Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Excelhulp nodig! Inschrijflijst..

2 plaatsers

Ga naar beneden

Excelhulp nodig! Inschrijflijst.. Empty Excelhulp nodig! Inschrijflijst..

Bericht  Roza zo 6 feb 2011 - 9:40

Dames,

Wie o wie van jullie heeft verstand van Excel? Ik niet namelijk Laughing
Op mijn werk vinden verschillende activiteiten plaats. Om dit overzichtelijk te houden moet ik verschillende inschrijf-lijsten in 1 excelbestand te maken, maar ik zou niet weten hoe. Ik heb geloof ik nog nooit met Excel gewerkt.

Wie wil zo lief zijn om een poging tot uitleggen te doen?
Alvast heel erg bedankt!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Excelhulp nodig! Inschrijflijst.. Empty Re: Excelhulp nodig! Inschrijflijst..

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 10:12

Het moet gewoon een lijst worden waar mensen zich op papier op in kunnen schrijven? Dus met boven de naam van de activiteit en daaronder ruimtes voor de namen?

Gast
Gast

Bericht  Roza zo 6 feb 2011 - 10:13

Brennuss schreef:Het moet gewoon een lijst worden waar mensen zich op papier op in kunnen schrijven? Dus met boven de naam van de activiteit en daaronder ruimtes voor de namen?
Ja, maar dit moet op de computer bijgehouden worden.. Dus geen blaadje op een tafel waar je je naam in kunt schrijven. Dan had ik een tabelletje in Word gemaakt en uitgeprint.. En idd de naam, aantal personen moet er in verwerkt worden etc.

Roza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 10:14

Het is heel lastig uit te leggen en ik begrijp ook niet zo goed wat je wilt. Is het voor 1 persoon, om het bij te houden wie er mee doen? Of wordt het meegezonden in emailtje? Er is heel veel mogelijk namelijk.

Gast
Gast

Bericht  Roza zo 6 feb 2011 - 10:24

Brennuss schreef:Het is heel lastig uit te leggen en ik begrijp ook niet zo goed wat je wilt. Is het voor 1 persoon, om het bij te houden wie er mee doen? Of wordt het meegezonden in emailtje? Er is heel veel mogelijk namelijk.

Mensen kunnen zich per e-mail en telefoon aanmelden voor bepaalde activiteiten. Dit moet, per activiteit, bijgehouden worden in Excel. Hierin komt, per activiteit, de naam van de persoon te staan en met hoeveel personen hij/zij komt. Volgens mij moet er nog meer genoteerd worden, maar dat weet ik zo 1, 2, 3 even niet. Het blijft op 1 computer staan en wordt niet uitgeprint of ergens naar toe gestuurd in principe. Weet verder even niet zo goed hoe ik het uit moet leggen..

Roza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoopy zo 6 feb 2011 - 21:27

Je kan Excel eigenlijk net zo gebruiken als word met een tabel.
Dus in de vakjes vul je gewoon de namen van de kolommen in en de vakjes daaronder kun je dus de gegevens invullen.

Je kan bijvoorbeeld de bovenste rij gebruiken voor de titel van het evenement. Om te zorgen dat dat in het midden komt kan je een aantal cellen samenvoegen door op het tekentje <- a -> te klikken (heet samenvoegen en centreren).

Onderaan de pagina zie je blad 1 staan, met daarnaast een tabje voor blad 2 en blad 3. Die kan je gebruiken om voor elk activiteit een aparte lijst te maken. Als je rechtermuisklikt op blad.. dan kan je kiezen voor wijzigen naam. Ook kan je tabbladen toevoegen.

Mocht je in je schema een extra regel nodig hebben, dan kan je ook met de rechtermuisklik op een regel kiezen voor invoegen nieuwe regel.

Alle lijntjes die je ziet in Excel die zie je niet als je gaat printen. Je kan zelf aangeven welke lijnen afgedrukt moeten worden. Als het goed is staat er naast de tekens voor vetgedrukt etc een vierkantje met stippeltjes en een streep. Deze kan je aanklikken om een lijn te maken (druk op het pijltje voor meerdere opties).

Hopelijk kan je zo een beetje op weg.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: