Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+29
Arwyn
Burn
Lejow
Highway
Dikkie Dik
Stokstaartje
mzcharlotte
Papillio
sanne-84
Smaragdje
Jelin
meisje
Parel
Liadan
Minx
joyce0606
Pompoen
blondje1313
Jasmine
Happydobby
Ellebel
Vancity_girl
Mom-Of-3
mezzoforte
Shisha
Caroow
Pussycat
Jade
Mysterious
33 plaatsers

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 10 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  mezzoforte za 22 dec 2012 - 23:10

Jelin, jammer dat je nog steeds last hebt van je bekken en dat het op je werk niet meer ging. Maar dat je eerder bent weggegaan is het enige wat je kon doen, je moet goed luisteren naar je lichaam, en jij kon er verder ook niks aan doen dat je niet op je eigen plek kon staan toch? (ehm niet zitten dus)

Pompoen, wat ga je toch ook door een heftige periode in je/jullie leven. In ieder geval fijn dat je wat meer geslapen hebt. Ik vind het heel vervelend voor je dat je zoveel pijn hebt, sterkte hug

All, ik was gisteravond naar vriendinnen toe, was wel extreem moe en dat was ook aan me te zien. Maar ben gezellig gebleven en toen zij naar de kroeg gingen ben ik lekker naar huis gegaan. Ik heb een beetje last van pijn in mijn buik vandaag, voelt niet echt fijn, dus ik blijf voorlopig lekker in bed zitten met laptop. Ik denk dat ik vandaag dan ook maar niet te veel ga doen, alleen even op Funda kijken of er nog andere huizen zijn die we willen bezichtigen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Smaragdje zo 23 dec 2012 - 0:51

Zo, bijna al weer het einde van het jaar. Morgen krijgt J nog een paar kleine cadeautjes bij de kerstboom. Lekker een paar dagen kerst bij mijn familie vieren.

De kleine in mijn buik schopt er lekker op los. Hij heeft er alleen een handje van om helemaal boven in mijn buik te kruipen. Niet altijd even handig en dat moet hij toch wat minder gaan doen als hij groter wordt ;-)

@ Mezzoforte, al wat minder last van jouw buik?

@ Pompoen, fijn dat het slapen zo wat beter ging. Hoe is het nu met de pijn?

@ Jelin, wat vervwlend dat je eerder naar huis moest, omdat je niet kon zitten. Hoe gaat het nu?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jelin zo 23 dec 2012 - 1:15

@ Mezzo.. Idd lekker op bed blijven liggen.

@ Smaragdje.. Ook al een hoogligger haha.. Lekker is dat. Hier ligt ze ook vrij hoog nu. Als ik mijn hand op mijn buik laat rusten. Krijg ik gelijk een schop er tegen haha. Onze kleine hond ligt ook nog vaak op mijn buik, maar die bewerkt ze ook haha..

Nu gaat het gelukkig wel goed. Gisteren de hele avond nog een strak gevoel bij mijn navel gehad. Dus prettig was het niet.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Smaragdje zo 23 dec 2012 - 2:22

Jelin schreef:

@ Smaragdje.. Ook al een hoogligger haha.. Lekker is dat. Hier ligt ze ook vrij hoog nu. Als ik mijn hand op mijn buik laat rusten. Krijg ik gelijk een schop er tegen haha. Onze kleine hond ligt ook nog vaak op mijn buik, maar die bewerkt ze ook haha..

Nu gaat het gelukkig wel goed. Gisteren de hele avond nog een strak gevoel bij mijn navel gehad. Dus prettig was het niet.

Ja, ook een hoogligger. Fijn hé! Met rechtop zitten en bukken, is dat af en toe niet zo fijn. Gelukkig schopt hij hier nog niet trhen mijn ribben aan. De eerste keer was het wel apart, dat het onderin zo 'leeg' voelde en hij helemaal boven in lag. Mijn zoontje verspreidde zich altijd meer ;-) Fijn dat je buik nu weer goed voelt!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Mom-Of-3 zo 23 dec 2012 - 2:37

Hoi meiden,

We zijn gister naar een echte verfwinkel gegaan en ons verhaal verteld van de muur en we kregen als advies om er gewoon een andere kleur op te doen dus niet eerst weer schuren of voorstrijk. Dus andere kleur uitgekozen en me vriend ging weer vol goede moed schilderen en hij dekte goed maar hij kwam dus voor een klein stukje te kort, ik snel verf bijgehaald en nu is het echt mooi!!!
Ik ben echt blij dat we een andere kleur hebben uitgekozen.
Me vriend en me schoonvader zijn nu de meubeltjes in elkaar aan het zetten dus ik ben helemaal happy!
Ook de bedden van de kinderen staan en dat gaat ook goed het samen slapen op 1 kamer. Moet alleen nog verder ingericht worden, ben ik tussendoor wel mee bezig maar de kinderen lopen ook in de weg en ik ben ook echt moe, dus ik zit nu ff lekker op de bank maar eindelijk actie hier dus.

Kom snel weer op jullie reageren

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  sanne-84 zo 23 dec 2012 - 3:18

Shisha, haha mannen en computers! Her is de tv vaak bezet..
Fijn dat alles goed was bij de vk. Heb je al dtum voor de 20 weken echo?

Jelin, balen dat je eerder naar huis moest. Gaat t na t rusten wel weer bter?

Pompoen, goed van jezelf dat je even 2 dagen 'vrij' neemt. En dat je een vriendin ebt gebeld. Rust in huis geeft ook rust aan jou!

Mezzoforte, ergens lekker toch zo'n dagje!

Momof2, ook lekker druk met t kamertje? Man s hier bezig geweest met de laatste verfdingetjes. Dadelijk nog 1x (als ie achter de comp vandaan kan komen) en dan morgen texen, en met kerst behangen, en an meubeltjes erin! En dan kunnen we verder kijken:)

Hier gaat t wel wat beter. Ze hebben me het hele weekend vrij gegeven om rust te houden. En da verveelt me nu al! Morgen mag ik 1 dagje, maar ben er een beetje bang voor. Bang dt ik het niet volhou, en dus helemaal bang dat ik dan iig gedeeltelijk in de zíektewet moet.. Ik voel het overdag een heel klein beetje, maarja, doe ook niet veel. En 'snachts af en toe met een verkeerde beweging. Goed ís het dus nog niet. En ik weet wat ik hier tegen anderen zeg, en ik weet ook wa eigenlijk het beste is, maar mn geoel staat er nog niet achter (en denkt, eerst morgen afwachten, en dan evt verder kijken). En mn man egt er ook niet veel over haha.
Valt me wel op dat ik de laatste dagen onze uk heel veel voel. Alsof die ook bekomt van rust. Maar mn man heeft t nog niet gevoeld, en ik wl dat zo graag! Misschien dat t dan wat werkelijker wordt. Iedere x als ik em wil roepen, of zelf naar mn buik kijk, dan ís het van binnen stil, en als ik er ff geen aandacht aan besteed dan voel ik hem veel. Het luistert nu al niet;)

sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Shisha zo 23 dec 2012 - 3:51

Jelin: Vervelend dat je last blijft houden. Maar rustig aan doen dus!

Mezz: Leuk huisjes kijken! Wij zijn niet van plan om te verhuizen maar dan nog vind ik het leuk om een beetje op funda te neuzen (en te fantaseren haha). Rust lekker uit vandaag!

Pussycat: Zit er lekker uit!

Pompoen: Verstandig dat je even "vrij` neemt. Het is allemaal ook niet niks. Ik hoop dat je een beetje tot rust komt.

Mom-of-2: Fijn dat jullie nu wel verf hebben die pakt en dat jullie blij zijn met het resultaat!

Sanne: Af en toe wel vervelend hoor. Gelukkig wordt het na een poosje wel wat minder en straks heeft hij natuurlijk al helemaal weinig tijd dus ik laat hem maar even haha! En wat een eigenwijsje heb je dan. Ik kan niet wachten tot ik het ook wat duidelijker voel. I love you

All: Vannacht laatste nachtdienst en dan ben ik 1 hele dag vrij. Rolling Eyes Ik merk wel dat ik steeds meer moeite krijg met de nachtdiensten. Vanaf een uur of 3 daalt mijn concentratie, ben ik moe en wil ik eigenlijk naar bed. Overdag slaap ik ook niet zo goed als voorheen en ik word veel wakker tussendoor. Ik ga het met mijn teamleidster nog maar even hebben over de 5 nachten die ik volgende maand heb want ik weet niet of ik dat wel trek.
En morgen kan ik dus maar even slapen omdat we naar mijn schoonouders gaan, 1e kerstdag mijn ouders en 2e kerstdag dus al weer werken.

Als ik jullie niet meer spreek: Fijne kerstdagen! *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 10 1387363171
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Mom-Of-3 zo 23 dec 2012 - 4:13

Mezz, en nog leuke huisjes gezien? Hoe is het nu met je buik?

Sanne, dus morgen mag je weer een dagje werken? Wel aan jezelf denken hè? Ik herken het wel wat je zegt dat je er nog niet helemaal achter staat. Met gedeeltelijk in de ziektewet had ik dan nog niet zoveel moeite mee omdat ik het gewoon niet trok en zo toch nog een paar uurtjes kon werken. Maar het is was gewoon te zwaar ik trok het niet, me afdelingshoofd heeft eigenlijk gewoon besloten voor mij dat ik moest stoppen want dit ging niet zo. Ik had daar echt moeite mee want ik wilde zo graag gewoon nog werken want ik was nog maar 26 weken. Diep van binnen wist ik wel dat ze gelijk had maar moeilijk om aan toe te geven. Maar nu heb ik er wel vrede mee omdat iknu meer rust heb en geen bloedverlies meer heb gehad. Maar denk echt aan jezelf en kindje

Jelin, doe jij ook wel een beetje rustig aan?

Pompoen, heel goed even rust

Pc, klinkt lekker!!

Shisha, dat is wel weinig ja 1 dagje vrij. En als je dan ook nog eens slecht slaapt dan breekt het je al snel op. Je hoeft geen nachtdiensten meer te draaien hè of heb je er zelf voor gekozen? Ik zou het zeker aankaarten als je merkt dat je er moeite nee krijgt.

Zo de commode staat in elkaar, ze zijn nu met de kast bezig. Het ledikantje moeten we alleen even controleren want de baby komt eerst in de wieg dus zetten we het ledikantje nog niet in elkaar.
Dus dat scheelt alweer voor ze haha.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Shisha zo 23 dec 2012 - 4:19

Ik heb aangegeven dat ik nog nachtdiensten draai zolang het goed gaat maar dan niet teveel achter elkaar en daarna wel een paar dagen vrij. Maar wij hebben een planner die gewoon echt niet kan plannen. Volgende maand heb ik 5 nachten en dan maar 2 dagen vrij... En mijn teamleidster loopt te zeuren dat we niet alles weer om kunnen gaan gooien. Rolling Eyes
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 zo 23 dec 2012 - 4:32

Momof2, ik weet nog heel goed wat ik toen dat bij jou speelde heb gezegd tegen jou. Dat is het grappige, tegen anderen kan ik het juiste zeggen, maar tegen mezelf niet.
En als ik dan helemaal hard denk; door nu door te gaan heb ik alleen mezelf, niet het kindje (toch?). En ja voor mezelf ben ik hard..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Mom-Of-3 zo 23 dec 2012 - 7:06

Shisha, leuk zo'n planner. Ze mogen nog blij zijn dat je het doet.

Sanne, ja dat klopt. Het is ook wel lastig hè tot wanneer ga je door.ik ben nu achteraf wel blij dat die grens voor mij bepaald is, anders was ik waarschijnlijk die dag ook niet gestopt. Maar hun zeiden ook heel duidelijk dat ik en me kindje voor gingen. Dus bij mij waren ze wel heel begripvol. Hoe zijn ze op jou werk?

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  sanne-84 zo 23 dec 2012 - 7:33

Ow bij mij zijn ze ook erg begripvol (en kennen ze me ook al te goed). Vandaar dat ik dit weekend ook niet hoefde te werken, want dat was niet mijn keuze;)
Maar ik vraag me 2 dingen af (eaarschijnlijk uit koppigheid hoor): als ik toch door zou blijven werken, en daarmee dus meer pijn zou hebben, dan breng ik me kindje toch niet in gevaar, en heb ik er toch alleen maar mezelf mee? Of hou ik mezelf dan erg voor de gek?
En qua salaris maakt t ook niks uit toch? Alleen mn ort waarschijnlijk
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen zo 23 dec 2012 - 7:36

sanne-84 schreef:Momof2, ik weet nog heel goed wat ik toen dat bij jou speelde heb gezegd tegen jou. Dat is het grappige, tegen anderen kan ik het juiste zeggen, maar tegen mezelf niet.
En als ik dan helemaal hard denk; door nu door te gaan heb ik alleen mezelf, niet het kindje (toch?). En ja voor mezelf ben ik hard..

Ik denk dat je wel degelijk je kindje ermee beinvloed hoor. Door door te gaan heb je klachten, pijn als ik het goed heb? Daardoor heb je stress en maak je stoffen aan die je kindje weer mee krijgt! Jouw lijf is waar jouw kindje het nu mee moet doen, het zal niet gelijk mis gaan als je niet luistert naar je eigen lijf. Maar als je dat langdurig volhoud zou dat best wel eens invloed kunnen hebben op jouw ongeboren kindje! Wist je dat langdurige stress bijna net zo slecht is als roken tijdens je zwangerschap?
Bovendien kost pijn hebben energie, daarmee verbruik je dus voedingsstoffen, die komt je kindje dan misschien wel tekort.

Ik ben er zelf heel bewust mee bezig, ik heb nu niet alleen voor mezelf te zorgen, maar ook voor een ongeboren kindje. Ik moet dus rustiger aan doen, minder hard zijn voor mezelf en sneller om hulp vragen, ook al zou ik dat normaal nooit doen, nu is er een piepklein kwetsbaar wezentje in het spel die totaal van mij en mijn lijf afhankelijk is! Ik denk dat het nooit goed kan zijn voor je kindje om niet naar de signalen van je lijf te luisteren.

Ik ben geen deskundige hoor en kan ook niet zo veel vinden op internet over de invloed van pijn op de zwangerschap, dit is vanuit mijn eigen beredenering dus!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Shisha zo 23 dec 2012 - 7:39

Eens met Pompoen! Ik heb mij laatst ook ziekgemeld met een griepje. Normaal zou ik een paracetamol nemen en gewoon doorgaan maar ik heb nu niet alleen aan mijzelf te denken dus ik luister nu 10x beter naar mijn lichaam.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje zo 23 dec 2012 - 7:47

@ Shisha, je kan het toch weigeren zoveel nachtdiensten te werken of niet? Vind dit nogal makkelijk van hen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha zo 23 dec 2012 - 7:57

Ja mijn teamleidster kwam laatst al van wat ik wou en ik heb dus aangegeven dat als het gewoon goed gaat ik er geen probleem mee heb om dan nachtdiensten te draaien.
En toen zei ze dus van ja, februari is ook nu klaar (heb ik dus ook nachtdiensten, ben ik 6 maanden zwanger en je staat alleen 's nachts *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 10 394967) dus ik moet het wel weten want we kunnen straks niet gaan lopen husselen.
Toen heb ik weer aangegeven dat ik niet van te voren kan zeggen hoe ik mij dan voel. Vorige nachtdiensten gingen nog goed, deze al een stuk minder. En opzich trek ik het wel, ik ben alleen niet zo productief 's nachts dus ik doe ook echt alleen wat er gedaan moet worden. En als ik daarna een paar dagen langer vrij zou zijn scheelt het ook weer.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje zo 23 dec 2012 - 8:05

Nou, als je volgens hen zover van te voren kunt zeggen hoe jij je dan voelt, vind ik dat echt knap. Alleen als jij aangeeft iets langer vrij te willen en dat doen ze toch niet, dan hebben ze straks misschien toch echt zichzelf ermee. Lijkt mij alleen wel een vervelend gevoel, dat ze er zo mee om gaan. Lijkt wel of ze je alvast een schuldgevooel willen aanpraten voor als het dan niet gaat.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 zo 23 dec 2012 - 8:09

Jullie hebben vast gelijk.. Ik had alleen nog ergens een sprankje hoop.
Ik zal morgen t dagje werken afwachten, en er nog eens heeeel goed over adenken. 2jan moet ik ook weer naar de vk, dus mocht ik er dan niet ut zijn dan heb ik t er met haar nog over
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha zo 23 dec 2012 - 8:09

Ja dat gevoel krijg ik soms ook wel. Ik hoop dat mijn teamleidster er morgen (vroeg) is dan kan ik haar weer even spreken. En anders ga ik wel proberen met collega's te ruilen. De collega die volgende maand na mij de nachtdienst ingaat wil iig niks overnemen. Rolling Eyes
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje zo 23 dec 2012 - 8:12

@ Shisha, dan heb jij er alles aan gedaan. Gaat het dan niet, voel je dan ook niet schuldig.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha zo 23 dec 2012 - 8:29

Ga ik ook niet doen hoor. Vannacht nog maar even het rooster bekijken of iemand anders nog wat kan betekenen en anders kan de teamleidster het op gaan lossen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Mom-Of-3 zo 23 dec 2012 - 9:56

Sanne, zoals pompoen al zei je kindje kan er uiteindelijk ook hinder van hebben. Je kindje is tenslotte van jou afhankelijk, dus ga niet op je tenen lopen en net zolang doorgaan tot er wel wat gebeurd.
Als je gedeeltelijk in de ziektewet zit dan betaald het UWV een gedeelte en wat je werkt gewoon je werkgever. Als je helemaal in de ziektewet zit krijg je ook gewoon je salaris, dus je krijgt net zoveel als dat je zou werken. Ik werk zelf ook in de zorg en ik krijg nu ook gewoon ort zag ik op me salarisstrook.

De meubeltjes staan in elkaar dus morgen kan ik in gaan richten, eindelijk. Nu gaan we zo lekker naar bed

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  mezzoforte zo 23 dec 2012 - 19:31

Smaragdje, geen buikpijn meer hier smile

Mom-of-2, leuk dat je zo bezig bent met het kamertje. Ben gisteren weer op funda wezen kijken voor andere huizen. Er zijn er op zich nog wel meer die ik zou willen zien, maar degene die we nu gezien hebben en nog gaan kijken waren toch wel de 2 mooiste en voordeligste qua vraagprijs. Maar ja, ik zie het nog wel.

Sanne, vervelend dat je er zoveel last van hebt. Enne, het is zeker leuk als je man de baby ook kan voelen smile Al schrok mijne een paar dagen terug van hoe hard de baby schopte haha :P

Vanmiddag komt hier iemand van de kraamzorg langs voor een intakegesprek, ben benieuwd. Snel even het huis een beetje opruimen, dat was door de relaxte dag gisteren er niet meer van gekomen angel
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Pompoen ma 24 dec 2012 - 1:15

Hebben jullie af en toe ook zo'n stomp in de maag gevoel als jullie baby schopt? Ik ben soms echt verbaasd over de kracht die er al in zit! Ik voel hem meestal niet aan de buitenkant, denk ook omdat mijn placenta er voor zit. Maar gisterenavond kreeg ik me toch een paar knallen, ik lag in bed en had echt zo'n gevoel van "oef!", daarna kreeg ik er ook nog een paar in mijn blaas, auw! En ik kom hem toch echt duidelijk aan de buitenkant voelen toen.

Ik voel hem trouwens de hele dag door, hebben jullie dat ook? Als ik ga zitten voel ik meestal daarna wel een paar keer wat plopjes, niet zo hard hoor, dat is eigenlijk vooral als ik in bed ga liggen. Het enige moment dat ik 'm soms niet voel als ik stil zit/lig is 's ochtends in bed. Maar een paar keer porren en dat probleem is ook weer verholpen nerd.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Mysterious ma 24 dec 2012 - 7:07

bizar he pompoen! die kleine meid van ons trapt tegen mijn ribben aan niet normaal!

we hadden vandaag de "30 weken" echo. Heb helaas maar 1 snelle blik op het scherm kunnen werpen toen ging ik weer bijna out. Het was deze keer nog erger dan met de 20 weken echo, toen duurde het nog even. Had me er zo op verheugd mijn kleine meissie weer te zien Cry
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud