Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2013 mama's

+52
Muppetje
Luce
Jezzie
Takkie
Dora
Sanne
Pink!
Thunder
Ella
Snoes
holaagirl
Caroow
Parel
Laurientje
Suus
Shisha
Filoria
Bruintje Beer
Shopaholic
Aimee
Linda
Printje
Lejow
_Mashimaro_
Annemie
Bloempjuh23
Supertalentje
nillis
Flower_L
L!ND@
Amber-
ingrid82
Mom-Of-3
Slakje
Nana
Steep
Pien
Laced
Happydobby
maiadebij
Silver
Ellebel
Jasmine
Jade
Annemoontje
Pompoen
koNijntje
Gerbera
mystery mom
Toedels
Zenna
Ijsbeer
56 plaatsers

Pagina 33 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 33 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Pink! ma 24 jun 2013 - 23:38

Wauw bloem, gewoon 34 weken gehaald! Wat fijn zeg! Ik ben ook wel benieuwd naar een buik foto Very Happy
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Annemie di 25 jun 2013 - 0:41

Bloempjuh, heel veel succes met de laatste loodjes!!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Shisha di 25 jun 2013 - 20:08

Bloempje: Wat goed dat je de 34 weken hebt gehaald. Succes met de laatste loodjes!

Konijntje: Lastig he. Kolven werkt bij mij wel heel goed. Ik kolf nu iedere avond 1 borst leeg en dat lucht wel aardig op. Mijn borsen staan nu een stuk minder strak. Ik heb een enkele handkolf, gaat misschien wat minder snel dan een dubbele maar voordeel vind ik dan wel weer dat ik 1 hand vrij heb om ondertussen een beetje te lezen/op mijn mobiel te spelen etc.

Gister heb ik echt een fijne dag gehad! Ik had aardig wat afgekolfd (had zo'n 300cc in de koelkast staan) en we zijn alleen naar de ceremonie van de bruiloft geweest dus we waren met 2,5 uur weer thuis. Het was wel heel fijn om er even uit te zijn. Daarna (want eindelijk was het droog) zijn we voor het eerst wandelend met D. naar de supermarkt geweest.
En omdat ik nog voor ruim 2 voedingen in de koelkast had staan heb ik 's avonds weer eens een wijntje gedronken en heeft mijn man de laatste 2 voedingen gedaan (22.00u en 01.00u) dus kon ik op tijd gaan slapen en hoefde ik pas om 06.00u er voor het eerst uit. Very Happy
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Annemie wo 26 jun 2013 - 0:40

Hoef je 's nachts dan niet te kolven shisha?? Anders staan je borsten toch op ontploffen? Ja sorry heb er echt geen verstand van. Wel fijn dat je zo lang hebt kunnen slapen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne wo 26 jun 2013 - 1:02

Bloempjuh, wat fijn dat je de 34 weken hebt gehaald. Hopelijk dienen de meiden zich aan en hoef je niet ingeleid te worden.
Succes alvast met de bevalling!

Konijntje, ik zou met de aanschaf van een kolf vooral kijken naar het doel waarvoor je hem gebruikt. Als je borstvoeding wil blijven geven als je werkt, is een dubbele (elektrische) kolf wel handig. Ik heb een dubbele kolf van Ameda, de Lactaline. Dat is een redelijk goedkope kolf, maar hij bevalt supergoed. Ik vind hem fijner dan mijn (enkelzijdige) Medelakolf.
En wat betreft het discreet voeden, als je een spaghettihemdje aandoet en daar een ander shirtje overheen, dan kun je het ene shirtje omhoog doen en het spaghettishirtje naar beneden. Met je zoon ervoor kan bijna niemand zien dat je aan het voeden bent.

Shisha, wat fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad en ook nog zo lekker hebt kunnen slapen. Heerlijk lijkt me dat!

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  koNijntje wo 26 jun 2013 - 8:24

rataplan: bedankt voor je aanbod, maar ik wil graag een elektrische kolf..

shisha: ik kolf (nog) niets, heb gelukkig ook geen last van stuwing of lekkage. 
wat fijn dat je man de nachtvoedingen heeft gedaan en jij lekker kon slapen! had je niet enorme gespannen borsten vanmorgen?
even een vraag van een leek: hoe weet je hoeveel je d. nu aan moet bieden? was zijn zuigbehoefte hierna bevredigd?

sanne: ik wil inderdaad een dubbelzijdige elektrische kolf, heb al een beetje voorwerk gedaan, zie topic..
ik weet in theorie hoe ik discreet kan voeden, heb ook wel een paar voedingsshirts, maar ik moet het in de praktijk nog even oefenen, haha..

hier een lekker dagje gehad! gisteren was L erg onrustig, we wisten niet waarom en daar word ik dan weer gauw onzeker van.. maar vandaag was echt super relaxed, heeft zelfs in de box en kinderwagen liggen slapen, dus ik ben even het huis door geweest met een stofdoek Wink T was een dagje bij opa en oma spelen en heeft zich heerlijk vermaakt daar! wij hebben nog even een rondje gewandeld met L en echt genoten van de dag. I love you T was ook super vrolijk toen hij thuis kwam, even wat anders dan die driftbuien de laatste tijd.. Wink
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Dora wo 26 jun 2013 - 8:33

@ Bloempjuh: krijg je een keizersnede of mag je natuurlijk bevallen?
Misschien heb je het al wel eens verteld, maar dan heb ik daar overheen gelezen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Takkie wo 26 jun 2013 - 8:37

Bloempjuh, al 34 weken! Wat gaat dat snel! Nog heel even en dan worden ze al geboren, dat wordt vast een mooie maar hectische tijd. Succes met de laatste loodjes!
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Bericht  Shisha wo 26 jun 2013 - 22:12

Annemie: Nee viel eigenlijk wel mee. Ze zaten wel goed vol met de voeding van 06.00u maar hij heeft 20 min aan de ene borst gelegen en de ander heb ik even iets leeg gemaakt en daar had hij met de voeding van 09.00u weer uit gedronken.
Konijntje: Wat fijn dat je zo'n heerlijke dag hebt gehad! Mijn man had het flesje gewoon helemaal vol gedaan en is gestopt toen D. niet meer wou. Geloof dat hij ongeveer 100cc gefronken heeft.

Ik begin wel steeds meer last van mijn tepels te krijgen. D. laat soms erg vaak los, wordt dan ongeduldig en hapt aan als een gek en begint al te zuigen terwijl hij hem nog niet goed vast heeft. En soms doet hij zijn mondje ook gewoon niet ver genoeg open en probeert hij hem naar binnen te slurpen. Niet echt fijn haha.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Silver wo 26 jun 2013 - 22:29

Hey meiden, elke keer wil ik een heel verhaal typen, gaat de telefoon, komt er bezoek en noem het maar op. Oftewel ik kom er niet aan toe om even uitgebreid te reageren. En dan heb ik hier nog niet eens kindjes rondlopen. Dus hoe doen jullie dat dan wel niet? :O
Hier gaat het wel aardig, nog steeds zo nu en dan behoorlijke onenigheid met mijn vriend, maar dat neem ik maar voor lief en hoop dat het grotendeels aan mijn hormonen (nesteldrang) liggen en aan het feit dat hij soort van 'koudwatervrees' heeft. Gelukkig is ie nu ook de zaterdagen thuis en komen nu echt de laatste puntjes op de i (voor zover dat mogelijk is) op de babykamer. De decoratieplankjes moeten nog even in de verf en gezaagd worden, klein spotje moet nog opgehangen worden en pas na de geboorte mag ik doorslaan qua accessoires in roze of blauw. Spannend!!! :cheering:Verder vandaag smsje gehad van mijn moeder, het wieggordijn is nu ook helemaal klaar. Dus de wieg is klaar! Eindelijk! Straks mijn 'vluchttas' maken voor het geval ik wel na het zh moet. En volgende week het bad bestellen. Want ja hoor, ik ben erover uit het wordt wél een badbevalling. Very Happy

Ik weet niet waar ik moet beginnen, sorry meiden... Ik ga vanaf nu weer meer meelezen en meeschrijven. Yes
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Teddyaapje wo 26 jun 2013 - 22:43

Even geen tijd om op iedereen te reageren, moet zo weg. Wat leuk dat je in bad wil bevallen Silver!! Welk bad ga jij bestellen? Ik ga vanmiddag ook de spullen allemaal bestellen. Mn bloeddruk was helemaal in orde net bij de controle dus vanaf maandag mag ik thuis bevallen!!!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Silver wo 26 jun 2013 - 22:48

Super Teddyaapje! Dus als ik het goed begrijp kan ik beter ook volgende week nog even de controle afwachten voordat ik alles ga bestellen. Ik ga deze bestellen het Nest.
Zomer 2013 mama's - Pagina 33 34982147
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Silver wo 26 jun 2013 - 22:50

Is er trouwens ook al nieuws van Zenna? Die was 22 juni uitgerekend toch? Had haar al een PM gestuurd, maar geen reactie nog gehad...
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje wo 26 jun 2013 - 23:20

Leuk Silver! Ik had ook aangegeven dat ik in bad wens te bevallen, maar dat mag niet in mijn ziekenhuis... Helaas. 

Heb hier gisteren een hele dag voorweeën gehad, ze zijn 's nachts weggegaan en vandaag zijn ze terug.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Silver do 27 jun 2013 - 0:28

Jammer Slakje, en er was geen optie om in een ander ziekenhuis wel een badbevalling te hebben? Jij houd het ook wel erg spannend zo steeds met je voorweeën. Nog even 2 weekjes volhouden. Ik zei het al in het topic alle uitgerekende data op een rij dat ik denk dat jij de eerste zal zijn, daarna Jasmine en daarna ik. Al hoop ik wel dat Zenna en daarna Bloempjuh als allereerste is.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Jasmine do 27 jun 2013 - 1:50

Teddy: maandag alweer 37 weken, wauw! Ik hoop echt dat je het redt lekker thuis je badbevalling mee te kunnen maken.

Silver: jij wil dus ook voor een badbevalling? Hoop dat het door kan gaan! Lijkt mij ook wel relaxed bevallen, maar ik denk daar maar niet eens over na.

Slakje: nog steeds voorweeën Sad. Zoals Silver al zegt: je houdt het wel spannend zo.

Zenna: ben ook benieuwd hoe het bij jou is.

Hier de volgende tegenslag. De oom waarbij een tijdje geleden kanker geconstateerd is, is al overleden. Al met al is het nog ontzettend snel gegaan en zagen wij dit totaal nog niet aankomen. Vind het vooral ook erg jammer dat hij de geboorte van kleine man niet meer mee mag maken. In het begin zei ik nog tegen mijn man "als hij dat maar mee mag maken", maar toen gingen we daar nog wel vanuit. Helaas is het toch anders gelopen. Komend weekend hebben we de condoleance en crematie, dus de komende week zit nu helemaal bomvol. Zometeen dochter uit school halen en dan doe ik niks meer vandaag. Heb nog steeds veel harde buiken, af en toe voorweeën, 24 x 7 pijn in mijn lijf, moe, geen eetlust, steeds misselijk. Mijn lijf is er gewoon klaar mee. Morgen maar de laatste babystrijk wegwerken, J. naar school, naar logopedie en de vluchttassen inpakken, zaterdag thuis aan de slag en een verjaardag, zondag mijn moeder halen (komt zondagavond en maandag oppassen), misschien nog een laatste poging pretecho, zondagavond condoleance, maandagochtend J. weer naar school, maandagmiddag crematie, maandagavond ma weer naar huis brengen, dinsdag weer schooldag en dan dinsdagavond liggingsecho. En dan tussendoor nog mijn rust pakken, de zorg voor J., huishouden bijhouden... Hoop wel dat baby dinsdag gedraaid is, anders kunnen we volgende week ook nog een draaipoging inplannen bij de gynaecoloog. En dan nu het overlijden van oom erbij. Hoezo stress?

(Klinkt wel weer erg negatief allemaal. Positieve aan het verhaal is: vandaag 35 weken zwanger, dus ik hoef écht. écht, écht niet lang meer :cheering:. Daar word ik dan wel weer blij van)
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Teddyaapje do 27 jun 2013 - 3:06

@ Konijntje, door aan te leggen stimuleer je productie, maar als je de lege borst aanbiedt zal de baby niet veel binnenkrijgen. Het voordeel voor jou is dat je die melkcellen (ben nog steeds de naam kwijt) aanmaakt, dat is wel heel belangrijk als je langer zou willen voeden omdat je anders straks niet genoeg melk kunt aanmaken of regelmatig(er) dipjes zult krijgen. Het spugen is niet erg en zelfs heel normaal. Pas als je merkt dat je kindje er last van heeft omdat het pijn doet in zn slokdarm is het een probleem en kun je er beter voor zorgen dat hij minder veel, maar wel vaker drinkt. Het vaker aanleggen is goed voor jou, en de kleinere hoeveelheden zorgen er meestal voor dat ze minder spugen. Dit kun je zelf t beste beoordelen. Het rechtop houden kun je misschien oplossen door te dragen. Heb jij meteen je handen vrij. Ik zie dat je de kolf van Kwak overneemt? Ik heb ook met die kolf gekolfd (ofja, niet met die van Kwak natuurlijk) en hij is me heel goed bevallen. Ik ga hem deze keer weer aanschaffen.

@ Bloempjuh, Heel veel succes met deze laatste week zwanger zijn! Wat super dat ze zo lang in je buik zitten, al lijkt t me heel zwaar en vermoeiend. Hoe vind je het om van 3 kindjes te gaan bevallen? Mag je natuurlijk bevallen? Is het je nog gelukt om een buikfoto te (laten) maken? 

@ Sisha, wat fijn dat het zo goed bevallen is om naar de ceremonie te gaan! Even er tussen uit! Heb je die voedingen wel gekolfd die je niet zelf gegeven hebt? Zou ik wel doen, als je voedingen gaat overslaan is de kans (vooral in het begin) best groot dat je productie terug loopt. En verkeerd aanhappen kan idd erg pijnlijk zijn! T. deed dat in de kraamweek ook eens en ik zat daar dus 'auw auw auw'...wilde mn vriend helpen door T. weg te pakken maar die had ik dus nog niet losgekoppeld :shock:
Heb je constant pijn aan je tepels, een branderig/ stekerig gevoel? Want dan zou het kunnen dat jullie spruw hebben, dan happen baby's ook minder goed aan en laten sneller los. 

@ Silver: Fijn dat je vriend nu de zaterdagen thuis is en jullie de laatste dingen kunnen afwerken. Zijn wij nu ook mee bezig...t zijn alleen wat meer puntjes en I-en dan we dachten haha. Hopelijk gaat t weer gezelliger worden tussen jullie zodra de baby er is (of nog liever, eerder!), kans is best groot dat t door hormonen en spanningen komt, is denk ik ook vrij normaal. Echt leuk dat je ook in bad wil gaan bevallen! Volgens mij is het hetzelfde bad als wat ik van Linda overneem. Ben benieuwd naar jullie wieg en welke kleur accessoires je mag gaan shoppen straks! Ik heb trouwens gewacht met bestellen van t bad omdat t tijdens deze controle fout ging met mn bloeddruk en ik medische indicatie kreeg. Ik zou het zo doen dat je een paar dagen voor de 37w het bad in huis hebt zodat je nog even kan kijken hoe en wat. Ennuh...wanneer mag ik bevallen volgens je voorspelling Wink

@ Slakje: Kun je niet kijken voor een ander ziekenhuis in de buurt waar je wel in bad kan bevallen? Ik begreep dat er in België meerdere ziekenhuizen zijn waar dat kan. En je maakt t idd spannend zeg!

@ Jasmine: Het zit je ook niet mee he?! Gecondoleerd met je oom. Inderdaad een erg drukke planning in t vooruitzicht! Ik hoop voor je dat de baby nog zelf terug gaat draaien! Ik zou wel eerst laten kijken hoeveel ruimte er nog is voor de baby om zelf te draaien. Anders is de kans dat hij weer terug draait als de versie gelukt is ook nog aanwezig.

@ Zenna: Ik ben ook heel benieuwd hoe het met je is en of je misschien al bevallen bent! Hoop dat je wat van je laat horen!

@ All: De controle vanmorgen was weer goed en ik heb mn bevalbad besteld! Vind t echt raar dat ik maandag alweer 37w ben en dat t gewoon al bijna zover is! Ik heb gistere trouwens met mn vriend afgesproken om 31-7-13 te bevallen Laughing. T. is op 01-11-10 geboren dus dan hebben ze beide een datum die je kunt omdraaien. Ook kwam t op t werk van mn vriend beter uit als ik iets later zou bevallen en op woensdag is hij sowieso thuis haha. Ben benieuwd of de baby zich hier naar schikt!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Zenna do 27 jun 2013 - 3:50

Silver schreef:Is er trouwens ook al nieuws van Zenna? Die was 22 juni uitgerekend toch? Had haar al een PM gestuurd, maar geen reactie nog gehad...

Ja zeker! Op 21 juni ben ik bevallen van Zara amélie!!!
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Bericht  Jasmine do 27 jun 2013 - 4:21

Gefeliciteerd Zenna!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Teddyaapje do 27 jun 2013 - 4:37

Gefeliciteerd Zenna! Leuk wat van je te horen! Hoe is het gegaan en hoe gaat t nu? Wat heeft jullie meisje een mooie naam gekregen!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Jezzie do 27 jun 2013 - 4:52

Gefeliciteerd Zenna! Mooie naam!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Annemie do 27 jun 2013 - 4:59

Zenna, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Erg leuke naam!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  ingrid82 do 27 jun 2013 - 5:40

Gefeliciteerd zenna! Mooie naam zeg!
ingrid82
ingrid82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11

Bericht  Zenna do 27 jun 2013 - 5:43

Teddyaapje schreef:Gefeliciteerd Zenna! Leuk wat van je te horen! Hoe is het gegaan en hoe gaat t nu? Wat heeft jullie meisje een mooie naam gekregen!

Bedankt! De bevalling ging heel goed! Het gaat nu goed hier! De eerste 4 dagen heb ik alleen maar gehuild. Voelde me zó verdrietig! En ook heel blij met Zara. Het waren echt hele moeilijke dagen. Nu elke dag nog een huilmoment. Erg vervelend.
Zara doet t héél goed. Bv gaat helemaal super!
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Bericht  Shopaholic do 27 jun 2013 - 5:48

Van harte! X hug
Shopaholic