Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ijsland.

+2
Marin
Caribbeanlover
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ijsland. Empty Ijsland.

Bericht  Caribbeanlover di 4 dec 2012 - 23:53

Omdat ze bij de Bachelor erheen zijn geweest vraag ik mij wat af. Het land trekt mij niet, maar ik heb wel eerder op tv gezien dat men er heen gaat als het koud is.

Is het geen bestemming om in de zomer heen te gaan? Of is er dan niks te doen? Of is het altijd koud daar?Embarassed

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ijsland. Empty Re: Ijsland.

Bericht  Marin di 4 dec 2012 - 23:53

In de zomer lijkt het me super mooi, dat rotsachtige gebied. Maar het zal er niet heel warm zijn nee, als je je dat afvroeg. Het is meer geschikt voor natuurliefhebbers die van wandelen en trektochten houden bijvoorbeeld.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 23:54

aangezien jij altijd warme landen en resorts gewend bent denk ik niet dat dit iets voor jou is. Ook qua eten is er denk ik weinig vergetarisch.

Maar ik ben er nog nooit geweest dus kan je verder weinig vertellen over het land zelf.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 23:55

Mijn broertje is er ooit een paar dagen in de zomer geweest, vond het toen leuk, maar niet meer dan een paar dagen. Er is niet zoveel te doen behalve de geisers en misschien Reykjavik.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 23:59

Ik ben in mei geweest en vond het super! Ik had helaas maar 3 dagen, maar zou me er zeker een week kunnen vermaken, misschien wel 2 weken! Maar ik hou dan ook van natuur, wandelen, trektochten, etc. Verder kun je op de gletsjer, paardrijden, naar Westman Islands, op walvissafari, naar de national parks en nog veel meer. Echt een aanrader als je van zulke dingen houdt en ik ga zeker nog een keer terug!

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 5 dec 2012 - 0:00

Ik ga in maart! Ik ga een dagtocht maken langs oa de watervallen en geisers, en en ik ga een tour maken om het Noorderlicht te zien.

Ik wilde juist in de koude periode om de kans om het noorderlicht te zien te vergroten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 0:03

Ik zou ook in de winter gaan. Lekker al die baden I love you

Nu hou ik ook niet echt van heel groen/fris/bosachtig landschap. Ik ben meer van het landschap van het warme klimaat. Droog, rotsachtig, gekke bloemen.. Ja anders haha Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Pomodori wo 5 dec 2012 - 0:04

IJsland is prachtig! Wij zijn er met de kerst eens 5 dagen geweest. We hebben Reykjavik bezocht, is een hippe stad, we hebben geisers gezien, enorme watervallen, een deel van de breuklijn van twee platen welke op maar twee plekken ter wereld bovengronds is te zien, de Blue Lagoon. (een buitenbad met warm thermisch water), het Noorderlicht. Prachtig allemaal. En dan zijn we alleen in het gebied rond Reykjavik geweest. De rest was dicht gesneeuwd.

En ook in de zomer is het heel mooi, daar willen we absoluut nog eens heen. En dan het hele eiland rondrijden. Heel groen in allerlei kleuren, prachtige ijsmeren, warme beekjes, vogels en watervallen. En de temperatuur is daar dan rond de 20-22 graden. Niet heel warm dus, maar voor een doe vakantie prima.

Kortom wij zijn fan en gaan er zeker nog eens heen. Maar nee, geen tropische zomerse bestemming....
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Caribbeanlover wo 5 dec 2012 - 0:05

Ik ben totaal niet actief, maar vroeg mij gewoon af hoe het zou zijn daar. Vind het er wel mooi uitzien hoor zo met die geisers die omhoog komen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 5 dec 2012 - 0:14

Lily schreef:aangezien jij altijd warme landen en resorts gewend bent denk ik niet dat dit iets voor jou is. Ook qua eten is er denk ik weinig vergetarisch.

Maar ik ben er nog nooit geweest dus kan je verder weinig vertellen over het land zelf.

Dus het vergetarisch is ver te zoeken Wink

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover wo 5 dec 2012 - 0:20

Pomodori schreef:IJsland is prachtig! Wij zijn er met de kerst eens 5 dagen geweest. We hebben Reykjavik bezocht, is een hippe stad, we hebben geisers gezien, enorme watervallen, een deel van de breuklijn van twee platen welke op maar twee plekken ter wereld bovengronds is te zien, de Blue Lagoon. (een buitenbad met warm thermisch water), het Noorderlicht. Prachtig allemaal. En dan zijn we alleen in het gebied rond Reykjavik geweest. De rest was dicht gesneeuwd.

En ook in de zomer is het heel mooi, daar willen we absoluut nog eens heen. En dan het hele eiland rondrijden. Heel groen in allerlei kleuren, prachtige ijsmeren, warme beekjes, vogels en watervallen. En de temperatuur is daar dan rond de 20-22 graden. Niet heel warm dus, maar voor een doe vakantie prima.

Kortom wij zijn fan en gaan er zeker nog eens heen. Maar nee, geen tropische zomerse bestemming....

Blue Lagoon gingen ze ook heen in de Bachelor, was mooi om te zien idd. Walvissen wil ik ooit eens zien in het echt, maar dat kan ook in Mexico net als dolfijnen. Die breuklijn hebben ze ook bezocht, erg apart.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 1:22

Blue Lagoon was ook super! En ik vond Westman Islands ook echt leuk voor een halve dag. Ben daar op een vulkaan geklommen die in 1973 nog is uitgebarsten en die nog warm is. En je kunt daar ook puffins zien Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Polly wo 5 dec 2012 - 4:56

Ik vond het ook een aparte bestemming! Ben dit jaar in Reykjavik geweest, ook naar de Blue Lagoon, en in het noorden van het land in Akureyri. Leuk om gezien te hebben maar niet mijn favoriete vakantieland smile
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Snirp do 6 dec 2012 - 22:20

Het is daar zeker erg mooi!

Ik ben er met een vriendin geweest, alleen toen wij er waren was het wel erg koud! (april 2011), en dat terwijl men hier toen zat te barbequen, dat was wel even zuur Laughing Maar het was het waard, wat een mooi stukje natuur!

Blue Lagoon:

Ijsland. 208475_10150142288505736_8175518_n
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud