Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+29
Arwyn
Burn
Lejow
Highway
Dikkie Dik
Stokstaartje
mzcharlotte
Papillio
sanne-84
Smaragdje
Jelin
meisje
Parel
Liadan
Minx
joyce0606
Pompoen
blondje1313
Jasmine
Happydobby
Ellebel
Vancity_girl
Mom-Of-3
mezzoforte
Shisha
Caroow
Pussycat
Jade
Mysterious
33 plaatsers

Pagina 8 van 40 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 8 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Vancity_girl vr 14 dec 2012 - 2:39

Zo de tabel maar even bijgewerkt aangezien we niet weten wat we krijgen smile

Wbt kraampakket: moet je dat zelf aanvragen? Ik ben echt een Noob wat betreft kraamzorg etc hier in Nederland aangezien mijn dochter niet hier geboren is. Ik denk niet dat ik dat vergoed krijg heb geen aanvullende verzekering. Kan je dat ook in de winkel kopen?

Ik zat me ook af te vragen zo'n kraamhulp wat doet die nog meer behalve voor mij en de baby zorgen? Ik kan me herinneren van toen mijn zusje werd geboren ( 23 jaar geleden haha) dat ze ook kookte voor ons enzo. Is dat nog steeds zo?

Hier in mijn omgeving echt een babyboom trouwens. ik heb twee vriendinnen die bijna tegelijk uitgerekend zijn, dan nog eentje in juni. Mijn schoonzusje is eind Mei uitgerekend en de vrouw van mijn neef ook. Echt leuk!
Een van mijn beste vriendinnen gaat in april trouwen en bij haar vrijgezellen feest zullen 7 zwangeren zijn! En 4 daarvan zijn in maart uitgerekend haha. Dat wordt dus gezellig met al die babytjes op de bruiloft.

Nou ik ga zo D ophalen bij het KDV en dan gaan we de kerstboom versieren. Fijn weekend alvast!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Smaragdje vr 14 dec 2012 - 4:22

@ Vc, die doos krijg ik automatisch, omdat ik mij heb aangemeld bij het kraamzorgbureau via hun. Waarschijnlijk kun je bij je zorgverzekering zidn, hoe dat voor jou werkt.
De kraamzorg maakt schoon, doet de was, zorgt voor de baby en eventueel ouder kindje. Ze kunnen het eten eventueel voorbereiden. Zorgen voor eten overdag voor jou en kind, zorgen voor de visite. Uhm...

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  blondje1313 vr 14 dec 2012 - 4:23

Bij CZ zit het kraampakket ook in de basisverzekering, dus als je daar verzekerd bent zul je het wel krijgen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  sanne-84 vr 14 dec 2012 - 4:58

Ik krijg mijn kraampakket ook verzekerd. Geen idee wanneer ik die krijg.

Zetten jullie het ongeboren kind ook al op de kerstkaart??
Ik zet mn hond er ook altijd op (doet al niet iedereen) en twijfel nu bij onze uk
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Caroow vr 14 dec 2012 - 5:10

Nee, baby komt nog niet op de kerstkaart. Maar ik zou huisdieren er ook niet zo snel opzetten.

Ik kreeg het kraampakket gewoon van de verzekering, ik heb het aangegeven op de site dat ik zwanger ben en dus het pakket wil ontvangen. Wij hebben de verzekering bij FBTO.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  mezzoforte vr 14 dec 2012 - 6:17

Vancity girl, ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis en kon het daar gratis aanvragen omdat ik daar aanvullend verzekerd ben. Maar hoe of wat verschilt volgensmij per zorgverzekeraar, dus ik zou even de site van je zorgverzekeraar hiervoor checken.

Sanne, dat heb ik niet gedaan. Kreeg vandaag wel een kaartje binnen waarbij op de envelop onze namen + een ? stonden smile Vond ik wel leuk.

Vanmiddag afspraak gemaakt voor 2 verschillende huizen om te bezichtigen, heb er nu al zin in! Very Happy
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Smaragdje vr 14 dec 2012 - 6:53

Ik had zo'n zin om te douchen. Helaas bijna flauwgevallen, buik voelt vervelend, lichaam lijkt even niet te willen staan met mijn buik. Heel raar allemaal, maar voel mij nu echt even niet lekker er allemaal van.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow vr 14 dec 2012 - 7:15

He wat naar Smaragdje, heb je wel genoeg gegeten? Anders even een bouillonnetje nemen en op bed gaan liggen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  blondje1313 vr 14 dec 2012 - 21:38

Hier komt de baby ook niet op de kerstkaart (en de honden alleen bij de schoonouders omdat die dat zelf ook doen, verder hou ik daar absoluut niet van, maar dat is meer een grapje).

Ik vond het vorig jaar wel heel leuk om voor het eerst kerstkaarten als een gezin te krijgen!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Jade vr 14 dec 2012 - 21:38

Hier komt de baby ook niet op de kerstkaart. De hondjes komen alleen op de kaart naar mijn (schoon)ouders.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Vancity_girl vr 14 dec 2012 - 22:43

@kerstkaarten: de baby komt er niet op, een hond hebben we niet maar die zou ik er ook niet op zetten.

@Smaragdje: hoe gaat het nu? Hopelijk voel je je weer wat beter.

@kraampakket: heb even gekeken, we zitten bij VGZ maar krijg het idd niet vergoed. Kan het wel bestellen voor 20 euro dus dat doe ik dan binnenkort maar.

We hebben een lekker rustig ochtendje hier, D en ik kijken zandkasteel en mijn man is nog even aan het werk. vanmiddag naar mijn ouders daar is ook kerstmarkt en s avonds een verjaardag van een vriendin. Morgen lekker niks.
Kerstboom versieren was een groot succes, D was zo enthousiast. Elke keer als ze een bal in de boom gehangen had heel blij jaaa roepen en beide armpjes in de lucht haha. Heel schattig, heb er een leuk filmpje van gemaakt.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Shisha vr 14 dec 2012 - 22:52

Hoe is het nu Smaragdje?

Wat leuk dat D zo enthousiast was Vancity_girl! Lijkt mij echt helemaal geweldig om over een paar jaar met de kleine de kerstboom te versieren. I love you

Wij hebben de baby ook niet op de kerstkaart gezet. Ik heb ze gister allemaal op de bus gedaan.
Nu het weekend vrij maar mijn man zit in de nachtdienst dus ik moet wel rustig aan doen. Wou eigenlijk het huishouden doen maar dat gaat dan zo lastig haha.
Jullie nog plannen voor het weekend?
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Jelin za 15 dec 2012 - 1:43

@ Vancity.. Zit ook bij vgz, maar heb wel een aanvullende verzekering. Schattig van D. Hier ook een die heel graag mee wilde helpen en trots dat ze was haha..

@ Kerstkaarten.. Ik verstuur ze niet en krijg ze ook bijna niet..

Hier weer bezig met de kamer van mijn dochter. Hopelijkvis het snel af en kan de verhuzizing van alle kamertjes beginnen haha.. Verder hier rustig aan doen. Kon gisteren bijna niet lopen van de pijn helaas. En heb ook steken down under. Had ik bij J. ook toen ze was ingedaald. Maar verwacht het bij deze nog niet. Aankomende dinsdag heb ik een gesprek met de arboarts en werkgever. Dus ben benieuwd wat daar uit komt.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Shisha za 15 dec 2012 - 2:51

Vervelend dat je zoveel pijn hebt Jelin! Doe maar rustig aan inderdaad. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 8 699888
Schiet het wel op met het kamertje?
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin za 15 dec 2012 - 3:28

Shisha schreef:Vervelend dat je zoveel pijn hebt Jelin! Doe maar rustig aan inderdaad. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 8 699888
Schiet het wel op met het kamertje?

Ja kamertje is nu voor de helft wit. Wij hebben een puntdak en geen zolder dus we kunnen daar niet bij. Al wel na gevraagd of we een vouwladderkunnen huren, maar die past niet in de auto. Dus nu nog een oplossing bedenken.

Mijn dochter had net een flinke driftbui. Nou dat was lang geleden en om niets eigenlijk. Ze is echt aan het veranderen door de komst van de baby. Ben er besg van geschrokken en voel me nu down..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shisha za 15 dec 2012 - 5:12

Wat vervelend Jelin. Kan mij voorstellen dat je er van schrikt. *Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 8 699888
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje zo 16 dec 2012 - 3:51

Zo, hoe is het met iedereen hier? Gister nog wel last gehad van mijn buik, maar gelukkig gaat het nu een stuk beter. Ik heb nu soms wel een harde buik, maar dat gaat er nu ook wel een beetje erbij horen. Morgen ben ik al weer 2 jaar getrouwd. Waardchijnlijk gaan wij lekker zwemmen met ons zoontje (al veel te lang niet gedaan) en gaan we 's avonds lekker naar de griek. Ik heb er nu al zin in!

@ Jelin, wat vervelend dat ze er zo veranderd. Hopelijk is dat van tijdelijke aard! Zijn de pijn en de steken nu helemaal weg?

@ Vc, wat leuk dat ze het versieren van de kerstboom zo leuk vond!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha zo 16 dec 2012 - 4:00

Alvast gefeliciteerd Smaragdje! En veel plezier morgen!

Hier een rustig weekendje gehad en een beetje aangerommeld in huis. Vandaag wel weer veel last van mijn buik. Lijkt wel of mijn darmen een beetje van streek zijn.
Verder heb ik af en toe wel het idee dat ik wat voel in mijn buik maar durf niet met zekerheid te zeggen of het de baby is. Ik voel het voornamelijk als ik 's avonds heb gedoucht en daarna op de bank ga liggen. Een soort van hele zachte borreltjes/plopjes.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin zo 16 dec 2012 - 21:10

@ Smaragdje.. Gefeliciteerd!! Balen dat je last hebt van harde buiken. Hier nog steeds last van steken en nog steeds last van mijn bekken. Heb nu gelukkig wel dagen bij zitten dat het beter gaat.

@ Shisha.. Zou best kunnen zijn dat je de baby voelt.

Zo dochter is naar school. ze was vervelend, dus vind het niet erg nu. De baby begint ook steeds meer te wringen ipv schoppen haha..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pussycat zo 16 dec 2012 - 23:12

Hier komt de baby wel op de kerstkaart. Ik zie dat veel mensen doen in mijn omgeving en ik vind het ook wel leuk eigenlijk hahaha. Dat hebben we toen bij E ook gewoon gedaan.
Mijn vriend zijn naam, dan mijn naam, naam dochter en dan ...?

Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor de 20 weken echo. Ik vind het toch weer een beetje spannend...
Ze kijken daar zo uitgebreid hopelijk is alles goed.

Smaragdje gefeliciteerd en fijne dag vandaag. Gaat wel goed komen zo te lezen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  sanne-84 ma 17 dec 2012 - 9:43

Zo te lezen heeft iedereen een lekker weekend achter de rug. Of gewerkt aan kamertje, of gerelaxed

Hier gister ook veel gerelaxed! Man heeft poging gedaan om verder te gaan aan kamertje, maar kreeg enkele storingen dus helaas. Gelukkig heeft ie na volgende week 2 weken vrij!
Ondanks het relaxen nu al 2 dagen flinke last van mn bekken. Lijkt net alsof er een spier moet knakken, zo vervelend. Kleinste beweging kn al pijn den. Heb zelfs de fyio al gebeld, kan er woensdag terecht.
Hebben net ns kerstkado gekocht, een nieuw fototoestel. Wel een duurdere, maar dan kunnen we os kind straks goed fotogaveren en filmen!!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 17 dec 2012 - 21:59

@ Sanne, hoe gaat het nu?

@ Pussycat, hoelaat heb jij de echo?

@ Jelin, is ze vandaag meer te genieten?

@ Shisha, denk jij de kleine nog gevoeld.te hebben?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin ma 17 dec 2012 - 22:36

@ Smaragdje.. Nee was weer drama vanmorgen. Ze wilde niet aankleden, want kleren waren stom net zoals der schoenen. Word er bijna wanhopig van.

Mijn man heeft zo contract bespreking op het werk en ben best wel zenuwachtig. Hopelijk goed nieuws.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  sanne-84 ma 17 dec 2012 - 22:51

Hier gaat t nog steeds niet eht goed. Vanacht ook alweer last gehad met omdraaien of uitrekken. Heb er nu een beetje spijt van dat ik niet gevraagd heb of er niet eerder een plaatsje vrj was. Zei vanmorgen ook tegen mn man dat ik een grens heb bereikt, en dat ik blij ben dat de stagiaire er is want dat ik me anders wl ziek had gemeld (en dat doe ik echt niet snel)
Morgen op dit tijdsuur ben ik er hopenlijk van verlost!

Owja, heb gister te horen gekregen dat er op mn werkplek na mn verlof plek is voor mijn nieuwe uren:D ze konden me er tot gister nog geen zekerheid overgeven, omdat we toch al aan het kloten waren met de uren en nu ook bezuinigingen. Maar mn leidinggevende heeft alles op alles gezet en gelukkig!!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje di 18 dec 2012 - 0:57

@ Jelin, balen dat het weer zo ging! Is ze op school ook anders als normaalgesproken? Hoe is het gesprek van jouw man gegaan?

@.Sanne, wat balen dat je er nog zo'n pijn doet. Moet jij deze week nog veel werken?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 40 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende