Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gaat dit weg na de bevalling?

+11
Leah
Flip Fluitketel
Sophiee
PiP
Mamsie
Purpleflower
_Lana_
*Troela*
Océane
Dille
Paper Crown
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Gaat dit weg na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Gaat dit weg na de bevalling?

Bericht  Minx za 1 dec 2012 - 2:20

Zazou schreef:Ik ben zelf naar de manueel geweest, wat redelijk hielp. Helaas heb ik er soms nog steeds last van, gevolg is wel dat ik niet meer op hoge hakken kan lopen, dan heb ik zoveel last.

Manueel zou ik niet aanraden, die krijgen in hun opleiding gewoon niet zo veel over zwangerschap gerelateerde klachten, een bekkentherepeut krijgt dat wel. Die zien over het algemeen meer zwangere vrouwen.

@pc is je zoon al volledig ingedaald en ligt hij vast?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaat dit weg na de bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Gaat dit weg na de bevalling?

Bericht  Pompoen za 1 dec 2012 - 3:23

Mijn manueel therapeut vind zwangerschap zelfs een contra-indicatie omdat er gewoon te weinig onderzoek naar is gedaan. Er schijnt een hele kleine kans in de eerste drie maanden te zijn op een miskraam en in later op vroeggeboorte. Hij wilde mij eventueel in het tweede trimester wel eens incidenteel behandelen voor mijn nek- en schouderklachten. Maar absoluut niet aan mijn rug, heup of bekken.

Als je er zo'n last van hebt zou ik inderdaad een bekkenfysiotherapeut raadplegen. Die kan je tips geven over hoe je de pijn kunt beperken voor en na de bevalling en je ook oefeningen etc geven. Het schijnt vaak goed te zijn om daar niet te lang mee te wachten als je klachten hebt eb je kunt altijd bellen voor advies. Je verloskundige zal je daar trouwens ook meer over kunnen vertellen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  woezel za 1 dec 2012 - 6:33

Luister echt naar je lichaam. Hier kwam het alle zwangerschappen al gauw boven. De eerste keer ook doorgelopen, tot ik gewoon de trap niet meer op kon. De zwangerschappen erop sneller mezelf in acht genomen en toen is het gelukkig niet zo ver gekomen. Al was het even goed zwaar. Neem ook echt jezelf in acht na de bevalling.
Hier is het gelukkig na de bevalling altijd weer gauw weg getrokken, wel een zwakke plek inderdaad rond de menstruatie. Als ik het dan weer van mamsie lees, dan besef ik me weer hoe blij ik daar mee mag wezen.
Ik liep bij een bekkenfysio.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: