft aangegrepen.

Ik mis diepgang, niet de duidelijkheid. Het is in het begin al vrij duidelijk dat ze daarom een kind nemen. Een arts brengt ze op dat idee. Maar idd, de verhoudingen in het gezin. Hoe ga je als moeder om met je kind als dat je aanklaagt? Hoe leef je met het feit dat je hierom nog een kind hebt genomen? Hoe denken rechters over dit soort zaken? Maar wellicht had ik het als simpele jankfilm moeten beschouwen en minder diepgang moeten verwachten. Dat ik moet huilen om een film zegt mij niet dat het een goede film is. Een verhaal kan me zo ook wel aangrijpen zonder dat het daadwerkelijk goed is. Een kind dood laten gaan is een vrij simpele tranentrekker natuurlijk als het al een beetje goed geacteerd wordt. Ik moest bij 'Er komt een vrouw bij de dokter' ook janken toen ze dood ging maar de rest van de film heb ik me alleen maar geergerd (meer om het verhaal overigens).

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:17

Smikkell schreef:Aaaah, ZvB, pleaassse mogen we een filmpje??

Haha dat pikt hij nooit Very Happy. Ook nu niet gok ik. Ik ben ook moe, ga lekker slapen. Maak je het niet te laat? hug

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:17

Alex167 schreef:Haha ssssst Wink

Je had hetgeen ik je laatst vroeg trouwens bijna goed!
En welk deel dan niet helemaal?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:19

Zusje van Bert schreef:
Smikkell schreef:Aaaah, ZvB, pleaassse mogen we een filmpje??

Haha dat pikt hij nooit Very Happy. Ook nu niet gok ik. Ik ben ook moe, ga lekker slapen. Maak je het niet te laat? Nachtcafé 2011 - Pagina 19 699888
Jammer! Dit soort momenten moet je vastleggen. Truste.

Ik ben nog niet zo lang wakker dus ik denk dat ik voorlopig niet slaap.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:20

Al probeer je het maar... Wink
Dit soort momenten leg ik overigens ook vast hoor... In mijn herinneringen Wink.

Trusten!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:20

Trusten ZvB!

Smik, *** :P

Laatst aangepast door Alex167 op za 12 feb 2011 - 13:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:24

Alex PM

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:29

Zusje van Bert schreef:
ABE schreef:
Zusje van Bert schreef:
ABE schreef:
Zusje van Bert schreef:
studiebol schreef:@ZVB ik heb de film ook gezien, ik vind het verhaal er achter erg mooi(al weet ik dat dat niet echt het juiste woord is maar weet geen andere) maar ik vind idd de film wat matig, het had veel beter verfilmd kunnen worden!

Ik heb het boek niet gelezen maar las waar 'de film' dan over ging. Op zich natuurlijk een boeiend iets. Mag je nog een kind nemen om die dan automatisch donor te laten zijn voor je eerdere kind? Het kind dat daarna komt heeft geen eigen keuze terwijl er wel gevolgen aan zitten voor hem/ haar. Ik vind dat nogal wat. Ik vind het jammer dat ze daar niet dieper op in gegaan zijn in de film.

Hoe had jij het liever gezien? Want persoonlijk vond ik het duidelijk en genoeg uitgediept. Maar misschien dat jij een idee hebt, waardoor ik denk:"Nou inderdaad".

Ze gingen naar mijn idee juist heel weinig in op dit achterliggende verhaal. Het is natuurlijk belachelijk om nog een kind te nemen om je eerdere kind een donor te bezorgen. Daar had ik meer over willen zien. Rechtzaken enzo. Hoe scheef je gezin dan in elkaar komt te zitten. Dat soort dingen. Het is al weer een tijd terug dat ik hem gezien heb dus wat er precies wel en niet in zat weet ik niet meer maar ik weet wel dat ik dit stuk gewoon te weinig vond in de film. Of het stuk bv dat ze een vriendje kreeg. Daar zoefde ze ook even doorheen in vijf minuten en ook weer dwars door een ander verhaal heen. Er zat totaal geen lijn in.

Daar heb je gelijk in. Ik ben tien minuten te laat ingestapt, maar in de hele film is niet duidelijk naar voren gekomen dat het kind op de wereld is gezet i.v.m. een ziek kind en om dit kind donor te laten zijn. Dat werd pas duidelijk ten tijde van de enige rechtzaak in de film. En het werd mij alleen maar duidelijk, doordat ze, onder ede, vertelde dat Anna als baby al naalden toegediend kreeg ten behoeve van haar zus. En de scheve verhoudingen miste ik inderdaad ook. Want als mijn moeder mij op de wereld had laten komen om mijn zus te helpen, dan denk ik dat ik me doodongelukkig had gevoeld en niet meer thuis had willen wonen.

Maar over de linie genomen vond ik dat er veel duidelijk werd, ondanks dat er ook veel onduidelijk bleef tot het einde. Maar op het eind is wel alles gezegd en gedaan. En ik heb gehuild en dat is een teken dat het verhaal me toch zeer heeft aangegrepen.

Ik mis diepgang, niet de duidelijkheid. Het is in het begin al vrij duidelijk dat ze daarom een kind nemen. Een arts brengt ze op dat idee. Maar idd, de verhoudingen in het gezin. Hoe ga je als moeder om met je kind als dat je aanklaagt? Hoe leef je met het feit dat je hierom nog een kind hebt genomen? Hoe denken rechters over dit soort zaken? Maar wellicht had ik het als simpele jankfilm moeten beschouwen en minder diepgang moeten verwachten. Dat ik moet huilen om een film zegt mij niet dat het een goede film is. Een verhaal kan me zo ook wel aangrijpen zonder dat het daadwerkelijk goed is. Een kind dood laten gaan is een vrij simpele tranentrekker natuurlijk als het al een beetje goed geacteerd wordt. Ik moest bij 'Er komt een vrouw bij de dokter' ook janken toen ze dood ging maar de rest van de film heb ik me alleen maar geergerd (meer om het verhaal overigens).

Je hebt daarin gelijk. Dat sowieso. Maar ik moest huilen om het feit dat het meisje dat werd geboren om haar zus te helpen, haar zus juist hielp door zich niet meer te laten opereren. Dat vond ik zo ontroerend.

En ik heb niet gezegd dat ik het een goede film vind, maar ik vind hem ook niet slecht omdat juist de essentie is weggelaten.

Maar het wordt laat. :P Te laat, morgen weer verder. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:31

Ik heb je reactie gelezen, morgen vind ik hem ws niet meer terug. Dat is het nadeel van dit soort topics Wink. Wat de een vindt hoeft de ander natuurlijk niet te vinden. Ik vond het zonde en ergerde me eraan dat ze de verhaallijn door elkaar gooide. Natuurlijk is het mooi om te zien als iemand terug denkt aan iets maar dat was het niet de hele film door. Alles was gewoon door elkaar heen gegooid en waarom is me nog steeds een raadsel. Er zat geen logica in.

Nu ga ik echt slapen smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:33

Smik ik wilde typen:' pm terug' maar das al achterhaald geloof ik :P

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 13:35

Ach, dit forum is zo snel Wink

Gast
Gast

Bericht  Zwerver za 12 feb 2011 - 14:09

Goedeavond.

Kom net uit de kroeg, was weer eens geen zak aan!
Jullie allemaal nog wakker? of al slapende!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caresses za 12 feb 2011 - 14:27

- haha laat maar ik had niet goed gelezen

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 12 feb 2011 - 14:35

Ik ben ook nog wakker. Net terug van oppassen en helemaal nog niet moe eigenlijk.. Zul je zien dat er als ik wakker ben, niemand anders wakker is hier laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: