Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ORS

+3
ekjir@M
Sterrin_
Ayla
7 plaatsers

Ga naar beneden

ORS Empty ORS

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 0:55

Mijn zoontje heeft al een week last van diarree en spugen en vandaag bij de huisarts bleek dat hij licht aan het uitdrogen was. Hij wil bijna niets drinken, soms wel wat eten, maar dan alleen vaste dingen zoals een stukje boterham. Ik heb van de huisarts voorgeschreven gekregen om hem 4x 100 ml ORS per dag te geven. Maar ik krijg het er dus niet in. Ik heb het al over zijn boterham gedaan, maar dat proeft hij direct en dan spuugt hij het uit. Pap wil hij niet, van zijn melk drinkt hij misschien net 50 cc op een dag. Iemand tips hoe ik het wel kan geven? Ik heb net al naar de apotheek gebeld en die zeiden cola geven, maar ook dat wil hij niet.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

ORS Empty Re: ORS

Bericht  Ayla do 27 dec 2012 - 1:25

Heeft hij een speen? Of wil hij je pink nog? Misschien lukt het als je je pink in zijn mond doet (als zijnde zijn speen) en dan met een spuitje de ors via zijn mondhoek in laten lopen. Net zoals fingerfeeding bij baby's weet je wel? Als hij ligt te slapen, dan gaat het ook niet zo bewust. Lastig hoor, mijn zusje heeft dat ook een keer gehad maar die was toen al 3 of 4, die viel op een gegeven moment gewoon flauw omdat ze niks wilde eten of drinken.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 1:29

Hij is 14 maanden, heeft bijna 10 tanden, ik weet niet of ik een soort van fingerfeeding aandurf haha. Maar een spuitje heb ik nog wel liggen, dus misschien dat het op die manier gaat. Tot 12 maanden kreeg hij zijn medicijnen via een spuitje, wellicht weet hij nog hoe het werkt. Bedankt voor het meedenken!

Gast
Gast

Bericht  Sterrin_ do 27 dec 2012 - 1:42

Las ik hier laatst niet dat je ook zo'n sportdrankje zou kunnen geven? Dat smaakt in ieder geval een heel stuk beter! Hier krijg ik ORS er ook echt niet in bij de kinderen, laat staan bij mezelf mocht dat nodig zijn. Wat smerig!

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  ekjir@M do 27 dec 2012 - 1:48

Klopt AA drink helpt ook goed tegen diarree en uitdrogen. Het smaakt ook een stuk beter omdat het mierzoet is.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 1:49

Okee, ga ik dat eens proberen. Dank jullie!

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan do 27 dec 2012 - 2:11

Aquarius was ook een optie dacht ik eens gelezen te hebben?

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Caroow do 27 dec 2012 - 2:53

Toevallig dit topic. Ik ben zelf zo ziek, niet normaal. Ging gister misselijk naar bed en ben er vannacht een keer of 8 uit geweest om te spugen. Ook heb ik last van buikloop, ik zit de halve dag met een emmer op schoot op de wc silent

Maar om een vies verhaal kort te maken, er blijft niks is. Is het handig om vriend naar de winkel te sturen voor ORS of is een drankje net zo goed (aa? Aquarius?)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Supertalentje do 27 dec 2012 - 4:13

Volwassenen drogen toch niet zo snel uit? Ik zou gewoon slappe thee drinken en beschuit eten, dat moesten we vroeger als we hadden gespuugd en eigenlijk niks binnen hielden.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 4:14

Hè Lelie wat sneu... Sad
Beterschap!!

Gast
Gast

Bericht  Caroow do 27 dec 2012 - 4:26

Supertalentje schreef:Volwassenen drogen toch niet zo snel uit? Ik zou gewoon slappe thee drinken en beschuit eten, dat moesten we vroeger als we hadden gespuugd en eigenlijk niks binnen hielden.

Ik weet het niet.. Maar het lijkt me niet echt goed voor baby toch?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Supertalentje do 27 dec 2012 - 4:43

Caroow schreef:
Supertalentje schreef:Volwassenen drogen toch niet zo snel uit? Ik zou gewoon slappe thee drinken en beschuit eten, dat moesten we vroeger als we hadden gespuugd en eigenlijk niks binnen hielden.

Ik weet het niet.. Maar het lijkt me niet echt goed voor baby toch?

Als je maag zo van slag is hou je aquarius toch ook niet binnen? Wink ik had vorige zwangerschap ook een tijdje last van darmen, volgens de huisarts nemen je darmen dan wel voedingsstoffen op. En als je echt niks binnen krijgt teert baby in ieder geval op je reserves.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Supertalentje do 27 dec 2012 - 6:08

Sorry Lelie, reageer ik niet op jou, maar verder dan een spuitje kom ik ook niet. Is er verder drinken waar hj gek op is? Anders misschien een waterijsje? Is ook hard, maar wel vocht? Of kwark? Of pap?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Parisienne do 27 dec 2012 - 6:41

Ik zou het met een spuitje proberen inderdaad. Het is even heel vervelend, maar toch in de 'houdgreep' op schoot en via een spuitje het drankje toedienen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 6:48

Supertalentje schreef:Sorry Lelie, reageer ik niet op jou, maar verder dan een spuitje kom ik ook niet. Is er verder drinken waar hj gek op is? Anders misschien een waterijsje? Is ook hard, maar wel vocht? Of kwark? Of pap?

Haha dat geeft niets hoor! De aquarius werkte niet, hij kan tegen heel veel vruchtensappen niet, en bij deze begon hij ook te spugen. Hij heeft net een beetje yoghurt gegeten, en 15 cc ors uit zijn flesje gedronken. Ik heb het ook nog met het spuitje geprobeerd te geven, maar dan begint hij te kokhalzen omdat hij zich zo verzet, misschien heeft ie net een paar cc binnen (iedere cc is natuurlijk meegenomen). Ik blijf hem sowieso de ors de komende dagen aanbieden/met spuitje geven, samen met zijn normale eten, en dan zie ik wel of er verbetering komt.

Gast
Gast

Bericht  Caroow do 27 dec 2012 - 6:54

Ik denk dan, als ik elke keer een slokje aquarius neem dan krijgt mijn lichaam daar wel wat van binnen, overgeven doe ik toch wel.

Sorry lelie dat ik gebruik maak van je topic, ik hoop dat je zoontje zich snel beter voelt!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 7:15

Maakt niet uit joh! Hopelijk ben jij er ook mee geholpen en knap je snel op!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: