Psz dagdelen
+7
maiadebij
Coco
PapillonRose
SarahKey
Susan
Tania
Linda
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Psz dagdelen
Susan schreef:En waarom kan maandag en vrijdag niet?
Dit zijn de groepen:
groep 1 de maandagochtend / donderdagmiddag
groep 2 de maandagmiddag / donderdagochtend
groep 3 de dinsdagochtend / vrijdagmiddag
groep 4 de dinsdagmiddag / vrijdagochtend
groep 5 de woensdagochtend
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Als je maandagochtend en donderdagmiddag doet, kun je de kinderen toch op donderdagochtend bij je moeder brengen, dan kan ze in de loop van de dag naar jullie toe met de bus en je dochter brengen en dan kan je man haar aan het eind van de dag thuisbrengen? Dan hoeft ze niet 's ochtends door de kou of extreem vroeg op. Misschien vindt ze het zelfs wel leuk om te blijven eten, dan hoeft ze lekker niet te koken aan het eind van de dag.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Als je maandagochtend en donderdagmiddag doet, kun je de kinderen toch op donderdagochtend bij je moeder brengen, dan kan ze in de loop van de dag naar jullie toe met de bus en je dochter brengen en dan kan je man haar aan het eind van de dag thuisbrengen? Dan hoeft ze niet 's ochtends door de kou of extreem vroeg op. Misschien vindt ze het zelfs wel leuk om te blijven eten, dan hoeft ze lekker niet te koken aan het eind van de dag.
Ik denk dat we zo iets inderdaad maar gaan voorstellen. Ik heb het ooit wel eens eerder met haar over de bus gehad, toen zei ze dat ze nooit met het openbaar vervoer gaat, ze doet alles op de fiets. Maar misschien dat ze het nu wel wilt, ik zou ook echt geen andere optie weten. Behalve dan dat man haar voor zessen op haalt en haar hierheen brengt. Maar als hij een keer buiten de stad moet werken dan zal het eerder rond 5en worden, dat is wel heel erg vroeg.
Bedankt voor het meedenken! De rest uiteraard ook!
Linda- Ratel
Hier beginnen ze helaas maar met 1 ochtend per week omdat er niet 2 x 2 plekjes op dezelfde dagen vrij zijn, voor de tweede ochtend staan ze op een wachtlijst en het lijkt mij voor hunzelf best lastig wennen straks met 1 ochtend per week dus ik hoop dat er snel voor beiden een tweede plekje beschikbaar is. Maar wanneer je kind behalve de psz ook nog naar een gastouder of kdv gaat is 1 ochtend ook best genoeg denk ik. Mijn kinderen zijn alleen maar gewend dat ik er altijd ben, dus voor hun zal het een hele omschakeling zijn.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Coco, dat hoop ik ook voor je!
Mijn dochter gaat ook niet naar een kdv of gastouder. Ik werk 3 dagen per week, m'n schoonmoeder past 2 dagen op en de 3e dag is mijn man thuis. Ik heb ook weinig kinderen van haar leeftijd in m'n omgeving, dus daar moet ze het ook al niet van hebben.
Mijn dochter gaat ook niet naar een kdv of gastouder. Ik werk 3 dagen per week, m'n schoonmoeder past 2 dagen op en de 3e dag is mijn man thuis. Ik heb ook weinig kinderen van haar leeftijd in m'n omgeving, dus daar moet ze het ook al niet van hebben.
Linda- Ratel
Ik ben door dit topic wel serieus aan het overwegen om voor Yrsa een dagdeel vaker te brengen, ik denk dat ze dat wel heel graag zou willen. Dan ziet ze haar vriendje ook weer een keer vaker. Ik moet alleen even kijken of we het ons kunnen veroorloven, of het praktisch haalbaar is en of er plek is op een van de dagen.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik ben door dit topic wel serieus aan het overwegen om voor Yrsa een dagdeel vaker te brengen, ik denk dat ze dat wel heel graag zou willen. Dan ziet ze haar vriendje ook weer een keer vaker. Ik moet alleen even kijken of we het ons kunnen veroorloven, of het praktisch haalbaar is en of er plek is op een van de dagen.
Ik wil ze straks als ze 3 zijn ook 3 ochtenden laten gaan en vanaf 3,5 graag 4 ochtenden ter voorbereiding op de basisschool. Mits ze het naar hun zin hebben uiteraard. T is idd wel een duur grapje, zeker met twee tegelijk.
Linda, dan zou ik zeker kijken of er de mogelijkheid is tot 2 x maar het moet wel in het financiele plaatje kunnen passen natuurlijk.
Coco- Ratel
Bij ons is het wel zo dat als je twee kinderen op de peuterspeelzaal hebt, je voor de tweede 50% minder betaalt.
Susan- Lady Post-a-lot
Wat een verschil in prijzen trouwens. N gaat 3 dagdelen voor 70 euro pm en J 2 ochtenden voor 55 euro. Een ochtend en een middag is zelfs nog wat goedkoper. Hier kan je trouwens niet kiezen voor 1 dagdeel, het is minimaal 2 ivm subsidies ofzo.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Maple schreef:Ik raad bij een kdv één dag(deel) doorgaans niet aan,omdat kinderen dan meer moeite kunnen hebben met wennen. Ik denk dat dat bij een psz ook wel geldt.
dat is bij ons toen ook gezegd. en nu moet ik zeggen nu ze sinds november 2 dagdelen gaat ze snel is gewend.
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
S gaat per eind januari 2 dagdelen (volgens mij doen ze hier ook niet aan 1 dagdeel). Wij gaan €53,50 per maand betalen. Ik wilde graag 2 ochtenden, maar dan kan ze pas in april terecht. Er is nl maar 1 optie voor 2 ochtenden. Nu gaat ze op dinsdagmiddag en donderdagochtend. Helaas wel allebei mijn werkdagen. Voor de eerste keer heb ik een dag geruild met mijn collega, zodat ik haar zelf de eerste keer kan brengen en halen.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Zoon gaat nu 1 dagdeel, we willen er straks wel een dagdel bij doen omdat hij t zo leuk vind.
Gast- Gast
Coco schreef:Susan schreef:Ik ben door dit topic wel serieus aan het overwegen om voor Yrsa een dagdeel vaker te brengen, ik denk dat ze dat wel heel graag zou willen. Dan ziet ze haar vriendje ook weer een keer vaker. Ik moet alleen even kijken of we het ons kunnen veroorloven, of het praktisch haalbaar is en of er plek is op een van de dagen.
Ik wil ze straks als ze 3 zijn ook 3 ochtenden laten gaan en vanaf 3,5 graag 4 ochtenden ter voorbereiding op de basisschool. Mits ze het naar hun zin hebben uiteraard. T is idd wel een duur grapje, zeker met twee tegelijk.
Linda, dan zou ik zeker kijken of er de mogelijkheid is tot 2 x maar het moet wel in het financiele plaatje kunnen passen natuurlijk.
Coco; kan je dat bij jullie kiezen dan? 3/4/5 ochtenden?
Hier is het standaard 2 dagdelen en met indicatie 4. Iets anders is er niet, ook niet in omliggende gemeenten.
Y. gaat nu 2 dagen naar het kdv. Vanaf februari 2013 zal dat 1 dag worden en de andere dag gaat mijn moeder oppassen. Gewoon domweg omdat het eigenlijk niet nodig is dat Y. naar het kdv gaat (mijn moeder werkt niet meer, maar mijn vriend en ik vinden het belangrijk dat hij met andere kindjes en regels om leert gaan) en ik 2 dagen door alle veranderingen vanuit de overheid te duur vindt worden. Hier mogen ze pas naar de psz vanaf 2,5 jaar dus hij gaat vanaf september 2 dagdelen naar de psz. Helaas is hij net aan het begin vd zomervakantie 2,5 en gaat hij dus pas na de zomervakantie: in september dus.
Hier kost het € 9,95 per maand voor dus 2 dagdelen en gratis als je 4 dagdelen moet door een indicatie.
In de gemeente naast ons gaat het op basis van inkomen en zouden we voor 2 dagdelen € 87 kwijt zijn per maand. Verschilt dus € 77
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
maiadebij schreef:Wat een verschil in prijzen trouwens. N gaat 3 dagdelen voor 70 euro pm en J 2 ochtenden voor 55 euro. Een ochtend en een middag is zelfs nog wat goedkoper. Hier kan je trouwens niet kiezen voor 1 dagdeel, het is minimaal 2 ivm subsidies ofzo.
Oh dat is best goedkoop zeg, al lees ik ook weleens dat sommigen maar 10 euro betalen.
Wij betalen rond de 50 euro per ochtend, gelukkig hoeven we voor het tweede kind niet de volle pond te betalen. Maar dat wordt straks als ze 4 ochtenden gaan toch nog best een bedrag.
Edit: Annie24, wij kunnen idd zelf kiezen. Helaas wel alleen ochtenden.
Coco- Ratel
Grof geld idd 2 dagdelen 100 euro per maand! Dan is bij ons kinderopvang nog goedkoper. Bij ons gaan ze 3 volledige dagen en betalen we voor 2 kids 325 euro zelf.
Mama Titty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 472
Punten : 517
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: