Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2013 mama's

+52
Muppetje
Luce
Jezzie
Takkie
Dora
Sanne
Pink!
Thunder
Ella
Snoes
holaagirl
Caroow
Parel
Laurientje
Suus
Shisha
Filoria
Bruintje Beer
Shopaholic
Aimee
Linda
Printje
Lejow
_Mashimaro_
Annemie
Bloempjuh23
Supertalentje
nillis
Flower_L
L!ND@
Amber-
ingrid82
Mom-Of-3
Slakje
Nana
Steep
Pien
Laced
Happydobby
maiadebij
Silver
Ellebel
Jasmine
Jade
Annemoontje
Pompoen
koNijntje
Gerbera
mystery mom
Toedels
Zenna
Ijsbeer
56 plaatsers

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 32 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Slakje zo 23 jun 2013 - 21:25

Zo, mag ik zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben? Gisteravond en deze nacht weer om de zoveel minuten flinke (voor)weeën gehad (tja, ik weet niet of het nu voorweeën of weeën zijn. Ze komen in golven, duren anderhalve minuut en zit altijd ongeveer 3 minuten tussen, kennen ook echt hun hoogtepunt). Maar ze zijn dus weer weggevallen. 

Ik ben opgestaan met flinke menstruatiekrampen. Heb ook het idee dat ze flink is ingedaald (had gisteren ook steeds pijnlijke steken in mijn schaamstreek en zo'n druk in mijn onderbuik en ik kan plots weer ademen). Ik dacht gisteren ook elke keer als ik rechtstond dat mijn vliezen zouden gaan breken. Hing ik elke keer dat ik naar het toilet ging met mijn neus boven m'n verbandje om te ruiken of het nu plas of vruchtwater was (ik verloor vocht). Ik ben erachter gekomen dat ik mijn blaas totaal niet meer onder controle heb. 

Mijn borsten staan vol en gespannen en doen pijn door de stuwing. En ik zit niet op mijn gemak, ik vind nergens een houding waar ik lekker lig/zit.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  ingrid82 zo 23 jun 2013 - 22:30

Ahhh slakje geloof helemaal dat je er dan klaar mee bent! Toch hoop ik dat ze nog minstens anderhalve week blijft 'zitten'. Was doorgaan met die medicijnen geen optie meer  ( volgens mij heb ik dat gemist)?

Jasmine hoe is het nu,voel je de kleine nu wel weer wat beter? 

Shisha wat een scheetje zeg! Fijn dat het goed gaat!

Konijntje hoe gaat het nu met de borstvoeding en het groeien ben je al wat minder onzeker?

Maiadebij is de kraamhulp ondertussen weer weg? Kan me goed voorstellen dat dat irritaties oplevert, ook al doet ze der werk het is niet of jij er geen verstand van heb,je heb er al 2rondlopen! Als het je eerste was dan is dat toch anders misschien.. Verder alles goed?

Silver hoe gaat het bij jou? Is het wiegje nu helemaal klaar?

@all ik lees vooral veel mee Embarassed Maar nu ik verlof heb probeer ik wat meer te reageren.
Verlof :cheering: Wat keek ik daar naar uit, hij is ook goed begonnen want vanochtend ben ik voor t eerst tante geworden van een meisje genaamd ayse ( Turkse naam eigenlijk moet onder de s nog zon uhh sje?) mijn zus is in Turkije bevallen (is getrouwd en woont daar) dus het zal nog wel ff duren voordat ik haar live zie...lang leve Skype!
Hier gaat alles goed ondanks de zwangerschapsdiabetes loopt onze kleine gewoon goed op schema en loopt helemaal niet voor op groei! Kan de waardes steeds beter onder controle houden! Kamertje is klaar, box staat, kinderwagen staat er, alles gewassen....laat maar komen! (Over n week of 3/4 Wink ) 

Groetjes
ingrid82
ingrid82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11

Bericht  Lejow zo 23 jun 2013 - 22:32

Kom op Slakje, probeer het nog twee weekjes vol te houden , je kunt t!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jasmine zo 23 jun 2013 - 23:11

Slakje: ik hoop dat je het nog even vol kunt houden (net als de kleine meid in je buik).

Ingrid:  leuk om weer eens van je te lezen. En lekker, verlof. Dat vind ik dan wel jammer aan het niet werken: ik heb geen echt verlof. Terwijl ik toch gewoon aan de laatste loodjes bezig ben.

Ik voel vandaag gelukkig weer heel wat meer leven. Kleine man is weer lekker actief. Straks weer naar de verloskundige: controle en bevallingsgesprek.

Ben trouwens wel benieuwd naar Bloempjuh!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Teddyaapje ma 24 jun 2013 - 0:11

Wowwie wat gaat t hier snel de laatste tijd! Is wel duidelijk dat de meesten verlof hebben! Ik zal proberen op iedereen te reageren!

@ Sisha, Hoe gaat t nu met de bv? Een schema of ritme moet je nu nog niet willen, dat komt over een paar weekjes vanzelf. 'Fijn' dat je zoveel productie hebt, al weet ik uit ervaring dat dat ook niet altijd even handig is. Goed om een gedeelte te laten weglopen. Je moet wel opletten dat je ondanks je vele melk genoeg aanlegt, de ??? (sorry, kan weer eens niet op het woord komen, ik bedoel de 'melkcellen' die je aanmaakt in de beginperiode) worden alleen aangemaakt als je aanlegt, hoe vaker, hoe meer. Dit is nodig als je langer wilt voeden. Anders heb je voor nu voldoende, maar over een tijdje kunnen je borsten niet meer genoeg maken door te weinig 'melkcellen'. 

@ Supertalentje: Gesprek met adviseur ging goed vorige week. We kunnen de hypotheek krijgen als we willen. 

@ Konijntje: Met bv kun je niet teveel geven in de zin van dat er geen max. aan t aantal cc per dag zit. Met kv is dat wel omdat het anders slecht is voor de niertjes. Teveel per voeding kan wel, over het algemeen stopt een baby met drinken als hij genoeg heeft gehad, maar als je een erg sterk tsr hebt kan t zijn dat de baby te snel te veel binnenkrijgt. Ook dit is niet erg want dat gooit hij er vanzelf weer uit. Heel normaal. Pas als de baby last krijgt van zn slokdarm doordat er teveel maagzuur mee naar boven komt is het een probleem. Wat dan aangepakt kan worden door bijv. eerst je tsr-melk weg te laten lopen (liefst in een flesje of bakje, dan kun je meteen een voorraad aanleggen in de vriezer) en de baby daarna aanleggen. Als je denkt dat je baby krampjes heeft dan is ook zuigen een goede oplossing. Dat kan op een pink, maar je kunt ook je lege borst aanbieden. Dan kan hij zuigen maar krijgt hij (bijna) geen melk binnen. Een fopspeen kan ook, maar dan heb je een kleine kans op tepel-speenverwarring.

@ Maia, Kan me voorstellen dat het je irriteerde dat de kraamhulp je niet geloofde wat betreft je drager (welke heb je ook alweer, storcke?) maar van de andere kant wel goed dat ze het verder ging uitzoeken. Hopelijk zal ze bij een volgend adres de bb afraden en een ergonomische drager aanraden, of denk je dat je haar niet hebt kunnen overtuigen? 

@ Slakje: Het is wel spannend bij jou! Hopelijk blijft jullie meisje nog even zitten. Er zijn niet veel risico's meer als je nu zou bevallen maar het zou toch fijner zijn als ze nog even in je buik blijft. Wel vervelend dat je er ook zo'n last van hebt! Is de pijn nu weg? Zouden het indalingsweeen kunnen zijn? En let je op met je stuwing? Niet dat je weer een borstontsteking te pakken krijgt?

@ Jasmine: Wat vervelend dat je jullie kleine man alweer even niet meer gevoeld had en weer naar het zh moest. Gelukkig is alles goed en voel je hem nu weer vaker. Wel vervelend dat hij (weer?) in stuit ligt. Hopelijk draait hij vanzelf weer goed! Hoe gaat t verder met je? Werkt de medicatie? Succes bij de vk straks!

@ Ingrid, Wat fijn dat je nu ook verlof hebt. En gefeliciteerd met je nichtje! Wat leuk dat jullie zo dicht bij elkaar zitten met de kindjes! Is het voor je zus ook de eerste? Wel jammer dat ze zover weg woont! Je bent al goed voorbereid op alles! Wij zijn nog niet klaar met alles!

@ Bloempjuh: Ik ben ook heel benieuwd hoe het met jou en je 3 meiden en de 2 grote zussen gaat!

@ All: Volgens mij heb ik gistere iets te veel gedaan...heb last van mn onderrug en mn bekken. Vandaag maar rustig aan doen. Gelukkig is T. naar de opvang en kan dat dus ook. Ben nog wat laatste dingen aant regelen. Geboortekaartje is bijna klaar en erg mooi geworden (al zeg ik het zelf) en de kleertjes en alles zijn gewassen en gestreken. Donderdag heb ik weer controle bij de vk en als dan alles goed is ga ik mijn bad bestellen (ofja, ik koop die van Linda over). Volgende week maandag alweer 37w! Gaat echt snel! Morgen ga ik shoppen met mn tante, nog voor mn verjaardag. En komend weekend is hier kermis. Hoop dat ik het een beetje volhoud want t is wel altijd gezellig! Ik ga nog even kijken of ik de poppen mei tai's gemaakt krijg. Kan ik dat ook weer van mn lijstje schrappen. De rest wat erop staat hou ik even voor gezien...dat is vooral spullen naar zolder dragen enz. Dat laat ik maar aan mn vriend over.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Shisha ma 24 jun 2013 - 1:05

Slakje: Nog even volhouden meid. Maar ik begrijp je helemaal. hug
Jasmine: Fijn dat de kleine weer lekker actief is!
Teddyaapje: Volgens mij heb ik een regeldag vandaag want hij komt bijna ieder anderhalf uur. smile En het schema was meer omdat hij eigenlijk iedere keer wel doorsliep tot aan de volgende voeding dus zat even te kijken wat handig uit kwam. Maar vandaag gooide meneertje dus even wat roet in het eten haha! Hij drinkt vandaag ook telkend maar kleine beetjes.
Ik denk dat ik vanavond na de laatste voeding 1 borst even helemaal leegkolf (moet voor morgen toch wat hebben, vriendin gaat trouwen dus mijn moeder past een paar uurtjes op) en dan morgen de ander. Ik heb gelukkig weinig last van stuwing maar mijn borsten zitten gewoon erg vol. Lek ook de hele tijd. laughcry
Maar ben benieuwd naar je geboortekaartje! En vandaag dan meer even lekker rustig aan doen!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Teddyaapje ma 24 jun 2013 - 3:33

Dat ga je nog vaak meemaken Sisha...denk je net een ritme gevonden te hebben, gooit de baby het weer helemaal om! En dat lekken had ik ook heel erg in het begin. Na 2u (en dan kolfde ik beide borsten helemaal leeg) was mn shirt tot op mn navel doorweekt...wordt minder!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Annemie ma 24 jun 2013 - 3:47

Teddyaapje schreef:Dat ga je nog vaak meemaken Sisha...denk je net een ritme gevonden te hebben, gooit de baby het weer helemaal om! En dat lekken had ik ook heel erg in het begin. Na 2u (en dan kolfde ik beide borsten helemaal leeg) was mn shirt tot op mn navel doorweekt...wordt minder!

Hoe doe je dat dan met lekken als je ergens heen moet, zoals shisha morgen naar de bruiloft? Of gebruik je dan lillypadz of is dat niks?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Teddyaapje ma 24 jun 2013 - 3:56

Ik had er vooral de eerste 2 weken last van. We hoefden toen eigenlijk nergens heen als naar het zh toen T werd opgenomen. Ik zorgde vooral dat ik iets zwarts aanhad met een vestje oid open erover zodat het zo min mogelijk opviel. Verder opletten dat ik niet teveel tijd tussen t kolven liet zitten en vaak genoeg van kompres wisselen en hopen dat niemand het zou zien Very Happy
Een bruiloft was voor mij een ramp geweest toen denk ik!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje ma 24 jun 2013 - 4:37

Lillypadz zijn echt slecht. Als er ook maar een klein beetje melk tussenkwam, kwam die pad los en ja, dan spoot de melk alle kanten op.

Ik gebruik gewoon wegwerppads.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha ma 24 jun 2013 - 5:17

Ik gebruik ook van die wegwerppads. Ik moet zeggen dat ik alleen maar lek wanneer ik op bed lig en ik leun op mijn elleboog. Verder gelukkig weinig.
Ik ben wel benieuwd hoe ik het morgen ga ervaren. We gaan alleen maar naar de ceremonie en de receptie dus we zijn wel met 3 uur weer thuis maar vind het toch een beetje spannend!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Caroow ma 24 jun 2013 - 5:30

Ik heb de eerste weken met hydrofiele luiers in mijn bh gelopen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Bloempjuh23 ma 24 jun 2013 - 8:27

Ik leef nog hoor.. Vandaag 34 weken en binnen nu en week hebben ze nog de mogelijkheid om zelf te komen en anders wordt ik volgende week ingeleid.  Ik ben moe, alles doet me zeer en er gewoon klaar mee. Ik ben vandaag al zo blij dat ik 34 weken heb gehaald.  Mocht er iets zijn reageer ik wel..

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Lejow ma 24 jun 2013 - 8:28

Kan ik me goed voorstellen Bloem.
Super goed van je dat je de 34 weken gehaald hebt!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Bloempjuh23 ma 24 jun 2013 - 8:30

Lief van je lejow! Hoe zwaar was B. bij haar geboorte?

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jasmine ma 24 jun 2013 - 8:33

Wauw Bloempjuh, zitten ze nog steeds? Kan me voorstellen trouwens dat je er klaar mee bent. Dat heb ik al en dan heb ik maar één baby in mijn buik.

Ben wel benieuwd naar een buikfoto trouwens. En wat ik me al een tijdje afvraag: hoe voelt dat nu met bewegingen? Lijkt mij dat je altijd en overal wel een voet/knie/arm of wat dan ook voelt.

Succes nog even in elk geval.

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Bloempjuh23 ma 24 jun 2013 - 8:41

Hoe kan ik een foto plaatsen vanaf een tablet? Misschien wil de verpleegkundige wel ff een foto maken.

Bewegingen zijn nu vooral heel vervelend want ik krijg meteen een harde pijnlijke buik. Ze bewegen soms allemaal tegelijkertijd en dan voel ik zelfs als ze tegen elkaar bewegen. Het is al vanaf week 25 nooit meer 'stil' in mijn buik.

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Flower_L ma 24 jun 2013 - 8:41

wauw, fijn dat je iig al zover bent gekomen zeg! Spannend, dat het uiterlijk volgende week dan echt gaat gebeuren hoogstwaarschijnlijk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  holaagirl ma 24 jun 2013 - 8:44

Wauw Bloem, het is wel héél bijzonder zeg...een drieling! Hoop dat het allemaal soepel mag verlopen voor je!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Slakje ma 24 jun 2013 - 10:20

Het is aan het korten, Bloempje! Ik kan het me ook goed voorstellen dat je er klaar mee bent! Ik wens je alvast veel succes toe met de bevalling!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  nillis ma 24 jun 2013 - 19:29

@bloempjuh, wat goed dat je alweer 34 weken bent. Spannend hoor, heel veel succes met de laatste loodjes en ik ben heel benieuwd naar jullie drietal.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Snoes ma 24 jun 2013 - 19:54

Wauw, 34 weken al Bloempje, wat goed!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  koNijntje ma 24 jun 2013 - 22:33

maia: de kraamzorg zal inmiddels wel weg zijn, lekker aan het genieten met zijn 5-en? lijkt me best pittig..

slakje: vervelend dat je zoveel last hebt van voorweeën, hopelijk blijft de kleine meid nog even binnen!

jasmine: het zit je ook niet mee, steeds weer die onzekerheid wanneer je hem niet voelt.. jammer dat je niet echt kunt genieten zo.. hoe was de controle gisteren?

ingrid: lekker dat je verlof hebt! moet je nog veel doen?

shisha: hoe was de bruiloft?

bloempjuh: wat goed dat de meiden nog binnen zitten! wordt je volgende week ingeleid als er niet eerder iets spontaan begint? ik ben ook heel benieuwd naar een foto van je buik!

maia & teddyaapje: tja, wat is een flink tsr? het spuit er niet uit of zo, maar wanneer L begint te drinken stroomt het wel aardig door, volgens mij.. L geeft eigenlijk na iedere voeding melk terug, hij blijft ook rustig doordrinken totdat hij bomvol zit, volgens mij. lastige is dat hij daardoor niet plat wil liggen in de box of wieg, er komt regelmatig wat terug en hij blijft soms slikken. hij brengt eigenlijk de hele dag op schoot door, doordat hij niet wil liggen en ik ook 'bang' ben dat ik dan nóg meer kan verschonen. opzich geen probleem, maar even de handen vrij zou ook wel erg fijn zijn! zeker ivm de oudste, die wil ik ook wel wat aandacht geven en helemaal over een kleine 2 weken, dan ben ik alleen met beide jongens..

teddyaapje: als je bij krampjes een lege borst aan biedt stimuleer je toch (over-)productie? lijkt me ook niet echt een oplossing, want hij krijgt al genoeg..

ik moet/wil me binnenkort eens gaan verdiepen in een kolf of zo.. iemand tips?
ook moet ik nog eens even gaan oefenen met discreet voeden, we hebben volgende week een etentje en ik wil dan niet een half uur in de auto doorbrengen of zo..
wat betreft die onzekerheid mbt bv, dat zal ik vast nog wel een tijdje hebben, vooral met regeldagen of zo.. ik kan me nu ook al druk maken over hoe het straks moet als mijn man weer aan het werk gaat, of wanneer ik zelf weer moet gaan werken.. voor mijn gevoel komt dat al snel dichterbij, ook al hoef ik pas in september weer.
ik merk dat ik vandaag een minder dagje heb, kan weinig hebben en zie overal tegenop.. wil eigenlijk graag dat L ook zelf even kan slapen, maar aan de andere kant denk ik 'dat komt wel', probeer zo veel mogelijk te genieten! Hij is helaas niet altijd meer rustig en tevreden, kan soms flink huilen.. zo sneu..

Laatst aangepast door koNijntje op di 25 jun 2013 - 0:14; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Ella ma 24 jun 2013 - 23:09

Jeetje Bloempjuh wat ben je al ver gekomen zeg! Logisch dat je er nu wel klaar mee bent. Hoe zwaar schatten ze de meiden qua gewicht?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Thunder ma 24 jun 2013 - 23:25

Konijn, ik heb hier nog een Avent handkolf liggen. Die mag je wel even lenen om te kijken of het je bevalt?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende