Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2013 mama's

+52
Muppetje
Luce
Jezzie
Takkie
Dora
Sanne
Pink!
Thunder
Ella
Snoes
holaagirl
Caroow
Parel
Laurientje
Suus
Shisha
Filoria
Bruintje Beer
Shopaholic
Aimee
Linda
Printje
Lejow
_Mashimaro_
Annemie
Bloempjuh23
Supertalentje
nillis
Flower_L
L!ND@
Amber-
ingrid82
Mom-Of-3
Slakje
Nana
Steep
Pien
Laced
Happydobby
maiadebij
Silver
Ellebel
Jasmine
Jade
Annemoontje
Pompoen
koNijntje
Gerbera
mystery mom
Toedels
Zenna
Ijsbeer
56 plaatsers

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2013 mama's - Pagina 30 Empty Re: Zomer 2013 mama's

Bericht  Slakje ma 17 jun 2013 - 1:59

Je vk vindt precies altijd wel iets. Komt wel goed, joh! Wacht de groeiecho maar even af en probeer je niet te druk te maken!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Teddyaapje ma 17 jun 2013 - 4:00

Hey Nillis! Hoe is het met jou? Alweer 25w zie ik! Gaat ook snel zeg! 

@ Silver: Fijn dat je bloeddruk goed is! Hoe heeft je vk gemeten? Met een meetlint? Heeft ze je buik gemeten of het kindje, en hoe moet ik me dit voorstellen? Ik vind wel dat je lang moet wachten voordat je hier meer duidelijkheid over krijgt. Lijkt me toch wel iets waar je behoorlijk wat stress van kunt ondervinden. Even iets om je gerust te stellen, bij een nicht van me dachten ze de dag voor de bevalling nog dat het kindje véél te klein zou zijn. Er zijn 3 gynaecologen bij geweest om te checken. De dag erna is ze dus bevallen (volgens mij liep ze al wat overtijd) en bleek het kindje ruim 8 pond te zijn. Mijn nicht had wel echt een hele kleine buik en ik denk dat ze zich daar heel erg op verkeken hebben. Hopelijk is dit bij jou ook het geval. En kwam de vk hier pas deze keer mee eigenlijk? Want 10cm te klein is toch wel heel veel, lijkt me dat ze dat dan toch ook wel eerder had gevoeld?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Silver ma 17 jun 2013 - 5:56

Even snel, omdat ik zo naar de gym ga. Ze heeft idd een meetlint gepakt en zo globaal het kindje gemeten. En mijn buikje is ook erg bescheiden klein (elke week plaats ik een buikfoto, zal je even tippen zodra die erop staat) Maar ze zei ook, het kan ook komen omdat het veel dieper naar binnen ligt. Dus erg zeker van haar zaak was ze sowieso niet.
Ik heb elke keer een andere verloskundige, er zijn er 3. Die van vorige week heb ik er helemaal niet over gehoord. En met de 29 weken heb ik een extra echo gehad toen bleek het hoofdje sowieso goed te zijn, dat heeft ze alleen vluchtig gemeten. Nu wordt er volgende week gewoon een uitgebreide echo gedaan. Dus dat wachten we wel af.

Mijn vriend zegt hetzelfde hoor teddyaapje. Dat het niet logisch is dat ze er nu over begint, dat met een meetlint niet exact te meten valt. Wij hebben het net ook geprobeerd aan de hand van waar ik schopje voelde en dan doortrekken naar beneden. Nou we kwamen uit op over de 50 cm.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  koNijntje ma 17 jun 2013 - 7:35

silver: fijn dat de controles goed waren, maar wat vervelend dat je nu nog in zoveel onzekerheid zit!
mijn vk meet ook altijd met een meetlint de buik op, maar dit gaat niet over de lengte van het kindje. mijn baarmoeder was met de laatste controle (39+5) 36cm geloof ik, dus ik zou haast denken dat ze dit bedoeld, maar wel vreemd dat ze het over de lengte van het kindje had..

teddyaapje: wat lekker dat je zo geniet van je verlof!

shisha en maia: hoe is het met jullie?

hier gaat het ontzettend goed, ik geniet echt met volle teugen van L. en ons gezinnetje. de bv loopt als een trein, iets wat ik nooit had verwacht/durven hopen en wat is het ideaal! ik voed nu nog wel veel met tepelhoedjes, maar probeer het ook af en toe zonder, want dat wil ik uiteindelijk wel. L. is heel rustig, hij slaapt nog veel, maar wanneer hij wakker is kijkt hij lekker rond en zie je dat hij luistert en kijkt naar ons I love you af en toe heeft hij wel wat buikkrampjes (zo sneu!) en ook van verschonen houdt hij niet zo, maar verder huilt hij amper en is hij lekker alert.
T. moet nog wel wennen aan zijn broertje, hij is iemand die echt de kat uit de boom kijkt en doet dat nu ook. we laten het hem rustig op zijn tempo doen, als hij nog geen kusje wil geven of L. nog niet vast wil houden is dat prima, dat komt vanzelf!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Annemie ma 17 jun 2013 - 7:45

koNijntje, fijn dat het zo goed gaat! Ging bij de eerste de bv niet goed? Hier ging het bij de eerste totaal niet, maar wil het bij de tweede wel weer proberen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Slakje ma 17 jun 2013 - 8:45

Super dat het zo goed loopt, Konijntje! Voor T. natuurlijk ook een hele grote aanpassing.

Ik heb na deze nacht zo goed te hebben geslapen, deze namiddag last van rugpijn en daarstraks kreeg ik flinke harde buiken en buikpijn erbij. In bad trok het weg, maar na een tijdje uit bad komt het weer terug. De constante rugpijn is weg, heb ongeveer om de 20 minuten flinke harde buiken waarbij ik wel een beetje rugpijn heb. Peins dat ik straks nog een pil opsteek en nog eens in bad ga.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Silver ma 17 jun 2013 - 9:49

De buikfoto staat in het buikjes topic! Wink
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Silver ma 17 jun 2013 - 21:36

Nou toch vanmorgen maar weer even gebeld naar de ass van de vk. Heb vanacht bijna niet een oog dichtgedaan door wat ze gister zei. Maar ze heeft dus wat jullie al zeiden de baarmoeder opgemeten. En ze denken niet dat het een groeiachterstand heeft, maar wel dat het een kleine baby (6 pond) zal zijn. En om dat zeker te weten krijg ik volgende week dus extra echo waarin wordt bepaald hoe het kindje ligt en hoe groot het zal zijn. Nu kan ik weer rustig adem halen. smile En toch weer gewoon gaan genieten van het weer.
Sterkte vandaag met de hitte meiden!
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje ma 17 jun 2013 - 21:59

Ze maken je ook zo ongerust om niks. Fijn dat het geen groeiachterstand is! 

Ik ben gestopt met de medicatie en ik durf me amper te bewegen. Ik heb wat buikpijn onderaan in mijn buik en nu net een harde buik, maar dat is het voor de moment. En rugpijn door slecht/veel te zitten.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje ma 17 jun 2013 - 23:56

Goed dat je gebeld hebt Silver! Het kan ook best zijn dat je baarmoeder ver naar achteren ligt en zo toch de 'normale' grote heeft. Die metingen zeggen eigenlijk niet zo heel veel. Met de groeiecho kunnen ze wel redelijk nauwkeurig de grote van het hoofdje, buik en bovenbeentjes meten, maar ook dat zegt niet zoveel over het gewicht van de baby. En 6 pond is toch niet klein? Ik vind t best raar dat vk's en gyns moeders zo vaak onnodig ongerust maken. Ik heb je buikje gezien, zou willen dat ik zo'n klein strak buikje had! Ik denk dat mijn buik rond de 20w ongeveer hetzelfde was als jouw buik nu. Lijkt me heel handig, geen last van een buik die in de weg zit, en straks weer lekker snel terug in vorm! Of heb je er juist last van omdat je baby nu vooral in je lichaam zit (uhm..dat zit ie bij mij ook, alleen hangt mn buik er helemaal uit Very Happy)

Slakje: Kan me voorstellen dat je het spannend vindt nu je met de medicatie bent gestopt! Probeer rustig aan te doen en er niet teveel aan te denken. Stress lijkt me ook niet goed. Een vriendin van me zat met 26w thuis ivm harde buiken en verkorte bmh, ze heeft zelfs longrijpingsspuiten en weeenremmers gehad omdat ze dachten dat de bevalling begonnen was. Gelukkig is het goed gekomen en ze is uiteindelijk overtijd gegaan. 

All: Hier een lekker relaxed middagje..T. vanmorgen naar mn ouders gebracht en mn vriend gaat m vanuit zn werk ophalen. Ik ga zo de was nog even doen en daarna lekker met een tijdschrift op de bank!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  nillis di 18 jun 2013 - 0:44

@ Silver bij de zwangerschap van T gingen ze ineens bij 38 weken ook heel bezorgd doen. Ze schatten haar toen aan de hand van echo's op 2200 gr. De ene vk was helemaal in de stress en de andere zei doodleuk, jullie zijn allebei klein en niet dik. wordt gewoon geen groot kindje. Alles zit erop en eraan en lijkt te functioneren. Ik had ook een klein buikje. Ik heb twee weken overtijd gelopen en T was uiteindelijk 3034 en 46 cm. Achteraf had ik een hele kleine placenta. Dus laat je niet onnodig ongerust maken hoor en 6 pond is heel reeël.

@ Teddyaapje, lekker genieten nog even van de rust. Hier schiet het ook alweer op inderdaad. begin nu langzaam wat te genieten. ik zie namelijk lege plekken op de agenda ontstaan en dat is natuurlijk altijd fijn.

@ Konijntje, wta fijn dat het zo goed gaat. hier liep de bv bij T helemaal niet en heb ik 6 mnd gekolfd. ik hoop dat het dit keer wel lukt, maar heb wel besloten niet meer te gaan kolven als het niet lukt.

@ all, doe allemaal rustig aan vandaag en morgen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992

Bericht  Shisha di 18 jun 2013 - 1:05

Dames, zodra ik weer thuis ben zal ik weer wat uitgebreider reageren op jullie. Forummen op de mobiel is echt waardeloos en ben nu al weer de helft vergeten van wat ik gelezen heb.laughcry

Maar hier wachten we helaas nog steeds op de uitslag van de kweek. We hopen deze vandaag toch wel te krijgen. De arts zou met het lab gaan bellen en hopelijk weten we dan snel meer.
Verder gaat alles best goed. D. Heeft gisteren voor het eerst ook echt wat uit de borst gedronken en ook het kolven gaat goed. Had vanmorgen ruim 100ml. smile
verder is het een heerlijk en gemakkelijk kereltje. Huilt alleen wanneer hij honger heeft of wanneer hij ongeduldig is. Hij is nu gelukkig wel van de pomp af en krijgt de ab kuur nu via een spuitje in het infuus.
En met mij gaat het ook goed. Nog wel wat pijn van onder dus zitten is niet zo fijn maar verder hobbel ik lekker rond.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Silver wo 19 jun 2013 - 2:19

Hey meiden! We zijn gezakt naar pagina 2... :shock: de najaar mama's halen ons steeds in.. haha

Maar er staat voor morgen al een echo gepland, in ieder geval gaan ze kijken of het goed op de kop ligt dus niet een sterrenkijkertje, en ze gaan de groeimeting doen. Ben zeer benieuwd! Ben 18.15 aan de beurt dus mijn vriend kan ook gewoon mee, mits hij in een 2 uur lange file komt te staan vanuit a'dam.
En ik kan ook weer wat rustig adem halen. De wieg staat in elkaar :cheering: Mijn moeder is al bijna klaar met de bekleding en dan wordt het hoog tijd dat ik hem ga showen. Very Happy

Teddyaapje, ik vind ergens mijn vriend helemaal niet onbegripvol naar mij toe wat betreft de zwangerschap, want betrokken is ie wel ook met de beweging in mijn buik, en hij wil gelukkig ook nog elke avond mijn banden masseren. Ik hoop in ieder geval dat hij net zoals jouw vriend gewoon 360 graden gaat draaien na de geboorte van deze kleine uk.
Spannend wat de huizenjacht betreft joh! Hopelijk komt er nog wat leuks uit vanmiddag. Succes!

Slakje, ja ik moet zeggen deze vk is pools en er is als ik bij haar weg kom elke keer wel iets wat ik niet goed begrepen heb, waar ik dat overstuur/ongerust van wordt.
Spannend joh nu zonder medicijnen. Hoe gaat het nu met je?

KoNijntje, ik snap er ook nu helemaal niets meer van wat dat meetlint betreft, maar morgen voor de echo. Dus dan zullen we het zien.
Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met de kleine man en de bv ook al meteen zo goed, ging dat bij je andere zoontje niet zo goed? Nou maar lekker genieten met elkaar!

Nillis
, Ik ben al onnodig ongerust gemaakt, ik laat het nu wel meer over me heen komen. En zie het allemaal wel.. Het is gelukkig heel snel morgen, dus dan weten we meer.
Hoe gaat het verder met je? Bijna 26 weken alweer! Gaat snel!

Shisha, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat, hopelijk krijgen jullie een goeie uitslag en mogen jullie snel naar huis!
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Silver wo 19 jun 2013 - 2:20

Zoooooo eindelijk weer eens wat positiviteit van mijn kant... Very Happy
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha wo 19 jun 2013 - 20:06

Zo wij zijn weer thuis dus ik kan weer gewoon op de pc forummen i.p.v. op een ieniemienie telefoonscherm. Very Happy

Teddyaapje: Wat spannend! En geniet van je verlof!
Silver: Wat vervelend allemaal die onzekerheid telkens. En dan helpt de houding van je vriend ook niet erg mee. Maar gelukkig dat alles gewoon goed lijkt en dat je vandaag een echo hebt. Veel succes en plezier!
Konijntje: Wat fijn dat het zo goed gaat! En fijn dat de borstvoeding goed loopt. Geniet er maar lekker van!
Slakje: Wat vervelend die harde buiken en rugpijn! Lekker rustig aan doen (voor zover dat kan)!

Nou wij zijn dus sinds dinsdagavond weer thuis. Het is echt heerlijk om gewoon weer een beetje mijn eigen ding te kunnen doen en in mijn eigen bed te kunnen slapen. Nu kunnen we pas echt gaan genieten met z'n drieën!
De borstvoeding gaat ook erg goed, D. zit sinds gister al over zijn geboortegewicht! Vannacht mochten we dus ook wat langer er tussen laten en D. heeft van 02.00u tot 06.30u geslapen. Verder huilt hij weinig. Soms even een beetje gejammer wanneer je hem na een voeding weer in bed ligt en wanneer hij honger heeft en het te lang duurt.
Maar we zitten met z'n tweeën echt op een roze wolk. <3

Zomer 2013 mama's - Pagina 30 946426_589587247739561_1842392161_n
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Jasmine do 20 jun 2013 - 1:38

Shisha: wat fijn dat jullie weer thuis zijn! Nu lekker genieten. Fijn dat het zo goed gaat ook.

Silver: Succes met je echo straks!

Teddy: wat een mooie foto's zag ik langskomen op FB zeg.

Zit er even weer doorheen Sad Heb weer flink last van mijn buik, ben ontzettend moe en hele buik voelt gespannen. Ben bij vlagen enorm misselijk, vreselijk moe en voel me gewoon niet oké. Kleine man is ontzettend rustig vandaag, heb nog maar een paar keer een klein tikje gevoeld. Maar ik kan de vk toch niet blijven bellen? Conclusie zal toch wel weer hetzelfde zijn: bloeddruk iets aan de hoge kant, verder geen gekke dingen. Voel me dan meteen weer zo'n zeur. Op deze manier vind ik het echt niet leuk meer. Begon ik eindelijk een beetje te genieten, gaat mijn lijf in protest. Kan wel janken Sad

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Parel do 20 jun 2013 - 2:54

Nog even volhouden Jasmine!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  koNijntje do 20 jun 2013 - 7:59

annemie en nillis: bij de eerste is de bv inderdaad niet gelukt, T had niet genoeg energie om aan te happen en we hebben wel gekolft, maar de productie kwam niet op gang. ik heb best lang getwijfeld of ik het nu wel wilde proberen, maar ben blij dat ik het gedaan heb!
we hadden vooraf wel afgesproken dat we er niet zoveel moeite voor wilden doen als 2 jaar terug. als L niet aan zou happen, was het sowieso de fles geworden. (fulltime) kolven was ook geen optie voor ons..

slakje: lukt het een beetje om voldoende rust te nemen? merk je verschil nu de tabletten zijn gestopt?

silver: hoe was de echo?

shisha: wat lekker dat jullie nu thuis zijn! wat klinkt d. als een lekker rustig en tevreden ventje! mooie foto's zag ik voorbij komen!

jasmine: balen dat je je zo voelt en niet kunt genieten! voel je de kleine man inmiddels al wat meer? heb je de vk nog gebeld? wel doen hoor, als jij je ongerust maakt!

teddyaapje: wat een mooie foto!

hier weinig nieuws. L doet het goed, lijkt nu een regelmiddag/avond te hebben of zo, hangt behoorlijk veel aan de borst.. zo lekker optijd naar bed en hopen op een goede nacht. we mogen echt niet klagen over de nachtrust die we op het moment krijgen, verder is L ook een rustig en tevreden mannetje. huilt alleen bij krampjes of honger en dan nog heeft hij een bescheiden huiltje over het algemeen. als hij wakker is, is hij zo lekker alert, grote ogen en hij kijkt en luistert echt naar je I love you
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Slakje do 20 jun 2013 - 8:11

Aaaah, Shisha! Wat een scheetje! Om op te vreten!

Komaan, Jasmine, nog even! Wanneer heb je weer een controle bij de vk? Neem genoeg rust! Verwen jezelf met een heerlijk badje, een pedicure, een massage, lekker etentje, ... 

Konijntje, fijn dat alles zo goed gaat! Geniet er maar van!

Zonder de medicatie gaat het wel, het blijft een beetje hetzelfde. Het enige waar ik nu last van heb is dat de baby zo naar beneden toe drukt, enfin, ik voel echt een gigantische druk naar beneden toe. Ik ga ook heel gek lopen, alsof de baby met haar hoofdje al tussen mijn benen bungelt en als ik even sta krijg ik steken in mijn schaamstreek. Morgen naar de gynaecoloog en dan vraag ik gelijk nog een voorschrift voor de kinesist omdat ik echt veel last heb van mijn rug.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Silver do 20 jun 2013 - 20:08

Even snel, want anders vergeet ik het.. Nou ons uk ligt qua groei mooi voor op het aantal weken, dus niets te klein! En mijn bloeddruk was thank god gewoon 125/75 Dus weer mooi onder de 80! :cheering: 
Zo nu ga ik me klaar maken, straks even zwemmen en vanmiddag gaan mama en ik de wieg bekleden. Ben zeer benieuwd! Er komt zelfs een stukje van haar trouwjurk in. I'm so exited! Very Happy

Ik reageer later weer even uitgebreid op iedereen. Fijne dag!
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Annemie do 20 jun 2013 - 20:19

Wat fijn Silver!! Veel plezier vanmiddag!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  Shisha do 20 jun 2013 - 20:46

Wat fijn dat alles gewoon goed was Silver! Veel plezier en ben erg benieuwd naar de wieg! Very Happy
Slakje: Vervelend van die pijn. Succes bij de gyn vandaag!
Konijntje: Hier ook 1 die veel aan de borst wil af en toe. Gisteravond heb ik hem in een uur tijd wel 3x aangelegd. De laatste keer nam meneer 1 klein slokje en viel toen in een diepe slaap haha. Ik vind het soms nog wel lastig. De kraamzorg zegt dat ik toch moet proberen dat hij ten minste 20 min per borst drinkt maar heel vaak valt hij binnen 10min al in slaap en is met geen mogelijkheid wakker te krijgen. En soms heb ik hem wel aan iedere borst zo'n 20 min maar vervolgens komt hij na een uur weer. Uitstellen lukt dan echt niet want hij is dan echt ontroostbaar.
Jasmine: hug
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje do 20 jun 2013 - 22:15

Even snel vanaf mn telefoon, sisha, gewoon doen wat je baby aangeeft. bv werkt t beste op verzoek, je maakt t jezelf onnodig lastig als je je aan 'regeltjes' gaat houden.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Supertalentje do 20 jun 2013 - 22:34

Ik kan niet quoten Sad Maar eens met Teddyaapje, gewoon doen wat baby wil mbt bv, komt goed!

@Silver; wat leuk dat er een stukje van haar trouwjurk in de wieg komt! Veel plezier vanmiddag! Oh ja Silver, 6 pond is volgens mij helemaal niet 'klein', dat is gewoon goed!

@Slakkie; wees maar een mooie slak, lekker rustig aan doen!

@Shisha; fijn dat het zo goed gaat en je lekker rondhobbelt Wink Ben je benieuwd wat er uit de kweek komt? Ik vind eht leuk te lezen dat je zo geniet en dat alles goed gaat, wat een knappe man op je foto!

@Jasmine: Dikke knuffel!

@Konijn; wat fijn dat de bv zo goed loopt! Hoe bevalt en gaat het met 2 kindjes?

@Teddy; hoe was het bij de adviseur? Lekker dat je al verlof hebt, al komt het hier met bakken uit de hemel Wink

@Maia; hoe gaat het met jou/jullie? Je bevallingsverhaal was geweldig, zo wil ik ook, haha! En wat een mooie naam is het geworden!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Slakje do 20 jun 2013 - 23:17

Terug van de gyn! Alles is nog goed! Ze wordt geschat op 2kg400. Deze nacht wat bloedverlies gehad (volgens de gyn de slijmprop), maar verder alles oke. Waarschijnlijk ook nog geen ontsluiting voor zover ze kon zien op de echo (ze wilde niet voelen ivm het bloedverlies en het eventueel opwekken van de bevalling).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud