Wrak auto pas na 3 dagen gevonden
+6
Exogenesis
Rush
ExpressoB
Bubbelicious
Alex
Lejow
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wrak auto pas na 3 dagen gevonden
Jeetje.. hoor het net op het journaal.
Een man is pas na 3 dagen gevonden in zijn verongelukte auto in de berm van de a1, omdat er 'miscommunicatie' was in de meldkamer bij de politie.
Meerdere keren kregen zij van automobilisten door dat ze een wrak hadden zien liggen, en de politie en alles heeft meerdere keren aan de verkeerde kant gezocht en niets gevonden.
De bestuurder had gezegd 'ik rij rechts' en daaruit hebben zij opgenomen dat het aan de rechterkant van de weg was. De verkeerde 'rechterkant' dus...
Ze gaan nu bij iedere melding vragen, van waar naar waar degene rijdt die de melding maakt.
De man was niet op slag dood, maar wel buiten bewust zijn. Hadden ze hem direct gevonden, was er misschien dus nog hulp mogelijk geweest.
Pas bij de derde melding, die van een vrachtwagenchauffeur die een wieldop had zien liggen aan de juiste kant van de weg, hebben ze hem dus gevonden..
Ook begrijp ik het gewoon niet. als je meerdere meldingen krijgt, en je vindt aan de ene kant niets, dan zoek je toch automatisch hetzelfde stuk aan de andere kant af??
Een man is pas na 3 dagen gevonden in zijn verongelukte auto in de berm van de a1, omdat er 'miscommunicatie' was in de meldkamer bij de politie.
Meerdere keren kregen zij van automobilisten door dat ze een wrak hadden zien liggen, en de politie en alles heeft meerdere keren aan de verkeerde kant gezocht en niets gevonden.
De bestuurder had gezegd 'ik rij rechts' en daaruit hebben zij opgenomen dat het aan de rechterkant van de weg was. De verkeerde 'rechterkant' dus...
Ze gaan nu bij iedere melding vragen, van waar naar waar degene rijdt die de melding maakt.
De man was niet op slag dood, maar wel buiten bewust zijn. Hadden ze hem direct gevonden, was er misschien dus nog hulp mogelijk geweest.
Pas bij de derde melding, die van een vrachtwagenchauffeur die een wieldop had zien liggen aan de juiste kant van de weg, hebben ze hem dus gevonden..
Ook begrijp ik het gewoon niet. als je meerdere meldingen krijgt, en je vindt aan de ene kant niets, dan zoek je toch automatisch hetzelfde stuk aan de andere kant af??
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wrak auto pas na 3 dagen gevonden
Ik las het ook vanmorgen. Ze hebben ook op 4 kilometer afstand van het ongeluk staan zoeken, logisch dat ze niks vonden. Wel knap lullig, ik vraag me af hoe nabestaanden gereageerd hebben.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
4km. is wel iets heel anders dan 'aan de andere kant van de snelweg'.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:4km. is wel iets heel anders dan 'aan de andere kant van de snelweg'.
Nou ja, het was op 4 kilometer afstand aan de andere kant van de snelweg. Dus dubbel fout
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Wat erg zeg Vooral voor de nabestaande lijkt mij
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Haha. Ja, maar dus wel begrijpelijk dat net daar niet gezocht is.Alex schreef:Rush schreef:4km. is wel iets heel anders dan 'aan de andere kant van de snelweg'.
Nou ja, het was op 4 kilometer afstand aan de andere kant van de snelweg. Dus dubbel fout
Alleen als je over zoiets belt, dan geef je toch even het hectometer paaltje nummer door?
Rush- Lady Post-a-lot
Bubbelicious schreef:Wat erg zeg Vooral voor de nabestaande lijkt mij
pfff hoe triest zeg hey... geen woorden voor
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Ik snap ook gewoon écht niet dat er bij niemand een lampje is gaan branden... Zéker niet na die tweede melding. Vooruit, dat je na de eerste melding aan de verkeerde kant zoekt dat kan gebeuren. Maar als je een tweede melding krijgt dan ga je toch denken 'Ok, twee meldingen, twee keer niets gevonden, wát kan er fout gaan... Hé als je van de andere kant komt, dan heb je een "andere" rechtse kant! '
Ik hoop dat de man niet te lang heeft geleden, lijkt me verschrikkelijk dat je daar ligt en er geen hulp komt Hopelijk heeft hij er inderdaad niets van mee gekregen omdat hij buiten bewustzijn was.
Voor de familie lijkt het me ook een verschrikkelijk idee!
Ik hoop dat de man niet te lang heeft geleden, lijkt me verschrikkelijk dat je daar ligt en er geen hulp komt Hopelijk heeft hij er inderdaad niets van mee gekregen omdat hij buiten bewustzijn was.
Voor de familie lijkt het me ook een verschrikkelijk idee!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Rush schreef:Haha. Ja, maar dus wel begrijpelijk dat net daar niet gezocht is.Alex schreef:Rush schreef:4km. is wel iets heel anders dan 'aan de andere kant van de snelweg'.
Alleen als je over zoiets belt, dan geef je toch even het hectometer paaltje nummer door?
Ik zou nu zeggen, 'tuurlijk geef je dat door!' maar ik denk ook dat je daar op dat moment misschien niet aan denkt! Maar, waarom vraagt de meldkamer dat niet? Dat lijkt me toch wel een belangrijke vraag die je hoort te stellen als je zo'n melding aanneemt. En ok, waarschijnlijk ben je dan al een paar paaltjes verder maar dan kun je wel zeggen dat je nu bij paaltje 64 bent en het een aantal meter/kilometer terug is gebeurd. Ok, niet zo handig dan wanneer je het exacte hectometerpaaltje weet maar toch beter als niets!
Inderdaad, waarom vraagt de meldkamer dat niet en waarom is er niemand die dat doorgeeft van al die mensen, dat is toch raar.
Ik rij aan de rechterkant. *slaat zichzelf tegen het hoofd*
Rush- Lady Post-a-lot
Wow! Dat is een dikke blunder! Wat vreselijk voor de nabestaanden ook..
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Rush schreef:Inderdaad, waarom vraagt de meldkamer dat niet en waarom is er niemand die dat doorgeeft van al die mensen, dat is toch raar.
Slim is het niet maar kan me best voorstellen dat je dat in de commotie zeg maar, zo zegt. Alleen ik snap gewoon écht niet dat er geen van die twee keer iemand bij de meldkamer op het idee komt om te vragen wélke rechterkant! Ik bedoel, als automobilist kun je een beetje van je padje zijn omdat je een wrak ziet liggen, zou daar denk ik wel even van schrikken en misschien niet helemaal 100% logisch nadenken. Alleen bij de meldkamer moeten ze dan toch weten welke vragen ze moeten stellen?! En dat dat één keer niet gebeurd, ok, maar twee keer, nee dat snap ik écht niet!
Dit ongeval is twee maanden geleden al gebeurd, vroeg me toen serieus al af hoe dit in vredesnaam mogelijk was.
Nou, zo dus. Maar wel vreselijk stom idd.
Nou, zo dus. Maar wel vreselijk stom idd.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Rush schreef:Haha. Ja, maar dus wel begrijpelijk dat net daar niet gezocht is.Alex schreef:Rush schreef:4km. is wel iets heel anders dan 'aan de andere kant van de snelweg'.
Dat is gedaan, maar de snelweg die de andere kant oploopt heeft dat nummer hectometer paaltje dus 4 km verderop staan. Deze man reed BV van Alkmaar naar Apeldoorn en heeft gezegd ik rij rechts (maar dat doe je dus altijd) en heeft het hectometerpaaltje doorgegeven.
Door miscommunicatie dacht de politie dat het dus van Apeldoorn naar Alkmaar was en heeft daar bij dat nummer paaltje gezocht.
En de eerste melder zag s´nachts alleen iemand met hoge snelheid voorbij rijden en zag een vonkenregen hij heeft de auto nieet van de weg zien rijden.
De tweede melder had alleen ergens schade gezien aan de wegkant.
Alleen de vrachtwagenchauffeur kon de auto zien liggen vanaf de weg, omdat hij hoog zat.
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Ik las het ook, wat vreselijk, snap ook niet dat ze niet aan de andere kant zijn gaan zoeken, als je al 2 keer een melding krijgt.
Over het opnemen van hectometerpaaltjes: ik reed ooit eens savonds laat op de snelweg toen er ineens een dood hert op de weg lag, levensgevaarlijk. Toen ook meteen 112 gebeld, we konden precies de afslag waar het was aangeven maar ze wilden graag een hectometer paaltje. Door de schrik en adrenaline was dat niet meteen in ons opgekomen en dan ben je als je 120 rijdt toch al snel een eind verder..
Ze wilden graag weten welk paaltje het was om te bepalen in welke provincie het was dus welke politieauto ze er op af moesten sturen... dat vond ik echt zo stom, dat heeft toch geen prio op zo'n moment
Over het opnemen van hectometerpaaltjes: ik reed ooit eens savonds laat op de snelweg toen er ineens een dood hert op de weg lag, levensgevaarlijk. Toen ook meteen 112 gebeld, we konden precies de afslag waar het was aangeven maar ze wilden graag een hectometer paaltje. Door de schrik en adrenaline was dat niet meteen in ons opgekomen en dan ben je als je 120 rijdt toch al snel een eind verder..
Ze wilden graag weten welk paaltje het was om te bepalen in welke provincie het was dus welke politieauto ze er op af moesten sturen... dat vond ik echt zo stom, dat heeft toch geen prio op zo'n moment
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Van 2 auto's naar 1 auto
» ik zoek... GEVONDEN!
» Fret gevonden.
» Wie heeft het gevonden?
» Katje gevonden.
» ik zoek... GEVONDEN!
» Fret gevonden.