Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gevangenis

+21
Bazinga
loura
Juutjepetuutje
Highway
Sam
Mamsie
SuperGrover
Steep
Mermaid
Jeanette
mezzoforte
Zora
Susan
Shisha
Coco
Fenna
Minx
M@niek
Marsy28
Jasmine
Rush
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Gevangenis Empty Gevangenis

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 22:03

Gisteren keek ik naar 'The good wife' een serie over een advocatenkantoor in Chigago die strafzaken behandelen etc.

Nu was er een jonge meid (22 jaar) die vastzat voor een moord waar ze niets mee te maken had. Ze kon vrijkomen als ze zichzelf schuldig verklaarden omdat er met DNA gerommeld was. Maar dan kon ze in de toekomst een leuke baan wel vergeten, maar dan zou ze wel direct buiten staan.

Ze kon er ook voor kiezen om +/- nog een jaar vast te moeten zitten, dan volledig vrij gesproken te worden, plus een schadevergoeding van €3.3 miljoen Dollar.

Wat zou jij doen in deze situatie? Een jaar blijven zitten en het geld pakken, of schuldig verklaren en direct vrij komen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevangenis Empty Re: Gevangenis

Bericht  Rush di 13 nov 2012 - 22:04

Ligt eraan in welke omstandigheden ik moest zitten. In NL zou ik blijven zitten, maar in de vrouwen gevangenissen in Amerika zal het wel iets minder zijn. Gevangenis 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Jasmine di 13 nov 2012 - 22:05

Dan blijf ik wel een jaartje brommen. Leuk jaarsalaris Laughing
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Marsy28 di 13 nov 2012 - 22:05

Absoluut het jaar zitten. Maar waarom krijgt ze dan schadevergoeding, is dat niet een beetje raar?
Ik wil namelijk geen strafblad en zeker niet als ik onschuldig ben ga ik niet iets bekennen dat ik het wel heb gedaan. Wat heeft zij uiteindelijk gedaan?
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  M@niek di 13 nov 2012 - 22:05

Mijn eerste reactie zou zijn blijven zitten en weggaan met 3,3 miljoen. Maaar het is absoluut geen pretje in de gevangenis, dus dan zou ik weer denken nee blijf hier geen seconde langer. Lastig!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Minx di 13 nov 2012 - 22:06

Ik zou dan nog maar een jaar blijven zitten. Hoe moeilijk ook. Ik kan dan namelijk aantonen dat ik onterecht heb vast gezeten en mijn leven weer oppakken. Als je jezelf schuldig laat verklaren dan heb je voor altijd dat stempel en kom je er erg moeilijk weer vanaf.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fenna di 13 nov 2012 - 22:08

Ik zou denk ik een jaar blijven zitten. Want als je schuld bekent, achtervolgt je dat de rest van je leven. En nu wordt je na een jaar vrij gesproken en je krijgt een schadevergoeding mee. Maar de gevangenis lijkt me inderdaad ook geen pretje.

Wat deed de vrouw in de serie trouwens?
Fenna
Fenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11

Bericht  Coco di 13 nov 2012 - 22:10

Met dat geld kun je wel een aantal jaar vooruit als je het een beetje normaal spendeert, dus dan wist ik het wel als ik geen kinderen had, als het maar voor een jaartje zou zijn in een gevangenis waar het leven te doen is. Anders niet.

Nu met kinderen zou het geld mij gestolen kunnen worden, daar heb ik een jaar zonder mijn kinderen niet voor over.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 22:11

Marsy28 schreef:Absoluut het jaar zitten. Maar waarom krijgt ze dan schadevergoeding, is dat niet een beetje raar?
Ik wil namelijk geen strafblad en zeker niet als ik onschuldig ben ga ik niet iets bekennen dat ik het wel heb gedaan. Wat heeft zij uiteindelijk gedaan?

In de serie was het zo dat het crime lab met evidence (hoe heet dat nou in het Nederlands.. Ohja bewijs haha) had geknoeid. Het DNA in de zaak mocht dus niet gebruikt worden, wel waren er heel veel voetstappen van de dame in kwestie rond het lijk gevonden. De zaak werd geseponeerd? maar direct werd er door het openbaar ministerie een nieuwe zaak geopend tegen die meid. Omdat er wel voetstappen van haar rond het lichaam waren gevonden werd er geen 'bail? hoe heet dat.. of zeggen ze dat wel zo.. Dat je je niet kan afkopen o.i.d.' gezet. En zou de zaak na 3 weken weer voor de rechter komen.

Omdat het openbaar ministerie geen harde zaak zou hebben stelde zij toen voor aan de tegenpartij om te settelen voor dat schuldig verklaren en dan wel direct vrij. Maar de advocaten van die meid zeiden juist, nee niet pakken. We gaan het aanvechten en dan heb je recht op een schadevergoeding. Zo'n zaak kan nog lang lopen en hoeft niet binnen nu en 4 maanden klaar te zijn. Het ligt eraan hoe snel er bewijs gevonden werd dat zij daar niet was of in iedergeval niets met de moord te maken had.

Uiteindelijk had een vriendin van haar (ze zaten op een soort summercamp) het gedaan. Ze was jaloers op het feit dat de leider van de groep 'verliefd' op haar (de dode persoon in de zaak) was (dat was ook niet zo'n jovelen man). De meid die aangeklaagd was is alsnog vrij gesproken binnen 3 weken.

Laatst aangepast door Punk'd op di 13 nov 2012 - 22:13; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Shisha di 13 nov 2012 - 22:12

Ik zou denk ik wel blijven zitten. Een jaar gaat best wel snel voorbij maar een stempel hou je de rest van je leven last van.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Susan di 13 nov 2012 - 22:16

Dan kom ik liever vrij, het lijkt me vreselijk om een jaar in de gevangenis te zitten en zoveel van mijn kinderen te missen.

Wel een idiote keuze trouwens als je onschuldig bent.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Zora di 13 nov 2012 - 22:22

In de documentaire waar ik laatst een topic over had geopend (Paradise Lost nerd ) loopt het uiteindelijk ook zo af. Schijnt iets van Alford Law ofzoiets te heten, waarin je dus inderdaad dus toch schuld bekend, of je nou echt schuldig bent of niet, en dan kun je in sommige gevallen meteen vrijkomen. Zo krom... Een van deze 3 mannen was ter dood veroordeeld zelfs, ten onrechte dus, maar toch.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 22:26

Zora schreef:In de documentaire waar ik laatst een topic over had geopend (Paradise Lost nerd ) loopt het uiteindelijk ook zo af. Schijnt iets van Alford Law ofzoiets te heten, waarin je dus inderdaad dus toch schuld bekend, of je nou echt schuldig bent of niet, en dan kun je in sommige gevallen meteen vrijkomen. Zo krom... Een van deze 3 mannen was ter dood veroordeeld zelfs, ten onrechte dus, maar toch.

Zoiets heette het inderdaad ja!

Gast
Gast

Bericht  mezzoforte di 13 nov 2012 - 22:31

Lijkt me heel lastig als je echt voor deze keuze staat. Mijn eerste gedachte is wel om dan maar een jaar te gaan zitten, en als onschuldige verklaarde de gevangenis uit te komen (los even van de schadevergoeding).
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Jeanette di 13 nov 2012 - 22:52

Tsjee, lastig, ik ben zo claustrofobisch wat dat betreft, dus het zou niks voor mij zijn. Maar een stempel gedrukt hebben staan voor de rest van je leven is ook niks. Nee, dan maar een jaartje zitten.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Mermaid di 13 nov 2012 - 23:04

Mijn eerste reactie is gewoon dat jaar uitzetten en voor het geld gaan. Maar zo'n jaar is wel heel zwaar natuurlijk. Dus ik weet niet of ik dat ook echt zou doen in zo'n situatie.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Steep di 13 nov 2012 - 23:06

Moeilijke keus. Voor het geld zou ik het niet doen (maar wel een leuke bijkomstigheid) maar meer voor de toekomst. Als ik zou bekennen betekend dat, dat ik veel moeilijker aan het werk kom en mijn gezin er waarschijnlijk langer onder te lijden heeft dat ik in de gevangenis heb gezeten. Als ik een jaar zit en daarna geen strafblad heb waardoor ik dus gewoon aan het werk zou kunnen zou dat in mijn ogen beter voor mijn gezin zijn.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  SuperGrover di 13 nov 2012 - 23:22

Het ligt heel erg aan de omstandigheden in de gevangenis. Als je gaat dagelijks mishandeld wordt en je voor je leven moet vrezen, dan verklaar ik me wel schuldig. Anders zou ik het jaar uitzitten
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Mamsie wo 14 nov 2012 - 1:09

Ik bleef zitten. Ik zou mezelf nooit schuldig laten verklaren wanneer dit niet zo is.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Sam wo 14 nov 2012 - 7:59

Ik zou ook mijn naam gezuiverd willen hebben. Blijven zitten dus maar.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Highway wo 14 nov 2012 - 8:06

Mamsie schreef:Ik bleef zitten. Ik zou mezelf nooit schuldig laten verklaren wanneer dit niet zo is.

Dit inderdaad
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Juutjepetuutje wo 14 nov 2012 - 8:08

ik zou ook blijven zitten, wel afhankelijk van de omstandigheden. maar als ik me schuldig laat verklaren en ik heb de rest van mijn leven een stempel op..
ik vind het trouwens een onmogelijke keuze.
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  loura wo 14 nov 2012 - 8:09

Ik zou lekker blijven zitten, heerlijk geld bedrag toch? Als je vrij komt krijg je amper een baan dus dan maar jaartje vastzitten en daarna wat financiële zekerheid hebben.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bazinga wo 14 nov 2012 - 8:16

Maar ik ben dan onschuldig, toch?.. Ik ga echt geen schuld bekennen, als ik ónschuldig ben! Daar hoeft ook niet eens geld tegenover te staan..

Als ik wel schuldig zou zijn en mijn acties zou hele nare dingen als gevolg hebben, dus ik zou er iemand ernstig mee benadelen of onherroepelijk hebben gekwetst, zou ik denk ik wel schuldig bekennen. Al is 't alleen om mezelf nog in de spiegel te kunnen aankijken.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 9:28

Dan zou ik blijven zitten. Niet zozeer voor het geld als wel voor het onschuldig verklaren.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: