Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2013 mama's

+52
Muppetje
Luce
Jezzie
Takkie
Dora
Sanne
Pink!
Thunder
Ella
Snoes
holaagirl
Caroow
Parel
Laurientje
Suus
Shisha
Filoria
Bruintje Beer
Shopaholic
Aimee
Linda
Printje
Lejow
_Mashimaro_
Annemie
Bloempjuh23
Supertalentje
nillis
Flower_L
L!ND@
Amber-
ingrid82
Mom-Of-3
Slakje
Nana
Steep
Pien
Laced
Happydobby
maiadebij
Silver
Ellebel
Jasmine
Jade
Annemoontje
Pompoen
koNijntje
Gerbera
mystery mom
Toedels
Zenna
Ijsbeer
56 plaatsers

Pagina 31 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 31 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Supertalentje do 20 jun 2013 - 23:24

Gelukkig Slak! Is het niet erg zo vroeg je slijmprop te verliezen? Ik heb de mijne bij de eerste niet gezien, dus weet dat niet, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  koNijntje do 20 jun 2013 - 23:45

silver: fijn dat alles goed was!
supertalentje: ik ben blij dat mijn man nog thuis is, hij houdt zich voornamelijk bezig met de oudste en ik met de jongste.
slakje: fijn dat de controle goed was.

L is vanmorgen gewogen, hij weegt nu 3570 gram, is in 3 dagen 180 gram aangekomen :O vind het soms zo lastig of hij nou honger of krampjes heeft en wanneer ik hem nou aan moet leggen.. L gaf vanmorgen ook wat melk terug, leek bomvol te zitten. vind het zo raar dat je met bv nooit te veel kunt geven (zeggen ze), want ik heb wel de indruk dat het een beetje hard gaat hier.. bah, had me nog zo voorgenomen om niet onzeker te zijn, maar vraag me nu wel af of ik hem niet te veel aan leg en te veel geef.. Neutral
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  maiadebij vr 21 jun 2013 - 0:03

Sisha wat fijn om weer thuis te zijn!! Kan me voorstellen dat je nu pas het gevoel hebt echt te kunnen genieten! En wat goed dat hij alweer op geboorte gewicht is! En die foto....I love you

Jasmine, wat vervelend dat juist nu je lichaam je het moeilijk maakt zeg. Ik hoop dat je nog kunt gaan genieten de komende weken, zou zonde zijn als je zwangerschap zo voorbij gaat.

KoNijntje, jullie genieten dus ook volop. Wat lekker dat L het zo goed doet en zo tevreden is!! Komt hij nu 2x per nacht? Ik leg T aan zodra hij hongersignalen geeft (smakken, onrustig draaien met zijn hoofdje bijvoorbeeld) soms geeft hij ook wel een mondje terug maar dat is na een voeding. Als ik hem aan wil leggen als hij vol is wordt hij echt boos. Dus teveel kan niet zo snel hoor, of je moet een flinke toeschietreflex hebben waardoor hij teveel ineens krijgt, hierdoor kan hij wel krampjes krijgen. En als je twijfelt kan je altijd een vrijwilliger bellen van een borstvoedingsorganisatie voor advies, dat heeft mij bij N erg goed geholpen.

Slakje, dat gevoel herken ik alsof hij tussen je benen hangt, voelt niet erg fijn. Hierdoor had ik echt het idee dat ik voor de 40 weken zou bevallen, dat bleek dus niet zo te zijn!

Silver wat een goed nieuws van je bloeddruk!

Supertalentje, het klinkt ideaal zo'n bevalling maar ik vond het de heftigste van de 3. Ik vind  het fijner om geleidelijk aan te bevallen, de pijn bouwt zich op, je lichaam maakt endorfine aan en je kan de pijn veel beter handelen. Dit vond ik echt vreselijk heftig.

Hier gaat alles zijn gangetje, we zitten op dag 6 en T is een heerlijk mannetje. Hij drinkt super goed en is van 3440 gram naar 3580 gr gegaan in 2 dagen tijd. Ik vind het straks wel weer heerlijk als ik mijn eigen ding even kan doen. Kraamhulp is best handig maar ik merk wel dat nu na een aantal dagen ik me aan dingen begin te irriteren. Maargoed, ze doet het prima hoor maar is meer mijn gevoel.
Ze zag me T in de drager doen en raakte helemaal een beetje in paniek om zijn beentjes ofzo. Ze wilde overleggen met de VK of die drager nu al wel kon bla bla bla. Ik uitleggen dat hij ergonomisch is etc maar dat nam ze niet aan. De dag erna kwam ze met een artikel van Baby Bjorn, die zei dat het vanaf 6 weken mag. Dus ik leg uit dat de BB helemaal niet goed is, ook na 6 weken. Nou ze ging overleggen met de VK, maar die  ken ik een beetje en vind de drager helemaal super. Maar dat geeft wel irritatie.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Shisha vr 21 jun 2013 - 3:18

Teddyaapje & Supertalentje: Doe ik ook hoor maar soms heeft hij al wel zo'n 45 minuten liggen drinken en dan een half uur later ligt hij alweer te happen. Ik leg hem nu inderdaad iedere keer weer aan als hij aangeeft dat hij graag wil. Nadeel is dat ik al een enorme productie en toeschietreflex heb en de kraamzorg gaf aan dat dit wel weer extra gestimuleerd wordt wanneer ik vaker aanleg. Maar ik doe nu dus van te voren de druk er even afhalen en hij groeit verder goed dus dat al een stuk beter.

Slakje: Fijn dat alles goed was bij de gyn!
Konijntje: Herkenbaar. D. wil soms ook zo vaak, kleine vreetzak. Maar ik ga maar gewoon op mijn gevoel af.
Maia: Wat vervelend van die kraamhulp! Die van mij is erg fijn maar ik merk wel dat ik het soms lastig vindt om dingen uit handen te geven. Ik ben als het op het huishouden aankomt soms best neurotisch dus stiekem ben ik ook wel blij dat het vanaf zondag gewoon wij drieën zijn. Maar probeer er toch ook wel even nog van te genieten.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Slakje za 22 jun 2013 - 6:30

Ik ben net terug van het ziekenhuis. Ik kreeg deze middag last van voorweeën, op een gegeven moment deed het wel heel erg pijn en heb ik voor de zekerheid gebeld, daar zeiden ze van even langs te komen. In het ziekenhuis aangekomen werd de pijn erger en de voorweeën waren telkens om de 3 minuten, heb ook 1 a 1,5 cm ontsluiting. We moesten enkele uurtjes daar blijven. Ik heb nu nog steeds voorweeën, maar ze doen een stuk minder pijn dan daarstraks, komen ook gewoon om de 5 minuten. Ik mocht kiezen of ik thuis zou afwachten of liever nog een nacht daar zou blijven. Ik slaap iig liever thuis een beetje. Louise gaat deze nacht bij mijn mama slapen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Annemie za 22 jun 2013 - 9:15

Oh wat spannend slakje en nu dan? Ik heb geen verstand van weeen, maar krijg je dan weeenremmers ofzo?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Slakje za 22 jun 2013 - 10:07

Nee, ze gaan niets meer doen om het tegen te houden. Als de baby beslist om nu te komen, dan komt ze.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow za 22 jun 2013 - 10:10

Klopt, na 34 weken remmen ze niet meer.

Sterkte slakje, doe je best om het nog 2 weekjes vol te houden!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Silver za 22 jun 2013 - 12:34

Oeii pittig slakje! Hopelijk blijft ze nog even zitten.. Rustig aan meis!
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shisha za 22 jun 2013 - 19:55

Ik duim dat ze nog even lekker blijft zitten Slakje!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje za 22 jun 2013 - 20:19

Het is compleet stilgevallen deze nacht, gelukkig. Al loop ik wel met bijna constant een menstruatiepijn.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha za 22 jun 2013 - 20:28

Wat fijn dat het gestopt is vannacht, wel vervelend van die "menstruatie"buikpijn. Zo voelde bij mij de voorweeën.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje za 22 jun 2013 - 20:34

Ja, tot gisteren voelde het bij mij ook zo, dat ging dan gepaard met wat rugpijn en harde buiken. Bij Louise voelde het ook zo. Gisteren was het echt anders. Het voelde iig echt als weeën, alleen wat minder sterk dan bij Louise. Ik was ervan overtuigd dat het nog niks was. Moest thuis niets wegpuffen (in het ziekenhuis wel) en ik kon nog lopen en praten, dus ik dacht in eerste instantie dat het niets was. 

Hoe gaat het met de kindjes? Genieten jullie van de roze wolk?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha za 22 jun 2013 - 20:40

Ja klopt, toen het echt begon voelde ik het wel. Was toch even iets anders dan die voorweeën haha!

En hier gaat het hartstikke goed! D. had van de week wat last van krampjes (net de eerste keer dat ik alleen thuis was met hem) en heeft die avond veel gehuild maar verder is hij zo gemakkelijk. Met borstvoeding is het nog steeds wel een beetje zoeken naar een ritme. Hij is een beetje een slaapkop en is dus bijna niet wakker te krijgen, drink dan maar 5 min om vervolgens weer in slaap te vallen, dan ga ik vaak verschonen om hem weer wakker te krijgen en dan drinkt hij weer zo'n 5 min. En doordat hij de borst dan niet goed leegdrinkt heeft hij na een uur weer honger.
Op advies van de kraamzorg leg ik hem nu als hij binnen 3 uur weer wil aan dezelfde borst (blokvoeden noemde ze dat ofzo) en daarna pas weer de andere borst.
En we zitten zeker op een roze wolk, krijg helemaal kriebels als ik naar mijn mooie man kijk. <3
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje za 22 jun 2013 - 20:48

Aaah! Fijn, Shisha! Hoe is het ondertussen met de krampjes? Beter nu?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Jasmine za 22 jun 2013 - 21:10

Fijn dat de kleine meid nog veilig in jouw buik zit Slakje. De menstruatieachtige pijn die jij beschrijft herken ik ook als voorweeën. Heb daar ook al een paar dagen last van 's avonds. Echt zo'n kramp in combinatie met een harde buik die best pijnlijk is.

Shisha: wat lekker dat het zo goed gaat bij jullie. En dat jij op een roze wolk zit, had ik nog niet gemerkt haha. Ik geloof dat ik zelden iemand zo veel foto's op FB heb zien 'spammen' Wink

Hier gaat het wel weer iets beter. Het zijn echt de laatste loodjes waar ik doorheen moet. Ondanks dat probeer ik toch ook wel van de kleine dingen te genieten. Dit is mijn laatste zwangerschap, dus veel dingen zal ik nooit meer meemaken. Ik heb inmiddels alle babywas schoon en droog, ben nu bezig alles in etappes te strijken. Heb zelfs de spuugdoeken zitten strijken confused De babykamer moet nog wel afgewerkt worden, maar dat is in een uurtje gebeurd. Morgen eerst bij de vk het bevallingsgesprek. Ik ga dan wel klinisch bevallen, maar de vk wou toch een bevallingsgesprek daar doen. Nou ja, prima. Over twee weken bevallingsgesprek en de laatste groeiecho in het ziekenhuis. En dan mag kleine man al komen... Kortom: echt de laatste loodjes en voorbereidingen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Slakje za 22 jun 2013 - 21:25

Leuk dat je de puntjes op i aan het zetten bent! Geniet er nog van, van die laatste weekjes!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Jasmine zo 23 jun 2013 - 0:25

Zucht... zouden we vandaag dagje naar mijn moeder, 80 km verderop, zijn man en ik alweer op weg naar huis. Heb de kleine al sinds gisteravond amper gevoeld, vandaag nog helemaal niet. J. is nu dus bij oma, die past op. Ik verwacht straks nl. wel weer even naar het ziekenhuis mogen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje zo 23 jun 2013 - 0:26

Oei Jasmine. Echt helemaal niet? :-/ Wanneer mag je naar het ziekenhuis?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Annemie zo 23 jun 2013 - 1:13

Oh wat naar Jasmine, hopelijk is alles goed!! Wanneer kun je naar het ziekenhuis?

Slakje, fijn dat het wat beter gaat.

Shisha, wat een mooi mannetje heb je zeg, wat voor een maat draagt hij? Fijn dat alles goed gaat! Lekker genieten!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jasmine zo 23 jun 2013 - 1:48

Net bij vk geweest, duidelijke hartslag gehoord. Wel even naar ziekenhuis voor de zekerheid.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha zo 23 jun 2013 - 2:45

Gelukkig dat er een duidelijke hartslag was Jasmine! Succes zo bij de echo. hug

Dank je Annemie! Hij zit in maatje 50 hoewel sommige dingen nog wel wat ruim zitten.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Jasmine zo 23 jun 2013 - 4:00

Zijn weer klaar, alles was goed gelukkig.

Meneer is inderdaad gedraaid. Ligt nu in stuit. Kont omlaag, benen in mijn linkerkant, rug langs mijn rechterkant en hoofd de lucht in.

Dat verklaart waarom ik hem zoveel minder voel.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje zo 23 jun 2013 - 4:29

Die ligt handig, Jasmine :-/

Hoe groot is hij nu, Shisha?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha zo 23 jun 2013 - 4:34

Wat fijn dat alles gewoon goed was Jasmine! En nu maar hopen dat hij nog even weer terug draait. 
Slakje: hij was met de geboorte 52cm.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud