Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+29
Arwyn
Burn
Lejow
Highway
Dikkie Dik
Stokstaartje
mzcharlotte
Papillio
sanne-84
Smaragdje
Jelin
meisje
Parel
Liadan
Minx
joyce0606
Pompoen
blondje1313
Jasmine
Happydobby
Ellebel
Vancity_girl
Mom-Of-3
mezzoforte
Shisha
Caroow
Pussycat
Jade
Mysterious
33 plaatsers

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 30 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Mom-Of-3 vr 1 feb 2013 - 8:21

Joyce, is je vervelende buurvrouw weg?

Over aankomen, ik ben nu 10 kilo aangekomen en van mij mag er kwa gewicht wel wat blijven zitten alleen dan niet op me buik maar dan gewoon verdeeld zodat het in verhouding klopt. Haha als dat toch eens allemaal zou kunnen he?

Goh bedacht me dat ik over 3 weken al thuis mag bevallen brr, wat het toch in ene snel zeg. Over een week zoiets maar eens de kleertjes enzo wassen. En de kinderwagens ombouwen. En de laatste dingetjes halen

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  mezzoforte vr 1 feb 2013 - 22:21

Zo, even 10 pagina's doorgeworsteld. Sorry voor het niet reageren deze week, maar was erg druk, o.a. na een normale werkdag nog ff thuis tot 11 uur doorgewerkt.... dus had er de energie even niet voor.

Caroow, heftig verhaal zeg. Sterkte en vooral lekker rustig aan doen. Hoe gaat het nu met je? Fijn van de financiële meevaller en dat jullie een nieuwe laptop konden kopen Very Happy Zorgt zeker voor vermaak Wink Oh en als je trek hebt, gewoon eten hoor! Je lichaam (+ kindje) heeft het nodig smile

Shisha, leuk hoor dat je man de baby nu ook voelt smile

Mom-of-2, vervelend van je rugpijn. Gaat het inmiddels beter?

Joyce, wat vervelend om met zo'n iemand op een kamer te liggen zeg. Hoe lang moet jij nog blijven liggen daar?

Pompoen, balen van de stijging van je bloeddruk. Gelukkig dat de testuitslagen goed waren.

Namen..... we hebben een soort van shortlist. Ik probeer nu voor mezelf verschillende namen hardop uit te spreken als ik over baby praat om te kijken hoe ik het vind klinken, haha :P Denk dat we dit weekend wel gaan beslissen.

Geboortekaartjes, wat ik aandoe tijdens de bevalling... pff dat soort dingen moet ik nog over nadenken haha Very Happy Ik was eigenlijk van plan vorig weekend een lijstje te maken met dingen die we nog moeten kopen/regelen i.v.m. baby, maar helaas te druk.... Dit weekend ga ik er gewoon tijd voor maken!

M.b.t. huis hebben we nu echt alles aangeleverd voor hypotheek, mijn jaaropgaven heb ik gisteren nl. een maand eerder ontvangen dan oorspronkelijk zou gebeuren. Ook nog een uitgebreide gezondheidsverklaring ingeleverd, want de verzekeringsmaatschappij wilde dat per se omdat ik zwanger was ofzo. Naja, nu is het echt een kwestie van afwachten totdat de hypotheekverstrekker onze aanvraag accepteert.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  slaatje vr 1 feb 2013 - 23:07

Gister een filmpje gemaakt van mijn hele drukke baby :-) Even kijken of het lukt hem hier te plaatsten:

https://www.youtube.com/watch?v=n1u3IEOMwWU
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  joyce0606 vr 1 feb 2013 - 23:31

Ik lig nog in het ziekenhuis, in ieder geval tot en met maandag...io dacht dat dan het plan is om infuus eruit te halen en kijken hoe het gaat. Ik heb gister een rondje door de gang gelopen mar dat viel echt vies tegen....wat holt je lichamelijke gesteld achteruit zeg!

De nierkatheters zijn zo goed als van de baan. Het is buitengewoonlijk om deze ingreep in beide noeren te doen....mijn blaas gaat dit niet aankunnen. Nierdrains zou dan nog optie zijn maar is verre van ideaal (ook dit moet in beide nieren en moet zoals een normale katheter geleegd worden en verzorgd worden)

Het is zoeken naar de beste oplossing om het zo lang mogelijk te rekken...10 weken infuus kan ook niet.... Dus eigenlijk weet ik nog niet heel veel en zal maandag weer bekeken worden.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mom-Of-3 zo 3 feb 2013 - 22:21

Hoi meiden,

We staan op pagina 3 dus ik dacht ff uppen.
Iedereen fijn weekend gehad?

Joyce, en heb je al nieuws of zijn ze nog niet geweest?

Slaatje, ik zal straks eens ff je filmpje kijken.

Hoe is het met de rest?

Wij hebben straks de liggingsecho. Ik ben wel benieuwd.
Ook zijn we eindelijk uit de naam, dus nou kan ik gaan kijken voor een raamsticker.
Weten jullie al hoe jullie het gaan versieren als de baby geboren is?
Ook hebben we gister het eerste pakje uitgezocht. Tenminste 3 pakjes eigenlijk haha. 1 voor als ze s'nachts wordt geboren, en een pakje voor de eerste dag in maat 50 en een in maat 56 al zullen we 56 wel niet nodig hebben maar toch maar gedaan haha.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Jade zo 3 feb 2013 - 23:38

Ik heb even een vraagje. Wanneer kan ik het beste beginnen met wassen? Want ik krijg echt de neiging om alles al gewassen in de kast te leggen (met name hydrofielen enzo), maar dit is natuurlijk nog te vroeg.

Ik ben alleen zo bang dat ik het allemaal niet optijd klaar heb Embarassed.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Mom-Of-3 zo 3 feb 2013 - 23:40

Jade, ik begin daar volgende week mee tussen de 35 en 36 weken dus

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Jade zo 3 feb 2013 - 23:42

Mom-Of-2 schreef:Jade, ik begin daar volgende week mee tussen de 35 en 36 weken dus

ja, dat dacht ik al.. Op de een- of andere manier ben ik er echt panisch voor dat t niet perfect klaar is Embarassed.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  slaatje zo 3 feb 2013 - 23:43

Ik ben begonnen met week 32/33. En daarna heb ik alles in de kasten gelegd met zwitsal buideltjes. Blijft het toch lekker fris ruiken :-) Ik heb alle nieuwe kleertjes gewassen en opgehangen, bont en wit apart. En daarna dekentjes en lakentjes, zelfde verhaal. Zo ook spuugdoekjes, hydrofiel washandjes en luiers. In feite kun je veel meer kleertjes in de wasmachine kwit en op de lijn omdat de kleertjes zo klein zijn, dus met een dag of twee a drie kun je er wel doorheen zijn
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jelin zo 3 feb 2013 - 23:51

@ Jade.. ik heb de kleertjes gewassen met 33 weken. De babykamer was af en wilde de kleertjes schoon in de kast leggen.

@ Mom.. Fijn dat jullie uit de naam zijn en leuk een liggingsecho.

Zo vandaag alweer 35 weken. Vanmorgen ging het niet helemaal goed. Had extreme hoofdpijn en zag wazig. Ben gaan slapen en nu is het gelukkig weer over. Gisteren heb ik de kinderwagen in elkaar gezet en de bekleding gewassen, dus dat is ook weer klaar gelukkig.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Jade ma 4 feb 2013 - 0:47

bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik ook met 33-34 weken ga wassen.

Onze babykamer is nu zo goed als af (alleen nog wat aankleding). Maar de kleertjes kunnen in de kast *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 30 281626781. Ik leg alles er nu gewoon in, en ga ze dan later wassen en er gewoon nog een keertje in leggen *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 30 827601.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  slaatje ma 4 feb 2013 - 0:48

Zo heb ik het ook gedaan hoor. T staat zo leuk, die kleertjes in de kast. Veel plezier ermee!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shisha ma 4 feb 2013 - 1:24

Joyce: Ik ben benieuwd of je al meer weet!

Mom-of-2: Fijn dat jullie er uit zijn met de naam.

Jade: Ik heb ook al de neiging om alles te gaan wassen enzo. Veel te vroeg natuurlijk maar ik wil alles gewoon af hebben haha!

Jelin: Vervelend! Gelukkig dat je je nu weer wat beter voelt.

Ik ben vandaag weer druk bezig met het kamertje. Vandaag alle gaten in de muren aan het vullen en eigenlijk wil ik het plafon vast verven maar er lopen nog van die plastic buisjes overheen waar de bedrading van de verlichting door loopt. De kamer heeft nu tl verlichting en daar komt natuurlijk wat anders voor in de plaats maar ik krijg het dus niet verwijderd dus dat moet mijn man maar doen.
En als dat gedaan is kunnen we gaan beginnen met behangen en verven! *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 30 281626781
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Jelin ma 4 feb 2013 - 1:26

Helaas mijn hoofdpijn en wazig zien zijn weer terug. Heeft iemand hier nog meer last van? Want ik herken het namelijk niet van mijn eerste zwangerschap.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  sanne-84 ma 4 feb 2013 - 2:56

Hier ook weer teken van leven van mij.
Ik lees wel mee, maar heb de laatste tijd nergens zin in, en kan het reageren al niet opbrengen. Het liefst lig ik lekker op de bank (maar daar word ik eigenlijk net zo moe van).
Op het werk is het ook ff heftig, een bewoonster ligt slecht. Duurt nu al een week, en we weten niet hoe het afloopt. Geeft ook wel veel impact. Ik denk dat ik vandeweek voor de eerste keer bewust een harde buik mee heb gemaakt.
Nog 2,5 week tot verlof, maar op het werk zijn ze lief (liever dan ik voor mezelf ben denk ik) dus dat is nog wel vol te houden.
Mn suiker lijk ik tot nu toe redelijk onder controle te kunnen houden met dieet, hoewel het soms nog wel wat zoeken is. En soms ook moeilijk, heb dan zin in iets wat ik niet mag.
Verder voel ik de kleine steeds meer, ook voortaan 'snachts. Misschien ook wel een reden naast de moeheid dat ik het rustig aan wil doen, want dan voel ik hem toch meer.

Mbt naam, wij zijn er ook nog niet uit, iig de jongensnaam niet. Hadden een naam, maar hier twijfelden we aan. Nu vinden we een andere naam ook wel mooi, maar die past niet echt in het rijtje namen die we verder hebben.

Mbt was, ik heb ook de neiging om alvast wat te gaan wassen, terwijl ik weet dat ik daar nog genoeg tijd voor heb. We willen eind feb nog een weekendje weggaan, misschien dat we dan nog wat kleertjes kopen (zoveel hebben we nog niet, omdat unisex kleertjes tegenvallen, en ik er niet al teveel geld aan wil besteden, dat geef ik liever uit aan kleding gericht op geslacht en waarvan ik zeker weet dat de maat goed is) dus denk dat ik dat na het weekendje ga doen.

We zijn voorzichtig bezig geweest met geboortekaartjes. Een vriend van onswerkt bij een drukker, dus dat is wel makkelijk. Alleen hebben we 1 kaartje gezien op internet die ze daar niet hebben. Nu dus nog ff bedenken wat we er mee gaan doen, toch via internet of een ander kaartje.

Dat was het weer, ga nu mn suiker maar weer prikken, en dan nog ff mn boekenkast uitmesten, en daarna op de bank, want heb weer iets meer last van mn bekken dan anders
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Vancity_girl ma 4 feb 2013 - 3:05

Even snel vanaf mij telefoon.
Jelin ik zou de vk even bellen. Misschien is het niks maar je klachten kunnen volgens mij ook op zwangerschapsvergiftiging duiden.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Highway ma 4 feb 2013 - 3:05

Jelin schreef:Helaas mijn hoofdpijn en wazig zien zijn weer terug. Heeft iemand hier nog meer last van? Want ik herken het namelijk niet van mijn eerste zwangerschap.

Eveninbreken: kan duiden op hoge bloeddruk, ik zou even je verloskundige bellen en het voorleggen, waarschijnlijk wil ze dan even je bloeddruk en urine controleren. Succes!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Mom-Of-3 ma 4 feb 2013 - 3:23

Uhm even uit mijn hoofd

Jelin, even de vk bellen voor de zekerheid. Dan weet je het

Sanne, fijn dat het zo gaat met je suiker, en rustig aan he

Oooooh nu ben ik het alweer kwijt sorry sorry

We hebben net de echo gehad, en de kleine ligt met het koppie naar beneden, er id nog voldoende vruchtwater en ze is nu 2170 gram. Maar ze groeien nog 2 ons per week maar we kunnen maatje 56 zeker nog wel ff in de kast laten liggen net al bij de andere 2. Die waren ook niet groot, bij hun was maat 50 nog te groot.
Dus dit keer ook weer een kleintje, maar de vk had het ook al gezegd.
Nu ga ik ff luieren heb weer veel pijn

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Jelin ma 4 feb 2013 - 3:43

Dankjewel voor de reacties. Ik ben sinds vorige week over gedragen aan de gyn. Nu gaat het gelukkig weer goed. Maar misschien is het toch verstandig om ff te bellen idd. Ik wilde al bellen, maar de bekende drempel he.

@ Mom.. fijn dat ze goed ligt!

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  slaatje ma 4 feb 2013 - 3:45

Sisha, lekker he, om zo bezig te zijn met het kamertje?

Sanne, vervelend om zo weinig puf te hebben. Wel aan jezelf denken hoor. Echt je rust pakken wanneer je dat voelt. Het is ech even een kwestie van je eraan over geven. Je harde buik geeft aan dat je dit ook echt moet doen.

Jelin, ik zou idd even contact opnemen met de vk over de hoofdpijn en het wazig zien!

Mo2, wat fijn dat jullie uk goed ligt.

Vc, hoe gaat het met jou?

Nou, de gordijntjes hangen, dat betekend dat het kamertje voor ons menneke klaar is! Het is zo mooi geworden, en het maakt de boel ook echt af. Mijn surrogaatmoeder is zo'n 14 uur bezig geweest en toen ze gister kwamen om de gordijnen op te hangen, bleken we een verkeerde roe te hebben gekocht. Hierdoor schaaft de bovenkant van de gordijnen langs het plafond en slijten ze. Mijn surrogaatvader heeft vandaag de juiste roe gekocht en is hier net geweest om die en de gordijnen op te hangen. Resultaat is super!
Net zat ik het intervieuw van Robbie Williams terug te kijken. Ben sinds mijn 13e al heel groot fan. Ons menneke reageert al een paar weken heel erg op muziek, dan gaat ie lekker draaien en schoppen. Maar bij Mr Williams ging hij echt uit zijn plaatje. Ik gok op een fan in spe. Mama blij :-)
Ik heb morgen om half drie de standaard controle. En daarna om 15.15 hebben wij de liggingsecho. Zal wel de laatste keer zijn dat we ons menneke in de baarmoeder zien. Hij was met een week of 32 al ingedaald, en heb niet het gevoel dat hj daarna nog gedraaid is, maar ben wel benieuwd of hij inmiddels ook al helemaal vast ligt. En dan vanaf volgende week elke week op controle.

slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  slaatje ma 4 feb 2013 - 3:46

Jelin schreef:Dankjewel voor de reacties. Ik ben sinds vorige week over gedragen aan de gyn. Nu gaat het gelukkig weer goed. Maar misschien is het toch verstandig om ff te bellen idd. Ik wilde al bellen, maar de bekende drempel he.

Niet of twijfelen, over wel of niet bellen. Ze zitten ervoor, en dit is toch wel iets dat je in de gaten moet houden. Beter een keer te veel bellen.....
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jelin ma 4 feb 2013 - 3:52

slaatje schreef:
Jelin schreef:Dankjewel voor de reacties. Ik ben sinds vorige week over gedragen aan de gyn. Nu gaat het gelukkig weer goed. Maar misschien is het toch verstandig om ff te bellen idd. Ik wilde al bellen, maar de bekende drempel he.

Niet of twijfelen, over wel of niet bellen. Ze zitten ervoor, en dit is toch wel iets dat je in de gaten moet houden. Beter een keer te veel bellen.....

Dat weet ik wel. Maar dan nog haha. Voordeel is dat mevrouw lekker druk is gelukkig.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  slaatje ma 4 feb 2013 - 3:53

Jelin schreef:
slaatje schreef:

Dat weet ik wel. Maar dan nog haha. Voordeel is dat mevrouw lekker druk is gelukkig.

Dat is heel fijn, maar tante slaatje gaat nu even streng optreden en jouw een schop onder je billetjes te geven om te bellen......."schop" bellen jij....
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  sanne-84 ma 4 feb 2013 - 3:53

Jelin, die drempel.. En voor anderen is het zo makkelijk te zeggen;) maar doe maar voor de zekerheid!

Momof2; heeft wel een iets een kleintje hoor(lijkt mij). Hoe zwaar zijn ze gemiddeld in die week?

Slaatje, leuk dat je kamertje klaar is! Hier zijn de gordijnen ook al besteld, nog een week of 3 wachten. En dan nog een tekst op de muur en dan is het ook allemaal af:)
Veel plezier morgen met waarschijnlijk de laatste echo (raar idee he)

Volgens mij kwam de raam/tuin versiering hier ook ng aan bod. Je hoort ook wel eens dat vrienden oid voor iets zorgen. Bij onze bruiloft hadden ze dat wel gedaan. Weet dus ook niet of wij zelfiets moeten doen of niet (en zo ja, wat we moeten kopen/willen)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Pompoen ma 4 feb 2013 - 3:55

Jelin schreef:Helaas mijn hoofdpijn en wazig zien zijn weer terug. Heeft iemand hier nog meer last van? Want ik herken het namelijk niet van mijn eerste zwangerschap.

Klinkt als iets wat op hoge bloeddruk kan wijzen! Meende ook iets over hoofdpijn en wazig zien gelezen te hebben in combinatie daarmee. Zou even de huisarts bellen en anders het ziekenhuis of de verloskundige om te checken!

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud