Nog een topic voor hondeneigenaren
+9
Jade
Puggle
Sam
JD
Kaboutertje
Barbabella
Linda
Annie24
Star007
13 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Nog een topic voor hondeneigenaren
Sam schreef:Linda schreef:Sam schreef:Oh en wij geven wel kvv met wat meer structuur.
Om de tanden goed te houden krijgt ze dingen als lamsrib, kippenpoot, merpijp enz.
Wist je dat mergpijp heel gevaarlijk is om te geven? De dragende delen van een dier (uitgezonderd gevogelte) is veel te hard is om te geven. Het kan gaan splinteren of er kan een stuk afbreken wat niet verteerd kan worden doordat het veel te hard is. Zelfde geldt voor ribben, tenzij het van een heel erg jong kalfje, geitje of lammetje is.
Ja dat weet ik allemaal hoor..
Oké dan. Was goed bedoelde advies. Ik kreeg de indruk dat je het niet wist (omdat je het geeft).
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Eerst altijd royalcanin en/of eukanuba nu krijgt ze meestal brokken van de Aldi
Gast- Gast
Lam/rijst brokken van kenner
Verder nog nooit verdiept, ook geen behoefte aan.
Heel soms krijgt hij blikvoer, en dat is dan van de aldi oid
Verder nog nooit verdiept, ook geen behoefte aan.
Heel soms krijgt hij blikvoer, en dat is dan van de aldi oid
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Linda schreef:Sam schreef:Linda schreef:Sam schreef:Oh en wij geven wel kvv met wat meer structuur.
Om de tanden goed te houden krijgt ze dingen als lamsrib, kippenpoot, merpijp enz.
Wist je dat mergpijp heel gevaarlijk is om te geven? De dragende delen van een dier (uitgezonderd gevogelte) is veel te hard is om te geven. Het kan gaan splinteren of er kan een stuk afbreken wat niet verteerd kan worden doordat het veel te hard is. Zelfde geldt voor ribben, tenzij het van een heel erg jong kalfje, geitje of lammetje is.
Ja dat weet ik allemaal hoor..
Oké dan. Was goed bedoelde advies. Ik kreeg de indruk dat je het niet wist (omdat je het geeft).
Lamsribben krijgt ze alleen van heel jonge lammeren ivm de hardheid. Dragende botten mag ze alleen het vlees afschuren en niet bijten op de botten. Dat doet ze ook keurig
En daarna gaan ze weg.
Maar goed dat je het zegt.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik vind onze koelkast soms ook raar ruiken! Maar ik proef nooit iets aan de kaas ofzo! Maar alles ligt bij ons afgesloten in de koelkast eigenlijk!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Jade schreef:Ik vind onze koelkast soms ook raar ruiken! Maar ik proef nooit iets aan de kaas ofzo! Maar alles ligt bij ons afgesloten in de koelkast eigenlijk!
Ja wij hebben meestal van die plakjes kaas in verpakking. Ik druk de verpakking altijd weer een beetje aan, maar echt afgesloten is het dan niet. M'n vriend rook het laatst ook aan een bierflesje
Gast- Gast
Ik heb voor de hond van mijn ouders het voer uitgezocht en veel aan deze site gehad: http://www.voerwijzer.com/ Je kan daar bepaalde wensen aan/uitvinken en zo ben ik tot het kvv van Tinlo gekomen. Hiervoor at hij Lotgering maar helaas was dat echt te vet waardoor hij te dik werd (bij minder geven kreeg hij te weinig voer).
Voor de mensen die niet alles in de buurt kunnen krijgen; er zijn meerdere site's die kvv bezorgen, bij deze site http://webwinkel.caroba.nl/ is het boven de 25 euro gratis bezorgen.
Voor de mensen die niet alles in de buurt kunnen krijgen; er zijn meerdere site's die kvv bezorgen, bij deze site http://webwinkel.caroba.nl/ is het boven de 25 euro gratis bezorgen.
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Die eerste site ken ik idd, goede site! Die tweede ken ik niet, ik ga eens even kijken.. Ik neig toch wel om helemaal over te stappen naar KVV. Thanks voor de site!
Gast- Gast
Noosa, lotgering is tegenwoordig echt een stuk minder vet.
Veel fijner nu.
Veel fijner nu.
Sam- Kletskop
Sam, sinds wanneer hebben ze het aangepast dan? Vond het verder wel goed voer en goedkoper dan Tinlo.
*Noosa- Fluisteraar
*Noosa schreef:Sam, sinds wanneer hebben ze het aangepast dan? Vond het verder wel goed voer en goedkoper dan Tinlo.
Denk dat dat nu sinds ongeveer een half jaar is ofzo.
Verpakking is ook anders.
Sam- Kletskop
Oeh als het zo duur is gaat het hem toch niet worden, dat kan ik gewoon echt niet missen nu. Daarbij eet hij altijd al deze brokken, en dat gaat goed....
Dan hou ik het bij de brokken, en af en toe een bakje renske.
Dan hou ik het bij de brokken, en af en toe een bakje renske.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Lotgering is 50 euro voor 36 kilo vlees.
Denk dat jouw hond een halve kilo per dag nodig heeft. Dus dan zou hij ruim 2 maanden kunnen eten voor 50 euro.
Denk dat jouw hond een halve kilo per dag nodig heeft. Dus dan zou hij ruim 2 maanden kunnen eten voor 50 euro.
Sam- Kletskop
Sam schreef:Lotgering is 50 euro voor 36 kilo vlees.
oh ik ging even af op de prijs die ik las van Carnibest. Misschien inderdaad wat te voorbarig en even googlen op aanbieders en prijsverschillen. Lotgering is ook kwalitatief goed?
Ik heb dit nog nooit aangeboden, dus weet niet welke merken goed zijn en wat troep is..
JD- Ratel
Vraag aan de meiden die lotgering geven. Ik zit nu even op de website, maar jeetje...wat een keuze!
Wat voor vlees is wel goed en wat niet? Zo heb ik wel eens gehoord dat teveel orgaanvlees niet goed is enzo..... wat kan ik het beste kopen?
Wat voor vlees is wel goed en wat niet? Zo heb ik wel eens gehoord dat teveel orgaanvlees niet goed is enzo..... wat kan ik het beste kopen?
JD- Ratel
Je moet iig iets kopen wat compleet is. En het liefst 4 diersoorten per week.
Ik zou als ik jou was een gemengde krat kopen. Deed ik eerst ook, toen mijn hond nog geen allergie voor rund had. Zo heb je van verschillende soorten en kun je proberen.
Ik zou als ik jou was een gemengde krat kopen. Deed ik eerst ook, toen mijn hond nog geen allergie voor rund had. Zo heb je van verschillende soorten en kun je proberen.
Sam- Kletskop
En je moet niet schrikken als hij in het begin juist ontzettend gaat stinken.
Ze gaan dan helemaal ontgiften. Hoewel de mijne dat in weinige mate heeft gehad.
Ook zul je waarschijnlijk gaan merken dat je hond minder gaat drinken. Zit al veel vocht in het vlees.
Krijgt je hond nu 1 of 2x per dag te eten? Ik zou met vlees hetzelfde aanhouden als wat je nu doet.
Ze gaan dan helemaal ontgiften. Hoewel de mijne dat in weinige mate heeft gehad.
Ook zul je waarschijnlijk gaan merken dat je hond minder gaat drinken. Zit al veel vocht in het vlees.
Krijgt je hond nu 1 of 2x per dag te eten? Ik zou met vlees hetzelfde aanhouden als wat je nu doet.
Sam- Kletskop
JaneDoe, het is jammer dat je (volgens mij) niet in mijn buurt woont. Anders had je wat van mij kunnen proberen of hij het lekker vindt.
Maar Renske eet hij ook goed denk ik?
Maar Renske eet hij ook goed denk ik?
Sam- Kletskop
Hij krijgt nu 2x per dag 200 gram brokken. (aanbevolen hoeveelheid voor zijn gewicht).
Af en toe vervang ik 1 brokkenmaaltijd door een bakje van Renske (ongeveer 1x per week), dit eet hij inderdaad super.
Onze hond drinkt nu al ontzettend slecht, kan het dan kwaad als hij door dit voer nog minder gaat drinken? Of is dat niet erg omdat het voer al meer water bevat?
Ik zag dat een dierenwinkel bij ons in de buurt het merk verkoopt, dus ik hoop dat het mogelijk is om eerst een kleinere hoeveelheid te proberen... ik ga volgende week even heen.
Onze hond eet zn brokken nu prima, maar ik vind zn poep ontzettend stinken en hij is regelmatig aan de diarree... wat dat betreft twijfel ik of ik dit voer moet houden. Heb al verschillende andere merken geprobeerd, maar dit zijn de enige brokken die hij echt goed eet.
Bedankt voor het aanbod trouwens, was goed idee geweest als ik dichterbij had gewoond
Af en toe vervang ik 1 brokkenmaaltijd door een bakje van Renske (ongeveer 1x per week), dit eet hij inderdaad super.
Onze hond drinkt nu al ontzettend slecht, kan het dan kwaad als hij door dit voer nog minder gaat drinken? Of is dat niet erg omdat het voer al meer water bevat?
Ik zag dat een dierenwinkel bij ons in de buurt het merk verkoopt, dus ik hoop dat het mogelijk is om eerst een kleinere hoeveelheid te proberen... ik ga volgende week even heen.
Onze hond eet zn brokken nu prima, maar ik vind zn poep ontzettend stinken en hij is regelmatig aan de diarree... wat dat betreft twijfel ik of ik dit voer moet houden. Heb al verschillende andere merken geprobeerd, maar dit zijn de enige brokken die hij echt goed eet.
Bedankt voor het aanbod trouwens, was goed idee geweest als ik dichterbij had gewoond
JD- Ratel
Nee door het verse vlees krijgt hij juist meer vocht binnen, dat is dus helemaal goed. Ook zul je merken dat hij van vlees vele stevigere drollen krijgt, dat de hoeveelheid veel minder is en het niet zo stinkt.
Ik vind het echt geweldig.
Ik vind het echt geweldig.
Sam- Kletskop
De ontlasting van onze honden is er echt enorm op voorruit gegaan! Het stinkt lang niet zo erg meer en de hoeveelheid is behoorlijk afgenomen! Op brokken dronk onze pup echt enorm veel water! Met vlees drinkt ze dit bijna niet!
Ik heb ook gekeken naar Tinlo, maar vind dit ook nog behoorlijk prijzig (zelfde categorie als carnibest eigenlijk).
Ik heb nu Lotgering besteld! Ik heb de wild variant besteld. Onze oudste hond heeft een allergie voor rund en kip, dat is dus even lastig.
Sam: wij voeren dus geen 4 soorten per week, maar in de wild variant zit:
Totaalvoer wild
• Fazant, hert, lama, wild konijn, haas en lam
• 15% orgaan, 18% botten en 67% spiervlees
In principe is dit goed toch? Of is het toch verstandig om er nog iets anders bij te voeren? Nu van Carnibest krijgt ze eigenlijk ook alleen eend en kalkoen, omdat in de overige soorten toch vooral veel rund/kip zit. Onze jongste heeft geen allergieen, voor haar heb ik deze er bij besteld:
Totaalvoer met vis
• 40% rund, 30% lam, 30% vis, 15% extra lamspens
• 15% orgaan, 25% botten, 60% spiervlees
De jongste krijgt dus een combinatie van het wild/vis en krijgt dus wel meerdere diersoorten binnen. Ik had begrepen dat het niet zo heel veel kwaad kan omdat het dus wel compleet voeding is. Met het zelf barfen is dit volgens mij belangrijker.
Ik lees overigens mee op het barfplaats forum, hier staan hele goede tips op! Misschien een idee om hier eens te kijken Janedoe?
Ik vind het KVV (lotgering) trouwens goedkoper dan brok! Onze oudste had Hills Hypoallergeen (75 euro per 10 kg) en de jongste Hills puppy lam/rijst (50 euro per 12 kg). ze deden hier ongeveer 3 maanden mee (125/3 = 41,66 per maand). Nu met carnibest was het 15,30 (3kg) per week x 4 = € 61,- per maand. Met Lotgering zijn we € 6,- + € 9,- (is 6 kg) = € 15,- x 2 = € 30,- per maand kwijt!
Ik vind de voordelen van KVV heeeeel groot! Onze honden zijn er beide echt heel erg op voorruit gegaan!
Ik heb ook gekeken naar Tinlo, maar vind dit ook nog behoorlijk prijzig (zelfde categorie als carnibest eigenlijk).
Ik heb nu Lotgering besteld! Ik heb de wild variant besteld. Onze oudste hond heeft een allergie voor rund en kip, dat is dus even lastig.
Sam: wij voeren dus geen 4 soorten per week, maar in de wild variant zit:
Totaalvoer wild
• Fazant, hert, lama, wild konijn, haas en lam
• 15% orgaan, 18% botten en 67% spiervlees
In principe is dit goed toch? Of is het toch verstandig om er nog iets anders bij te voeren? Nu van Carnibest krijgt ze eigenlijk ook alleen eend en kalkoen, omdat in de overige soorten toch vooral veel rund/kip zit. Onze jongste heeft geen allergieen, voor haar heb ik deze er bij besteld:
Totaalvoer met vis
• 40% rund, 30% lam, 30% vis, 15% extra lamspens
• 15% orgaan, 25% botten, 60% spiervlees
De jongste krijgt dus een combinatie van het wild/vis en krijgt dus wel meerdere diersoorten binnen. Ik had begrepen dat het niet zo heel veel kwaad kan omdat het dus wel compleet voeding is. Met het zelf barfen is dit volgens mij belangrijker.
Ik lees overigens mee op het barfplaats forum, hier staan hele goede tips op! Misschien een idee om hier eens te kijken Janedoe?
Ik vind het KVV (lotgering) trouwens goedkoper dan brok! Onze oudste had Hills Hypoallergeen (75 euro per 10 kg) en de jongste Hills puppy lam/rijst (50 euro per 12 kg). ze deden hier ongeveer 3 maanden mee (125/3 = 41,66 per maand). Nu met carnibest was het 15,30 (3kg) per week x 4 = € 61,- per maand. Met Lotgering zijn we € 6,- + € 9,- (is 6 kg) = € 15,- x 2 = € 30,- per maand kwijt!
Ik vind de voordelen van KVV heeeeel groot! Onze honden zijn er beide echt heel erg op voorruit gegaan!
Jade- Ratel
Tinlo is idd ietsje duurder dan Carnibest maar als ik af ga op wat voerwijzer.com in de tabellen heeft staan vind ik Tinlo beter (ik zeg niet dat Carnibest slecht is hoor). Ik wilde sowieso iets wat graanvrij is en liever ook compleet door diersoorten afwisselen ipv compleet door een premix. Plus dat het vetpercentage bij Tinlo iets lager ligt en dat vond ik ook belangrijk.
Jade ben benieuwd hoe die van jou het gaan doen op Lotgering.
*Noosa- Fluisteraar
*Noosa schreef:Tinlo is idd ietsje duurder dan Carnibest maar als ik af ga op wat voerwijzer.com in de tabellen heeft staan vind ik Tinlo beter (ik zeg niet dat Carnibest slecht is hoor). Ik wilde sowieso iets wat graanvrij is en liever ook compleet door diersoorten afwisselen ipv compleet door een premix. Plus dat het vetpercentage bij Tinlo iets lager ligt en dat vond ik ook belangrijk.
Ik ben ook benieuwd . En als het niet bevalt dan stap ik weer over op carnibest (of iets anders). Het wordt in ieder geval geen brok meer!
Jade- Ratel
Op zich is totaalvoer wild dus goed.
Ik heb zelf niet zo'n grote vriezer en bestel dus 2 halve kratten van 2 gemengde soorten.
Nu bijvoorbeeld haas met lam en kalkoen met eend.
Hoop dat het jullie ook zo goed bevalt, Jade.
De onze eet niet meer, maar vreet. 15 seconden en leeg is de bak
Ik heb zelf niet zo'n grote vriezer en bestel dus 2 halve kratten van 2 gemengde soorten.
Sam- Kletskop
Sam schreef:Op zich is totaalvoer wild dus goed.
haha, dat vreten doen ze ook al met de carnibest! Met brok was onze hond echt heeeeeeeeeeeeel moeilijk! Ze at 1x per 3 dagen een bakje leeg. Meestal moest ik er dan ook nog op de knieeen naast zitten om haar te voeren. Ze is eindelijk geen moeilijke eter meer, maar staat te springen als we het bakje uit de koelkast pakken!
Morgen wordt de Lotgering geleverd! Ze leveren voor 1,50 hier in de buurt, dus dat is wel makkelijk!
Ik hoop dat ze niet te dik worden van de Lotgering, mar ze zijn allebei behoorlijk slank!
Jade- Ratel
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vraagje voor de hondeneigenaren...
» Was er al een topic voor....
» Even een topic voor de Z8 liefhebbers!
» Laatst gekocht voor je huis-topic
» Het zoek een nieuwe avatar voor een ander topic!
» Was er al een topic voor....
» Even een topic voor de Z8 liefhebbers!
» Laatst gekocht voor je huis-topic
» Het zoek een nieuwe avatar voor een ander topic!
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: