Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+29
Arwyn
Burn
Lejow
Highway
Dikkie Dik
Stokstaartje
mzcharlotte
Papillio
sanne-84
Smaragdje
Jelin
meisje
Parel
Liadan
Minx
joyce0606
Pompoen
blondje1313
Jasmine
Happydobby
Ellebel
Vancity_girl
Mom-Of-3
mezzoforte
Shisha
Caroow
Pussycat
Jade
Mysterious
33 plaatsers

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 26 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Smaragdje di 29 jan 2013 - 4:33

@ Caroow, al weer thuis of is het meer geworden?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Burn di 29 jan 2013 - 5:16

Smaragdje schreef:@ Caroow, al weer thuis of is het meer geworden?
Ze is weer thuis, de rest zal ze zelf wel vertellen..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Caroow di 29 jan 2013 - 7:12

Ik zal even bij het begin beginnen..

Vrijdag had ik de hele tijd pijnlijke harde buiken. Onder de douche werd het minder en ook tijdens het liggen had ik niet zoveel last, daarom wilde ik de verloskundige niet lastig vallen. Het weekend bleef ik last houden, maar ik vond bellen nog steeds niet nodig. Ik had voor gister sowieso een afspraak staan bij de verloskundige dus ik vond dat het wel kon wachten.
De vk vertrouwde het niet en die heeft gelijk het ziekenhuis gebeld dat ik eraan kwam.
In het ziekenhuis stond al een rolstoel klaar.. Mooi niet dat ik daar in ging natuurlijk. Ik kreeg op de verloskunde afdeling een 1 persoonskamer en werd aangesloten op de ctg. Er kwamen verloskundigen, verplegers en gynaecologen lang, er was nog geen directe reden voor weeeenremmers, maar ze wilden me wel in de gaten houden. Ik ben nog gecheckt op blaasontsteking en infectie's, daar kwam niks uit. Gister een aantal keer een half uur aan de ctg gelegen, je kon duidelijk mijn harde buiken zien op het lijntje. Het is stiekem wel leuk om er aan te liggen, je hoort het hartje van de baby zo duidelijk. Ook zijn hikken en schopjes waren goed te horen en te voelen, echt wel leuk. De verpleger moest soms de baby zelfs vast houden, anders bleef hij niet goed liggen.
Vanochtend weer aan de ctg gelegen, en de gyn kwam langs. Ze wilde me graag zien op het spreekuur, helaas was er pas om 1400 plek, dus ik moest nog een tijdje in bed liggen.

Eenmaal bij de gyn kreeg ik een echo, baby werd geschat op 2240 gram. Hij is precies zo groot als hij moet zijn. Ook ligt hij al mooi ingedaald. Ze wilde mijn baarmoederhals opmeten, dit moest via een inwendige echo.
Normaal is de baarmoederhals 4cm of langer. Vanaf 1,5 cm of korter is de kans op vroeggeboorte heel erg groot, onder de 2,5cm is zorgwekkend maar de kans op bevallen is wel kleiner. Mijne was 2,6 cm, dat betekend dat de baby zeer waarschijnlijk wel eerder komt, maar de kans dat hij nu al komt is niet heel groot (mits ik niet meer weeën/harde buiken krijg).
Ik mocht daarom naar huis! Heel fijn! Wel mag ik niet meer werken en moet ik heel rustig aan doen. Ik hoef geen volledige bedrust, maar een dagje shoppen zit er niet meer in..

Ik blijf nu nog even onder controle bij de gyn, dinsdag kijkt ze weer hoe lang de baarmoederhals is, als die nog hetzelfde is dan kan ik terug naar mijn eigen vk en anders blij f ik onder controle bij de gyn.

Sorrrrryyyy een enorme lap tekst..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Smaragdje di 29 jan 2013 - 7:23

Fijn dat je weer thuis bent Caroow. Doe lekker rustig aan. Die ukkepuk blijft gewoon lekker tot minstens 37 weken zitten!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha di 29 jan 2013 - 7:25

Fijn dat je weer thuis bent Caroow! hug
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Burn di 29 jan 2013 - 7:36

Gelukkig ben je weer thuis! Ik wil wel een dag shoppen met je in de rolstoel hoor!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow di 29 jan 2013 - 7:37

Haha ik mag ook in een rolstoel niet shoppen helaas. Maar sowieso geen rolstoel voor mij hoor!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Arwyn di 29 jan 2013 - 7:41

Volgens mij kost het ook geen moeite om het gewoon bij jou thuis super gezellig te hebben hoor!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  slaatje di 29 jan 2013 - 7:54

Fijn dat je weer thuis bent. En baby, blijf nog maar even lekker in mama haar buik zitten.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Vancity_girl di 29 jan 2013 - 9:13

Fijn dat je weer thuis bent Caroow. Sterkte en succes met rustig aan doen want volgens mij ben je daar niet zo goed in.
En baby blijf nog maar even lekker bij mama in de buik!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jelin di 29 jan 2013 - 10:31

Fijn dat je weer thuis bent Caroow!! Nu rust houden..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Caroow di 29 jan 2013 - 10:38

Ik weet dat ik rust moet houden, maar ik word nu al gek!

Ik heb gewoon zondag tussen de pijn door echt nog superhard gewerkt, en nu zit ik thuis :nopompom:
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Smaragdje di 29 jan 2013 - 10:51

Caroow schreef:Ik weet dat ik rust moet houden, maar ik word nu al gek!

Ik heb gewoon zondag tussen de pijn door echt nog superhard gewerkt, en nu zit ik thuis :nopompom:
hug

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Burn di 29 jan 2013 - 11:40

Caroow schreef:Haha ik mag ook in een rolstoel niet shoppen helaas. Maar sowieso geen rolstoel voor mij hoor!
:nopompom:

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jelin di 29 jan 2013 - 19:53

Goedemorgen,

@ Caroow.. Je moet jezelf niet gek maken. Neem je rust, want je lichaam vraagt erom. Hopelijk knap je dan snel op en kun je langzaam aan weer dingen gaan doen.

Mijn man is vandaag jarig. Heb hem net naar het werk gebracht en dan straks ff taart ophalen en het naar zijn werk brengen. Voor de rest lekker rustig aan doen. Dochter zo naar school brengen met de auto gelukkig. Want het weer is echt bagger hier. Vannacht goed geslapen jeej.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  slaatje di 29 jan 2013 - 20:36

Caroow, het is ook heel moeilijk, maar bedenk waar je het voor doet!

Jelin, gefeliciteerd met je man, maak er een gezellige dag van. Hier ook baggerweer, word er niet bepaald vrolijk van :-(
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jelin di 29 jan 2013 - 21:00

@ Slaatje.. Mijn man wil het niet vieren, dus we gaan met zijn 3en een taartje eten thuis. En ja echt vies weer. Helemaal nat geregend van een klein stukje lopen.

Ow ja gisteren met mijn moeder afgesproken dat ze Jenna opvangen als de bevalling mocht beginnen. Dus dat is superfijn. Heb dochter ook aangemeldt voor overblijven, mocht dit nodig zijn.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shisha di 29 jan 2013 - 21:40

Caroow: Lijkt mij ook moeilijk hoor maar doe rustig aan. Lekker op de bank lezen/film/serie kijken. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 26 699888

Jelin: Gefeliciteerd met je man! En fijn dat je moeder op je dochter past als de bevalling is begonnen. Weer wat geregeld. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 26 561177

En mijn man heeft gister voor het eerst de kleine gevoeld! Very Happy Ik lag gister op bed en toen lag de kleine zo hard te schoppen dat mijn buik er van trilde. I love you
En hier ook bagger weer. Het giet hier en ik moet straks werken. Als het zo blijft wordt dat met de bus i.p.v. fietsen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Smaragdje di 29 jan 2013 - 22:38

@ Jelin, gefeliciteerd met jouw man. Fijn dat de opvang voor de bevalling geregeld is.

@ Shisha, leuk dat jouw man de baby nu ook gevoeld heeft.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 2:15

Sterkte Caroow! Zal ik even mijn succes verhaal vertellen? Ik ben met 32 weken in het ziekenhuis gekomen met weeën, weeënremmers, longrijpingsinjecties, dat hele circus werd in gang gezet. Uiteindelijk ben ik pas bevallen met 40+6 terwijl mijn baarmoederhals met 32 weken al aan het verstrijken was. Het kán dus ook gewoon nog een tijdje duren. Hopelijk blijft jullie uk nog lekker een tijdje in je buik.

Gast
Gast

Bericht  Caroow wo 30 jan 2013 - 2:26

Tiramisu schreef:Sterkte Caroow! Zal ik even mijn succes verhaal vertellen? Ik ben met 32 weken in het ziekenhuis gekomen met weeën, weeënremmers, longrijpingsinjecties, dat hele circus werd in gang gezet. Uiteindelijk ben ik pas bevallen met 40+6 terwijl mijn baarmoederhals met 32 weken al aan het verstrijken was. Het kán dus ook gewoon nog een tijdje duren. Hopelijk blijft jullie uk nog lekker een tijdje in je buik.

Moest je na de 34 weken dan wel in het ziekenhuis blijven? Hoe is dat gegaan? Ik hoop ook dat hij nog even een paar weken blijft zitten!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 2:37

Nee, ik kwam met precies 32 weken binnen. Die avond kreeg ik de eerste longrijpingsinjectie en werd ik aan het infuus met weeënremmers gelegd. Van die longrijpingsinjecties moest ik er 4 krijgen, met telkens 12 uur ertussen. Na de laatste longrijpingsinjectie is het infuus met weeënremmers er langzaam afgegaan. Als de bevalling toen toch door zou zetten dan zouden ze niets meer doen om het te remmen, zette het niet door dan mocht ik naar huis met volledige bedrust en de afspraak dat ik meteen zou komen als het toch weer in gang zou komen - ik woon niet ver van het ziekenhuis. De weken daarna ben ik nog regelmatig in het ziekenhuis geweest met teveel harde buiken, ben ik weer een nacht gebleven met weeën. Toen was ik 34 weken was kregen we te horen dat we er maar vanuit moesten gaan dat ik die nacht zou bevallen. Na een aantal uur zakte het weer af. Ik ben nog een nacht gebleven en mocht de volgende dag weer naar huis. Daarna heb ik wel nog veel last gehad van harde buiken. Vanaf 37 weken mocht ik weer wat meer gaan doen, en gingen we er met zijn allen vanuit dat ik ook wel snel zou bevallen. Niet dus Wink

Laatst aangepast door Tiramisu op wo 30 jan 2013 - 2:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Caroow wo 30 jan 2013 - 2:40

Okee, dat geeft de mens hoop smile

Ik zit nu heel depri met het idee dat ik misschien nog wel 7 tot 9 weken hier op de bank moet hangen, maar vanaf de 37 kan ik natuurlijk wel weer iets meer doen, dan is het niet erg als de bevalling begint.. Dus dat is maximaal 3,5 week niksen, dat klinkt al een stuk beter.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen wo 30 jan 2013 - 4:26

Niksen is natuurljk ook niet leuk Caroow, ik ben zelf ook een bezige bij die graag dingen onderneemt, ik moet 'rustig aan' doen. Ook al best lastig. Kun jeniet een leuk project bedenken nu je thuis rustig aan moet doen? Mijn moeder moest rust houden en heeft een kleed geknoopt, ik zelf haak me helemaal suf een een andermeisje dat ik ken moest rust houden en die heeft de meest schattige babydingetjes gehaakt! Zo zijn er natuurlijk jog wel meer dingen te bedenken! Een serie kijken die je al die tijd al wilde zoen of een stapel boeken lezen waar je eerderniet aan toe kwam?

Ik heb weer veel harde buiken, ik hoop dat nu mijn dagen weer even wat rustiger zijn dat het weer af zakt, ik moet maar weer even pas op de plaats maken!

Ondertussen druk bezig met het geboortekaartje, de voorkant is af, heb er 79, het waren twee drukgangen, ik moet er nog twee, maar die moet ik eerst klaarmaken. Ik doe elke dag een stukje. Verheug me op het eindresultaat!

Ik heb trouwens steeds dikkere vingers en 's nachts gaan ze vaak slapen, vooral mijn duim, wijs- en middelvinger. Blijkbaar begin ik nu toch echt vocht vast te houden!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Caroow wo 30 jan 2013 - 4:32

Ik heb mijn moeder al gevraagd om een puzzel te brengen, heb ik in geen jaren gedaan maar dan heb ik toch wat anders te doen dat de hele tijd naar een beeldscherm kijken. Ik heb nog steeds die pijnlijke harde buiken waardoor me concentreren op een boek niet goed lukt. Ik heb geen puf-cursus meer nodig, ik ben nu al heel goed aan het oefenen nerd

Ik hoop wel dat die nog minder worden, als het zo door blijft gaan ben ik echt uitgeput tegen de tijd dat ik mag bevallen.

Ik ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat van je kaartjes Pompoen. Hoe gaat het nu tussen jou en je man?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud