Gaat dit weg na de bevalling?
+11
Leah
Flip Fluitketel
Sophiee
PiP
Mamsie
Purpleflower
_Lana_
*Troela*
Océane
Dille
Paper Crown
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Gaat dit weg na de bevalling?
Bekkenpijn? Ik ben bijna 36 weken zwanger en ik wéét dat ik de dingen die ik doe beter niet kan doen (zoals shoppen net..) maar ik wilde perse nog wat dingen ondernemen maar ik heb gewoon vreselijke bekkenpijn. Ik vraag me af of dit weggaat..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Re: Gaat dit weg na de bevalling?
Ja, dit gaat weg na de bevalling. Bij de één wat sneller dan bij de ander, maar (als je geen bekkeninstabiliteit hebt) voor je het weet huppel je weer rond en herinner je je ineens dat dat 'vroeger' heel erg zeer deed
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Bij mij heeft de bekkenvormig nog zo'n 8 weken geduurd. Het werd steeds iets beter. Dit was wel na de 3e bevalling. Bij de 1e en 2e was het vrij snel voorbij. Denk hooguit 2 weken.
Gast- Gast
Ja het gaat weg. Nu 6 weken na de bevalling kan ik ook zeggen dat ik me wat beter voel en vooral ook langzaam aan opbouwen hoor! Niks overhaasd doen.
Gast- Gast
Bij mij wordt het per menstruatie minder nu na de bevalling. Nu 4maanden verder voel ik het nog wel maar het is niet te pijnlijk om dingen te kunnen ondernemen de hele dag.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10
Bij mij is het in principe weg, maar het blijft wel een zwakke plek. Bij menstruatie voel ik mijn bekken, en als ik een hele dag zwaar werk heb gedaan. Het is dan niet zo pijnlijk als in de zwangerschap gelukkig.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ik heb er nu na 10 maanden nog heel erg veel last van. Ik lig er regelmatig wakker van. Maar in mijn zwangerschap kon ik op het laatst bijna niet lopen van de pijn.
Maar ik zou je wel mee willen geven dat je echt rustiger aan moet gaan doen.
Ik ben ook echt te lang doorgegaan.
Maar ik zou je wel mee willen geven dat je echt rustiger aan moet gaan doen.
Ik ben ook echt te lang doorgegaan.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Hier na 24 maanden nog last. Voorals na stofzuigen, lang auto rijden, zwemmen, kan niet zittend in bed tv kijken, en bij bewegingen zoals een voetbal wegtrappen. Dat doet zeer of er na voel ik de pijn.
Vanaf week 16 tot een jaar na de bevalling fysio gehad. Dit maakte het niet minder pijnlijk
Vanaf week 16 tot een jaar na de bevalling fysio gehad. Dit maakte het niet minder pijnlijk
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Het staat er trouwens wel heel dramatisch, maar het is niet dat ik overdag steeds met pijn rondloop hoor! Ik krijg er later last van.
Net wat purpleflower zegt: Na het stofzuigen, als ik te lang op een harde zool heb gelopen, verkeerd in bed heb gelegen of verkeerd op de bank heb gezeten, sporten kan ook helaas niet.
Maar het gaat wel stukken beter.
Ja en vergeleken met mijn zwangerschap gaat het nu geweldig!! ;-)
Net wat purpleflower zegt: Na het stofzuigen, als ik te lang op een harde zool heb gelopen, verkeerd in bed heb gelegen of verkeerd op de bank heb gezeten, sporten kan ook helaas niet.
Maar het gaat wel stukken beter.
Ja en vergeleken met mijn zwangerschap gaat het nu geweldig!! ;-)
_Lana_- Ratel
Over het algemeen wel.
Bij mij is het helaas alleen maar erger geworden. Maar goed dit was wel na de 3e.
Luister echt naar je lijf, ik deed het niet en heb nu echt spijt.
Bij mij is het helaas alleen maar erger geworden. Maar goed dit was wel na de 3e.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Bij mij was het na de bevalling zo goed als weg, maar ik merk wel dat het mijn zwakke plek is en blijft.
Gast- Gast
Na de eerste zwangerschap was ik er meteen na de bevalling vanaf, maar nu loop ik er nog steeds mee.Mamsie schreef:Over het algemeen wel.
Tijdens de 2e zwangerschap ben ik gewoon door gegaan met de gedachte dat het straks wel weer over zou gaan, mooi fout gedacht dus.....
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Bij mij was het na 4 maanden helemaal weg.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Ponyo schreef:Ik heb er nu 8 maanden erna nog af en toe last van.
Ik ook, en bij mijn eerste was het pas echt helemaal weg na een jaar.
Gast- Gast
Mamsie schreef:Over het algemeen wel.
Helemaal eens met het laatste. Daar heb ik ook echt spijt van, ik dacht na de bevalling gaat het wel weer weg, maar niet dus.
_Lana_- Ratel
Bij mijn 1e zwangerschap kreeg ik er met 35wkn last van en na de bevalling 4/5 wkn nog hevige bekkenpijn gehad, daarna is het altijd een gevoelige plek gebleven. Ik heb hierbij ook veels te laat naar mijn lichaam geluisterd.
Nu bij de 2e zwangerschap kreeg ik er al redelijk vroeg last van bekkenpijn en ditmaal wel geluisterd en minder gaan werken en bij 29wkn volledig gestopt zonder echt resultaat. Ik hoop dat ik er na de bevalling minder last van heb dan bij de 1e.
Nu bij de 2e zwangerschap kreeg ik er al redelijk vroeg last van bekkenpijn en ditmaal wel geluisterd en minder gaan werken en bij 29wkn volledig gestopt zonder echt resultaat. Ik hoop dat ik er na de bevalling minder last van heb dan bij de 1e.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
_Lana_ schreef:Mamsie schreef:Over het algemeen wel.
Helemaal eens met het laatste. Daar heb ik ook echt spijt van, ik dacht na de bevalling gaat het wel weer weg, maar niet dus.
Hier ben ik het ook mee eens. Bij mij ging de bekkenpijn niet weg. Vooral met mijn menstruatie en als ik ziek was deed het nog erg zeer. Sinds een jaar doe ik nu fitness en dan met name voor mijn rugspieren. Nu is het zo goed als weg. Heel af en toe heb ik nog wat last. Mijn dochter is nu 4.
Tijdens mijn zwangerschap luisterde ik ook niet naar mijn lichaam. Als ik had gewerkt (in de zorg) kon ik de trap niet meer oplopen. Achteraf ook heel veel spijt dat ik toen niet beter naar mijn lichaam heb geluisterd.
Leah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 07-12-10
Ik heb zo'n pijn! Zelfs als ik niets doe. Ik voel 't continu zeuren, kon net niet eens uit bed. Maar letterlijk mijn hele lijf doet zeer, van mijn rug tot mijn enkels. Wat een aanslag op je lichaam zo'n zwangerschap zeg.
Zijn er oefeningen die ik kan doen?
Bij mij ging het pas over toen ik fysiotherapie kreeg. Heb het eerst 8 maanden aangekeken maar het ging niet vanzelf weg.
Gast- Gast
Ik zou eerst maar eens beginnen met rustig aan doen en accepteren dat je de komende weken gewoon wat minder kan. Laat vriendinnen gewoon langskomen om een kopje thee te drinken. Een maandje kun je het shoppen ook best over slaan. Jou kennende ga je straks toch met de kleine man shoppen want je moet een nieuwe garderobe kun je mooi sparen
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Minx schreef:Ik zou eerst maar eens beginnen met rustig aan doen en accepteren dat je de komende weken gewoon wat minder kan. Laat vriendinnen gewoon langskomen om een kopje thee te drinken. Een maandje kun je het shoppen ook best over slaan. Jou kennende ga je straks toch met de kleine man shoppen want je moet een nieuwe garderobe kun je mooi sparen
Ik denk dat je gelijk hebt.. Ik wil er gewoon niet aan, maar ja. Moet maar!
Paper Crown schreef:Ik heb zo'n pijn! Zelfs als ik niets doe. Ik voel 't continu zeuren, kon net niet eens uit bed. Maar letterlijk mijn hele lijf doet zeer, van mijn rug tot mijn enkels. Wat een aanslag op je lichaam zo'n zwangerschap zeg.
Het is zeker een aanslag op je lichaam. Ik zie ook dat je al op het eind loopt. Dat is ook echt zwaar. Ik zou het in de eerste instantie echt rustig aan doen. Ook in het huishouden, want dat was voor mij echt killing. Vooral stofzuigen. De fysio gaf mij toen ook aan dat die beweging verkeerd kon zijn voor je rug. Verder gaf zij mij toen inderdaad wat oefeningen mee om mijn bekkenspieren sterker te maken, door deze een paar keer aan te spannen. Het is even zoeken waar ze zitten, want je bent snel geneigd je buikspieren aan te spannen.
Op internet zal vast wel wat staan en na de zwangerschap misschien je rugspieren trainen? Dat heeft mij in ieder geval erg geholpen.
Sterkte met de laatste loodjes en probeer echt naar je lichaam te luisteren en het serieus te nemen. Ook al is dat erg lastig ;-)
Leah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 07-12-10
Ik ging in de laatste weken 2x per week naar de fysio. Heerlijk was dat, dan had ik echt een paar dagen weer minder last. Na de bevalling heb ik er geen seconde meer last van gehad, tijdens de bevalling wel.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik ben zelf naar de manueel geweest, wat redelijk hielp. Helaas heb ik er soms nog steeds last van, gevolg is wel dat ik niet meer op hoge hakken kan lopen, dan heb ik zoveel last.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» In bad na bevalling
» De bevalling....
» Wie bij de bevalling?
» Sex na de bevalling
» De bevalling....
» De bevalling....
» Wie bij de bevalling?
» Sex na de bevalling
» De bevalling....