Zomer 2013 mama's
+52
Muppetje
Luce
Jezzie
Takkie
Dora
Sanne
Pink!
Thunder
Ella
Snoes
holaagirl
Caroow
Parel
Laurientje
Suus
Shisha
Filoria
Bruintje Beer
Shopaholic
Aimee
Linda
Printje
Lejow
_Mashimaro_
Annemie
Bloempjuh23
Supertalentje
nillis
Flower_L
L!ND@
Amber-
ingrid82
Mom-Of-3
Slakje
Nana
Steep
Pien
Laced
Happydobby
maiadebij
Silver
Ellebel
Jasmine
Jade
Annemoontje
Pompoen
koNijntje
Gerbera
mystery mom
Toedels
Zenna
Ijsbeer
56 plaatsers
Pagina 17 van 40
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Re: Zomer 2013 mama's
Jee slak, wat schrikken..
Goed rustig aan doen hoor!
Goed rustig aan doen hoor!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Silver schreef:Slakje, zijn die medicijnen een soort van weeënremmers? Hopelijk voel je je snel weer beter.
Ik heb op internet wel gelezen dat het wordt gebruikt om vroeggeboorte te voorkomen. Sinds ik het pak doen de harde buiken weinig tot geen pijn meer. Ik heb wel nog veel harde buiken, maar dat maakte volgens de gyn niet veel uit. Stiekem begin ik mij nu wel een beetje ongerust te maken, beetje vijgen na pasen :'')
Supertalentje; jammer dat je placenta onder ligt, maar die kan nog wel naar boven groeien eh?
Maiadebij: Geniet van je verlof! Hoe komt het dat je er niet aan toe geraakt om alles te regelen?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Supertalentje, nee we weten het geslacht niet. De wieg krijgt een grijs/zilveren kleur. En het kamertje wouden we wat richting paars/violet blauw achtig doen. Thuis gekomen bleek de kleur toch iets meer van blauw dan violet te hebben. Maar een meisje op een kamer met 1 blauwe muur is niet zo gek, een jongen op een kamer met 1 roze muur is iets minder mooi haha.. Dus het valt mee, en we wagen de gok gewoon.
Wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Hier ligt ook de placenta laag, en ik krijg ook met 30 weken een extra echo, laten we nou maar hopen dat die placenta gewoon nog wat omhoog kruipt. Voelde je toen bij de 1e meer schopjes enzo? Volgens mij is het hier ook meer plopjes wat ik voel dan schopjes. Ben niet anders gewend..
maia, wat vervelend dat jullie nog steeds zo twijfelen om de naam. Je hebt nog even, maar dat even schiet ook wel weer op natuurlijk. Hoe komt het dat je niet aan die zakelijke dingen toe komt? Er zijn natuurlijk nog 2 die hun aandacht ook vragen.
Slakje, wat fijn dat de harde buiken minder zijn en al minder pijn doen. En logisch dat je je zorgen maakt. Je komt niet voor niks in het zh te liggen en vervolgens thuis met bepaalde medicijnen aan de slag moet. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.
Nou we zijn erover uit met de kleur, alleen na thuiskomst nog een keer de kleur bekeken deze keer gewoon via google, ziet het er toch wat blauwer uit dan we dachten. http://www.flexa.nl/nl/kleur/midden-iris/
Gelukkig kan blauw ook bij een eventueel meisje.
wat zijn jullie plannen met de paasdagen? Hier doen we het rustig aan, vanavond gezellig naar de bios daarna weer eens op stap , morgenavond even werken, en maandag dagje Ikea. Eens zien wat we nog in moeten slaan.
Fijne paasdagen!
Wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Hier ligt ook de placenta laag, en ik krijg ook met 30 weken een extra echo, laten we nou maar hopen dat die placenta gewoon nog wat omhoog kruipt. Voelde je toen bij de 1e meer schopjes enzo? Volgens mij is het hier ook meer plopjes wat ik voel dan schopjes. Ben niet anders gewend..
maia, wat vervelend dat jullie nog steeds zo twijfelen om de naam. Je hebt nog even, maar dat even schiet ook wel weer op natuurlijk. Hoe komt het dat je niet aan die zakelijke dingen toe komt? Er zijn natuurlijk nog 2 die hun aandacht ook vragen.
Slakje, wat fijn dat de harde buiken minder zijn en al minder pijn doen. En logisch dat je je zorgen maakt. Je komt niet voor niks in het zh te liggen en vervolgens thuis met bepaalde medicijnen aan de slag moet. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.
Nou we zijn erover uit met de kleur, alleen na thuiskomst nog een keer de kleur bekeken deze keer gewoon via google, ziet het er toch wat blauwer uit dan we dachten. http://www.flexa.nl/nl/kleur/midden-iris/
Gelukkig kan blauw ook bij een eventueel meisje.
wat zijn jullie plannen met de paasdagen? Hier doen we het rustig aan, vanavond gezellig naar de bios daarna weer eens op stap , morgenavond even werken, en maandag dagje Ikea. Eens zien wat we nog in moeten slaan.
Fijne paasdagen!
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
jeetje, wat kletsen jullie veel! ik kan het echt niet bijhouden allemaal.. sorry!
supertalentje: fijn dat de echo goed was, wel vervelend dat de placenta voor de uitgang ligt, hopelijk groeit ie nog mee omhoog! jammer dat je de kleine nog niet zo veel voelt, maar dat komt vast en zeker nog wel! weten jullie wat het wordt?
maia: waarom zetten jullie een bed in de woonkamer?
slakje: wat schrikken, zeg! fijn dat het nu beter gaat, maar doe het maar rustig aan!
silver: druk bezig met de babykamer?! ik ben benieuwd!
hier gaat het zijn gangetje. de laatste tijd merkte ik al wel dat het werken erg vermoeiend en zwaar was, ik had af en toe harde buiken en veel hoofdpijn. eigenlijk wist ik wel dat dit tekenen waren dat ik het rustiger aan moest gaan doen, maar ik liep ondertussen gewoon door.. gisteren gaf een collega aan dat ze de indruk had dat ik te weinig aan mezelf dacht en mezelf voorbij liep, iom mijn leidinggevende ga ik vanaf volgende week halve dagen werken en ga ik meer kantoorwerkzaamheden doen. het voelt een beetje als falen en ik vind juist het zorgen voor de mensen zo leuk aan mijn werk, maar het is voor het goede doel..
supertalentje: fijn dat de echo goed was, wel vervelend dat de placenta voor de uitgang ligt, hopelijk groeit ie nog mee omhoog! jammer dat je de kleine nog niet zo veel voelt, maar dat komt vast en zeker nog wel! weten jullie wat het wordt?
maia: waarom zetten jullie een bed in de woonkamer?
slakje: wat schrikken, zeg! fijn dat het nu beter gaat, maar doe het maar rustig aan!
silver: druk bezig met de babykamer?! ik ben benieuwd!
hier gaat het zijn gangetje. de laatste tijd merkte ik al wel dat het werken erg vermoeiend en zwaar was, ik had af en toe harde buiken en veel hoofdpijn. eigenlijk wist ik wel dat dit tekenen waren dat ik het rustiger aan moest gaan doen, maar ik liep ondertussen gewoon door.. gisteren gaf een collega aan dat ze de indruk had dat ik te weinig aan mezelf dacht en mezelf voorbij liep, iom mijn leidinggevende ga ik vanaf volgende week halve dagen werken en ga ik meer kantoorwerkzaamheden doen. het voelt een beetje als falen en ik vind juist het zorgen voor de mensen zo leuk aan mijn werk, maar het is voor het goede doel..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Naam: | Leeftijd: | Kindje: | Uitgerekende datum: | Geslacht |
Gerbera | 27/30 | 1e | 05-06-2013 | |
maiadebij | 31/31 | 3e | 10-06-2013 | |
Poison | 26/29 | 2e | 19-06-2013 | |
Zenna | 26/27 | 1e | 22-06-2013 | Meisje |
Teddyaapje | 26/29 | 2e | 22-07-2013 | |
Silver | 26/30 | 1e | 29-07-2013 | Verassing |
Slakje | 21/21 | 2e | 30-07-2013 | Meisje |
Jasmine | 31/37 | 2e | 01-08-2013 | Jongen |
Bloempjuh23 | 27/28 | 3e 4e 5e | 05-08-2013 | meisjes |
Annemie | 28/32 | 2e | 28-08-2013 | Geheimpje? |
_Mashimaro_ | 27/35 | 2e | 31-08-2013 | ... |
Supertalentje | ||||
Ingrid82 | ||||
KoNijntje | ||||
.. | | |||
.. | | |||
.. | | |||
.. | |
Silver- Ratel
Konijntj; natuurlijk faal je niet. Is toch niet meer dan normaal dat alles je meer moeite gaat kosten?! Fijn dat ze er wel goed rekening mee houden! Geniet van je halve dagen werken, neem tijd voor jezelf om uit te rusten.
Slakje- Ratel
Konijntje, ik hoop thuis te bevallen en wij slapen op zolder. Dan heeft de vk het liefst dat je beneden bevalt voor het geval je onverwachts toch naar het ziekenhuis moet.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn medicatie is opgehoogd naar 3x200mg/d. Gisteravond kreeg ik weer pijnlijke harde buiken, grmbl.
Bij iedereen alles oke?
Bij iedereen alles oke?
Slakje- Ratel
Heb je nu dan ook complete bedrust toegeschreven gekregen Slakje?
Lejow- Lady Post-a-lot
Nee, ze zeiden me vorige week dat ik gewoon meer rust moest nemen: niet meer gaan shoppen (potverdikke, vriend is er wel blij mee, hoor, ik ben beetje shopverslaafd), geen zware dingen heffen, niet sporten en niet werken.
Ik merk wel gewoon dat ik mijn huishouden niet gewoon kan doen zonder harde buiken te krijgen, dus het enige wat ik tot nu toe doe is een beetje strijken (al zittend) en koken. Want ik zit natuurlijk ook met Louise... (ik had een maand geleden aangegeven op de creche dat ze tijdens de paasvakantie thuis zou blijven). En zij vraagt natuurlijk ook veel aandacht, zij is nog een beetje jong om uit te leggen dat ik haar niet steeds kan dragen. Morgen en overmorgen komt er gelukkig wel iemand helpen met Louise en mijn schoonmama komt morgen ook om heel het kot even goed te kuisen.
Ik merk wel gewoon dat ik mijn huishouden niet gewoon kan doen zonder harde buiken te krijgen, dus het enige wat ik tot nu toe doe is een beetje strijken (al zittend) en koken. Want ik zit natuurlijk ook met Louise... (ik had een maand geleden aangegeven op de creche dat ze tijdens de paasvakantie thuis zou blijven). En zij vraagt natuurlijk ook veel aandacht, zij is nog een beetje jong om uit te leggen dat ik haar niet steeds kan dragen. Morgen en overmorgen komt er gelukkig wel iemand helpen met Louise en mijn schoonmama komt morgen ook om heel het kot even goed te kuisen.
Slakje- Ratel
Toch denk ik dat het op dit moment in het belang van je kindje is, als je zoveel mogelijk rust neemt.
Lejow- Lady Post-a-lot
@ Bloempjuh: Ik ben wel heel benieuwd naar jullie kamertje! Lijkt me heel bijzonder om gewoon 3 bedjes neer te moeten zetten! Wat fijn dat alles er goed uitzag met de echo! Kan me voorstellen dat je de 40w niet zal gaan redden. Hopelijk kun je ze zolang mogelijk bij je dragen, maar ik neem aan dat jullie goed in de gaten worden gehouden. Hoevaak moet je op controle eigenlijk? Je hebt t vast al eens verteld maar mijn geheugen is niet alles de laatste tijd...Zijn jullie er al uit met de namen?
@ Slakje; Hoe voel je je nu? Merk je dat je minder bijwerkingen hebt nu je de medicatie inbrengt ipv inneemt? En doe echt rustig aan he meis! Je lichaam geeft aan dat t teveel is en luister daar naar. Met L. zal t lastiger zijn maar laat t huishouden dan even voor wat het is! De baby en jouw gezondheid zijn nét iets belangrijker denk ik zo!
@ Supertalentje: Fijn dat de echo goed was! Weten jullie het geslacht? Wij hadden deze keer ook dat ze alle bloedvaten checkte. Was destijds bij T. nog niet zo. Hopelijk schuift je placenta nog naar boven en hopelijk ga je snel meer voelen! Ik begin ook flink commentaar te krijgen op mn buik, maar hij is ook echt wel flink aant groeien de laatste weken! Helaas ben ik al ruim 10kg aangekomen. Maar zie het eigenlijk alleen in mn gezicht. De rest zal dat wel bij mn buik en borsten zitten. Hoe gaat t nu met je zoontje? Weer opgeknapt?
@ Silver; Ben benieuwd naar de wieg! De kleur kan prima bij een meidenkamer. Als je er (donker)paarse of roze accessoires bij doet bijv. is t al helemaal afgestemd op een meisje. Roze voor een jongen zou wel een lastiger verhaal worden.
@ Maia; Is t gelukt met de naam ondertussen? Ik ben blijkbaar ook stom geweest...toen T. net geboren was heb ik een andere naam genoemd die hoog op ons lijstje stond. Die naam staat nog (waar ik toen niet vanuit ging). Een vriendin van me heeft de naam onthouden en wil deze gaan gebruiken als zij ooit een kindje krijgen. Onze baby is nu van het andere geslacht dus wat dat betreft kan ik haar niet snel 'voor' zijn. Maar mochten we ooit een derde willen (wat nog niet zeker is) en het is van dat geslacht denk ik wel dat we die naam willen gebruiken. Ik ga dus na de geboorte van deze baby zeggen dat ze best 'onze' naam mag gebruiken, maar dat wij, als we ooit nog een kindje krijgen dat we die naam dan laten staan. Maar vrienden staan natuurlijk verder van ons af dan een schoonzus. Heb je er eigenlijk nog iets van gezegd? En ik zie dat je al 30w bent! Wat gaat t snel zeg! Ik ben langzaamaan ook vanalles aant regelen. Wil t graag in orde hebben voor ik met verlof ga.
@ Konijntje: Wat fijn dat je zo'n oplettende collega hebt zeg! En wat fijn dat je leidinggevende het ook inziet en dat je halve dagen kunt gaan werken. Je moet echt aan jezelf en aan de kleine denken hoor! Je vergeeft t jezelf waarschijnlijk nooit als er iets mis gaat wat je had kunnen voorkomen. Ik snap dat je het misschien als 'falen' ziet maar t is niet niks zo'n zwangerschap! Luister naar je lichaam en geef hier gehoor aan!
@All: Zo, ik ben ook weer bij Hier gaat alles goed. Ben druk bezig met voorbereidingen zoals t bevalplan, een lijst met nummers waar ik terecht kan als de bv niet loopt ed. We hebben een proefdruk van t geboortekaartje en die is heeeel mooi geworden (al zeg ik t zelf)! Ik ga zo de gegevens op de post doen om mn verlof aan te vragen (werk als zelfstandige dus moet dit zelf regelen), ben de lijst met adressen aant aanpassen (die van T. staat nog op de comp.) en ben aant uitzoeken hoe het zit met badbevallingen. Dit wil ik zó graag! Als mn eigen vk het niet ziet zitten dan bel ik een vk die een paar dorpen verder zit. Hoop wel dat ik niet naar de gyn word verwezen deze zwangerschap. De ziekenhuisbevalling is me toen zo tegengevallen dat ik het echt niet meer wil. Gistere zag ik trouwens voor het eerst mijn buik flink bewegen toen ik in bad lag, echt weer zo leuk! Heb wel t idee dat deze baby rustiger is als T. maar dat kan ook komen omdat ik me natuurlijk ook dingen van later in de zwangerschap van T. kan herinneren. Ik weet niet meer precies hoe druk T. in deze tijd van debevalling zwangerschap was.
@ Slakje; Hoe voel je je nu? Merk je dat je minder bijwerkingen hebt nu je de medicatie inbrengt ipv inneemt? En doe echt rustig aan he meis! Je lichaam geeft aan dat t teveel is en luister daar naar. Met L. zal t lastiger zijn maar laat t huishouden dan even voor wat het is! De baby en jouw gezondheid zijn nét iets belangrijker denk ik zo!
@ Supertalentje: Fijn dat de echo goed was! Weten jullie het geslacht? Wij hadden deze keer ook dat ze alle bloedvaten checkte. Was destijds bij T. nog niet zo. Hopelijk schuift je placenta nog naar boven en hopelijk ga je snel meer voelen! Ik begin ook flink commentaar te krijgen op mn buik, maar hij is ook echt wel flink aant groeien de laatste weken! Helaas ben ik al ruim 10kg aangekomen. Maar zie het eigenlijk alleen in mn gezicht. De rest zal dat wel bij mn buik en borsten zitten. Hoe gaat t nu met je zoontje? Weer opgeknapt?
@ Silver; Ben benieuwd naar de wieg! De kleur kan prima bij een meidenkamer. Als je er (donker)paarse of roze accessoires bij doet bijv. is t al helemaal afgestemd op een meisje. Roze voor een jongen zou wel een lastiger verhaal worden.
@ Maia; Is t gelukt met de naam ondertussen? Ik ben blijkbaar ook stom geweest...toen T. net geboren was heb ik een andere naam genoemd die hoog op ons lijstje stond. Die naam staat nog (waar ik toen niet vanuit ging). Een vriendin van me heeft de naam onthouden en wil deze gaan gebruiken als zij ooit een kindje krijgen. Onze baby is nu van het andere geslacht dus wat dat betreft kan ik haar niet snel 'voor' zijn. Maar mochten we ooit een derde willen (wat nog niet zeker is) en het is van dat geslacht denk ik wel dat we die naam willen gebruiken. Ik ga dus na de geboorte van deze baby zeggen dat ze best 'onze' naam mag gebruiken, maar dat wij, als we ooit nog een kindje krijgen dat we die naam dan laten staan. Maar vrienden staan natuurlijk verder van ons af dan een schoonzus. Heb je er eigenlijk nog iets van gezegd? En ik zie dat je al 30w bent! Wat gaat t snel zeg! Ik ben langzaamaan ook vanalles aant regelen. Wil t graag in orde hebben voor ik met verlof ga.
@ Konijntje: Wat fijn dat je zo'n oplettende collega hebt zeg! En wat fijn dat je leidinggevende het ook inziet en dat je halve dagen kunt gaan werken. Je moet echt aan jezelf en aan de kleine denken hoor! Je vergeeft t jezelf waarschijnlijk nooit als er iets mis gaat wat je had kunnen voorkomen. Ik snap dat je het misschien als 'falen' ziet maar t is niet niks zo'n zwangerschap! Luister naar je lichaam en geef hier gehoor aan!
@All: Zo, ik ben ook weer bij Hier gaat alles goed. Ben druk bezig met voorbereidingen zoals t bevalplan, een lijst met nummers waar ik terecht kan als de bv niet loopt ed. We hebben een proefdruk van t geboortekaartje en die is heeeel mooi geworden (al zeg ik t zelf)! Ik ga zo de gegevens op de post doen om mn verlof aan te vragen (werk als zelfstandige dus moet dit zelf regelen), ben de lijst met adressen aant aanpassen (die van T. staat nog op de comp.) en ben aant uitzoeken hoe het zit met badbevallingen. Dit wil ik zó graag! Als mn eigen vk het niet ziet zitten dan bel ik een vk die een paar dorpen verder zit. Hoop wel dat ik niet naar de gyn word verwezen deze zwangerschap. De ziekenhuisbevalling is me toen zo tegengevallen dat ik het echt niet meer wil. Gistere zag ik trouwens voor het eerst mijn buik flink bewegen toen ik in bad lag, echt weer zo leuk! Heb wel t idee dat deze baby rustiger is als T. maar dat kan ook komen omdat ik me natuurlijk ook dingen van later in de zwangerschap van T. kan herinneren. Ik weet niet meer precies hoe druk T. in deze tijd van de
Laatst aangepast door Teddyaapje op di 2 apr 2013 - 8:51; in totaal 1 keer bewerkt
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
@Silver; voor jou, hij stond onderaan de eerste pagina Ben je er inmiddels uit met het bedje qua kleur? Hier ook alleen plopjes, maar sinds gister echte 'schopjes', voel jij het al beter?
@Slakje; goed rust houden hoor! Als ik echt moe ben ga ik met K op de grond spelen, ik met mn ogen dicht en hij vindt het fijn dat ik in de buurt ben
@Teddy; wat een verhaal, heerlijk om te lezen! Ik zag je verhaal over de naam van een evt derde baby, zijn jullie daar echt al mee bezig? Ja, wij weten het geslacht, waren te nieuwsgierig, haha! Jullie ook al he? Grappig he dat ze ineens zoveel nakijken met zo'n echo? Ze had het ook nog ergens over, weet niet meer wat, maar daar werd ineens meer naar gevraagd ivm een uitzending van 'kleine baby's grote zorgen'. Ik kijk dat niet, dus geen idee waar ze het over had, maar dat zag er ook goed uit 10 kilo aankomen is toch niet zoveel trouwens? Of is dat van een week? Haha! Mijn collega zei vandaag dat een vriendin een zelfde buik had als ik, maar die moest al met een paar weken bevallen, oeps! Maar mijn buik was groter hoor bij zoon op het eind, dus het einde is hier ook nog lang niet in zicht. Heb je ook van die enorme borsten? Zal je eens pmmen qua geslacht, hier is het ook niet normaal
Als ik jouw lijst zie bedenk ik me ineens dat ik ook nog aan de slag moet. Ik heb zeeen van tijd, maar de tijd gaat zo snel Spannend je badbevalling! Waarom zou je vk het niet willen doen? (Ik weet niks van badbevallingen) En waarom zou je overgedragen moeten worden aan de gyn? Zoveel herkenning, deze baby lijkt ook rustiger, alleen als ik in bed lig en wil slapen voel ik ineens 'plopjes' Waar zit jouw placenta? Niet aan de voorkant zeker? En de vorige keer?
@Slakje; goed rust houden hoor! Als ik echt moe ben ga ik met K op de grond spelen, ik met mn ogen dicht en hij vindt het fijn dat ik in de buurt ben
@Teddy; wat een verhaal, heerlijk om te lezen! Ik zag je verhaal over de naam van een evt derde baby, zijn jullie daar echt al mee bezig? Ja, wij weten het geslacht, waren te nieuwsgierig, haha! Jullie ook al he? Grappig he dat ze ineens zoveel nakijken met zo'n echo? Ze had het ook nog ergens over, weet niet meer wat, maar daar werd ineens meer naar gevraagd ivm een uitzending van 'kleine baby's grote zorgen'. Ik kijk dat niet, dus geen idee waar ze het over had, maar dat zag er ook goed uit 10 kilo aankomen is toch niet zoveel trouwens? Of is dat van een week? Haha! Mijn collega zei vandaag dat een vriendin een zelfde buik had als ik, maar die moest al met een paar weken bevallen, oeps! Maar mijn buik was groter hoor bij zoon op het eind, dus het einde is hier ook nog lang niet in zicht. Heb je ook van die enorme borsten? Zal je eens pmmen qua geslacht, hier is het ook niet normaal
Als ik jouw lijst zie bedenk ik me ineens dat ik ook nog aan de slag moet. Ik heb zeeen van tijd, maar de tijd gaat zo snel Spannend je badbevalling! Waarom zou je vk het niet willen doen? (Ik weet niks van badbevallingen) En waarom zou je overgedragen moeten worden aan de gyn? Zoveel herkenning, deze baby lijkt ook rustiger, alleen als ik in bed lig en wil slapen voel ik ineens 'plopjes' Waar zit jouw placenta? Niet aan de voorkant zeker? En de vorige keer?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
@ Supertalentje, Leuk dat jullie t geslacht weten! Wij weten t idd ook. Als je wilt mag je me pm'en, ben wel nieuwsgierig genoeg om t te willen weten We zijn echt nog niet met een derde bezig maar we zijn zo verliefd op die naam dat hij wel blijft staan voor 'stel dat'. Als ik het er na de bevalling met haar over heb dan krijgen we geen problemen als t echt een keer zover zal zijn...en dan weet iedereen dat we hun niet na-apen haha. Die 10kg zijn gelukkig niet van een week maar als ze het hebben over 12kg over 40w dan moet ik nu toch heel erg opletten. Bij T. ben ik ruim 20kg aangekomen en ik hoopte dat dit keer beter in de hand te houden, maar blijkbaar reageert mijn lichaam zo op zwangerschappen?! Mijn eetpatroon is namelijk niet veel veranderd met voor de zwangerschap. Misschien wel dat ik minder beweging heb maar t is echt niet zo dat ik niet van de bank af kom ofzo. Bij T. ben ik met 36+5 overgedragen aan de gyn ivm hoge bloeddruk. Hiervoor ben ik met 38w ingeleid en dat wil ik echt niet nog eens. Tijdens mn vorige controle bij de vk heb ik gevraagd of ze badbevallingen deden en dit ging ze met haar 2 collega's overleggen omdat ze t per persoon bekijken (volgens hun afhankelijk van o.a. vorige bevalling(en), lichaamsbouw, lichaamsgewicht ed). Voor zover ze snel kon zien in mijn dossier zag t er goed uit voor me maar voor t geval dat ben ik vast gaan googlen
Mijn placenta zit aan de achterkant en bovenkant van de baby. Ik voel dus vooral de bewegingen onder in mijn buik. Vervelend dat hij bij jou voor zit! De vorige keer zat hij bij mij trouwens ook achter. Mijn borsten zijn van 75B naar 75D gegaan...zelfde als bij T...mn vriend vind t niet erg haha
Dat deze baby rustiger lijkt te zijn vind ik niet erg. T. was als baby in de buik druk en nu nog steeds wel dus een rustigere typje erbij zou ik niet erg vinden
Mijn placenta zit aan de achterkant en bovenkant van de baby. Ik voel dus vooral de bewegingen onder in mijn buik. Vervelend dat hij bij jou voor zit! De vorige keer zat hij bij mij trouwens ook achter. Mijn borsten zijn van 75B naar 75D gegaan...zelfde als bij T...mn vriend vind t niet erg haha
Dat deze baby rustiger lijkt te zijn vind ik niet erg. T. was als baby in de buik druk en nu nog steeds wel dus een rustigere typje erbij zou ik niet erg vinden
Teddyaapje- Ratel
@ teddyaapje, wat ben je alweer ver in de zwangerschap. Kun je het werken nog steeds goed volhouden.
@ all, even een vraagje ben nu 15 weken zwanger en heb voor mijn gevoel veel harde buiken. Wordt dan ook echt een harde ronde bal. Volgens de vk kon dat al wel, omdat de baarmoeder bij een tweede veel meer geprikkeld is, maar ik heb het ook gewoon in rust en ik wordt bv wakker 's nachts omdat mijn blaas zo vol is en dan is mijn buik ook helemaal hard. Is dit voor jullie bekend?
@ all, even een vraagje ben nu 15 weken zwanger en heb voor mijn gevoel veel harde buiken. Wordt dan ook echt een harde ronde bal. Volgens de vk kon dat al wel, omdat de baarmoeder bij een tweede veel meer geprikkeld is, maar ik heb het ook gewoon in rust en ik wordt bv wakker 's nachts omdat mijn blaas zo vol is en dan is mijn buik ook helemaal hard. Is dit voor jullie bekend?
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
@Nillis: Ja, met een volle blaas kan ik me nog herinneren, dan had ik ook een harde buik, weet alleen niet meer welke termijn (vorige zw). En nu heb ik het sinds 2 weken sochtends als ik wakker word, maar dus niet zo vroeg als jij. Zolang ze niet pijnlijk zijn is het toch niet erg? Ik vond het wel gek de eerste keer deze zw een harde buik, alleen dat kleine stukje onder mn navel, keihard, haha!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Heeft iedereen wat fijne paasdagen gehad? Hier druk, maar wel gezellig. Moest gister nog bijkomen..
Slakje, voel je je al wat beter? Niet teveel last van alle bijwerkingen?
KoNijntje, je moet het natuurlijk niet als falen zien als je een stapje terug moet doen, wel fijn dat je leidinggevende je die ruimte ook geeft. En je zegt het goed, het is voor het goeie doel. Wat voor werk doe je in de zorg?
Teddyaapje, hehe ik ben zelf ook wel erg benieuwd naar hoe de wieg eruit komt te zien. Gister een telefoontje gehad van een adresje uit Putten het wiegmatras lag klaar.
En wat jij zegt van de kleur kan prima bij een meisje, en helemaal wel bij een jongen dus dat scheelt ook.
Jij hebt het over een bevalplan, heb je een lijst of iets dergelijks wat je bijhoud? Heb je misschien nog een linkje voor me? Ik heb geen idee wat ik allemaal moet regelen en of dat nu al kan of tijdens mijn verlof.
Wat leuk dat jij je buik helemaal ziet bewegen! Ik moet toch maar eens wat vaker in bad, misschien zie ik dan ook wat haha..
Supertalentje, haha ja wij zakken teveel naar onder. Ja ik ben zelf ook erg benieuwd naar hoe het wiegje er nou uiteindelijk uit komt te zien.. Nog even wachten eerst de muur maar klaar, dan nog 6 weken wachten op de meubeltjes en dan is de kamer zo goed als klaar.
Ik voel nog steeds zo nu en dan plopjes, ene keer wat sterker dan de andere keer. Mijn vriend masseert elke avond mijn banden, die voelt de kleine dan wel fanatiek bewegen. Ook wel leuk natuurlijk voor hem.
Nillis, ik heb rond de 18 weken een keiharde buik gehad, dit kwam toen ook van de volle blaas. vk zei dat dat toen geen kwaad kon.
All, zo ik ben ook weer bij. Hier gaat het wat op en neer, gisterochtend wezen zwemmen fanatiek een uur en daarna bijna zowat de hele dag een harde buik gehad. Merk echt dat ik even een stapje rustiger aan moet doen. Ben bang dat het wielrennen ook helemaal niets meer gaat worden. Maar eerst nog eens proberen voordat ik die conclusie ga trekken. Voor de rest niet echt nieuws, ik heb geen idee wat er allemaal geregeld moet worden en hoeveel tijd ik waarvoor heb. Ik heb wel verschillende van die uitzetlijsten maar geen regellijst. Wie weet waar ik zoiets kan vinden? Vind het wel een veilig idee dat ik kan afstrepen anders maak ik mezelf helemaal gek.
Slakje, voel je je al wat beter? Niet teveel last van alle bijwerkingen?
KoNijntje, je moet het natuurlijk niet als falen zien als je een stapje terug moet doen, wel fijn dat je leidinggevende je die ruimte ook geeft. En je zegt het goed, het is voor het goeie doel. Wat voor werk doe je in de zorg?
Teddyaapje, hehe ik ben zelf ook wel erg benieuwd naar hoe de wieg eruit komt te zien. Gister een telefoontje gehad van een adresje uit Putten het wiegmatras lag klaar.
En wat jij zegt van de kleur kan prima bij een meisje, en helemaal wel bij een jongen dus dat scheelt ook.
Jij hebt het over een bevalplan, heb je een lijst of iets dergelijks wat je bijhoud? Heb je misschien nog een linkje voor me? Ik heb geen idee wat ik allemaal moet regelen en of dat nu al kan of tijdens mijn verlof.
Wat leuk dat jij je buik helemaal ziet bewegen! Ik moet toch maar eens wat vaker in bad, misschien zie ik dan ook wat haha..
Supertalentje, haha ja wij zakken teveel naar onder. Ja ik ben zelf ook erg benieuwd naar hoe het wiegje er nou uiteindelijk uit komt te zien.. Nog even wachten eerst de muur maar klaar, dan nog 6 weken wachten op de meubeltjes en dan is de kamer zo goed als klaar.
Ik voel nog steeds zo nu en dan plopjes, ene keer wat sterker dan de andere keer. Mijn vriend masseert elke avond mijn banden, die voelt de kleine dan wel fanatiek bewegen. Ook wel leuk natuurlijk voor hem.
Nillis, ik heb rond de 18 weken een keiharde buik gehad, dit kwam toen ook van de volle blaas. vk zei dat dat toen geen kwaad kon.
All, zo ik ben ook weer bij. Hier gaat het wat op en neer, gisterochtend wezen zwemmen fanatiek een uur en daarna bijna zowat de hele dag een harde buik gehad. Merk echt dat ik even een stapje rustiger aan moet doen. Ben bang dat het wielrennen ook helemaal niets meer gaat worden. Maar eerst nog eens proberen voordat ik die conclusie ga trekken. Voor de rest niet echt nieuws, ik heb geen idee wat er allemaal geregeld moet worden en hoeveel tijd ik waarvoor heb. Ik heb wel verschillende van die uitzetlijsten maar geen regellijst. Wie weet waar ik zoiets kan vinden? Vind het wel een veilig idee dat ik kan afstrepen anders maak ik mezelf helemaal gek.
Silver- Ratel
Silver; Jammer dat je van het sporten harde buiken krijgt! Geen idee wat je in Nederland allemaal moet regelen; ik vermoed kraamhulp etc? Hier ben ik nog aan het twijfelen of ik kraamhulp wil...
Ik ben weer begonnen met de medicatie vaginaal in te brengen omdat ik nu dus 3x per dag moet nemen. Ik hoop dat ik het gewoon juist doe. Ik ben nog steeds heel erg moe. Ik heb ook regelmatig harde buiken, toch gemiddeld 2 keer per uur. Deze ochtend opgestaan met menstruatiekrampen, maar die zijn overgegaan, nu heb ik weer lichte steken. Mijn nichtje is hier wel vandaag om mee voor Louise te zorgen. Heerlijk.
Nillis: Ik heb ook altijd een volle blaas bij een harde buik.
Ik ben weer begonnen met de medicatie vaginaal in te brengen omdat ik nu dus 3x per dag moet nemen. Ik hoop dat ik het gewoon juist doe. Ik ben nog steeds heel erg moe. Ik heb ook regelmatig harde buiken, toch gemiddeld 2 keer per uur. Deze ochtend opgestaan met menstruatiekrampen, maar die zijn overgegaan, nu heb ik weer lichte steken. Mijn nichtje is hier wel vandaag om mee voor Louise te zorgen. Heerlijk.
Nillis: Ik heb ook altijd een volle blaas bij een harde buik.
Slakje- Ratel
@ Nillis, ik 'schrik' er zelf ook wel eens van als ik mijn ticker zie. Weet niet waar de tijd heen gaat. Bij T. leek t allemaal veel langzamer te gaan! Ik ben nu gewoon al aant aftellen naar mijn verlof (nog 9,5 weken werken ). Maar jij bent ook alweer 15w! Het werken gaat me nog goed af maar ben wel al anders aant plannen. Mijn werkdagen zijn normaal gesproken volgepland van 8.30u tot gemiddeld 21u, de ene keer ben ik om 20u klaar, maar er zijn ook dagen dat het 23u wordt voordat ik thuis ben. Op die dagen plan ik het nu zo dat ik smiddags een uurtje of 2 niks heb, die afspraken heb ik naar de zaterdagmorgen gezet om wat meer rust te kunnen pakken op zn lange dag. Anders voel ik het echt wel in mn rug. Gaat bij jou op het werk nog alles goed? Harde buiken heb ik héél af en toe maar volgens mij heb ik die niet gehad zo vroeg in de zwangerschap. Als je ze niet heel vaak hebt en ze doen geen pijn kan het volgens mij geen kwaad. Als je merkt dat je het hebt als je blaas vol is dan zal dat toch wel de oorzaak zijn. Wanneer moet je weer op controle? Zou t dan even navragen voor de zekerheid. Weet je al wanneer jullie de 20w echo hebben? En willen jullie deze keer t geslacht weten? Van T. wisten jullie t niet toch?
@ Silver, ik ben mijn bevalplan aant maken mbv voorbeelden van bevalplannen van anderen en met aanvullingen van dingen die ik zelf als onprettig heb ervaren bij de bevalling van T. Op t dragen en voeden forum staan heel veel bevalplannen maar t is even uit de lucht ivm werkzaamheden. Zal de link komende dagen wel even kopiëren. Als je googled op bevalplan kom je vast ook wel iets tegen. Verder heb ik dus een lijst met telefoonnummers en site's waar ik terecht kan als er iets niet loopt met de borstvoeding, heb geen zin om dat dan uit te moeten gaan zoeken, en misschien krijgt de kraamhulp zo minder t idee dat ik haar voor de kop stoot als ik hulp van buitenaf inschakel want ik heb dit immers al bedacht voordat zij überhaupt hier in huis is. Verder dus de lijst met adressen voor geboortekaartjes en dat was t geloof ik. Kraamzorg, verlof, kinderopvang ed. heb ik al geregeld en volgens mij was t dat wel? Dat zwemmen is dan misschien iets teveel van het goede geweest, ofja, te fanatiek misschien?
@ Slakje, waarom twijfel je of je kraamhulp wil? Die menstruatiepijn en steken, kunnen dat bijwerkingen zijn van de medicatie? Anders zou ik toch even de gyn hierover bellen. Klinkt niet echt als iets wat je wilt voelen met deze termijn en je andere klachten.
@ Silver, ik ben mijn bevalplan aant maken mbv voorbeelden van bevalplannen van anderen en met aanvullingen van dingen die ik zelf als onprettig heb ervaren bij de bevalling van T. Op t dragen en voeden forum staan heel veel bevalplannen maar t is even uit de lucht ivm werkzaamheden. Zal de link komende dagen wel even kopiëren. Als je googled op bevalplan kom je vast ook wel iets tegen. Verder heb ik dus een lijst met telefoonnummers en site's waar ik terecht kan als er iets niet loopt met de borstvoeding, heb geen zin om dat dan uit te moeten gaan zoeken, en misschien krijgt de kraamhulp zo minder t idee dat ik haar voor de kop stoot als ik hulp van buitenaf inschakel want ik heb dit immers al bedacht voordat zij überhaupt hier in huis is. Verder dus de lijst met adressen voor geboortekaartjes en dat was t geloof ik. Kraamzorg, verlof, kinderopvang ed. heb ik al geregeld en volgens mij was t dat wel? Dat zwemmen is dan misschien iets teveel van het goede geweest, ofja, te fanatiek misschien?
@ Slakje, waarom twijfel je of je kraamhulp wil? Die menstruatiepijn en steken, kunnen dat bijwerkingen zijn van de medicatie? Anders zou ik toch even de gyn hierover bellen. Klinkt niet echt als iets wat je wilt voelen met deze termijn en je andere klachten.
Teddyaapje- Ratel
@supertalentje en teddyaapje ik ben wel benieuwd naar het geslacht van jullie baby of houden jullie het geheim? Anders mogen jullie wel pmen? :-)
@all, ff kort berichtje...ben doodmoe en heb knallende hoofdpijn, dus ga snel weer liggen, moet straks nog werken.
@all, ff kort berichtje...ben doodmoe en heb knallende hoofdpijn, dus ga snel weer liggen, moet straks nog werken.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik blijf eerst sowieso 4/5 dagen in het ziekenhuis en mijn vriend heeft een maand vrijaf genomen van zijn werk en daarbij heeft hij ook nog eens 10 dagen vaderschapsverlof. Maar hij is nu niet bepaald een huisvader...
De pijn die ik heb is hetgen wat ik voel bij pijnlijke harde buiken, alleen wat lichter. Had er dus deze week al voor gebeld en toen moest ik een pil extra nemen. Vrijdagochtend ga ik naar de gyn en dan ga ik vragen van wat ik nu wel en niet mag voelen.
De pijn die ik heb is hetgen wat ik voel bij pijnlijke harde buiken, alleen wat lichter. Had er dus deze week al voor gebeld en toen moest ik een pil extra nemen. Vrijdagochtend ga ik naar de gyn en dan ga ik vragen van wat ik nu wel en niet mag voelen.
Slakje- Ratel
Slakje: hoezo moet jij zo lang in het ziekenhuis blijven, dat je dat nu al weet? Vorige keer moest ik ook zo lang blijven, omdat J. geobserveerd moest worden, door mijn medicijngebruik. Uiteindelijk was ik na nog geen 72 uur al thuis. J. deed het zo goed en ik sliep zo slecht in het ziekenhuis (met zowel slaap- als kalmeringsmiddelen sliep ik nog maar 3 uurtjes op een nacht), dat ze ons lekker hebben laten gaan.
All: ben even te moe om verder te reageren, heb gewoon echt geen energie . Vanochtend weer online geshopt voor kleine man (staat in het laatst gekocht topic). Lang leve de kinderbijslag . Verder gaat hier oké. Morgen alweer 23 weken. Nog een weekje en dan is de volgende mijlpaal bereikt: 24 weken.
All: ben even te moe om verder te reageren, heb gewoon echt geen energie . Vanochtend weer online geshopt voor kleine man (staat in het laatst gekocht topic). Lang leve de kinderbijslag . Verder gaat hier oké. Morgen alweer 23 weken. Nog een weekje en dan is de volgende mijlpaal bereikt: 24 weken.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Voor Silver de link van de bevalplannen die op dragen en voeden staan. Ik weet alleen niet of je dit kunt lezen zonder in te loggen.
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=30&t=77133&hilit=bevalplan
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=30&t=77133&hilit=bevalplan
Teddyaapje- Ratel
Jasmine; Neem genoeg rust, eh! Hier is het bijna standaard dat je 4 dagen blijft, als je thuis wilt bevallen of een korter verblijf wenst, moet je dat aanvragen.
Slakje- Ratel
Bedenk me net dat je ook een kraampakket moet aanvragen bij je verzekering. Als dit niet in je pakket zit moet je zelf de spullen kopen.
Teddyaapje- Ratel
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zomer 2013 mama's
» Kleding musthaves voorjaar/zomer 2013
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» Van de zomer...
» Het is officieel zomer!
» Kleding musthaves voorjaar/zomer 2013
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» Van de zomer...
» Het is officieel zomer!
Pagina 17 van 40
Permissies van dit forum: