Hoe krijgen we het forum wat levendigerder?
+12
Poubelle
Rush
Suus
Antibes
Discordia
SuperGrover
GreenGrass
Serena
Elliot
Mermaid
Atelier Madame
Printje
16 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Hoe krijgen we het forum wat levendigerder?
Het valt me op dat er zo weinig gepost wordt. Er zijn 2200nogwat gebruikers geregistreerd, op welk moment je ook inlogt, er zijn altijd wel 200nogwat mensen online, en je ziet aan onderwerpen dat ze véél gelezen worden. Maar waarom wordt er dan niet gereageerd? Zitten hier zoveel mensen die alleen lezen wat anderen schrijven?
Zonde vind ik dat, want een forum is het leukst als er een beetje leven in de brouwerij is. Als ik ergens iets post en ik kan een dag later een rustig teruglezen welke 2 reacties er na mij gegeven zijn, dan is de lol er gewoon snel af.
Wat kunnen we doen om te zorgen dat het allemaal wat spannender wordt? En hoe krijg je nieuwe mensen? En hoe krijg je meelezende mensen zover dat ze mee gaan posten? Ik ben hárd toe aan wat nieuwe mensen hier eigenlijk
Of vinden jullie het wel lekker?
Zonde vind ik dat, want een forum is het leukst als er een beetje leven in de brouwerij is. Als ik ergens iets post en ik kan een dag later een rustig teruglezen welke 2 reacties er na mij gegeven zijn, dan is de lol er gewoon snel af.
Wat kunnen we doen om te zorgen dat het allemaal wat spannender wordt? En hoe krijg je nieuwe mensen? En hoe krijg je meelezende mensen zover dat ze mee gaan posten? Ik ben hárd toe aan wat nieuwe mensen hier eigenlijk
Of vinden jullie het wel lekker?
Gast- Gast
Re: Hoe krijgen we het forum wat levendigerder?
Ik moet zeggen ik reageer ook alleen op hetgeen wat ik interessant vind, waarom zou ik reageren op iets wat ik niet leuk vind of iets wat ik niet weet bv bij een vraag o.i.d.
En ik denk dat er vaak zat tips gevraagd zijn om het hier levendiger te maken maar ik denk dat dit forum herkenbaarder/bekender moet worden. Het is nu eigenlijk gewoon hetzelfde groepje mensen met af en toe een nieuwe aanmelding.
En ik denk dat er vaak zat tips gevraagd zijn om het hier levendiger te maken maar ik denk dat dit forum herkenbaarder/bekender moet worden. Het is nu eigenlijk gewoon hetzelfde groepje mensen met af en toe een nieuwe aanmelding.
Gast- Gast
Ik ben zelf heel lang meelezer geweest en ik had toen heel erg het gevoel dat het forum een beetje een grote vriendinnenclub was, waar ik toch niet tussen zou komen. Dus toen zette ik nooit de stap om mee te gaan schrijven. Uiteindelijk merkte ik dat ik steeds meer de neiging kreeg me te mengen in discussies, en toen ging bij mij de knop om. Toen ik eenmaal meeschreef bleek dat ik er heus wel tussen kwam, je moet gewoon lekker actief posten en meekletsen en dan raak je vanzelf verslaafd
Anyway, de moraal van mijn verhaal is dus dat ik denk dat 9 van de 10 meelezers het gevoel hebben er niet tussen te komen. Dus meelezers die dit lezen: je komt er echt wel tussen, gewoon aanmelden!
Ik moet wel eerlijk bekennen dat er genoeg topics zijn die ik wel lees maar waar ik niet in reageer. Soms is dat omdat ik het idee heb niets zinnigs meer toe te kunnen voegen, mijn mening over dat onderwerp is dan al een keer genoemd in dat topic en ik houd er niet zo van om alleen te reageren met +1 ofzo. Dus dan laat ik het maar gaan. Soms is het ook omdat de topictitel mij nieuwsgierig maakt, maar het onderwerp me uiteindelijk toch niet echt interesseert.
Anyway, de moraal van mijn verhaal is dus dat ik denk dat 9 van de 10 meelezers het gevoel hebben er niet tussen te komen. Dus meelezers die dit lezen: je komt er echt wel tussen, gewoon aanmelden!
Ik moet wel eerlijk bekennen dat er genoeg topics zijn die ik wel lees maar waar ik niet in reageer. Soms is dat omdat ik het idee heb niets zinnigs meer toe te kunnen voegen, mijn mening over dat onderwerp is dan al een keer genoemd in dat topic en ik houd er niet zo van om alleen te reageren met +1 ofzo. Dus dan laat ik het maar gaan. Soms is het ook omdat de topictitel mij nieuwsgierig maakt, maar het onderwerp me uiteindelijk toch niet echt interesseert.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Dat van die meelezers denk ik ook, terwijl het wel goed zou zijn wanneer er eens wat nieuwe mensen komen, het is nu soms zó ons kent ons...
En ik merk ook dat veel topics verzanden op deze manier:
Ontzettend boeiend verhaal, gepost door een forummer
Reacties:
afschuwelijk
wat walgelijk
zou ik nooit doen
oh wat erg
oh, afschuwelijk zeg
bah, wat naar
wie doet nou zoiets?
Enzovoorts, enzovoorts enzovoorts. Nergens een onderbouwing, nergens iets van uitleg, alleen een mening of een gevoel wat zo op het forum gegooid wordt, zonder op elkaar in te gaan en zonder ook maar iets te vragen/onderbouwen/uit te leggen of er echt op in te gaan. Zonde vind ik dat.
En ik merk ook dat veel topics verzanden op deze manier:
Ontzettend boeiend verhaal, gepost door een forummer
Reacties:
afschuwelijk
wat walgelijk
zou ik nooit doen
oh wat erg
oh, afschuwelijk zeg
bah, wat naar
wie doet nou zoiets?
Enzovoorts, enzovoorts enzovoorts. Nergens een onderbouwing, nergens iets van uitleg, alleen een mening of een gevoel wat zo op het forum gegooid wordt, zonder op elkaar in te gaan en zonder ook maar iets te vragen/onderbouwen/uit te leggen of er echt op in te gaan. Zonde vind ik dat.
Gast- Gast
Ik vind het ook wel eens jammer hoor maar misschien dat er ook veel mensen aan het werk zijn en soms even tussendoor kijken bijv.
Ik weet trouwens ook niet dat wanneer je bijv. op je mob krijgt en die pagina niet meer afmeld je dan ook gewoon hier te zien blijft zeg maar?
Ik weet trouwens ook niet dat wanneer je bijv. op je mob krijgt en die pagina niet meer afmeld je dan ook gewoon hier te zien blijft zeg maar?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Herkenbaar Eucalypta! Ik probeer/wil vaak meer neertypen dan een korte reactie, maar soms is dat ook wel moeilijk om netjes (eventueel niet kwetsend) bij te dragen aan een topic. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen boos worden/gaan rellen...
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Ik persoonlijk klik vaak halverwege reacties op kruisje, omdat ik dan al in mijn hoofd mogelijke reacties erop visualiseer. Ik heb vaak het gevoel teveel mijn woorden te moeten afwegen, willen mensem de hele post in context zien en niet zeiken over 1 regel/manier van verwoorden.
Geen idee of het voor anderen ook geldt, maar wat mij betreft mag er wat zout terug de keukenkastjes in.
Geen idee of het voor anderen ook geldt, maar wat mij betreft mag er wat zout terug de keukenkastjes in.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Ik persoonlijk klik vaak halverwege reacties op kruisje, omdat ik dan al in mijn hoofd mogelijke reacties erop visualiseer. Ik heb vaak het gevoel teveel mijn woorden te moeten afwegen, willen mensem de hele post in context zien en niet zeiken over 1 regel/manier van verwoorden.
Ja dit heb ik ook heel erg! Zodra je één zin verkeerd formuleert krijg je soms het halve forum over je heen. En ook al zeg je daarna een aantal keer dat je woorden niet zo bedoelt zijn, dan nog blijven de reacties hetzelfde. Erg vervelend.
Elliot- Ratel
Ik zie het forum vooral als vermaak (gezellig/sociaal) ik heb niet echt de behoefte aan goed onderbouwde verhalen, dan lees ik wel een scriptie.
Het forum levendiger maken moet uit zichzelf komen, mensen actief laten posten etc. Op dit moment zijn er gewoon heel veel opsomtopics waar mensen aangeven hoeveel honden of katten ze hebben en hun lievelingskleur etc. Ik merk dat ik het vooral leuk vind om bijv op viva te lezen in relaties, over alle adviezen die worden gegeven enzo. Ik lees het datetopic ook altijd gewoon omdat dat leuk is om te lezen. Het dagcafe/kletstopic is dat niet.
Het forum levendiger maken moet uit zichzelf komen, mensen actief laten posten etc. Op dit moment zijn er gewoon heel veel opsomtopics waar mensen aangeven hoeveel honden of katten ze hebben en hun lievelingskleur etc. Ik merk dat ik het vooral leuk vind om bijv op viva te lezen in relaties, over alle adviezen die worden gegeven enzo. Ik lees het datetopic ook altijd gewoon omdat dat leuk is om te lezen. Het dagcafe/kletstopic is dat niet.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Antibes schreef:Ik persoonlijk klik vaak halverwege reacties op kruisje, omdat ik dan al in mijn hoofd mogelijke reacties erop visualiseer. Ik heb vaak het gevoel teveel mijn woorden te moeten afwegen, willen mensem de hele post in context zien en niet zeiken over 1 regel/manier van verwoorden.
Ik klik ook inderdaad vaak weg, vooral na het lezen van de openingspost en daarna 10 meelevende (zelfde richting op) reacties. Soms kijk ik verderop nog in een topic, maar vaak voegen de nieuwe reacties niet veel toe.
In zo'n geval heb ik dan zelf ook weinig zin om als tig'ste nog een "OW WAT ERG" neer te zetten. Ik heb dan het idee dat het niet heel veel meer toevoegt, want ik zou er zelf ook overheen lezen. Het is niet dat ik niet meeleef met de forumster, maar ik heb niet het idee dat ik wat bijdraag aan het topic.
GreenGrass- Kletskop
Wat ik ook jammer vind is dat er veel topics zijn waarbij iedereen wel reageert op de openingspost, maar waarin niet op elkaar gereageerd wordt. Dit gebeurt vooral bij vragenlijstjes. Zonde.
Elliot- Ratel
Caroline. schreef:Wat ik ook jammer vind is dat er veel topics zijn waarbij iedereen wel reageert op de openingspost, maar waarin niet op elkaar gereageerd wordt. Dit gebeurt vooral bij vragenlijstjes. Zonde.
+1
Ik lees de lijstjes topics vaak niet, of alleen de antwoorden op een paar vragen.
Zelf vul ik eigenlijk nooit in, omdat ik niet het idee heb dat het iemand interesseert (er komt geen commentaar verder op elkaar).
GreenGrass- Kletskop
Is dat zo? En trek je je daar dan wat van aan?Caroline. schreef:Antibes schreef:Ik persoonlijk klik vaak halverwege reacties op kruisje, omdat ik dan al in mijn hoofd mogelijke reacties erop visualiseer. Ik heb vaak het gevoel teveel mijn woorden te moeten afwegen, willen mensem de hele post in context zien en niet zeiken over 1 regel/manier van verwoorden.
Ja dit heb ik ook heel erg! Zodra je één zin verkeerd formuleert krijg je soms het halve forum over je heen. En ook al zeg je daarna een aantal keer dat je woorden niet zo bedoelt zijn, dan nog blijven de reacties hetzelfde. Erg vervelend.
Ik heb wel het idee dat mensen niet op mij durven reageren. Dan typ ik een reactie, zie ik dat het héél vaak gelezen wordt, maar niemand gaat er op in. Zo jammer.
Gast- Gast
Maar dat interesseert toch geen hond? Iedereen vult die dingen alleen maar in in de hoop op een reactie van een ander (echt wáár joh? Wat bijzónder!), maar die reactie komt nooit.GreenGrass schreef:Caroline. schreef:Wat ik ook jammer vind is dat er veel topics zijn waarbij iedereen wel reageert op de openingspost, maar waarin niet op elkaar gereageerd wordt. Dit gebeurt vooral bij vragenlijstjes. Zonde.
+1
Ik lees de lijstjes topics vaak niet, of alleen de antwoorden op een paar vragen.
Zelf vul ik eigenlijk nooit in, omdat ik niet het idee heb dat het iemand interesseert (er komt geen commentaar verder op elkaar).
Gast- Gast
Euc, ik weet dat ik het niet moet doen maar ik trek het me wel aan ja. Misschien moet iedereen gewoon schijt aan elkaar hebben, dan wordt het zeker een stuk levendiger!
Elliot- Ratel
Ik hou van discussies over maatschappelijke thema's. Vroeger, toen je koe nog met de korte oe schreef, waren die er veel meer. De meeste discussies komen nu niet van de grond, of verzanden al snel in een oeverloos gezeik tussen twee mensen waarin het totaal niet meer gaat om de inhoud.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Oh en check. Vaak als je iemand ook maar probeert te wijzen op de eigen rol in het geheel en tips geeft over hoe die rol te wijzigen, dan ben je gemeen en hard. Kennelijk is dan alleen 'oh wat zwaar voor je' geoorloofd'.
Gast- Gast
Oh en niet te vergeten dat alles wat afwijkt van de norm wordt genegeerd. Ik maakte gisteren een ronduit geniale grap over scrabbleen in een parenclub. Maar dan heb ik, doordat er niet op wordt gereageerd, weer het idee dat óf de helft van de mensen moet gaan googleen wat een parenclub is, óf het maar belachelijk vindt dat er grappen over iets dergelijks maakt, of gewoon van pure afschuw niet meer weet wat er gezegd moet worden.
Ofzo.
Ofzo.
Gast- Gast
Het hoeft niet per se te zijn dat je je dat aantrekt, daar heb ik absoluut geen last van. Ik word er dan meer moe van dat mensen doen alsof ze de rest van je punt niet snappen en dat je dan in plaats van een discussiegewoon je punt kunt blijven herhalen/verduidelijken. Ook vaak zonder tegen-standpunt, maar alleen maar losse zinnen mierenneukerig ontleden. Daar word ik dan bij voorbaat al moe van en dan klik ik weg.
Antibes- Ratel
Waar staat die geniale grap? Ik wil graag vermaakt wordenEucalypta schreef:Oh en niet te vergeten dat alles wat afwijkt van de norm wordt genegeerd. Ik maakte gisteren een ronduit geniale grap over scrabbleen in een parenclub. Maar dan heb ik, doordat er niet op wordt gereageerd, weer het idee dat óf de helft van de mensen moet gaan googleen wat een parenclub is, óf het maar belachelijk vindt dat er grappen over iets dergelijks maakt, of gewoon van pure afschuw niet meer weet wat er gezegd moet worden.
Ofzo.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Ik hou van discussies over maatschappelijke thema's. Vroeger, toen je koe nog met de korte oe schreef, waren die er veel meer. De meeste discussies komen nu niet van de grond, of verzanden al snel in een oeverloos gezeik tussen twee mensen waarin het totaal niet meer gaat om de inhoud.
Eens dus. Er zijn nauwelijks discussies (eigenlijk alleen met jou ), volgens mij kunnen veel niet eens discussieren.
Antibes- Ratel
SuperGrover schreef:Waar staat die geniale grap? Ik wil graag vermaakt wordenEucalypta schreef:Oh en niet te vergeten dat alles wat afwijkt van de norm wordt genegeerd. Ik maakte gisteren een ronduit geniale grap over scrabbleen in een parenclub. Maar dan heb ik, doordat er niet op wordt gereageerd, weer het idee dat óf de helft van de mensen moet gaan googleen wat een parenclub is, óf het maar belachelijk vindt dat er grappen over iets dergelijks maakt, of gewoon van pure afschuw niet meer weet wat er gezegd moet worden.
Ofzo.
Lol, in het wordfeud datingsite topic. Maar het kan ook zijn dat ik mijn eigen briljantheid weer eens overschat, wil ik ook nog wel eens last van hebben
Gast- Gast
Antibes schreef:SuperGrover schreef:Ik hou van discussies over maatschappelijke thema's. Vroeger, toen je koe nog met de korte oe schreef, waren die er veel meer. De meeste discussies komen nu niet van de grond, of verzanden al snel in een oeverloos gezeik tussen twee mensen waarin het totaal niet meer gaat om de inhoud.
Eens dus. Er zijn nauwelijks discussies (eigenlijk alleen met jou ), volgens mij kunnen veel niet eens discussieren.
Nou ja zeg. Doe eens even normaal.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Waar staat die geniale grap? Ik wil graag vermaakt wordenEucalypta schreef:Oh en niet te vergeten dat alles wat afwijkt van de norm wordt genegeerd. Ik maakte gisteren een ronduit geniale grap over scrabbleen in een parenclub. Maar dan heb ik, doordat er niet op wordt gereageerd, weer het idee dat óf de helft van de mensen moet gaan googleen wat een parenclub is, óf het maar belachelijk vindt dat er grappen over iets dergelijks maakt, of gewoon van pure afschuw niet meer weet wat er gezegd moet worden.
Ofzo.
Wordfeud topic toch? Dat heb ik deels wel gelezen. Maar ik had nog niet het idee dat ik daar nou wat nuttigs aan bij te dragen had.
Dat is dus ook meteen een reden dat ik niet heel actief ben hier, vaak heb ik niet het idee dat ik nog wat extra bij zou kunnen dragen aan een topic. Plus dat ik ook inderdaad het gevoel krijg dat je soms zo erg moet letten op hoe je iets neer zet.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Eucalypta schreef:Oh en niet te vergeten dat alles wat afwijkt van de norm wordt genegeerd. Ik maakte gisteren een ronduit geniale grap over scrabbleen in een parenclub. Maar dan heb ik, doordat er niet op wordt gereageerd, weer het idee dat óf de helft van de mensen moet gaan googleen wat een parenclub is, óf het maar belachelijk vindt dat er grappen over iets dergelijks maakt, of gewoon van pure afschuw niet meer weet wat er gezegd moet worden.
Ofzo.
Vreemd is dat ja.. Waarom kan een +1 wel bijdragen, maar een 'haha' niet? Omdathet dan om andermans grap gaat en niet om ons eigen "standpunt"? Zijn we zo'n narcistisch groepje navelstaarders geworden dat alleen maar vragenlijstjes invult en niet meer op een ander reageert?
Laatst aangepast door Antibes op di 13 nov 2012 - 2:01; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Spreek je veel mensen van het forum buiten het forum om?
» Wij krijgen er een..
» En we krijgen, een.......
» En we krijgen...
» ondertiteling bij mp4 bestand krijgen
» Wij krijgen er een..
» En we krijgen, een.......
» En we krijgen...
» ondertiteling bij mp4 bestand krijgen
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: