Wat doen jullie met oude administratie?
+2
Sarah1985
Japje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat doen jullie met oude administratie?
In principe kun je je administratie na vijf jaar weggooien, maar waar laat je dat dan? Gooi je dat gewoon bij het oud papier? Haal je dat door een shredder? Wat doen jullie ermee?
Japje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 204
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat doen jullie met oude administratie?
Niet bij het oud papier, wel in de prullenbak. Oud papier gebruik ik alleen voor folders ed.
Gast- Gast
Deels prullenbak & deels door de papierversnipperaar.
Gast- Gast
Ik scheur het een paar keer doormidden en gooi het dan in de papiercontainer.
Gast- Gast
Maar waar haal je die shredder/papierversnipperaar dan vandaan? Hebben jullie die thuis of op het werk ofzo? In de prullenbak gaat dan weer een beetje tegen mijn principes van het scheiden van afval in, maar sowieso vraag ik me af of je dan minder het risico loopt dat anderen in je gegevens gaan snuffelen.
Japje- Fluisteraar
Japje, zo heel boeiend zijn mijn spullen niet naar mijn idee. Ik doe het wel gewoon in de prullenbak. Al het andere gaat bij het oud papier. Zo'n grote ramp lijkt me dat nou ook weer niet.
Gast- Gast
Gewoon bij de blokker vandaan, €14,95 en je hebt een goede papierversnipperaar.
Gast- Gast
door de papierversnipperaar, die hebben we thuis in het kantoor van mijn man
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Hmm ja ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit zo bij had stilgestaan, maar mijn vriend doet er nogal panisch over dat ik oude bankafschriften enzo bij het oud papier gooi.Zusje van Bert schreef:Japje, zo heel boeiend zijn mijn spullen niet naar mijn idee. Ik doe het wel gewoon in de prullenbak. Al het andere gaat bij het oud papier. Zo'n grote ramp lijkt me dat nou ook weer niet.
@Isabella: 15 euro bij de Blokker? Dan ga ik daar morgen eens kijken! Dat lijkt me best de moeite waard.
Japje- Fluisteraar
Maar waarom zou je daar panisch om doen? Wat kunnen mensen er verder mee als ze het vinden?
Gast- Gast
Birgit schreef:Maar waarom zou je daar panisch om doen? Wat kunnen mensen er verder mee als ze het vinden?
Doorvertellen in het dorp hoeveel ik op mijn rekening heb staan.. Ik zou er ook niet op zitten te wachten dat als ik het bij het oud papier zou gooien dat er later kinderen in de papiercontainer zoeken naar bv tijdschriften en dan mijn bankpapieren bekijken, ook al zijn ze 5 jaar oud.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Birgit schreef:Maar waarom zou je daar panisch om doen? Wat kunnen mensen er verder mee als ze het vinden?
+1
Gast- Gast
Wij hebben het uiteindelijk vandaag bij de stort gebracht omdat we er toch heen moesten; het is niet erg als anderen het lezen, maar mijn vriend vond het een prettiger idee dat het echt weg was, en niet nog aan de straat stond.
Gast- Gast
Dingen waar echt bankzaken of gedetailleerde dingen op staan gaan in de papierversnipperaar. Andere zaken(met bijv alleen naam en adres) gooi ik zo weg of scheur ik in stukken.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
*
Laatst aangepast door BeautyFuL-RoSe-90 op zo 24 apr 2011 - 23:48; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wij hebben thuis gewoon een papierversnipperaar van een paar euro.. Altijd handig..
Gast- Gast
Ik heb onlangs een papierversnipperaar gekocht, ook bij Blokker voor 30 euro. Ideaal. Folders e.d. doe ik wel gewoon bij het oud papier.
Jasmina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10
wij gooien het ook weg na een paar jaar!
Meestal verscheuren of versnipperen..
Meestal verscheuren of versnipperen..
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
BeautyFuL-RoSe-90 schreef:rapa nui schreef:Birgit schreef:Maar waarom zou je daar panisch om doen? Wat kunnen mensen er verder mee als ze het vinden?
Doorvertellen in het dorp hoeveel ik op mijn rekening heb staan.. Ik zou er ook niet op zitten te wachten dat als ik het bij het oud papier zou gooien dat er later kinderen in de papiercontainer zoeken naar bv tijdschriften en dan mijn bankpapieren bekijken, ook al zijn ze 5 jaar oud.
Mensen kunnen hier serieus fraude mee plegen. Was ooit een keer bij dat programma van 'Oplichters ontmaskert'.
Daarin zag je een vrouw die door het vuilnis aan het graaien was en zo een oude energienota tevoorschijn haalde, waar dus iemand z'n adres opstond. Ze belde een slotenmaker en kwam met de smoes dat ze van dat adres de sleutel kwijt was, en ze kon zich blijkbaar legitimeren met die energienota. Die slotenmaker trapte er in en deed alsware de deur open voor die vrouw, waarna zij dus iemand anders z'n huis kon leegroven. Natuurlijk was dit nagespeeld, maar zo kan het er in real life wel aan toe gaan.
Zelf bewaar ik mijn administratie 5 jaar en verscheur het daarna of haal het door de shredder/papierversnipperaar.
Maar ik neem aan dat ze er niet in trappen met zulke oude nota's? En sowieso vind ik het dom verhaal eerlijk gezegd, want je moet op zulke momenten je natuurlijk altijd legitimeren met bv. paspoort, alleen een oude nota is natuurlijk belachelijk.
Gast- Gast
Birgit schreef:Ik scheur het een paar keer doormidden en gooi het dan in de papiercontainer.
Dit doe ik ook.
Gast- Gast
We hebben een houtkachel, dus dan gooi ik het daarin.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Doen jullie even mee?
» Doen jullie nog aan MSN?
» Goed doen met je oude schoen! (KiKa actie)
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» Wat doen jullie..??
» Doen jullie nog aan MSN?
» Goed doen met je oude schoen! (KiKa actie)
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» Wat doen jullie..??
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: