Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

sprongetjes

+2
Printje
duckie
6 plaatsers

Ga naar beneden

sprongetjes Empty sprongetjes

Bericht  duckie ma 7 feb 2011 - 7:47

wanneer heeft een kindje last van zogenoemde sprongetjes?
en wat merk je dan aan je kindje?
heefd jullie kindje hier last van gehad dat je ze herkende?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sprongetjes Empty Re: sprongetjes

Bericht  Printje ma 7 feb 2011 - 7:50

Alhoewel ik eigenlijk niet zo in de 'sprongetjes' geloof zoals ze beschreven staan in Óei ik groei ( er staat eigeniljk bij iedere sprong hetzelfde).... moet ik toch bekennen dat de periodes wel redelijk kloppen.

Ik merk aan mijn mannetje dat hij slechter slaapt, eerder huilt (hij huilt echt noooit anders), gewoon eigenlijk niet zichzelf is. Na een tijdje gaat het beter en dan kan hij ook echt nieuwe dingen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Filoria ma 7 feb 2011 - 7:56

Printje, dat was mij ook opgevallen ja, dat bij elke sprong de inleiding hetzelfde is!

Wanneer de sprongetjes precies zijn kun je in dat boek vinden (Oei Ik Groei). Heb je dat al duckie?
Kort samengevat zag het er hier zo uit:

- Tomas was een tijdje heel blij en zat lekker in zijn vel
- Dan van de ene op de andere dag begon hij plotseling veel te huilen en was hij hangerig
- Na een paar dagen werd dat langzaam beter
- En dan viel het me op dat hij iets nieuws kon. Bijvoorbeeld mensen herkennen, wijzen met zijn vingertje, 'ja' en 'nee' zeggen, dat soort dingen.
- Dan kwam er weer zo'n blije periode
- En dan weer een huilperiode etc. etc.

Maar soms dacht ik dat hij huilde om een sprongetje, en dan bleek er een kies door te komen. Je weet nooit zeker wat het is.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  duckie ma 7 feb 2011 - 8:02

dat boek heb ik niet, is het een leuk boek?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Flemy ma 7 feb 2011 - 8:07

Bij mijn oudste klopte het schema wanneer de sprongetjes zouden zijn precies! Ik kon echt de agenda er mee invullen bij wijze van spreken. Wanneer de sprong voorbij zou moeten zijn, was mijn dochter ook altijd meteen weer zichzelf. Heel bijzonder eigenlijk!

De jongste is ook duidelijk anders, maar (nog?) niet zo erg. Ze zit er nu in volgens het boek, en ze slaapt inderdaad overdag erg slecht en af en toe drinkt ze slecht omdat ze alleen maar wil rondkijken en spelen. Maar verder merk ik niets, behalve dat ze zich ontzettend snel aan het ontwikkelen is nu.

Ik kijk nu echt nooit meer in het boek, maar voor een jonge moeder met dus haar eerste kind, vind ik het toch een aanrader om te lezen. Gewoon omdat je er soms best wat aan kunt hebben en er ook best wat leuke tips in staan.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Printje ma 7 feb 2011 - 8:10

duckie schreef:dat boek heb ik niet, is het een leuk boek?

Nope, er kloppen echt wel dingen maar ik zou het zelf niet meer kopen. Als je wilt mag je het overkopen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  duckie ma 7 feb 2011 - 8:12

Printje schreef:
duckie schreef:dat boek heb ik niet, is het een leuk boek?

Nope, er kloppen echt wel dingen maar ik zou het zelf niet meer kopen. Als je wilt mag je het overkopen.
je hebt pm
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  pantuf ma 7 feb 2011 - 8:14

Ik heb 1x een sprong herkend (ergens in het begin) en toen dacht: wauw, dit is een handig boek!

Daarna kon het eigenlijk de prullenbak wel in. Geen enkele sprong herkend of rond het 'oei ik groei' moment.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  duckie ma 7 feb 2011 - 8:38

mn dochtertje word woensdag 8 weken en is sinds gisteravond wat huilerig en soms echt helemaal overstuur krijsen soms moeilijk drinken. wel een keer de hele nacht geslapen. vandaag ging het wel redelijk zijn wezen wandelen dus dan slaapt ze wel. vanmiddag in bed ook maar heel kort slapen en elke keer jammeren zeg maar. nu wil ze ook niet slapen terwijl ze wel moe is. ze lacht sinds gister wel veel meer en is meer rond aan het kijken en me aan het volgen(meer dan daarvoor) en nu op mn arm is ze wel redelijk rustig... kan/is dit een zogenoemd sprongetje?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria ma 7 feb 2011 - 9:04

Het klinkt alsof het een sprongetje zou kunnen zijn. Ik vond zelf vaak dat ik het aan de ogen van mijn zoontje kon zien: die stonden na een sprongetje veel wijzer, alsof hij de wereld plotseling beter begreep.

Herken jouw verhaal trouwens sowieso heel erg, de twijfels over waarom je kindje huilerig is. Die sprongetjes zijn een mooie manier om uitleg te geven aan huilerige periodes, maar de ultieme oplossing voor je problemen is het niet hoor.
Het kan alsnog zijn dat je dochter ziekjes is, dat er een tandje doorkomt, dat ze regeldagen heeft, dat haar kleren niet lekker zitten, dat ze het koud heeft, je weet het gewoon niet! Zo frustrerend is dat.

Gelukkig gaan de twijfels vanzelf over na verloop van tijd, maar het is balen dat het zo lang duurt. Mijn zoon is nu ruim twee. Hij was vandaag wat zeurderig en zei op een gegeven moment tegen me: 'pijn in mond' en toen wees hij met zijn vinger naar een doorkomende kies. Hij kan gewoon zeggen wat er aan de hand is! HAAALLELUJAH cheers
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  sheila123 ma 7 feb 2011 - 10:17

Ik heb ze nooit allemaal opgemerkt maar die van 3 maanden,6maanden en de laatste voordat ze ging lopen heb ik wel gemerkt. Ze was onrustig met slapen en overdag niet lekker in haar vel.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud