Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+29
Arwyn
Burn
Lejow
Highway
Dikkie Dik
Stokstaartje
mzcharlotte
Papillio
sanne-84
Smaragdje
Jelin
meisje
Parel
Liadan
Minx
joyce0606
Pompoen
blondje1313
Jasmine
Happydobby
Ellebel
Vancity_girl
Mom-Of-3
mezzoforte
Shisha
Caroow
Pussycat
Jade
Mysterious
33 plaatsers

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 14 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  sanne-84 vr 4 jan 2013 - 6:30

Mbt luiers, is merk hierbij dan echt een aanrader? Liep vandeweek ook langs de luiers van de aldi. New born, 90 stuks, 12 euro

sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Smaragdje vr 4 jan 2013 - 6:46

@ Sanne, bij luiers gaat het echt om wat je zelf fijn vind en werkt voor jouw kindje. Hier ben ik echt voor het kruidvatmerk. De grotere maten pampers lekten hier snel door bijv. Een ander merk vond ik te stug enz. In het begin kun je het dus gewoon proberen, wat je fijn vind. Newborn heb ik nu nog wel pampers liggen, maar ga kruidvat voor erbij halen.
Leuk zo'n 3d echo!

@ Mezzoforte, als er vocht in de niertjes blijft staan, kunnen er o.a. ontstekingen ontstaan daar. Er is nog wel meer, maar moet eerlijk zijn dat ik dit van de echoscopiste heb gehoord en er verder niet te veel erop wilde googlen. Heb wat ik heb gevonden ook weggestopt ergens volgensmij. Anders zou ik mij misschien voor niets druk gaan maken. Als het nog steeds teveel is, zien wij dat dan weer wel. Zij ging immers ook van het goede uit.Misschien heel naief hoor...

@ Mom-of-2, wel spannend ja, maar maak mij er niet al te druk om. Ga er vanuit dat het nu goed is.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  mezzoforte vr 4 jan 2013 - 9:37

Mom-of-2/Smaragdje, thanks voor jullie opmerkingen m.b.t. luiers. Bij gebrek aan mensen met ervaring in mijn persoonlijke omgeving, ben ik soms zo blij dat ik op dit forum lekker mijn verhaal kwijt kan en vragen kan stellen.

En goed nieuws! Verkoopster is akkoord met bod, enige voorbehoud is dat ze nu maandagochtend nog even de bank moet bellen om te verifiëren dat het echt allemaal kan i.v.m. restschuld maar ik verwacht geen problemen hier. Dus ik ben redelijk blij nu Very Happy Verkoopmakelaar complimenteerde me nog met mijn onderhandelings skills (ze zei letterlijk dat ze vond dat ik "professioneel" onderhandeld had Razz ).

mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Pompoen vr 4 jan 2013 - 10:36

Woei! Netjes gedaan Mezzo!

En Caroow, wij hadden met 12 weken de box al staan haha! Toen konden we op marktplaats voor 15 euro een box op wielen, met la en verstelbare bodem kopen dus die hebben we gelijk maar neergezet, leek ons onzin om 'm eerst nog uit elkaar te halen en naar zolder te sjouwen ofzo. Ach en hij staat ons niet in de weg verder. Maar oedereen die dat zag moest er wel hard om lachen. Heb ook een boxkleed genaaid een paar maanden geleden alweer. Is eigenlijk een hoes voor om het kleed wat ik er bij kreeg.

Mijn man is thuis! Hij belde vanmorgen of ik m kon komen halen vandaag omdat er een vervelend griepvirus op de afdeling heerst. De rest kun je lezen in mijn eigen topic trouwens.

Mijn lijf is wel een beetje op. Mijn bekken doet verrekte zeer, pijn in mijn si gewricht, stuitje, rechterbil en rechterbeen en dan nog aan mijn rug in het midden en aan de zijkanten van mijn ribben. En dan tussendoor nog regelmatig een harde buik. Gelukkig niet zo erg als het geweest is, maar wel vaak nog steeds en het blijft een rotgevoel en zelfs pijnlijk.

Nou ja, ik probeer om nu wat rustiger aan te doen. Kn ieder geval geen heen en weer gezeul meer, dat scheelt enorm!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Smaragdje ma 7 jan 2013 - 1:37

Goede middag, hoe is het met iedereen?

Net J zijn kleertjes naar zijn nieuwe kast verplaatst. Daarna de kleinste maatjes (50/56/kleinvallende 62) van zolder gehaald en uitgezocht (volgende keer beter gesorteerd opruimen Embarassed ) en in de babykamerkast gelegd. Binnenkort kan ik dan alles wassen en kijken wat ik nog wil hebben. Rompers kom ik in iedergeval niet tekort Very Happy

Morgen een echo, toch wel spannend weer smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow ma 7 jan 2013 - 1:40

Zo, het kamertje zit in elkaar! Wat een werk. Mijn vriend had de hele tijd geen tijd en had nog geen haast met in elkaar zetten, maar ik wilde het zo graag. De kast en het ledikantje heb ik bijna helemaal zelf in elkaar gezet, met de commode heeft hij wel geholpen, die was zo zwaar. We zouden vandaag de box doen, maar hij moest van zijn werk perse op zijn vrije dag terug komen dus ik denk dat ik het zo maar zelf ga proberen.

Ik vind het zoo leuk om in het kamertje te zijn I love you
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Jelin ma 7 jan 2013 - 1:46

@ Samargdje.. Succes morgen met de echo!! En leuk he die kleine kleertjes..

@ Caroow.. Ik snap dat je dat af wilt hebben. Hier helaas nog druk bezig met dochters kamer. Maar nog de kozijnen verven en de deur passend maken. Ow ja en een rolgordijn ophangen en dan kan ze eindelijk in haar kamer.

Verder gaat het hier wel prima. Slaap helaas steeds slechter. Heb last van mijn heupen en rusteloze benen. Ben nu aan het aftellen naar mijn verlof. Ben er echt aan toe en hou de 4 uur die werk maar net vol helaas. Nog maar 3 weken..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Jade ma 7 jan 2013 - 1:47

Wat een leuk gevoel he! Ik kijk ook elke keer eventjes in het kamertje!

Wij hebben 23 januari de 3d echo!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Smaragdje ma 7 jan 2013 - 1:58

@ Jelin, ja, ik heb nu al zin om die kleertjes te wassen. Ik kan mij gewoon echt niet meer voorstellen dat J ook zo klein is geweest. Heb jij dat nu ook of ligt dat aan mij? Vervelend dat je minder goed slaapt.

@ Jade, hoeveel weken ben jij dij de 3D echo?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin ma 7 jan 2013 - 2:56

@ Smaragdje.. Nee is niet voor te stellen. Denk bij alle pakjes wat schattig, maar dat past toch niet haha.. Maar J. zit hier in maat 122. Ik ga pas wassen als ik verlof heb en mijn nieuwe strijkijzer hen gekregen van mijn moeder haha.. Nog een weekje wachten dan ben ik jarig.

Ik heb 15 jan de groeiecho..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jade ma 7 jan 2013 - 3:15

Smaragdje, onze dochter had in 1 niertje ook teveel vocht. Wij krijgen met 30 weken ook nog een extra echo om te kijken of alles nu goed is met haar niertje.

Ik moest meteen aan jou denken, toen ze het vertelde. We hadden haar namelijk niet verteld dat we het geslacht wisten. Ze was helemaal in de war met dat ze een meisje leek te zien (ze bleef maar zoeken naar een piemeltje). Door jou wist ik dat het vocht vooral bij jongens voorkomt.

Bij de 20- weken echo kregen we wel slecht uitleg, ondanks dat ik er nog specifiek om vroeg! Ze zei dat het niets ernstigs is, en daar moesten we het mee doen. De verloskundige heeft ons later precies uitgelegd wat het inhoud en wat er eventueel moet gebeuren als het niertje wél vergroot blijkt te zijn met 30 weken/na de geboorte.

t komt allemaal wel goed met onze ukkies!

edit: bij de 3d echo ben ik ruim 25 weken. ze adviseerde niet te laat te gaan ivm voorliggende placenta.

Ik zit trouwens ook elke keer weg te zwijmelen bij al die kleine spulletjes en kleertjes Embarassed

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 7 jan 2013 - 3:30

Ik had het plan nog even te gaan luggen, maar ik heb weereens geen rust. Zoontje is spelen en zal straks wel mie zijn. Denk dat het beide vroeg naar bed wordt, dan kan ik nu verder op de kamertjes. Zit te twijfelen of ik J vannacht in zijn ledikant op zijn nieuwe kamer zal laten slapen..

@ Jade, hier deed ze er ook heel luchtig over hoor, maar bij meisjes had ik verwacht dat ze wel wat meer uitleg zouden geven. Aangezien het bij meiddn een minder voorkomend iets is. Ach, hier herft ze met 16 weken gezegd dat het een jongen was en met 20 weken was het geslacht jongen alleen gebasseerd op de niertjes ;-)
Het komt inderdaad wel goed met onze kindjes. Heb mij ook geen zorgen gemaakt, maar ga het nu wel spannend vinden! Komt opeens dichtbij hè.

@ Jelin, hier is het maat 80/86, maar dat is ook een flink verschil!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin ma 7 jan 2013 - 3:40

@ Jade.. Vervelend van het niertje. Hopelijk is er niets aan de hand.

@ Smaragdje.. Maar mijn dochter is alweer bijna 5 jaar. Dus dat is idd een verschil. Maar vind het wel fijn zo. Ze is heel erg zelfstandig en wil overal bij zijn mbt de baby. Ze vind alles schattig en als we gaan shopoen komt ze alleen maar met roze voor de baby aan. Dus hopelijk hebben ze het goed gezien en kunnen we samen roze gaan shoppen haha.

Ik krijg 2 groeiecho's vamwege mijn vorige bevalling. Dochter zar vast en is met spoedks gehaald na anderhalf uur persen. Achteraf bleek haar gewicht en haar houding, sterrenkijker, dus niet te passen. Dus wordt deze baby in de gaten gehouden ivm gewicht. En ik ben ook heel bang voor een vaginale bevalling nu.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caroow ma 7 jan 2013 - 3:51

Jaa de box staat :cheering:
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade ma 7 jan 2013 - 3:52

Caroow schreef:Jaa de box staat *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 14 281626781

Wat leuk! dat vraagt om een foto! Very Happy

Ik wil ook zo graag! Maar we hebben nog geen box *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 14 1270000679

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin ma 7 jan 2013 - 3:53

Caroow schreef:Jaa de box staat :cheering:

Jeej hier staat ie sinds 1 jan..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caroow ma 7 jan 2013 - 4:03

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 14 IMAG1117_zps801dbeec
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade ma 7 jan 2013 - 4:12

Wat leuk Carooow!

Jullie hebben er ook mooi de ruimte voor!

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow ma 7 jan 2013 - 4:15

Er komen nog wieltjes onder, hij staat nu bij dat grote raam en als het dan heel warm is of er is visite en hij heeft wat rust nodig dan kunnen we hem zo naar de keuken rijden. Of, door de schuifpui naar buiten als het mooi weer is.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Smaragdje ma 7 jan 2013 - 6:27

Zo, J zijn ledikant naar zijn nieuwe kamer versleept en eenpersoonsbed dag omhoog gaat tijdelijk naar de babykamer. Mijn man maar zeggen dat dat nooit ging lukken. Hij zal eens zirn.

@ Jelin, leuk dat ze er zo bij betrokken is! Vind je het geen apart idee om weer de luierperiode terug in te gaan? Denk dat er voor verschillende leeftijdsverschillen wel iets te zeggen valt smile Handig is het natuurlijk, dat ze al zo zelfstandig is. Maar had het met het grote verschil meer over de grote van de kleding trouwens ;-)

@ Caroow, leuk dat de box staat! Hier is die nooit weg geweest, is nu een soort rommelopslagplaats Embarassed

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  joyce0606 ma 7 jan 2013 - 7:28

Jade schreef:Wat een leuk gevoel he! Ik kijk ook elke keer eventjes in het kamertje!

Wij hebben 23 januari de 3d echo!

Wij hebben dan ook een 3d echo!!!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  sanne-84 ma 7 jan 2013 - 9:24

Smaragdje, vast leuk om de kleertjes weer te zien (vooral in de wetenschap dat ze binnenkort weer aanmogen)

Caroow, leuk dat alles staat. En dat je zoveel alleen hebt gedaan.

Jelin, fijn dat dochterskamer al opschiet. Vervelend dat je je zo voelt. En die 3 weken zijn zo voorbij!

Jade, 3d echo is zo leuk! Ik kijk nu nog zeker 2x per dag naar de foto's I love you ik was 27 weken, hebben bij mij niks gezegd over de coorliggende placenta

Hier heb ik echt een baalweekend gehad.. Zaterdag gewerkt, en best veel last onderin mn buik en in mn zij. Toen ik thuis kwam en op de bank ben gaan liggen zakte dat niet goed weg. En als ik dan weer even iets ging doen dan was het er weer. Ook voelde ik het kindje weinig en minder hard. wist eigenlijk niet goed wat te doen. Zondag heb ik het eerst rustig aan gedaan (zouden eigenlijk naar schoonmoeder gaan om de pretechodvd te laten zien wat had er weinig zin in omdat ik niet lekker in mn vel zat) en voelde het kindje nog niet zoals ik het eerder voelde. Maja omdat ik het ergens wel voelde wilde ik de vk ook niet bellen. Was ook zo onzeker, en vroeg me af of ik alles wel goed deed. Mest ik de vk bellen? Werkte ik nog steeds te veel? Enz. Wel gaan werken, helaas was de stagiaire ziek (ook dat nog) maar hadden ze inval geregeld, waardoor ik het wel rustiger aan kon doen. Voelde het kindje wel iets meer als ik een tijd zat (hoewel ik het normaal ook wel eens voeltussen het werken door). Blegh. Vond het zwanger zijn helemaal niet meer leuk, al die onzekerheid en ongemakken.
Gelukkig voelde ik 'savonds in bed het wel weer redelijk normaal, en zelfs 'snachts. Wel vandaag de vk ng gebeld, maar die zei ook dat als ik het nu weer normaal voelde het goed was. En de pijn is niet duidelijk of het bandenpijn of harde buiken zijn, dus ik hou het maar in de gaten.
Vind het ook wel jammer dat de 'aftakeling' ineens zo snel gaat. Lijk de werkdagen gewoon niet alleen meer te kunnen trekken. Gelukkig heb ik vaak iemand extra bij me, maar niet altijd. Zit nu wel officieel gedeeltelijk in de ziektewet. Heb af en toe wat ziektedagen. En om eerlijk te zijn, gebruik ik de ziektewet nu wel. Of naja gebruiken niet. Maar daar waar ik normaal gewoon door zou gaan, kies ik nu voor extra rust (vrije dagen), en misschien dus wel iets meer dan nodig zou zijn. Het is nog maar 6 weken tot verlof, en vind rust toch wel fijn.
Ben benieuwd morgen. Dagje werken (tot 14 uur), dan nog wat rommelen en 'savonds verjaardag man. Gelukkig hoef ik maar tot 14 uur, heb ik hopenlijk tijd om nog wel even te liggen voor het geval ik het 'savonds niet volhou (voel me oud haha)

Positief;
Man heeft vandaag met een toiletrol geluisterd naar het hartje. Hij meent ergens ver weg wel iets te horen. Ik hoop dat ie hem morgen voelt, zou een mooi verjaardagskado zijn.
Donderdag wordt de box en kinderwagen geleverd!
Volgende week gaan we kennismaken met mogelijke gastouder
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 ma 7 jan 2013 - 9:24

Wow ik zie nu pas dat het wel een lang verhaal is geworden
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  mezzoforte ma 7 jan 2013 - 11:20

Smaragdje, met mij gaat het wel goed. Ben wel erg moe, vannacht had ik maar een paar uurtjes geslapen, dus net op de bank even een paar uur bijgeslapen :P Spannend morgen alweer een echo! Very Happy

Caroow, wat leuk dat alles nu zo'n beetje staat. Ik loop hier ook met een blij gezicht de babykamer in, heerlijk om al die spulletjes te zien staan smile Leuke box Caroow!

Jelin, wat vervelend dat het werk je zo zwaar valt. Gelukkig nog maar 3 weken tot je verlof dan, kan je inderdaad echt aftellen. Voor mij duurt het nog wel even.

Sanne, vervelend van je weekend zeg en dat je voor je gevoel ineens snel 'aftakelt'. Sterkte hug

Even een vraag, ik had een paar dagen terug een foto van m'n buik gemaakt die ik op het forum wilde plaatsen, maar dat lukt niet echt. Althans, het is een nogal grote foto dus als ik hem probeer toe te voegen in een bericht en op voorbeeld druk wordt het echt een megagroot plaatje....niet echt te doen zeg maar. Dus iemand tips hoe ik hier foto's online kan zetten en evt. verkleinen???

(en even tussendoor, verkoopster van "ons" huis heeft een mondeling akkoord gekregen van de bank voor de afgesproken verkoopprijs, gaat de goede kant op dus!! Very Happy)

mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Smaragdje ma 7 jan 2013 - 21:20

Zo, mijn kleine man net weer gezien. Hij werkte niet zo mee, want hij lag op zijn buik, helemaal met de beentjes onder zich opgetrokken en ook vrij laag. Heel even heeft hij zich omgedraaid en zijn gezichtje laten zien, maar dat was ook zo weer weggedraaid. Duidelijker in beeld dat het een jongen is, dat kon gewoon niet, daaraan werkte hij dan weer wel even goed mee...hahaha. Alles zag er goed uit, ook de niertjes. Hij zal alleen ook niet zo heel groot zijn waarschijnlijk. Mijn lieve boef I love you

Laatst aangepast door Smaragdje op di 8 jan 2013 - 12:06; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende