Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+29
Arwyn
Burn
Lejow
Highway
Dikkie Dik
Stokstaartje
mzcharlotte
Papillio
sanne-84
Smaragdje
Jelin
meisje
Parel
Liadan
Minx
joyce0606
Pompoen
blondje1313
Jasmine
Happydobby
Ellebel
Vancity_girl
Mom-Of-3
mezzoforte
Shisha
Caroow
Pussycat
Jade
Mysterious
33 plaatsers

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 24 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Mom-Of-3 vr 25 jan 2013 - 1:16

Jelin, balen van de echo dat er iets mis is gegaan. Hopelijk vormt het geen probleem voor je andere afspraken.

VC, gelukkig geen bof maar als ik dit zo lees is dit ook geen pretje. Rust lekker uit en veel beterschap.

Over de bevalling, ik heb denk ik ook niet echt een reden om tegen de bevalling op te zien als ik kijk naar de 2 bevallingen.
Bij de oudste heb ik er 7 uurtjes over gedaan, hij is thuis geboren omdat ik al 10 cm had toen de vk voor de eerste keer kwam. Dus geen ziekenhuis zoals de bedoeling was. Ik heb geen knip, scheur o.i.d gehad
Bij de tweede heb ik er 2,5 uur over gedaan, dus dat was best pittig zo snel. Wel even paniek omdat ze de navelstreng 2x om haar nek had zitten dus ik mocht niet meer persen, voordat ze geboren was is de navelstreng doorgeknipt. Dit keer bewust thuis bevallen en weer geen scheur of knip. Alleen de start was niet leuk omdat een waarneemster vk even twijfelde of onze dochter het syndroom van down had maar dat was niet zo maar ze vertelde het wel en ook nog eens niet zo tachtisch. Dus dat was daaaaaaaaag roze wolk

Maar toch zie ik er tegenop.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  mezzoforte vr 25 jan 2013 - 6:42

Slaatje, ik weet dat het aankomen erg verschilt per persoon hoor. En je ziet het verder niet aan me, mensen geloven me gewoon niet als ik zeg hoe lang ik al zwanger ben of hoeveel ik aangekomen ben :P

Jelin, fijn dat de babykamer af is! En lekker dat je bijna met verlof mag smile

Pompoen, lastige situatie voor jullie maar ik ben blij dt je man langzaamaan opknapt.

Sanne, fijn dat je bezoek aan de diëtiste een en ander wat duidelijker maakte.

Smaragdje, fijn dat alles goed afgestemd is met vk, toch weer een geruststelling.

Vancity girl, beterschap gewenst.

Ik weet niet of ik het al verteld had, maar ik had me aangemeld voor de cursus zwanger & fit en had bericht gekregen dat deze in februari start. Heb ik wel zin in smile Verder een paar keer last van mijn onderrug gehad afgelopen week aan het eind van mijn werkdag, niet heel erg, maar zodanig dat je dan niet lekker meer kan zitten. En vandaag helaas al de hele dag last van mijn rug, zit nu ook met pijn helaas.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Smaragdje vr 25 jan 2013 - 7:04

Zo, net de hele trapkast uitgemest, die lag propvol. Nu kan straks 1 van de kinderwagens daarin (enkele of dubbele), zodat ze niet beide in de gang staan smile ook nog wat verfwerk bijgewerkt, wat ik niet meer netjes genoeg vond (het wordt steeds erger met mij :P)

@ Mezzoforte, vervelend van jouw rug. Doe maar lekker rustig aan!

@ Mom-of-2, wat fijn geen knip of scheur. Daar ga ik ook voor. Wel vervelend hoe het bij de tweede is gegaan. Zou fij. Zijn, als je er minder tegenop gaat zien.

@ Vc, fijn dat het niet de bof is. Ik hoop voor jou, dat je snel opknapt. Fijn dat je nog niet tegen de bevalling opziet.

@ Jelin, wat was er bij jouw eerste bevalling (of had je dat al verteld)? Kun jij een geplande keizersnede krijgen?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  slaatje vr 25 jan 2013 - 7:09

IK VERLANG ZO NAAR MIJN ZOOOOOOOOHHHHHHOOOOOOON, ik wil hem zien, hem voelen, hem aanraken en hem alle liefde van de wereld geven. Verder wil ik dat hij ophoud zijn kont op zo'n manier in mijn baarmoeder te draaien, dat mijn baarmoeder er bijna van uit mijn lichaam schiet I love you Maar verder ben ik helemaal niet ongeduldig hoor.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Smaragdje vr 25 jan 2013 - 7:16

slaatje schreef:IK VERLANG ZO NAAR MIJN ZOOOOOOOOHHHHHHOOOOOOON, ik wil hem zien, hem voelen, hem aanraken en hem alle liefde van de wereld geven. Verder wil ik dat hij ophoud zijn kont op zo'n manier in mijn baarmoeder te draaien, dat mijn baarmoeder er bijna van uit mijn lichaam schiet I love you Maar verder ben ik helemaal niet ongeduldig hoor.

Hahaha, al het geduld van de wereld heb jij, ik zie het ;-)

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow vr 25 jan 2013 - 7:24

haha Slaatje ik lag gister huilend tv te kijken "Ik wiiill oohook eeenn baaabbbyyyy". Haha beetje last van hormonen.

Ik heb zo'n buikpijn gehad vandaag, ik dacht echt dat de bevalling ging beginnen. Na het werk ben ik lekker op de bank gaan slapen en nu gaat het weer beter.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Pompoen vr 25 jan 2013 - 8:32

@carooow, vervelend zeg zulke buikpijn! Schroom niet om de verloskundige te bellen als je je zorgen maakt he! Ik heb daar veel te lang mee gewacht en toen had ik bijna een gesprongen blindedarm! Maar voor 't zelfde geld was het iets met mijn kindje geweest. Moet er niet aan denken dat dat mis gaat! Maar ik weet uit ervaring ook hoe lastig het is. Denk maar zo: ze worden er voor betaald, het is hun baan én het gaat over het kwetsbare wezentje in je buik die alleen jij kunt beschermen!

@mezzo, mijn bekkenkachten uiten zich in pijn laag in mijn rug (si-gewricht) en in principe krijgt iedere zwangere vrouw instabielere gewrichten dus dat je last van je rug krijgt is niet zo raar. Wél heel vervelend! Zou het wel even in de gaten houden en niet stug maar doorgaan als je pijn hebt!

@vc, gelukkig niet de bof! Wel naar! Hopelijk knap je snel op!

Zo, ik heb net onder het genot van het getrappel van de baby een slofje gehaakt. Nu de andere nog...heb eigenlijk geen zin meer haha, zo toch maar even doen!

Mijn man en ik hebben gelukkig ook hele fijne momenten samen hoor, maar hij reageert gewoon erg egocentrisch op alles en houd nauwelijks rekening met mij en wat ik wil en nodig heb. Hij doet nu overigens wel wat meer zijn best daarvoor, dat is wel fijn!

Slaatje, haha, ik kan ook niet wachten hoor! En ik moet nog een heel stuk langer dan jij! Gelukkig ook maar want anders krijg ik nooit alles op tijd af! Maar tegelijk kan ik gewoon echt niet wachten. Hoewel ik ook enorm geniet van het zwanger zijn zelf.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  slaatje vr 25 jan 2013 - 21:57

Zo, na mijn egoberichtje van gister, nu weer even teruglezen en reageren:

Sisha, ik ben benieuwd naar het eindresultaat van jullie kamertje, t klinkt erg leuk in ieder geval :-)

Jelin, ik heb de foto's gelukkig gezien, erg leuk geworden. Hoop dat je nu snel duidelijkheid zult hebben wanneer je terecht kan en dat het jou ook uitkomt op die datum.

Smaragdje, heb je al vaker last van harde buiken? En wat leuk dat de kaarten besteld zijn, hoop dat ze gelijk naar jullie zin zijn. Wat fijn dat je eerder mag bellen van de vk!

Mo2, wat heerlijk dat je ouders een week geweest zijn en dat het wiegje staat, heb je een foto?

Sanne, wat vaag dat ze op die manier sprak. Ik hoop dat je nu snel meer duidelijkheid hebt. En kaartjes zijn idd niet goedkoop, zeker omdat de drukkosten er ook nog bij komen.

Pompoen, fijn dat het wat beter gaat met je man. Ik mag het misschien eigenlijk neit zeggen, maar ik doe het lekker toch Razz denk je ook wel een beetje aan jezelf en je kindje? Echt proberen je rust te pakken wanneer je kunt hoor! Je hebt je energie straks hard nodig voor de bevalling en de periode erna, en die harde buiken geven echt aan dat je het iets rustiger aan moet doen!

Red Rose: Gaaf he, zo'n echo. Ik verwonderde mij er echt over hoe duidelijk ze al de contouren en gelaatstrekken van je kindje kunnen zien. Inderdaad blij zijn dat jullie het alsnog gedaan hebben. Op deze manier kun je later aan je kindje laten zien hoe hij/zij er in de baarmoeder bij lag!
Zal wel even wennen zijn, om volledig thuis te zitten, vervelend van je bekkenklachten. Maar helaas is het niet anders. Hoop voor je dat je nu wel je bekken rust kan geven.

VC, wat vervelend dat je je zo ziek voelt. Gelukkig is het dan niet de bof, maar wel jammer dat je man uitgerekend nu een week weg is. Hoe voel je je vandaag, ga je nog naar het vrijgezellenfeest?

Mezz, wat vervelend dat je zo'n last van je rug hebt, ik hoop dat het niet nog erger gaat worden.

Carrow, juist, hormonen ja. Hihi. Hoe gaat het nu met je elleboog? En met je buik, voel je je al wat beter nu je een nacht geslapen hebt?

Bevallen, ergens ben ik er wel een beetje bang voor. Aan de andere kant houd ik mezelf voornamelijk voor dat het gewoon moet gebeuren en dat binkie er toch echt uitmoet. Ben vooral al bezig met het moment dat hij eindelijk op mijn borst ligt!

Zoals jullie hebben gelezen, ben ik dus heel geduldig aan het "wachten" op de komst van zoon. Woensdag en donderdag zat ik even in een soort van dip. Een kennisje van mij, die 2.5 week op mijn voorliep, beviel onverwacht met 37 weken. En dan besef je je echt opeens dat het allemaal wel heuuuuul dichtbij komt. Dat onze kleine zich over 2 weken ook zomaar zou kunnen aandienen. Of dat het nog 7 weken kan duren, onzekerheid is niet mijn sterkste kant :p. Donderdag was ik ech strontmisselijk. Ik ben echt extreem moe, er komt gewoon maar weinig uit mijn handen wegens gebrek aan puf en energie. Dat frustreerd mij af en toe wel eens. Terwijl ik aan de andere kant zo ontzettend niet mag klagen. Ik heb tijdens de hele zwangerschap bijna geen kwaaltjes gehad, behalve af en toe wat rugpijn en de vermoeidheid. Verder niets, niets. Maar goed, soms helpt spuien wel een beetje.

Vandaag niet zo heel veel doen. Nog even de slaapkamer poetsen en verder houd ik me rustig, vanavond gaan we gezellig met vrienden uit eten bij de griek, hier vier deuren verderop.

Fijn weekend allemaal!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shisha za 26 jan 2013 - 21:33

Goodmorning!

Zo, gister met een vriendin de stad in geweest en een klein fortuin uitgegeven aan babykleertjes. Ik denk dat we nu wel genoeg hebben qua kleding. Alleen nog wat rompertjes en sokken/sloffen. En binnenkort gaan we dan op pad voor dingen zoals aankleedkussen, badje, bedtextiel etc. maar dat doen we pas als het kamertje (bijna) klaar is.
Vandaag wil ik weer even verder met het verven van de meubeltjes. Dat is nu bijna klaar.
En wat is iedereen al lekker aan het aftellen! Ik moet nog zo'n 12 weken voordat ik met verlof ga. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 24 253468018

Mom of 2: Aan de ene kant zie ik wel tegen de bevalling op maar aan de andere kant kijk ik er ook wel weer naar uit. Krijg er natuurlijk wel wat moois voor terug en ik ben ook best wel nieuwschierig en ongeduldig. (nu al) Ik weet alleen nog niet echt wat ik er van kan verwachten.

Vancity: Hoe is het nu met je? Beterschap!

Mezzoforte: Vervelend van die rugpijn! Ik heb het ook wel vaak aan het einde van de dag of wanneer ik (te) veel heb gedaan. Ik lig nu ook 's avonds wel veel op de bank. Heerlijk!

Slaatje: Nog even gedult hebben haha! Maar snap het wel hoor. Ik ben af en toe ook al wel ongeduldig. Ben zo benieuwd naar mijn zoon! I love you Maar goed dat ik nog wel lekker bezig kan met het kamertje en winkelen want dat is gelukkig ook erg leuk. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 24 2474380249

Caroow: Hoe is het nu? Nog last gehad van buikpijn? Doe maar rustig aan dan!

Pompoen: Vervelend dat het af en toe botst maar snap het wel. Jullie zijn allebei gewoon moe en hebben natuurlijk behoorlijk wat tegendlag gehad de afgelopen tijd. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 24 699888
Maar fijn dat het nu weer wat beter gaat.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Jelin zo 27 jan 2013 - 23:05

Zo wat een rust weer hier..

Ik heb alles wel gelezen, maar ik zal binnenkort weer reageren op iedereen.

Vandaag mijn eerste verlofdag :cheering: :cheering: .. Vanmorgen bij de vk geweest en alles was goed. Baby was al een beetje ingedaald. Bloeddruk was 128/80. Iets hoger dan normaal. Ook met de vk de bevalling besproken en dat ik er enorm bang van ben. Maar ze heeft me een beetje gerustgesteld. Dat de houding van mijn dochter echt invloed heeft gehad op de ks en dat het bij deze baby ook anders kan gaan. Ook nu officieel overgedragen aan de gyn en deze gaat vandaag nog contact opnemen voor het maken van een afspraak en de groeiecho.

En de uitslag van de echo was ook goed. Baby is gemiddeld en woog tijdens de echo 1848 gram.

Edit; Het ziekenhuis belde net al. Maandag 11-2 heb ik de groeiecho staan en daarna gelijk de afspraak bij de gyn. Dus ben benieuwd.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Caroow zo 27 jan 2013 - 23:57

Ik kom net bij de vk vandaan.. Ze vertrouwd de buikpijn niet en we zijn dan nu ook onderweg naar het ziekenhuis. Ze heeft gevoeld en ik heb gelukkig geen ontsluiting, maar ik ben wel bang nu hoor.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shisha ma 28 jan 2013 - 0:15

Dat is schrikken Caroow! Ik duim voor je dat alles goed is. Succes! *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 24 699888
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 28 jan 2013 - 0:19

@ Caroow, dat is even schrikken. Hopelijk is alles gewoon goed.

@ Jelin, fijn dat jij wat gerustgesteld bent! En fijn dat je nu de datum weet.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  mezzoforte ma 28 jan 2013 - 0:34

Smaragdje, goed bezig in huis dus Wink

Slaatje, lol! . Nog heel even geduld Wink

Caroow, vervelend zeg van de buikpijn. Oh en ik lees nu je update, dat is even schrikken! Hopelijk blijkt straks dat alles verder goed is.

Pompoen, verloskundige heeft me ook zo'n foldertje gegeven met het nr van een Mensendieck therapeut (als ik het goed zeg), daar moet ik nog even achteraan gaan.

Shisha, ik moet nog 8 weken tot mijn verlof, ben ook lekker aan het aftellen. Helemaal omdat ik natuurlijk ook uitkijk naar de verhuizing.

Jelin, fijn dat bij vk alles goed was.

Ik heb dit weekend zaterdag de hele dag op bed gelegen i.v.m. rugpijn, maar vond het ook wel lekker om een dagje ff helemaal niks te doen. Had de volgende dag wel enorm veel energie, dat was echt fijn Very Happy Moet deze week weer bloed laten prikken, herhaling van eerdere tests, denk dat ik dat morgenochtend ga doen en er dan een thuiswerkdagje van maak. Is ook ff wat relaxter voor mijn rug. Morgenavond afspraak bij hypotheekadviseur, dan gaan we de hypotheekofferte doornemen. Mijn jaaropgaven zijn straks waarschijnlijk het laatste ontbrekende stuk (volgensmij hebben we nl. verder alles al ingeleverd), en ik heb te horen gekregen dat die zo'n 4 weken eerder komen waarschijnlijk dan gepland was, dus dat is ook mooi nieuws. Wellicht dat we dan de overdracht een weekje kunnen vervroegen, zou fijn zijn smile Vanavond wil ik even een gedetailleerd lijstje maken van welke babyspullen we nog moeten kopen, en wat we al hebben (qua kleding heb ik echt geen overzicht laughcry ) zodat we daar nu ook even goed achteraan kunnen gaan.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  sanne-84 ma 28 jan 2013 - 1:06

Smaragdje, fijn dat je alles goed met je vk hebt kunnen bespreken

Momof2, hoe was je bevallingbespreking? Soms zie ik er tegenop, soms niet. Ik denk er eigenlijk nog niet zo heel veel aan. Hoewel, nu ik bij de gyn zit moet ik er wel meer aan denken.

Vc, voel je je weer wat beter?

Slaatje, hihi nieuwsgierigerd;) maar erg begrijpelijk! En ik las je andere topic ook, logisch dat je nu alles denkt.
Weet je, dat zal het gene zijn waar ik wel tegenop kijk mbt bevalling, niet weten hoe of wat, niet weten of je onnodig of evt te laat belt enz.

Mezzo,rugpijn kan naast bekkenklachten ook gewoon voorkomen, doordat je buik natuurlijk groter is en je lichaam toch iets anders staat. Ik had verwacht dat ik er wel last van zou krijgen, omdat ik daar al wat sneller last van heb, maar tot nu toe nog niet *afkloppen*

Shisha, je bent leuk druk bezig met kleertjes en kamertje, leuk!

Jelin, ook jij weer wat gerusgestelder. Fjn dat de echo goed was, gewicht is ook gemiddeld toch? Tenminste de mijne woog met 30 weken bijna 1500 gr

Caroow, Ik ben benieuwd hoe het is nu!

Mn suiker doet t redelijk, heb er ondanks de feesten het weekend wel opgelet. Alleen gisteravond was ie wel te hoog, en heb toen gerekend naar de koolhydraten. En gaan vergelijken; een menu bij de mac zal er ook niet meer inzitten.... Is net zoveel.
Verder vrijdag mn broertje als peetoom gevraagd, en gisteravond schoonzusje als peetatnte. Zij verschoot wel, en belde vandaag pas terug met het antwoord (gelukkig ja haha). We hadden haar wat overdonderd Laughing
Vanmorgen bij de gyn geweest, alles was goed. Gelukkig was de gyneacoloog ook wat vriendelijker!
Nu ga ik mn suiker maar weer prikken, dan eten, rondje lopen met de hond en dan verder met de badkamer, ben die flink onder handen aan het nemen!

Owja vanmorgen stonden er schijnbaar2 ambulances en politiewagens in de straat, net wat tegenover hier. Debuurvrouw dacht meteen dat er iets met mij/de baby was Wink
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Caroow ma 28 jan 2013 - 2:36

Ik moet een nacht blijven, maar zoals het nu lijkt hoef ik geen weeenremmers.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  slaatje ma 28 jan 2013 - 2:38

Jeetje Caroow, dat is schrikken. Heeft die buikpijn zo bij je aangehouden? En wat denken ze dat het is? Sterkte meis, ik hoop dat je snel opknapt en baby nog even blijft zitten. hug
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shisha ma 28 jan 2013 - 2:44

Ik heb net weer controle gehad van de verloskundige en alles zag er weer goed uit. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 24 561177

Mezzoforte: Fijn even lekker niks doen maar wel vervelend dat je last hebt van rugpijn. En zou mooi zijn als de overdracht een weekje eerder kan!

Sanne: Fijn dat alles goed was! En leuk dat je je broertje en schoonzusje als pleegouders hebt gevraagd. En lijkt me lastig, dat overal rekening mee moeten houden. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 24 699888

Caroow: Sterkte! Wat zeiden ze er verder over? *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 24 699888
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow ma 28 jan 2013 - 2:46

Het zou kunnen betekenen dat de bevalling gaat beginnen, als het meer daar op gaat lijken dan krijg ik longrijpingsdingen en weeenremmers. Als het niet erger wordt (pijnlijker of sneller achter elkaar) dan mag ik naar huis maar moet ik volgens mij wel stoppen met werken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 ma 28 jan 2013 - 2:48

Vervelend caroow, maar je bent nu in goede handen! Wanneer zou je verlof eigenlijk ingaan?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Smaragdje ma 28 jan 2013 - 2:54

Gelukkig kunnen ze jou en de kleine nu goed in de gaten houden Caroow!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha ma 28 jan 2013 - 2:55

Wat vervelend Caroow. Ik hoop dat de kleine nog gewoon even blijft zitten!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow ma 28 jan 2013 - 3:17

Ik hoopte nog 3 weken te kunnen werken.. Maar dat gaat sowieso niet gebeuren helaas.

Ik lig wel in een fijn ziekenhuis. Ik heb een 1persoonskamer, mijn vriend mag zo lang blijven als hij wil en de verpleegster is echt heel aardig.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade ma 28 jan 2013 - 3:21

jeetje, wat schrikken Caroow?

Ik hoop dat je snel weer (met baby in de buik) naar huis mag!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Jelin ma 28 jan 2013 - 3:38

@ Caroow.. Jeetje dat is schrikken. Gelukkig ben je in goede handen en hopelijk ben je snel weer thuis.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende