Sowieso
+47
June
Lejow
Bacio
claudiaveronique
Urban Naked
Dennenappel
Mermaid
Kowalski
Antibes
blondje1313
Lonely Goatherd
Lady1984
JD
M@niek
Poubelle
Printje
Bliss
Alex
CCC
Lith
Rumble
Steep
Arwyn
Slakje
Sterre
SuperGrover
luisa
Gympie
Caroow
Kaboutertje
Tullow
Sugarfall
Blond
Burn
minoessepoes
Derpy
Summerlovin
loura
Minx
Sterrin_
ProudMom
Elliot
Stitch
Katrien
Snoes
Bimbam
Rush
51 plaatsers
Pagina 5 van 7
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Sowieso
ProudMom schreef:Rush schreef:Natuurlijk mag dat.Jente schreef:Mag ik ook?
Het is dadelijk en niet dalik of dalijk
Nog meer vrijdagmiddag zeurpieten?
Ik las net op facebook bij iemand ''Strax ff na de winkel, boodschappiejs doen. Daarna me boykie van school halen, en na me moeder.''
What the..... SERIOUSLY?! Het is NAAR de winkel, i.p.v. NA de winkel.
En dan de rest van die - achterlijke - woorden nog.. Kom op mens, je bent 29, praat normaal!
Zo, dat lucht op!
Dank! Hier irriteer ik me ook zo vaak aan :S
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
chococupcake schreef:ProudMom schreef:Rush schreef:Natuurlijk mag dat.Jente schreef:Mag ik ook?
Het is dadelijk en niet dalik of dalijk
Nog meer vrijdagmiddag zeurpieten?
Ik las net op facebook bij iemand ''Strax ff na de winkel, boodschappiejs doen. Daarna me boykie van school halen, en na me moeder.''
What the..... SERIOUSLY?! Het is NAAR de winkel, i.p.v. NA de winkel.
En dan de rest van die - achterlijke - woorden nog.. Kom op mens, je bent 29, praat normaal!
Zo, dat lucht op!
Dank! Hier irriteer ik me ook zo vaak aan :S
Iets irriteert je of je ergert je ergens aan. Weet je dat ook weer.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Gympie schreef:Gebeurd/gebeurt is een veelgemaakte fout, net als andere werkwoorden die homofoon zijn. Gebeurd is een voltooid deelwoord; het is gebeurd. Gebeurt is tegenwoordige tijd; dit gebeurt vaak.
Ook hier kun je smurfen gebruiken.
Wanneer je 'smurft' hoort, is het een persoonsvorm en dus met een t.
Hij smurft het systeem, hij smurft daarvoor de computer> Hij beheert het systeem, hij gebruikt daarvoor de computer.
Wanneer je gesmurft hoort, is het een voltooid deelwoord en moet je de regels van 't kofschip toepassen.
Hij heeft het systeem gesmurft, hij heeft daarvoor de computer gesmurft > Hij heeft het systeem beheerd (want -r zit niet in 't kofschip, maar in de bromvliegzwaan), hij heeft daarvoor de computer gebruikt (want -k zit in 't kofschip).
Laatst aangepast door Chipp op vr 23 nov 2012 - 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Chipp schreef:Gympie schreef:Gebeurd/gebeurt is een veelgemaakte fout, net als andere werkwoorden die homofoon zijn. Gebeurd is een voltooid deelwoord; het is gebeurd. Gebeurt is tegenwoordige tijd; dit gebeurt vaak.
Hij smurft het systeem, hij smurft daarvoor de computer> Hij beheert het systeem, hij gebruikt daarvoor de computer.
Wanneer je gesmurfd hoort, is het een voltooid deelwoord en moet je de regels van 't kofschip toepassen.
Hij heeft het systeem gesmurfd, hij heeft daarvoor de computer gesmurfd > Hij heeft het systeem beheerd (want -r zit niet in 't kofschip, maar in de bromvliegzwaan), hij heeft daarvoor de computer gebruikt (want -k zit in 't kofschip).
Nou ben ik totaal niet wakker meer hoor, maar even over smurfen.. De -f zit in 't kofschip. Dan moet het toch gesmurft zijn ipv gesmurfd?
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Arwyn schreef:Chipp schreef:Gympie schreef:Gebeurd/gebeurt is een veelgemaakte fout, net als andere werkwoorden die homofoon zijn. Gebeurd is een voltooid deelwoord; het is gebeurd. Gebeurt is tegenwoordige tijd; dit gebeurt vaak.
Wanneer je gesmurfd hoort, is het een voltooid deelwoord en moet je de regels van 't kofschip toepassen.
Hij heeft het systeem gesmurfd, hij heeft daarvoor de computer gesmurfd > Hij heeft het systeem beheerd (want -r zit niet in 't kofschip, maar in de bromvliegzwaan), hij heeft daarvoor de computer gebruikt (want -k zit in 't kofschip).
Nou ben ik totaal niet wakker meer hoor, maar even over smurfen.. De -f zit in 't kofschip. Dan moet het toch gesmurft zijn ipv gesmurfd?
Ja, ik schreef altijd smurven, sinds vanmiddag verbeterd
Gast- Gast
Yay, ik had er dus een goed!
Arwyn- Ratel
Haha, dat hoeft nou ook weer niet.
Het is laat en vrijdag, dan nog helder zijn is heel knap.
*vertrekt nu met barstende hoofdpijn naar bed*
Het is laat en vrijdag, dan nog helder zijn is heel knap.
*vertrekt nu met barstende hoofdpijn naar bed*
Arwyn- Ratel
Ooh, een topic naar mijn hart. Ja! Het is 'sowieso' en niet die twintig andere varianten die erop te verzinnen zijn. Ja! Pippa, je schrijft al jaren 'die' waar 'hij' moet staan. Niet lullig bedoeld, maar het valt me echt al heel lang op (en volgens mij heb ik het al eens gezegd). Ja! Laatst in een ander topic had ik het nog over forummers die het hebben over 'zo'n broeken' i.p.v. 'zulke broeken' (bijvoorbeeld). Het zijn voornamelijk mensen uit het zuiden des lands die dit zeggen. Verder worden er zooo veel grammaticafouten gemaakt. Vooral woorden als 'gebeurd' waar 'gebeurt' moet staan, 'verteld' waar 'vertelt' moet staan etc. Het viel me ook op dat bijvoorbeeld Euc vaak 'gebasseerd' zegt i.p.v. 'gebaseerd'.
Zo, nu hou(d) ik op.
Zo, nu hou(d) ik op.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Ik vind vooral die T's in de ik-vorm erbij echt vreselijk... ik vindt bijv .... maar goed het zou ook slecht zijn als ik als juf zijnde dat soort dingen niet goed zou gebruiken natuurlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
SuperGrover schreef:Oei...Caroline. schreef:Nou toen ik klein was dacht ik ook altijd dat er zo en zo werd gezegd.. Als ik dan een boek las waar het woordt sowieso in voorkwam dacht ik echt: HUH? Wat is dat voor gek woord? Haha!
Ik zie dit trouwens wel vaker, dat er woorden 'vervoegt' worden, terwijl het geen werkwoorden zijn. 'Het onderscheidt tussen dit en dat'. Nee, onderscheid is hier een zelfstandig naamwoord, net als woord. Of, een van de ergste: Hij is doodt.
Haha nou dit is gewoon een typfoutje hoor, snelheid.. Ik typ ook heel vaak fijt als ik feit wil typen, gewoon omdat ik niet nadenk over wat ik typ. Ik begrijp zelf ook wel dat een zelfstandig naamwoord niet met dt hoeft
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Schat, gewoon 'oeps, foutje, haha' was voldoende geweest.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Nouja, aangezien SG meteen een uitleg gaat geven over het verschil tussen werkwoorden en zelfstandige naamwoorden (of is het hier zelfstandig naamwoorden?) dacht ik, ik laat even weten dat ik daar al van op de hoogte ben
Ik vind het trouwens best irritant dat er op dit forum vaak zo uitdrukkelijk op spelfouten gewezen wordt. Waarom zou je iemands fout zo benadrukken door het te quoten en dan vet te maken? Niet omdat dit nu om mijn fout gaat hoor, maar gewoon in het algemeen vind ik het zo overbodig. In dit topic is het nog tot daar aan toe, omdat het hier over spelling gaat, maar ik zie het zo vaak voorbij komen. Verbeteren jullie ook mensen die iets verkeerd zeggen? Bijvoorbeeld als iemand tegen je zegt: Hun gaan morgen winkelen, ga je dan ook zeggen: Het is ZIJ gaan morgen winkelen?
Ik vind het trouwens best irritant dat er op dit forum vaak zo uitdrukkelijk op spelfouten gewezen wordt. Waarom zou je iemands fout zo benadrukken door het te quoten en dan vet te maken? Niet omdat dit nu om mijn fout gaat hoor, maar gewoon in het algemeen vind ik het zo overbodig. In dit topic is het nog tot daar aan toe, omdat het hier over spelling gaat, maar ik zie het zo vaak voorbij komen. Verbeteren jullie ook mensen die iets verkeerd zeggen? Bijvoorbeeld als iemand tegen je zegt: Hun gaan morgen winkelen, ga je dan ook zeggen: Het is ZIJ gaan morgen winkelen?
Elliot- Ratel
Ik vind het juist fijn Caroline, als mensen mij op mijn fouten wijzen. Daar leer je alleen maar van toch.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Meid wat hap je toch.
Als een vriendin van mij structureel iets fout zegt dan zeg ik daar wat van ja.
Ik weet van mezelf dat ik vaak de mist in ga met 'als' en 'dan'. Daar probeer ik op te letten, maar als het misgaat vind ik het fijn als iemand me daar op wijst. Zoals Caroow zegt, daar leer ik van.
Als een vriendin van mij structureel iets fout zegt dan zeg ik daar wat van ja.
Ik weet van mezelf dat ik vaak de mist in ga met 'als' en 'dan'. Daar probeer ik op te letten, maar als het misgaat vind ik het fijn als iemand me daar op wijst. Zoals Caroow zegt, daar leer ik van.
Poubelle- Ratel
Dat ben ik eens met Caroline. Te vaak hier maar alles willen verbeteren. Ook als het duidelijk gewoon typefout is.
Maar ik geef toe, ik verbeter juist wel mensen met spreken. Ligt er natuurlijk wie het zegt, dat doe ik niet bij onbekenden. Van die me/mijn en hun/zij/hen fouten vind ik sprekend helemaal erg tokkie.
Maar ik geef toe, ik verbeter juist wel mensen met spreken. Ligt er natuurlijk wie het zegt, dat doe ik niet bij onbekenden. Van die me/mijn en hun/zij/hen fouten vind ik sprekend helemaal erg tokkie.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Huh Poubelle, ik snap niet waarom je vindt dat ik hap (maar goed, als ik dit neerzet denk jij waarschijnlijk weer dat ik hap..), ik zeg dit namelijk niet omdat SG mij verbeterde, dat zal mij een worst zijn. Het valt me gewoon in het algemeen op hier op het forum. Ik vraag me af wat er de meerwaarde van is om in een topic wat totaal niet over spelling gaat iemands spelfouten te gaan verbeteren. Niet iedereen kan perfect schrijven.
Elliot- Ratel
Poubelle, ik vind de toelichting van Caroline op haar fout heus niet zo raar, hoor.
Gast- Gast
Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar als ik bij wijze van spreke een verhaal over een probleem in mijn leven op het forum zet om daar advies over te vragen vind ik het wel vervelend als ik als reactie een verbetering krijg. Daar zit ik dan toch niet op te wachten?Caroow schreef:Ik vind het juist fijn Caroline, als mensen mij op mijn fouten wijzen. Daar leer je alleen maar van toch.
Elliot- Ratel
Wij praten hier zwaar dialect dus dan blijf je verbeteren haha. Maar als het moet kan ik Wel abn praten. Dat doe ik wel op mijn werk en aan de telefoon enz.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ik vind de toelichting op haar fout een beetje geïrriteerd overkomen, maargoed, dat is het nadeel van geschreven tekst. Vandaar dat ik vind dat ze hapt. En zeker in een topic over spelfouten zo'n (typ)fout maken is toch grappig. Ik had er gewoon anders op gereageerd.
Verder heb ik nog nooit gezien dat iemand een serieus topic opent waarin om advies gevraagd wordt en iemand antwoord met 'dat woord moet je met dt schrijven.' zonder verder op het topic in te gaan.
Verder heb ik nog nooit gezien dat iemand een serieus topic opent waarin om advies gevraagd wordt en iemand antwoord met 'dat woord moet je met dt schrijven.' zonder verder op het topic in te gaan.
Laatst aangepast door Poubelle op vr 23 nov 2012 - 11:51; in totaal 1 keer bewerkt
Poubelle- Ratel
Die irritatie haalde ik er juist niet uit, eerder gewoon een vriendelijke uitleg van waarom het gebeurde. Irritatie lees ik eigenlijk vooral in jouw reacties op haar.
Gast- Gast
Maple schreef:Die irritatie haalde ik er juist niet uit, eerder gewoon een vriendelijke uitleg van waarom het gebeurde. Irritatie lees ik eigenlijk vooral in jouw reacties op haar.
Dat zie ik dan weer niet.
Poubelle- Ratel
ik ben ook absoluut niet perfect met spellen en maak genoeg fouten, maar de dingen die genoemd zijn, zijn inderdaad erg irritant af en toe.
Kan me vooral erg storen aan "me" ipv "mijn"
Zo heeft iemand op mijn FB ook áltijd zulke berichten, met standaard "me, der, hun," erin, en nérgens komma's en punten.
Kan me vooral erg storen aan "me" ipv "mijn"
Zo heeft iemand op mijn FB ook áltijd zulke berichten, met standaard "me, der, hun," erin, en nérgens komma's en punten.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Even om te kijken of ik het nu snap, ik gok normaal maar wat
Een werkwoord in de tegenwoordige tijd schrijf je met een t. Dus hij bakt, het gebeurt.
Of er een t achter moet (Hij vindt) kan je controleren met hij loopt/hij smurft.
Dit klopt toch?
Maar wanneer gebruik je dan het kofschip? Ik wou dat ik wat beter mijn best had gedaan bij Nederlands vroeger.
Een werkwoord in de tegenwoordige tijd schrijf je met een t. Dus hij bakt, het gebeurt.
Of er een t achter moet (Hij vindt) kan je controleren met hij loopt/hij smurft.
Dit klopt toch?
Maar wanneer gebruik je dan het kofschip? Ik wou dat ik wat beter mijn best had gedaan bij Nederlands vroeger.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 5 van 7
Permissies van dit forum: