*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
+95
Aimee
Liadan
Susan
Flip Fluitketel
sanne-84
meisje
Alex
tweeling
SarahKey
Tiara
Highway
studiebol
Maudy
RioolSpook
Weegschaal
strawberry
Miss G
Phileine
_Mashimaro_
Puggle
_Lana_
Mida4you
Viva
Charles
mzcharlotte
iloverose
Sterrin_
Clapperdie
Bloempjuh23
firda
Teddyaapje
vlinder-2011
Exogenesis
_Jet
liesje
Shopaholic
Mom-Of-3
ingrid82
Flower_L
Amber-
Laced
Sanne
lein
Pien
Muis
Jezzie
Monnie
CCC
Annemie
kwak
Muppetje
Creabea_28
Suus
Happydobby
Bimbam
Burn
Paper Crown
holaagirl
Parel
nillis
Filoria
Silver
Stitch
Twellie
Novalee
Parisienne
Pussycat
Annie24
Smaragdje
Bruintje Beer
slaatje
Pompoen
Jasmine
Muurvlindertje
yes1984
maiadebij
Stokstaartje
Annemoontje
Limburg85
mystery mom
lobster
Ellebel
vickie
Ijsbeer
Vancity_girl
Zenna
blondje1313
koNijntje
Toedels
Printje
Snoes
Gerbera
Lejow
Jade
Shisha
99 plaatsers
Pagina 21 van 40
Pagina 21 van 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
Tegen een paar hele goeie vriendinnen heb ik het verteld, en op mijn werk tegen mijn leidinggevende. Dat kwam meer doordat er erge buikgriep heerst onder de bewoners en ik paar keer erg duizelig was maar niet ziek. Collega's zouden me elke keer al naar huis sturen. Terwijl het puur op dat moment kwam omdat ik zin in wat te eten had.
Aan de ene kant wil ik het familie e.d. pas na de 12 weken vertellen. Aan de andere kant hebben we het nu ook de hele tijd al over 2e kerstdag. Mede ook omdat een collega van mij een goeie vriendin is van mijn schoonzusje, en zo gaat dat bolletje wel snel rollen natuurlijk.. En wil niet dat ze het via een ander horen. Eerst zeiden we steeds nieuwjaarsdag (is ook een leuk) maar 2e kerstdag is ook leuk! Vroeg blijft het sowieso wel.
Aan de ene kant wil ik het familie e.d. pas na de 12 weken vertellen. Aan de andere kant hebben we het nu ook de hele tijd al over 2e kerstdag. Mede ook omdat een collega van mij een goeie vriendin is van mijn schoonzusje, en zo gaat dat bolletje wel snel rollen natuurlijk.. En wil niet dat ze het via een ander horen. Eerst zeiden we steeds nieuwjaarsdag (is ook een leuk) maar 2e kerstdag is ook leuk! Vroeg blijft het sowieso wel.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Fijn dat de echo goed was Silver!
Weegschaal- Kletskop
- Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Weegschaal schreef:Fijn dat de echo goed was Silver!
Dankje wel! Ik hoop jouw hier ook snel te zien....
Silver- Ratel
Annemoontje, heel veel succes vandaag! Ik hoop op net zo'n mooie echo als wat wij gister hadden. Succes met afleiding zoeken vandaag. En laat je na afloop weten hoe het was?
Silver- Ratel
Dank je wel Silver! Ik moet om 19.00 uur. Ik laat zeker vanavond iets weten hier!
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Annemoontje: als het goed is ben je nu aan de beurt! Hopelijk heb je een heel mooie echo!
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Hoe is het gegaan Annemoontje?
Jasmine- Ratel
Hier mijn verhaal:
Toen we een echo gingen maken, na de intake, kon de verloskundige het eerst niet vinden. Het duurde zo ontzettend lang. Er werd toen besloten om een inwendige echo te maken en toen duurde het weer echt zo ontzettend lang dat ze iets gevonden had. Ik dacht echt dat het niet goed zat, zolang duurde het. Ze gaf wel aan dat het hartje klopte, heel even en paar seconden maar konden we het goed zien. Ben ook teruggezet in de dagen. Dacht bijna zeker te weten dat ik 8.1 week was, maar ben korter, ben vandaag 7.3 weken volgens de echo.
Ik weet niet zo goed wat ik moet voelen nu. Best raar. Dacht dat ik me nu wel heel blij zou voelen en opgelucht zou zijn. Heb het hartje maar een paar seconden gezien en door al dat zoeken maakt me dat wel onzeker. Of voel ik me nu voor niks onzeker?
Toen we een echo gingen maken, na de intake, kon de verloskundige het eerst niet vinden. Het duurde zo ontzettend lang. Er werd toen besloten om een inwendige echo te maken en toen duurde het weer echt zo ontzettend lang dat ze iets gevonden had. Ik dacht echt dat het niet goed zat, zolang duurde het. Ze gaf wel aan dat het hartje klopte, heel even en paar seconden maar konden we het goed zien. Ben ook teruggezet in de dagen. Dacht bijna zeker te weten dat ik 8.1 week was, maar ben korter, ben vandaag 7.3 weken volgens de echo.
Ik weet niet zo goed wat ik moet voelen nu. Best raar. Dacht dat ik me nu wel heel blij zou voelen en opgelucht zou zijn. Heb het hartje maar een paar seconden gezien en door al dat zoeken maakt me dat wel onzeker. Of voel ik me nu voor niks onzeker?
Annemoontje- Prater
Anemoontje, ik ben tijdens deze zwangerschap ook een week terug gezet terwijl dat voor mijn gevoel echt niet kon. De vk vertelde dat het een late innesteling kan zijn. Maak je dus nie meteen zorgen, al snap ik dat goed hoor!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Annemoontje, dat is wel schrikken natuurlijk.. Misschien is het idd een late innesteling geweest en dat kan die week verklaren.
Wat je echo betreft, bij mij hebben ze gelijk inwendig gekeken. En als ze uitwendig zouden kijken was het ook even flink zoeken geweest. Dus daar hoef je je na mijn idee niet zorgen om te maken. Wanneer mag je nu voor de volgende controle? Over 5 weken? Of al eerder? Hopelijk stelt het je wat geruster nu.
Wat je echo betreft, bij mij hebben ze gelijk inwendig gekeken. En als ze uitwendig zouden kijken was het ook even flink zoeken geweest. Dus daar hoef je je na mijn idee niet zorgen om te maken. Wanneer mag je nu voor de volgende controle? Over 5 weken? Of al eerder? Hopelijk stelt het je wat geruster nu.
Silver- Ratel
annemoontje, tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik ook 4 dagen terug gezet, een vriendin van mij zelfs en hele week, volgens mij komt dit heel vaak voor.
bij deze zwangerschap had ik mezelf al 5 dagen terug gezet omdat ik het idee had dat mijn eisprong later was en bij de echo werden er nog een 2 dagen afgetrokken, dus in totaal ook een week minder als je naar mijn (normaal regelmatige) cyclus kijkt..
makkelijker gezegd dan gedaan: probeer je er geen zorgen over te maken.
bij deze zwangerschap had ik mezelf al 5 dagen terug gezet omdat ik het idee had dat mijn eisprong later was en bij de echo werden er nog een 2 dagen afgetrokken, dus in totaal ook een week minder als je naar mijn (normaal regelmatige) cyclus kijkt..
makkelijker gezegd dan gedaan: probeer je er geen zorgen over te maken.
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Annemoontje, ik ben tijdens mijn zwangerschap eerst 5 dagen terug gezet (terwijl ik precies wist wanneer mijn eisprong was geweest doormiddel van ovu testen), vervolgens 3 dagen vooruit gezet en uiteindelijk nog een dag vooruit gezet. Ik zou je dus niet te veel druk maken daarover, al heb ik natuurlijk makkelijk praten!
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Ik kan me je ongerustheid goed voorstellen Annemoontje.
Dat terugzetten hoeft niets te betekenen. Het kan een slecht teken zijn, maar het hoeft echt niet..Bij mij berekende het steeds niet veel goeds, maar zoals mijn voorgangers zeggen, het kan ook en late innesteling zijn.
Je hebt wel een kloppend hartje gezien. Misschien niet heel lang, maar het klopt wel.
Wanneer mag je weer?
Dat terugzetten hoeft niets te betekenen. Het kan een slecht teken zijn, maar het hoeft echt niet..Bij mij berekende het steeds niet veel goeds, maar zoals mijn voorgangers zeggen, het kan ook en late innesteling zijn.
Je hebt wel een kloppend hartje gezien. Misschien niet heel lang, maar het klopt wel.
Wanneer mag je weer?
Jasmine- Ratel
Annemoontje: het zoeken zegt niet zoveel hoor meid. Je baarmoeder kan wat gekanteld liggen of de baby kan in een hoekje zitten ergens, dat is helemaal niet bijzonder. Een forumster hier, Jetje, had ook een echo waarbij de verloskundige heeeeeeel lang moest zoeken. Ze wilde al bijna zeggen dat er niks zat. Toen vond ze toch het vruchtje nog. Jetje is nu bevallen van een gezonde zoon
Dat je wat teruggezet bent zou ik me nu ook niet vreselijk zorgen om maken. Ook daarbij zijn genoeg voorbeelden waarbij er niks aan de hand was.
In mijn geval had ik een echo met 7 weken waarop het kindje vrij makkelijk te vinden was, het hartje mooi klopte en de termijn ook precies overeenkwam met wat ik had uitgerekend. Toch is het vruchtje een week later gestorven.
Oké dat was geen vrolijk verhaal, sorry. Maar het enige dat je kunt doen is afwachten!
Dat je wat teruggezet bent zou ik me nu ook niet vreselijk zorgen om maken. Ook daarbij zijn genoeg voorbeelden waarbij er niks aan de hand was.
In mijn geval had ik een echo met 7 weken waarop het kindje vrij makkelijk te vinden was, het hartje mooi klopte en de termijn ook precies overeenkwam met wat ik had uitgerekend. Toch is het vruchtje een week later gestorven.
Oké dat was geen vrolijk verhaal, sorry. Maar het enige dat je kunt doen is afwachten!
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Dank voor jullie berichten! Stelt me toch weer gerust dat het lang zoeken niks hoeft te betekenen. Ik probeer me dan wat minder zorgen te maken en maar te genieten van feestdagen die eraan komen. Had er denk ik misschien ook al iets teveel van verwacht, vooral omdat ik dacht wat verder te zijn. Je zag ook niet heel veel verder op de echo. Iets meer dan over 3 weken, op vrijdag 11 januari weer, als ik 10 weken ben. Ben blij dat ze me niet zolang laten wachten.
Annemoontje- Prater
Ik ben meer dan een week teruggezet. Echo daarna weer 5 dagen vooruit. Ck zei ook dat met en termijn van een week of 7 het erg moeilijk meten is.
Gast- Gast
Ingrid, had jij vandaag niet je echo?
Ben erg benieuwd!
Ben erg benieuwd!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
@ Poison Ooow, dus het kan gewoon nog makkelijk alle kanten op. Ben dan erg benieuwd naar de volgende keer.
@ Ingrid Hoe is het met jou? Heb jij je echo al gehad vandaag?
@ Ingrid Hoe is het met jou? Heb jij je echo al gehad vandaag?
Annemoontje- Prater
Hoi hoi,
Goed nieuws en slecht nieuws....
Het eerste kindje.... Hartje klopte goed! Was goed gegroeid en zag er allemaal super uit. Tweede kindje... Was nauwelijks gegroeid hartje klopte heeeeeel langzaam en zag er niet goed uit.
Toen wisten we even niet of we blij moesten zijn of verdrietig we hadden gewoon verwacht dat we twee mooi kloppende hartjes zoudenzien, Maarja dit scenario kan dus blijkbaar ook.
Hij verwacht ooknnie meer dat het met kindje2 goed zal komen en dat het vanzelf weg zal gaan.
We zijn superblij met het kloppend hartje van kindje1 maar tja kindje2 was ook zo welkom en kweet het even niet meer.
Het moet ff zakken denk ik!
Goed nieuws en slecht nieuws....
Het eerste kindje.... Hartje klopte goed! Was goed gegroeid en zag er allemaal super uit. Tweede kindje... Was nauwelijks gegroeid hartje klopte heeeeeel langzaam en zag er niet goed uit.
Toen wisten we even niet of we blij moesten zijn of verdrietig we hadden gewoon verwacht dat we twee mooi kloppende hartjes zoudenzien, Maarja dit scenario kan dus blijkbaar ook.
Hij verwacht ooknnie meer dat het met kindje2 goed zal komen en dat het vanzelf weg zal gaan.
We zijn superblij met het kloppend hartje van kindje1 maar tja kindje2 was ook zo welkom en kweet het even niet meer.
Het moet ff zakken denk ik!
ingrid82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11
Lijkt me lastig Ingrid. Natuurlijk ben je blij als je een kloppend hartje ziet, maar als je tegelijkertijd ziet dat één van de kindjes het waarschijnlijk niet gaat redden, lijkt me dat heel dubbel.
Gelukkig heb je wel één kloppend hartje. Laten we hopen dat dit hartje gewoon blijft kloppen en je over een week of 32 een kindje in je armen hebt.
Wat betreft kindje 2: sterkte en . We blijven nog even hopen op een wonder.
Gelukkig heb je wel één kloppend hartje. Laten we hopen dat dit hartje gewoon blijft kloppen en je over een week of 32 een kindje in je armen hebt.
Wat betreft kindje 2: sterkte en . We blijven nog even hopen op een wonder.
Jasmine- Ratel
Ingrid, dat lijkt me zwaar. Wel fijn dat kindje 1 het goed doet maar kindje 2 hoort er ook bij..
Dubbel gevoel... In ieder geval sterkte..
Dubbel gevoel... In ieder geval sterkte..
Laatst aangepast door Silver op do 20 dec 2012 - 7:46; in totaal 1 keer bewerkt
Silver- Ratel
Laat het maar even bezinken Ingrid. Tuurlijk heb je dan nog 1 kindje over, maar je had er twee in je buik en dat is toch een verlies als blijkt dat één van de kindjes zich niet goed ontwikkeld. Neem de tijd om het te verwerken, want je mag daar best verdrietig om zijn. Wel fijn dat het andere kindje het wel goed doet. Sterkte!
Annemoontje- Prater
@ silver, wat fijn dat de echo goed was en dat de termijn precies klopte. Ik had deze keer ook tranen in mn ogen! Wij hebben nog geen info gehad over nekplooi enz. De intake krijgen we pas in januari geloof ik. Ik twijfel eigenlijk wat ik wil. De kans is klein maar ik heb in mn directe omgeving afgelopen jaar 2x meegemaakt dat ze slecht nieuws kregen bij de 20w echo. Kindjes waren zwaar gehandicapt en beide hadden ze een slechte levensverwachting. Misschien kunnen jullie 2e kerstdag de familie inlichten en hun vragen om nog even een week de mond te houden?
@ Annemoontje, kan me voorstellen dat je er onzeker van werd. Wel fijn dat er een kloppend hartje te zien was, al was t maar even in beeld, het is er wel! Heeft de vk jullie kindje wel goed kunnen meten? Het kan best zijn dat je de volgende keer weer vooruit gezet wordt. Bij mn oudste scheelde t 2 dagen. Of misschien heb je en late innesteling gehad. Hopelijk vliegt de tijd tot de volgende echo en wordt je wat gerustgesteld. Hier maken ze tot 12w de echo's altijd inwendig en dat er uitwendig niet veel te zienwas is ook helemaal niet gek.
@ Ingrid, wat lijkt me dit dubbel zeg! Van de ene kant natuurlijk heel blij vanwege het gezonde kindje, en dan t verdriet vanwege t minder ontwikkelde kindje. Ook omdat je natuurlijk al een heel beeld voor je had van de tweeling. Sterkte met t verwerken en hopelijk kun je toch nog genieten, al zal dat misschien even tijd kosten. Wanneer mag je weer op controle?
@all, Hier gaat alle goed. Mn buik is al flink aant groeien, vraag me af of ze met sporten (gezamelijk douchen) nog niks door hebben. Ook mn borsten beginnen weer huge te worden (voor mijn doen dan haha). Zondag gaan we t aan mn schoonzus en dr vriend vertellen en we wilden t maandag na de echo ( als die goed is) wereldkundig maken maar omdat we dan ook naar de begrafenis moeten van de vader van een goede vriend hebben we besloten om het uit te stellen tot oud&nieuw.
@ Annemoontje, kan me voorstellen dat je er onzeker van werd. Wel fijn dat er een kloppend hartje te zien was, al was t maar even in beeld, het is er wel! Heeft de vk jullie kindje wel goed kunnen meten? Het kan best zijn dat je de volgende keer weer vooruit gezet wordt. Bij mn oudste scheelde t 2 dagen. Of misschien heb je en late innesteling gehad. Hopelijk vliegt de tijd tot de volgende echo en wordt je wat gerustgesteld. Hier maken ze tot 12w de echo's altijd inwendig en dat er uitwendig niet veel te zienwas is ook helemaal niet gek.
@ Ingrid, wat lijkt me dit dubbel zeg! Van de ene kant natuurlijk heel blij vanwege het gezonde kindje, en dan t verdriet vanwege t minder ontwikkelde kindje. Ook omdat je natuurlijk al een heel beeld voor je had van de tweeling. Sterkte met t verwerken en hopelijk kun je toch nog genieten, al zal dat misschien even tijd kosten. Wanneer mag je weer op controle?
@all, Hier gaat alle goed. Mn buik is al flink aant groeien, vraag me af of ze met sporten (gezamelijk douchen) nog niks door hebben. Ook mn borsten beginnen weer huge te worden (voor mijn doen dan haha). Zondag gaan we t aan mn schoonzus en dr vriend vertellen en we wilden t maandag na de echo ( als die goed is) wereldkundig maken maar omdat we dan ook naar de begrafenis moeten van de vader van een goede vriend hebben we besloten om het uit te stellen tot oud&nieuw.
mystery mom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12
@ mystery mom Ten eerste gecondoleerd! En ten tweede ik herken het ook wel. Ik heb nu ook al een buikje terwijl ik nog niet eens 8 weken ben. Kreeg met 5 weken al een buikje. Vraag me ook af of mensen het kunnen zien. Op mijn werk draag ik gelukkig wijde werkkleding, dus daarin zal het niet opvallen. Maar van de week droeg ik een jurkje en je kon van de zijkant al zien dat ik een buikje heb. Ik denk maar zo van als mensen het niet weten, dan letten ze er ook niet op. En anders zeg ik straks wel dat ik teveel gegeten heb met kerst. Leuk dat jullie het met oud & nieuw gaan vertellen. Vind je het het spannend?
Annemoontje- Prater
Pagina 21 van 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» Zwangerschapstopic tot 12 weken