Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Familie en collega's op Facebook

+22
Guusje
Snack a Jack
VanillaRose
Krullebol
Caramba
Fenna
Ella
Jeanette
Blond
Caroow
Ooh La La!
Carmen_
Elliot
Jezzie
Snoes
Marin
Ilovethe90s
Lenthe
Derpy
bolus26
Elin
Steep
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Familie en collega's op Facebook Empty Familie en collega's op Facebook

Bericht  Lenthe di 13 nov 2012 - 9:28

Ik heb sinds een aantal maanden een nieuwe baan en nu kwam vorige week de eerste vriendschapsuitnodiging van een collega op Facebook voorbij. Eerlijk gezegd wil ik geen collega's op Facebook. Sommige collega's vind ik heel aardig en heb ik totaal geen moeite mee als ze in mijn lijst zouden staan, maar ik weet dat er een vrouw mijn hele facebook gaat uikammen en me in de gaten gaat houden. Daar heb ik dus echt geen zin in!
Het is ook zo lullig om de een wel te accepteren en de ander niet, dus ik denk dat ik maar niemand zal accepteren en er ook niks van ga zeggen, tenzij ze erom vragen waarom ik ze niet accepteer.
Ook vind ik het niet fijn als mijn ouders Facebook zouden nemen. Ik zou het gevoel hebben dat ik in de gaten word gehouden, dus daarom ze niet accepteren, maar ik denk dat ik ze daarmee wel beledig (als ik ze weiger).

Hoe doen jullie dat met collega's en familie? Hebben jullie ze geaccepteerd op fb? Waarom wel of niet? En heb je het genoemd waarom je iemand hebt geweigerd?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Familie en collega's op Facebook Empty Re: Familie en collega's op Facebook

Bericht  Steep di 13 nov 2012 - 9:32

Collega's had ik nooit moeite mee tot nu, ik heb het niet naar mijn zin op werk en ik heb wel collega's op fb. Ik vind het gek (of niet gepast) om dan te gaan spuien over mijn werk. Mijn ouders, daar zou ik geen problemen mee hebben, er staat niks op fb wat ze niet zouden mogen weten.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 9:32

Ik heb zowel familie, vrienden als collega's en zelfs forummers op facebook, ik vind het ergens ook maar moeilijk te begrijpen dat je geen collega's op facebook toelaat. Hoewel ik wel denk dat het ervan afhangt welke baan je hebt, dat zeker. Maar in mijn sector zie ik het probleem niet zo, ik zet toch geen rare dingen op facebook. Maar goed, ieder is daar vrij in om te accepteren wij hij wil, lijkt mij Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 9:33

Ik heb ze er wel op. Collega's en familie ook. Familie vind ik lastiger. Collega's weten toch altijd al alles van me, dus dat boeit niet zo. Op mijn facebook staan sowieso niet hele schokkende dingen.

Wel eens gedoe gehad dat een tante iets las op facebook (echt niet schokkend) en dat aan mijn ouders vertelde (wat ze ook echt gewoon mochten weten), en dat werd een beetje een toestand (omdat mijn ouders dachten dat ik iets geheim hield, wat niet zo was).

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 9:33

En al zóu ik rare dingen op facebook zetten, mijn collega's weten hoe raar ik ben Familie en collega's op Facebook 2474380249

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 9:34

Eucalypta schreef:En al zóu ik rare dingen op facebook zetten, mijn collega's weten hoe raar ik ben Familie en collega's op Facebook 2474380249
Haha, ja, de mijne ook. Mijn nichtjes, neefjes en ooms zouden eerder de wenkbrauwen optrekken, gok ik.

Gast
Gast

Bericht  Ilovethe90s di 13 nov 2012 - 9:38

Er zijn drie collega's op facebook en die kunnen alles van me zien, mijn leidinggevende staat onder de groep beperkt en een andere collega die bevriend is met mijn leidinggevende staat ook onder de groep beperkt.
Je vraagt je misschien af waarom ik die twee wel geaccepteerd heb als ze niet alles mogen zien. Mijn leidinggevende houdt je heel erg in de gaten en daar heb ik niet zo'n zin in, ik moet op het werk al regelmatig verantwoording afleggen over wat ik in privéleven doe, daar heb ik verder geen behoefte aan. Heb ook geen zin in gezeur waarom de ene wel en de andere niet dus iedereen geaccepteerd en post regelmatig berichten die iedereen kan zien waardoor ze niet het idee krijgen dat ze maar een gedeelte of niks zien.

Familie heb ik ook op facebook, ik vind het geen probleem als zij alles kunnen zien.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 9:39

Ik voel me niet gecontroleerd door wie dan ook. Ik pas dan ook goed op wat ik wel en niet op Facebook wil zetten. Heb momenteel nog steeds 'ruzie' met mijn moeder en haar vriend, de broer van de vriend van mijn moeder heb ik wel op Facebook, maar waarvan ik niet wil dat het bij hen komt te liggen, daar praat ik niet over. Maar goed, daar heeft mijn moeder ook geen hulp voor nodig van buitenaf, ze kan het hier ook allemaal lezen. Familie en collega's op Facebook 394967

Gast
Gast

Bericht  Steep di 13 nov 2012 - 9:43

Ilovethe90's, mag dat dan? Ik weet niet wat voor werk je doet maar ik zou het wat vreemd vinden als ik word aangesproken op activiteiten die ik onderneem in mijn priveleven.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 9:43

Ilovethe90s schreef:Er zijn drie collega's op facebook en die kunnen alles van me zien, mijn leidinggevende staat onder de groep beperkt en een andere collega die bevriend is met mijn leidinggevende staat ook onder de groep beperkt.
Je vraagt je misschien af waarom ik die twee wel geaccepteerd heb als ze niet alles mogen zien. Mijn leidinggevende houdt je heel erg in de gaten en daar heb ik niet zo'n zin in, ik moet op het werk al regelmatig verantwoording afleggen over wat ik in privéleven doe, daar heb ik verder geen behoefte aan. Heb ook geen zin in gezeur waarom de ene wel en de andere niet dus iedereen geaccepteerd en post regelmatig berichten die iedereen kan zien waardoor ze niet het idee krijgen dat ze maar een gedeelte of niks zien.

Familie heb ik ook op facebook, ik vind het geen probleem als zij alles kunnen zien.

Ben je niet bang dat andere collega's zouden gaan refereren aan iets wat ze op facebook gezien hebben waar jouw leidinggevende of die bevriende collega bij zit?
Voor mij zou het heel omslachtig voelen, de één wel en de ander beperkt. Alles of niets vind ik dan...

Gast
Gast

Bericht  Elin di 13 nov 2012 - 9:48

Ik heb ook zowel familie als collega's op facebook. Ik heb vrij weinig te verbergen en post ook geen dingen die ze niet mogen weten. Alleen wil ik niet altijd in elke foto getagd worden haha Laughing
Elin
Elin
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 398
Punten : 411
Registratiedatum : 14-02-11

Bericht  bolus26 di 13 nov 2012 - 9:50

ik heb hier geen problemen mee maar mijn facebook is vrij neutraal.

Als jij het niet wil,lekker niet doen!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Derpy di 13 nov 2012 - 9:54

Daar is de groep 'beperkt' voor uitgevonden. Daar zet ik iedereen in van wie ik een vriendschapsverzoek eigenlijk niet kan weigeren, maar die niet hoeven te zien wat ik erop zet.
Mijn collega's heb ik gewoon op facebook, maar dat zijn ook vriendinnen van me.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  Lenthe di 13 nov 2012 - 9:59

Ben ik dan echt zo moeilijk dat ik dat niet prettig vind? Ik zet nooit heel vreemde dingen op Facebook, maar leuke feestjes meld ik nog wel eens en ik plaats soms wel een leuke foto tijdens het stappen laughcry en dan vind ik niet zo fijn als mijn collega's die dan zien.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Ilovethe90s di 13 nov 2012 - 10:05

Op de manier zoals ik het nu heb staan voel ik me er prettig bij. Ben totaal niet bang dat anderen beginnen over wat ze op facebook hebben gelezen. Mocht er door mijn leidinggevende iets over gezegd worden dan vertel ik het eerlijk, wat ze er dan van denkt moet ze zelf weten daar zit ik niet mee. Heb er alleen problemen mee dat het als controleerpagina gebruikt wordt en daar pas ik voor.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 21:16

Lenthe schreef:Ben ik dan echt zo moeilijk dat ik dat niet prettig vind? Ik zet nooit heel vreemde dingen op Facebook, maar leuke feestjes meld ik nog wel eens en ik plaats soms wel een leuke foto tijdens het stappen Familie en collega's op Facebook 394967 en dan vind ik niet zo fijn als mijn collega's die dan zien.

Nee hoor, je bent niet moeilijk, ik heb hetzelfde. Ik accepteer geen collega's tenzij ik prive ook met ze om ga. Mijn moeder heeft geen FB maar als ze dat wel had zou ik haar denk ik niet accepteren. En het ook gewoon aan haar uitleggen. Ik heb niemand op beperkt staan, dat vind ik zo sneu. Je moet toch gewoon aan iemand kunnen uitleggen/vertellen dat je ze niet wilt accepteren?

Gast
Gast

Bericht  Rush di 13 nov 2012 - 21:20

Ik heb familie en collega`s op Facebook. Onze directeuren heb ik niet op Facebook, sommige collega`s wel, maar dat vind ik net even iets te ver gaan. Ze zijn wel gewoon jong en hip, maar ze hoeven nou net niet alles te weten wat ik erop zet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Marin di 13 nov 2012 - 21:26

Familie heb ik veel van op Facebook. Vind dat alleen maar gezellig. M'n moeder zit ook op Facebook en zo kan ze de foto's van de reizen en rest van 't leven van haar kinderen makkelijk bekijken en andersom is zij nu op reis en zie ik dat ook. Erg leuk alleen maar. Kleine nichtjes enzo heb ik ook wel op FB, en heb ik minder mee, want die status updates vind ik gewoon niet interessant, maar toch prima hoor, ik ga ze niet verwijderen daarom.

Collega's heb ik niet echt, dus die heb ik ook niet op FB. Wel mede-fotografen waarvan ik het leuk vind om op de hoogte te blijven van elkaars werk. Dat zie ik dan ook echt niet als concurrentie, maar meer als vriendschap.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 21:34

Alle familie die op facebook zit, heb ik ook toegevoegd. Ook mijn moeder. Ik zet helemaal geen gekke dingen of compromitterende foto's op facebook, dus familie mag gerust meekijken. Ook heb ik mijn collega's op facebook. Alleen heb ik daar misschien wel een beetje spijt van. Ik was laatst nl. ziek en was een paar dagen thuis. Ik heb toen thuis wel een spelletje gespeeld op facebook. Daar kwam een melding van op mijn facebook.Op mijn werk is er een opmerking gemaakt in de trant van: "Kijk, BoD heeft een spelletje gespeeld op facebook, ze zal dus morgen wel weer beter zijn". Dat was toevallig ook zo, maar ik realiseerde me daardoor wel dat alles in de gaten gehouden wordt. .

Gast
Gast

Bericht  Snoes di 13 nov 2012 - 22:08

Ik heb mijn collega's op facebook, maar we spreken ook buiten het werk met elkaar af. Mijn familie heb ik ook op facebook, ook mijn moeder bijv. Ik post helemaal geen rare dingen, klaag niet over mijn werk op FB,... dus heb ook niets te 'verbergen' voor familie of collega's.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Jezzie di 13 nov 2012 - 22:10

Ik heb collega's en familie gewoon op fb.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Elliot di 13 nov 2012 - 22:12

Steep schreef:Collega's had ik nooit moeite mee tot nu, ik heb het niet naar mijn zin op werk en ik heb wel collega's op fb. Ik vind het gek (of niet gepast) om dan te gaan spuien over mijn werk. Mijn ouders, daar zou ik geen problemen mee hebben, er staat niks op fb wat ze niet zouden mogen weten.

Ik vind dat eigelijk sowieso niet gepast, niet alleen wanneer je collega's op fb hebt.

Ik heb collega's en familie op fb en heb verder geen speciale lijstjes. Ik post wel regelmatig iets, maar niets wat zij niet mogen weten. Ik houd sowieso niet van die updates over hoe vreselijk iemand baan is, of hoe ziek iemand is of zo, dus die post ik zelf ook niet. En ook dronken foto's (niet dat die nou zo regelmatig gemaakt worden, maar toch) komen niet op fb.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Carmen_ di 13 nov 2012 - 22:13

Familie heb ik in beperking op facebook en de rest mag overal kijken (zelfs mijn leidinggevende). Ik ben er toch niet heel veel te vinden.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Ooh La La! di 13 nov 2012 - 22:14

Van mijn huidige collega's heb ik er maar 1 op Facebook. Die heb ik wel geaccepteerd en direct onder de groep beperkt gezet. Zij ziet dus geen statusupdates etc. Ik denk dat ik haar over een tijdje (dan werk ik er niet meer) verwijder.

Oud collega's heb ik wel op Facebook en zij kunnen alles zien, ook ten tijde dat ik bij die bedrijven werkte.

Familie mag wat mij betreft alles zien. Gelukkig hebben mijn ouders geen Facebook.
Mijn schoonmoeder heeft de rare tic om iedereen uit de familie (en dan vooral mij) regelmatig te googlen. Op Facebook is alles afgeschermd, maar bijvoorbeeld Pinterest volgt ze op die manier op de voet laughcry

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Rush di 13 nov 2012 - 22:15

Caroline. schreef:
Steep schreef:Collega's had ik nooit moeite mee tot nu, ik heb het niet naar mijn zin op werk en ik heb wel collega's op fb. Ik vind het gek (of niet gepast) om dan te gaan spuien over mijn werk. Mijn ouders, daar zou ik geen problemen mee hebben, er staat niks op fb wat ze niet zouden mogen weten.

Ik vind dat eigelijk sowieso niet gepast, niet alleen wanneer je collega's op fb hebt.
Inderdaad. Ik vind het ook echt shocking hoeveel mensen over hun werk zeuren op Twitter. Evil or Very Mad
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud