Belang/nut van hoge cijfers halen
+12
Jeanette
Polly
Curious
GreenGrass
Rovine
Sanne
Antibes
Zonnetje
SuperGrover
Marin
Susan
Green_Pepper
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Belang/nut van hoge cijfers halen
Mijn master heb ik redelijk slecht gedaan (6,5). Maar bij ons kun je amper hoger halen dan een 7,5. ,er een 8 ben je gewoon geniaal. M'n eindgesprek was onze professor verschrikkelijk enthousiast, ik had het zo goed gedaan, krijg ik een 7,5. Mooi cijfer maar met die feedback had ik hoger verwacht.
Voor de rest alleen voor het Honours programma scheelde het dat ik m'n bachelor goede cijfers had. Voor m'n huidige werk scheelde dat wel om aangenomen te worden. Maar ja dat is een leerwerkplek op hbo niveau dus das anders dan dat ik met m'n master aan de slag was gegaan.
Voor de rest alleen voor het Honours programma scheelde het dat ik m'n bachelor goede cijfers had. Voor m'n huidige werk scheelde dat wel om aangenomen te worden. Maar ja dat is een leerwerkplek op hbo niveau dus das anders dan dat ik met m'n master aan de slag was gegaan.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Elin schreef:Kowalski schreef:
Nu ik op de VU een master doe denk ik dat het (straks) wel uit zal maken wat voor cijfers ik haal, maar nu kom ik niet veel verder dan een 6,5 of een 7
Zwaai!
Haha haai!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Ik heb me echt nog nooit druk gemaakt over cijfers (wel qua verwachtingen, als je denkt dat je het super goed gedaan hebt is een 6je balen natuurlijk) en ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een bedrijf om mijn cijfers vroeg.
Had me er denk ik alleen druk over gemaakt als ik een loting studie wilde doen.
Had me er denk ik alleen druk over gemaakt als ik een loting studie wilde doen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Ik voel me wel een beetje gerustgesteld door dit topic, blijkbaar zijn cijfers niet zó belangrijk (in het algemeen) als ik me in mijn hoofd heb gehaald, haha!
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Marin schreef:Antibes schreef:
Marin: ik dacht dat jij Cambridge juist zo goed gedaan had joh!
Nee, zoals je in het topic over spijt en andere keuzes in je leven misschien wel hebt gelezen, heb ik er daar echt een beetje met de pet naar gegooid. Ik was totáál niet gemotiveerd, wat met name denk ik kwam doordat ik het sociaal allemaal niet heel goed trok, helemaal in m'n eentje daar. Ik heb echt heel veel gespijbeld en ik vond de studie niet heel uitdagend. Ik was m'n mojo een beetje kwijt en daardoor was 't jaar al weer om voor ik er erg in had. Dat is iets waar ik dus wel spijt van hem, maar niks meer aan te doen.
Maar hoe goed ik gescoord heb, weet ik eigenlijk ook niet want het cijfer systeem was ook heel raar:
In principe werkte het met een 0-100% systeem. Makkelijk zat. Had je een 75% gehaald op een essay, dan had je feitelijk dus een 7.5. Dat is simpel vertalen. Maar de catch was dat ze nooit hoger gaven dan 76, 'want dat haalde toch niemand'. Dus 76 was het hoogste wat je überhaupt kon halen. Van 55 tot aan 76 werd dus gezien als pass, alles er onder als fail. Enorm kleine marge dus.
Nou heb ik twee keer een 64 gehaald voor twee essays en voor m'n scriptie een 66 of 67 geloof ik, ik weet het al niet eens meer. Maar wat zegt dat dan? Ja, een 6.6. Maar niet als je het bekijkt als 76 het hoogste is. Moet je dan die 76 als 100% zien, of niet? Ik vond het maar een raar systeem, het zei me helemaal niets, dus als je het gemiddelde van die marge neemt, kom je op 65,5 uit, en heb ik dus gemiddeld gescoord binnen de pass-range.
Juist. Jij snapt het vast beter dan ik, want ik kan al niets met cijfers
Oh nee, dat had ik niet gelezen. Wat ontzéttend zonde achteraf zeg. Maar goed, op dat moment kun je ook niet echt anders als je niet goed in je vel zit. Het is niet zo van "kom volgend jaar maar terug". Hoe je die cijfers moet interpreteren weet ik ook niet. Ik denk in principe gewoon 65% is 6,5. Dat dat los staat van wat ze wel of niet geven (bijv. bij mijn stage-afdeling gaven ze ook nooit boven de acht, maar het cijfer bestond wel, natuurlijk), dat het niet uitgegeven werd, betekende natuurlijk niet dat het opeens een hoger cijfer wordt. Ik denk dat het dus gewoon een 6,5 is, met in je achterhoofd dat een 6,5 daar gewoon ontzettend goed is. Ofzo? Ik weet het ook niet..
Ach, los van hoe je het daar gedaan hebt, is het wel een hele mooie ervaring geweest en kijk je er verder wel met positieve gevoelens op terug? Dan zou ik de cijfers lekker los laten, zonde om dat een schaduw te laten vallen over die ervaring.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» belang kraamzorg
» Help!!! Cijfers vervallen????
» Hoge werkdruk
» Hoeveel belang hecht jij aan goede tafelmanieren van je kind
» Sinds wanneer hebben postzegels cijfers?!
» Help!!! Cijfers vervallen????
» Hoge werkdruk
» Hoeveel belang hecht jij aan goede tafelmanieren van je kind
» Sinds wanneer hebben postzegels cijfers?!
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: