Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bali

+3
mzcharlotte
Gympie
Zonnetje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Bali Empty Bali

Bericht  Zonnetje zo 23 dec 2012 - 12:13

Wij willen als huwelijksreis waarschijnlijk naar Bali gaan. Ik ben me een beetje aan het orienteren waar we het beste naar toe kunnen gaan. Mijn vriend slaapt het liefst maar in een paar verschillende hotels, dus we gaan geen rondreis maken waarbij je iedere nacht of om de nacht in een ander hotel slaapt. Nu zag ik dat de stranden van de Gili-eilanden mooier zijn dan de stranden op Bali, dus daar willen we ook graag naar toe. Omdat het een huwelijksreis is, willen we de eerste dagen graag wat relaxen. Daarna willen we wat meer gaan doen.

Wat ik me afvraag is: wie van jullie is hier ooit geweest? Hebben jullie do's en don'ts voor ons? Tips voor plekken waar je echt heen moet gaan, het mag ook op Java of Lombok zijn, want misschien combineren we twee eilanden met elkaar. Hoe lang zouden jullie gaan? Behalve New York zijn we nog nooit buiten Europa op vakantie geweest, dus alle tips zijn welkom.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bali Empty Re: Bali

Bericht  Gympie zo 23 dec 2012 - 12:36

Super leuk! Ik heb wel wat tips, zal later uitgebreider reageren. Ik heb evt ook een tip voor een gids daar die ons Bali heeft laten zien. Ik ben alleen op Bali geweest, over de rest kan ik dus niks vertellen. Maar ik reageer later nog even, moet nu echt slapen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Zonnetje zo 23 dec 2012 - 12:48

Leuk dat je er geweest bent! Ik ben benieuwd naar je tips en naar die gids! Weltrusten voor nu.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  mzcharlotte zo 23 dec 2012 - 21:20

Ik ben er afgelopen September geweest en ik vond het echt geweldig. Wij hebben wel rondgetrokken. We hebben eigenlijk alleen maar goede ervaringen met accomodatie. Wij zijn niet naar andere eilanden geweest (we hadden twaalf dagen op Bali). Wat wil je precies weten? Ik ben waarschijnlijk donderdag weer online.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gympie do 27 dec 2012 - 1:14

Ik zou er nog op terug komen, hierbij wat dingen die ik je kan vertellen.

Ik zat zelf in Sanur, een fijne plek vind ik. Wel toeristisch, maar niet zo erg als Kuta. Daar ben ik ook niet geweest, maar mijn vriend wel en die wilde daar echt niet heen. Als je wilt gaan surfen of andere watersport doen, is Kuta wel de plek om het te doen. Het punt is alleen dat je in Kuta het zo gericht is op toerisme dat je daar naar de Starbucks, McDonalds, en alle andere bekende ketens kan. Als je daar van houdt, kun je dat doen.

Qua plekken, ik heb veel mooie dingen gezien.
- Tanah Lot, de tempel die bekend staat om de zonsondergang, heel mooi!
- The Temple in The Lake is ook een aanrader
- De vulkanen Gunung Batur en Gunung Agung
- Ik ben bij een koffieplantage geweest
- Gesnorkeld bij Amed en daar in de buurt ligt ook een Japans scheepswrak heel dicht bij de kust waar je bij kunt snorkelen
- Tradionele dans gezien
- Spring Water Temple is ook heel mooi
- Er zijn ook families die hun huizen beschikbaar stellen (tegen donatie) om een kijkje te nemen, op die manier kun je dus zien hoe ze daar leven, echt heel leuk om te zien!
- Wat ik echt heel mooi vond, was Virgin Beach/White Sand Beach. Een prachtig plaatje, een beetje aan het eind van de middag met mega mooie golven die tegen de rotsen op klappen. Dat vond ik echt een mooi moment.
- Ook is het leuk om bij een echt lokaal restaurantje te gaan eten, dus echt buiten het toeristische gedeelte. We hebben met drie personen geluncht voor omgerekend 6 euro. Nou gaat het niet per se om het geld (al is het wel leuk om te vermelden), maar gewoon om de ervaring. We hebben dat met onze gids gedaan. Mijn vriend kende hem al van vorig jaar toen hij daar met zijn ouders was en hij heeft contact gehouden en dit jaar zijn wij drie dagen met hem pad geweest. Het is een hele leuke en gezellige man aan wie je alles mag vragen. Hij weet veel te vertellen over Bali en zijn Engels is ook goed. Hij is heel betrouwbaar, hij let op je spullen en hij heeft ook met mijn camera foto's van ons gemaakt tijdens het snorkelen. Hij draait leuke muziek in de auto en praat graag over Europees voetbal. Haha, dit was een leuk reclamepraatje. Nee, maar serieus, als je een goede gids zoekt, is dit gewoon een aanrader. Mocht je zijn gegevens willen hebben, dan stuur je maar een PM!

Ik ben twee weken geweest en dat is SOWIESO te kort! Haha! Op Bali is zoveel te zien. Er zijn echt nog zoveel dingen die ik lees waarvan ik denk; oh, dat stond ook op mijn lijstje, maar daar hadden we geen tijd meer voor.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. In ieder geval veel plezier!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Zonnetje do 27 dec 2012 - 4:13

Bedankt voor je reactie, Gympie, en ook voor die van jou mzcharlotte!
Ik krijg al helemaal zin om er naar toe te gaan! Het klinkt echt prachtig allemaal. En op Bali zelf is dus ook genoeg te doen, het is niet zo dat je echt andere eilanden erbij 'moet' pakken, omdat het anders saai wordt na 1 of 2 weken. Ik had al wat over de vulkaan gelezen en over die tempel. Al leek de tocht naar die vulkaan op een bepaalde website echt een barre tocht. Is het dat ook of valt dat wel mee?
Ook lijkt het me heel leuk om een echt Balinees huisje te zien.
Wij zijn geen surfers, dus wat dat betreft is Sanur leuker voor ons dan Kuta, denk ik.

Ik ben wel heel benieuwd geworden naar die gids. Je mag me zijn gegevens wel PM-en.

Wij wilden ook graag gaan mountainbiken. Hebben jullie dat ook gedaan? Bijvoorbeeld door de rijstvelden bij Ubud. Is dat sowieso een aanrader om daarheen te gaan?

Het lijkt me echt een heel gave reis worden!
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rizzo do 27 dec 2012 - 8:23

Ik ben 1.5 jaar geleden in zowel Bali als Gili Trawangan geweest. Beide 5 dagen. In Bali hebben we een dagtocht gedaan met een prive-chauffeur. We zijn toen onder andere bij rijstvelden geweest. Ook hebben we een olifantenpark bezocht. Op Gili hebben we eigenlijk alleen maar gechilld Very Happy. Lekker op het strand gehangen en gesnorkeld. Dat kun je daar echt super. Veel mooie visjes en we zijn zelfs een keer een zeeschildpad tegen gekomen. Heel bijzonder was dat. Verder is Bali gewoon fantastisch. Je kunt gewoon een dag op een terras gaan zitten en je al prima vermaken door alles wat langskomt, bijv. hele gezinnen op een scooter gepropt Laughing. Wij waren al 3 maanden aan het reizen dus hadden de puf niet meer om hele dagen op pad te gaan. Ging prima zo!
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Bericht  Zonnetje do 27 dec 2012 - 12:07

@Rizzo: vond je de strandem op Gili Trawangan veel mooier dan op Bali? Is het echt de moeite om naar toe te gaan of kunnen we beter langer op Bali blijven?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gympie vr 28 dec 2012 - 0:48

Het ligt eraan waar je gaat zitten in Bali, bijvoorbeeld Virgin Beach is een prachtig strand en daar is ook accomodatie, maar als je naar Sanur gaat waar meer hotels zitten heb je minder mooi strand.

Mountainbiken is erg leuk! Ik heb het zelf niet gedaan, maar mijn vriend vorig jaar wel met zijn ouders. Dat waren wel gewone fietsen trouwens. Maar fietsen is wel een aanrader. (met helm op, want er rijden wel wegpiraten, haha)

Ik heb je een PM gestuurd over de gids!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Zonnetje vr 28 dec 2012 - 1:10

Ik zag je PM, dankjewel! Ik heb je ook toegevoegd op Facebook, ik ben wel heel benieuwd naar je foto's.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rizzo vr 28 dec 2012 - 5:08

Zonnetje schreef:@Rizzo: vond je de strandem op Gili Trawangan veel mooier dan op Bali? Is het echt de moeite om naar toe te gaan of kunnen we beter langer op Bali blijven?

Nou ik moet eerlijk zeggen dat we niet op het strand zijn geweest in Bali. We zaten in Kuta, en hadden daar een hotel met een groot zwembad. We hebben met name op terrasjes gezeten, gewinkeld en gezwommen in Bali. Volgens mij was het srand in Kuta niet heel bijzonder, maar daar kunnen andere mensen je meer over vertellen denk ik. De stranden op Gili Trawangan waren wel heel mooi. Ik weet even niet meer hoe lang je gaat, maar ik zou Gili denk ik overslaan als je veel van Bali wilt zien en maar 10 dagen hebt bv. Die dagtour die wij gedaan hadden met een eigen chauffeur kostte trouwens maar 32 euro. Eigen ruime auto met airco en je kon overal zo lang blijven als je zelf wilde, ideaal Bali 561177. Hebben we vanuit het hotel geregeld.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Bericht  Zonnetje za 5 jan 2013 - 23:22

We hebben ons wat meer georienteerd en komen nu waarschijnlijk uit op een reis van 17 dagen waarbij we starten in een hotel in een badplaats voor ongeveer vijf nachten. Welke badplaats moeten we nog even bekijken. Op het reisbureau hoorden we positieve dingen over Seminyak. Dan gaan we een 7-daagse rondreis maken waarbij we twee nacht in Ubud slapen, twee nachten in Lovina en twee nachten in Candidasa. We zien dan een Barong dansvoorstelling, het dorpje Tohpati, Ubud, Mengwi met de Taman Ayun tempel, Tanah Lot, Bedugul waar we naar de markt gaan, het Bratan-meer, een boottocht op zoek naar dolfijnen in Lovina, warmwaterbronnen, Kintamani voor het uitzicht over de Baturvulkaan en het meer, de Besikahtempel, het waterpaleis Tirtagangga en de vleermuizengrot Goa Lawah.

Daarna willen we nog 5 dagen in een hotel aan het strand verblijven, zodat we ook lekker wat kunnen zwemmen, lezen en uitrusten, voordat we terug vliegen. We willen dan ook nog een bezoek brengen aan het schiereiland Nusa Dua.

Is Denpasar trouwens een leuke stad om te bezoeken?

@Gympie: ik zag op Facebook je foto's van Bali. Het ziet er echt geweldig uit daar!
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gympie za 5 jan 2013 - 23:48

Woo, je rondreis klinkt echt superleuk!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  iloverocknroll1984 zo 6 jan 2013 - 0:45

Wow klinkt als een mooie reis! Ik ben ooit aan het einde van een groepsreis een kleine week op Bali geweest en zat toen de laatste dagen in een hotel in Seminyak. Vond zelf Kuta helemaal niks, maar ben er alleen 1x 's avonds geweest en dat was niets voor mij (kan me voorstellen dat het een soort Balinees Salou of Lloret is maar ben daar nooit geweest). Seminyak had een wat relaxtere sfeer vond ik en veel leuke restaurantjes en barretjes ook. En een wat "nettere" bezoekers zal ik maar zeggen.

Ik was er in november en toen waren de golven aan het strand te hoog om te zwemmen dus ben ook alleen in het zwembad geweest daar. Wij waren wezen snorkelen bij Nusa Lembongan maar heb gehoord dat er wel mooiere plekken zijn.

Ubud vond ik ook heel leuk, inderdaad naar zo'n dansvoorstelling geweest ook en naar meerdere van de tempels die hierboven genoemd zijn en die vond ik allemaal ook de moeite van het bezoek waard.

Veel plezier alvast!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Lady Starstruck zo 6 jan 2013 - 1:13

Klinkt goed. Ik ben er ook geweest in september 2010. Ik ben er 22 dagen geweest. Ik heb ook dolfijnen gezien in Lovina. En gesnorkeld tussen de vissen. Ik heb ze stukjes brood gegeven je kon ze gewoon aanraken. Dat was fantastisch. Alleen vond ik erg jammer dat we niet de enige waren die dolfijnen kwamen kijken. Er waren met ons wel 30 of 40 andere bootjes. Ik vind Den pasar geen mooie stad. Het is echt een puinhoop daar. Veel achterbuurten enzo. Je kan beter naar Seminyak gaan dat is mooier. Neem wel anti diarree pillen mee. Ik ben vreselijk ziek geworden daar namelijk. Dat was even minder.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Travelgurly zo 6 jan 2013 - 8:09

Bali is geweldig, vooral het niet-toeristische gedeelte. WIj hebben ook op meerder plekken gezeten. Kuta vond ik zelf afschuwelijk, burger king en de Mac Donalds en de vele druktes waren niks voor ons. Leuk voor 1 nacht dat dan weer wel.

Ik PM je een accommodatie in het noorden, zijn nederlandse eigenaren(nou ja 1 balinees en 1nederlander) die daar een aantal schattige huisjes op het strand hebben. En ik zou je dan zeker het pakket aanraden, overnachtingen, met massage, welkomstcocktail, ontbijt, sunsetdiner, dolfijnentour(zo uit je huisje rollend de boot in) en de jungle tour! De jungle tour is geweldig, je komt uiteindelijk in een vallei met wel 7 watervallen tergelijk! zoooooooooooo mooi !Bali Kubulalang_lovina_bali_bungalow_1
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Zonnetje vr 21 jun 2013 - 8:39

Even een up voor dit topic. Zijn er nog mensen die goede tips voor ons hebben?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud