Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Longontsteking

+5
Thunder
M@niek
strawberry
Coco
Nana
9 plaatsers

Ga naar beneden

Longontsteking  Empty Longontsteking

Bericht  Nana zo 2 dec 2012 - 22:31

Mijn dochtertje van 20 maanden blijkt longontsteking te hebben. Ze is nu gestart met antibiotica, pfff hoop zo dat ze snel opknapt.

Wie van de kindjes heeft het ook gehad? Hoe was het verloop? Moesten ze opgenomen worden in het ziekenhuis? Hoelang hielden ze er last van?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longontsteking  Empty Re: Longontsteking

Bericht  Coco zo 2 dec 2012 - 22:34

Gelukkig geen ervaring mee bij mijn kinderen. Ons nichtje heeft het wel echt vaak sinds ze met, volgens mij, 14 maanden voor het eerst had en werd opgenomen. Ze wordt aankomende week 4 en heeft zeker elk jaar 2 x in het ziekenhuis gelegen met longontsteking, een dag of 4-5. Maar of ze opgenomen worden ligt volgens mij ook aan de ernst van de longontsteking. Bij haar duurt het ook wel echt 2-3 weken voor ze weer echt de oude is.

Veel beterschap voor jullie kleine meid!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  strawberry zo 2 dec 2012 - 22:37

Mijn dochter heeft een longontsteking gehad toen ze 2,5 was.
Ze is gelukkig niet in het ziekenhuis beland toen, met de ab kuur knapte ze redelijk snel op.

Ze is er wel heel ziek van geweest.
Beterschap!
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  M@niek zo 2 dec 2012 - 22:37

Mijn dochter heeft op het moment een pneumonie. Ze is nu bezig aan haar 2e ab kuur. Ze nemen pas kindjes op als ze hoge koorts hebben en niet of nauwelijks eten of drinken en natuurlijk ook erg benauwde kindjes.

Mijn dochter is goed ziek geweest, maar loopt al weken met deze klachten. Ze hebben een x-thorax gemaakt en daar kwam dus de lomgonsteking uit. Gelukkig gaat het nu stukken beter.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Thunder zo 2 dec 2012 - 22:38

De jongste heeft het gehad toen hij 9 maanden was. Ruim 40 graden koorts en stond onder strikte begeleiding van het ziekenhuis. Hij was echt doodziek toen, heel eng.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pompoen zo 2 dec 2012 - 22:51

Ik heb als kind 4x longontsteking gehad maar heb er nooit voor in het ziekenhuis hoeven liggen. Was wel echt doodziek en knapte dan na met een AB-kuur weer op. Het herstel duurde wel veel langer dan bij griep oid, ik was daar echt wel even zoet mee.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Susan zo 2 dec 2012 - 22:56

Toen Ezra's neusamandelen waren geknipt was hij in de dagen daarna heel erg ziek en toen zei de KNO-arts dat hij waarschijnlijk kleine deeltjes bloed had ingeademd, volgens mij is dat dan ook een vorm van longontsteking. Hij heeft toen een antibioticakuurtje gehad en toen knapte hij snel op, maar hij was toen wel echt beroerd. Hoge koorts, kortademig, continu in slaap vallen, dat was wel heel eng. Maar dat kuurtje hielp snel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Happydobby ma 3 dec 2012 - 0:19

Susan schreef:Toen Ezra's neusamandelen waren geknipt was hij in de dagen daarna heel erg ziek en toen zei de KNO-arts dat hij waarschijnlijk kleine deeltjes bloed had ingeademd, volgens mij is dat dan ook een vorm van longontsteking. Hij heeft toen een antibioticakuurtje gehad en toen knapte hij snel op, maar hij was toen wel echt beroerd. Hoge koorts, kortademig, continu in slaap vallen, dat was wel heel eng. Maar dat kuurtje hielp snel.

Klopt, en veel ouderen krijgen een longontsteking doordat er voedsel in de longen raakt, daar lijkt dit dan op.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  meisjesmama ma 3 dec 2012 - 0:41

Hier hebben ze niet in het ziekenhuis gelegen voor hun longontsteking.
Ze waren beide wel goed ziek en knapte met de kuur en rust wel op.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud